Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2   Omlaag

Auteur Topic: A: Karinthië: Bodensdorf am Ossiachersee: Camping Blasge  (gelezen 25937 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

toon240

  • Gast
A: Karinthië: Bodensdorf am Ossiachersee: Camping Blasge
« Gepost op: augustus 15, 2012, 10:35:49 pm »

Wij zijn afgelopen twee weken op vakantie geweest in Oostenrijk.
Wij waren te gast op Camping Blasge ( www.blasge.at ) te Bodensdorf. Een gezellige leuke kleinere camping met naar onze mening
goede en nette facilliteiten. Het is een camping die direct aan de Ossiachersee ligt. Wij hadden het geluk dat we helemaal onder aan de camping twee plaatsen toegewezen kregen zodat we echt over het meer uitkeken vanuit onze stoel.
De kinderen konden we vanuit onze luie stoel in de gaten houden als zij op het strandje of in het water aan het spelen waren.

De camping heeft een groot toilet/douche gebouw en een aparte ruimte om de afwas en was te doen.
Er is geen campingwinkel, maar je zit op vijf ? tien min. lopen van de supermarkten. Wel kun je voor iedere morgen verse broodjes bestellen
die je voor bij de receptie kunt afhalen. Op het veldje naast de camping een leuke speeltuin voor de kleintjes en een groot voetbalveld waar bijna dagelijks voor de jeugd wel een wedstrijdje wordt georganiseerd. Ook rijdt er dagelijks een treintje door het dorp en eens per week kun je vanuit de camping op een bolderkar achter de tractor door het dorp gereden worden en dat is kostenloos.
Ook organiseert de camping eens in de twee weken een gratis rondvaart op de rondvaartboot over de Ossiachersee.

Kortom, voor niet al teveel geld kun je op deze camping een geweldige tijd hebben en ik raad u allen dan ook zeker aan dit in overweging te nemen voor een volgende vakantie!

Ik heb alweer geboekt voor volgend jaar in ieder geval!
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2012, 09:39:59 pm door Klavertjes »
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Bodensdorf aan de Ossiachersee
« Reactie #1 Gepost op: augustus 15, 2012, 10:43:26 pm »

ziet er aantrekkelijk uit. Leuk dat jullie het goed gehad hebben.
Gelogd
live life outdoors

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: Bodensdorf aan de Ossiachersee
« Reactie #2 Gepost op: augustus 15, 2012, 10:47:59 pm »

Ziet er goed uit. Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben gehad. Wij zaten zelf iets lager in Feistritz im Rosental. Was ook super!
Gelogd

toon240

  • Gast
Re: Bodensdorf aan de Ossiachersee
« Reactie #3 Gepost op: augustus 15, 2012, 11:10:46 pm »

Dank jullie!

Ik ben hier nu meer dan 15 keer geweest maar voor het eerst op de camping.
Ik wil nooit iets anders meer.
De kinderen hebben zo enorm genoten en de camping is echt geweldig.

Ik moet zeggen dat ik deze vakantie ongeveer niet van mijn plaats ben afgeweest maar dat had de reden dat ik echt helemaal kapot was na het afgelopen jaar werken.

Maar ik weet uit ervaring dat het een prachtige omgeving is en ook een leuk bezoek aan bv Villach of Klagenfurt behoort tot de mogelijkheden. Je zit een half uurtje rijden van Slovenië ( kranjska gora leuk plaatsje bv. ) en Italië (Tarvisio). Veel bergen voor mooie uitzichten en wandelingen natuurlijk en het geweldig mooie en vooral schone meer! Hier kun je allerlei water sporten beoefenen zelfs vanaf de camping zelf.
Gelogd

Gert/San

  • Gast
Bodensdorf aan de Ossiachersee
« Reactie #4 Gepost op: augustus 15, 2012, 11:34:38 pm »

Wij zijn dit jaar ook naar de Ossiachersee  geweest, vorige week teruggekomen! Heerlijk land en geweldige mensen!
Om maar te zwijgen van dat prachtige meer!
zat je toevallig op camping Nagele?
Wij zaten bij camping Jodl in oud Ossiach! Aanrader!
Gelogd

toon240

  • Gast
Re: Bodensdorf aan de Ossiachersee
« Reactie #5 Gepost op: augustus 15, 2012, 11:39:23 pm »

Nee wij zaten aan de overkant in Bodensdorf.
Hebben jullie nog wat van die brand mee gekregen in Ossiach van dat meer dan 1000 jaar oude pandje waar een museum en visrestaurant in zat?
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Bodensdorf aan de Ossiachersee
« Reactie #6 Gepost op: augustus 16, 2012, 08:07:37 am »

Ziet er goed uit. Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben gehad. Wij zaten zelf iets lager in Feistritz im Rosental. Was ook super!

Welke camping en hadden jullie al een recensie gepost, of heb ik die gemist?
Indien niet, ben zeer ge?nteresseerd. Wil binnenkort toch ook nog eens ri. Karinthië na daar jaren met mijn ouders vakantie gevierd te hebben.
Gelogd

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: Bodensdorf aan de Ossiachersee
« Reactie #7 Gepost op: augustus 16, 2012, 09:08:58 am »

@ Miss BBQ: Wij zaten op camping Juritz. Ik zal nog een topic hierover maken.  ;)
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Bodensdorf aan de Ossiachersee
« Reactie #8 Gepost op: augustus 16, 2012, 09:42:11 am »

Wij hebben daar met een overnachting gestaan zie ook foto
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?action=dlattach;topic=709.0;attach=8410;image

en de camping was : http://www.ploerz.at/
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2012, 09:46:44 am door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Miss BBQ

  • Gast
Re: Bodensdorf aan de Ossiachersee
« Reactie #9 Gepost op: augustus 16, 2012, 11:43:34 am »

@Spikehome: camping Plörz ziet er goed uit, gaat bij mijn favorieten voor een komende vakantie (volgend jaar al?)
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Bodensdorf aan de Ossiachersee
« Reactie #10 Gepost op: augustus 16, 2012, 01:33:10 pm »

Wij zijn dit jaar ook naar de Ossiachersee  geweest, vorige week teruggekomen! Heerlijk land en geweldige mensen!
Om maar te zwijgen van dat prachtige meer!
zat je toevallig op camping Nagele?
Wij zaten bij camping Jodl in oud Ossiach! Aanrader!

Haha, grappig, wij zaten 2 campings verder op Camping Lampele, inmiddels bekend van Camping Life (RTL4).

Volgend jaar een klapdoosforummeeting daar ergens? Wij hebben al gereserveerd voor volgend jaar.

Groeten,
Mischa
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2012, 01:36:28 pm door mischa72 »
Gelogd

toon240

  • Gast
Re: Bodensdorf aan de Ossiachersee
« Reactie #11 Gepost op: augustus 16, 2012, 01:44:28 pm »

Gaaf zeg, al die klappers aan het zelfde meer.
Onze ervaring is wel dat je aan de kant waar wij zitten/zaten s`morgens meteen de zon hebt en aan de kant van Ossiach later in de ochtend. Maar das net waar je voor kiest. Ossiach is wel veel meer toeristisch dan Bodensdorf.
Gelogd

Gertjan De Meern

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 350
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: Bodensdorf aan de Ossiachersee
« Reactie #12 Gepost op: augustus 16, 2012, 01:50:00 pm »

Inderdaad een hoop forumleden naar Karintie! Wij vonden het daar erg mooi en het is ons goed bevallen. Echter volgend jaar wordt het weer wat anders, Beieren, Ierland, Frankrijk ???
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Bodensdorf aan de Ossiachersee
« Reactie #13 Gepost op: augustus 16, 2012, 01:55:24 pm »

Ons is het ook erg goed bevallen (anders hadden we niet meteen geboekt natuurlijk)  :+.

Het klopt wat je zegt Toon, maar wij zaten vrij ver richting de oostoever van het meer, wij konden omstreeks 8 uur 's ochtends ontbijten met het zonnetje op onze rug. Wat we ook zagen dat het aan de overkant wat vroeger donker was omdat de zon vrij snel achter die bergkam verdwijnt.

Al met al een erg leuk gebied om een paar jaar vakantie door te brengen, vooral ook met de bezienswaardigheden daar. Volgend jaar gaan we meer bezichtigen en wandelen, dit jaar hebben we van onze welverdiende rust genoten.

O ja, ik heb van insiders gehoord dat het meer dit jaar vrij koud was vanwege de overvloedige regenval van dit jaar. Het is ook best vreemd om in de ochtend te zien dat het water in een meer van 11km lang en ca 1-1,5km breed in één nacht tijd ca 10cm stijgt. O ja, de temperatuur was dit jaar 23-24 graden, normaal ligt deze een graad of 5 hoger  :>

Groeten,
Mischa
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2012, 01:58:23 pm door mischa72 »
Gelogd

toon240

  • Gast
Re: Bodensdorf aan de Ossiachersee
« Reactie #14 Gepost op: augustus 16, 2012, 02:13:13 pm »

Klopt van de zon vroeg onder. Das wel fijn kon ik de kinderen wijs maken dat het al heeeeel laat was :+.   bier

 bier bier bier bier bier bier bier bier bier bier bier
Gelogd
Pagina's: 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal