Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: gezocht:camping bretagne  (gelezen 8306 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

djaanhetrot

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: HK kyte xl
gezocht:camping bretagne
« Gepost op: november 11, 2012, 08:31:05 pm »

We (gezin met 2 kleine kinderen) zijn een camping aan het uitzoeken voor aankomende zomer, ergens in bretagne.
We zoeken een camping aan de kust (aan het strand)
Heeft iemand tips/suggesties?
Maakt het nog uit waar in bretagne je zit qua zonuren?

groeten,

DJ
Gelogd

zmeel

  • Gast
Re: gezocht:camping bretagne
« Reactie #1 Gepost op: november 11, 2012, 09:00:38 pm »

Le coq hardi. Dit is een camping aan de noordkust van Bretagne. Niet aan het strand, maar die is vlakbij. Een camping die uitermate geschikt is voor kleine kinderen. Mooie grote plekken en het noordenvan Bretagne is zo gevarieerd. De kids zullen zich daar prima aan de kust vermaken, neem vliegers mee.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: gezocht:camping bretagne
« Reactie #2 Gepost op: november 12, 2012, 09:11:00 pm »

Wat voor soort camping zoek je verder?
Wij zijn dit jaar in Zuid Bretagne geweest op een hele simpele, erg rustige camping met heeeele grote plaatsen. ( tot 400m2)
Voor rustzoekers, geen animatie en geen kampwinkel. Brood kun je bestellen bij receptie.
Wel wat speeltoestellen voor de kids en zo'n opblaasbaar springkussen.
Zo'n 5 km van de zee.
Toverwoord...... rust. :J
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: gezocht:camping bretagne
« Reactie #3 Gepost op: november 13, 2012, 07:39:05 pm »

Le coq hardi. Dit is een camping aan de noordkust van Bretagne. Niet aan het strand, maar die is vlakbij. Een camping die uitermate geschikt is voor kleine kinderen. Mooie grote plekken en het noordenvan Bretagne is zo gevarieerd. De kids zullen zich daar prima aan de kust vermaken, neem vliegers mee.

die ken ik, zijn er zo'n 8 jaar geleden geweest. eigenaresse (Yvonne) had een leuke sfeer weten te bereiken.
alles kon, met slecht weer mochten alle kinderen in de knutselschuur gaan fróbelen...
leuke omgeving, mooie intime strandjes (kiezel).
prima plek!
kamperen in voormalig fruittuin....
Gelogd

Flipover

  • Gast
Re: gezocht:camping bretagne
« Reactie #4 Gepost op: november 14, 2012, 02:14:38 am »

Twee jaar geleden zaten wij in een mobile home in Fouesnant (http://www.zoover.nl/frankrijk/bretagne/fouesnant/le-grand-large/camping). Op zoover is men kritisch en veel herken ik ook wel: afgelegen, veel mobile homes. Toch veel goede herinneringen.  Naast de camping een prachtig strand. Wel veel stank, m.n. goed om te wandelen. Parallel aan het strand een prachtig en uniek moerasgebied. Wij zijn veel naar het strand in Beg-Meil geweest (goed te doen met de auto), een paradijselijk en rustig strand, ook in het hoogseizoen, met gladde rotsen en veel kreeftjes en schelpen. Aanrader is een dagtocht naar het eiland iles des glenans, de beelden van dat eiland staan in mijn hoofd gegrift. Fouesnant zit aan de zuidelijke kans van Bretagne, vergis je niet in de afstand!
Gelogd

Flipover

  • Gast
Re: gezocht:camping bretagne
« Reactie #5 Gepost op: november 14, 2012, 02:18:28 am »

... nog een aanvulling over de zonuren. Bretagne is woest ook qua weer. In het zuiden hadden wij wel de ervaring dat het bv. op de camping miezerde en een paar kilometer verder de lucht strak blauw was. Soms dus ook een kwestie van de zon achterna reizen.
Gelogd

djaanhetrot

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: HK kyte xl
Re: gezocht:camping bretagne
« Reactie #6 Gepost op: november 14, 2012, 09:32:02 pm »

bedankt voor alle reacties! we zoeken een camping met leuke animatie voor de kids en met een leuke omgeving.

We ziiten te denken aan deze camping:
http://www.les-mouettes.com/

Veel te doen voor de kids.

en deze lijkt me ook erg leuk
http://www.lechatelet.com/

flipover: We zijn 2 jaar geleden naar le grand large geweest, maar dan die in normandie. toen nog in een mobile home.
 Dat was een leuke camping. Met het weer hebben we toen heel veel geluk gehad.. terug in nederland hebben we toen besloten een vouwwagen aan te schaffen





« Laatst bewerkt op: november 14, 2012, 09:38:09 pm door djaanhetrot »
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: gezocht:camping bretagne
« Reactie #7 Gepost op: november 14, 2012, 10:01:15 pm »

afhankelijk van het soort animatie dat jullie zoeken (misschien is een glijbaan al voldoende)

hieronder 2 kleinere campings (ik ken ze zelf niet);

http://www.keraluic.fr/nlhome.html

Onderstaande heeft maar 8 plaatsen (die lijken echter in de maanden juli en aug "bezet" te zijn door hun eigen tenten voor de verhuur.
http://www.opvakantieinbretagne.nl/

Gelogd
live life outdoors

nikkel1964

  • Gast
Re: gezocht:camping bretagne
« Reactie #8 Gepost op: november 14, 2012, 10:04:29 pm »

http://www.les-mouettes.com/


Vond het er op de website erg mooi uitzien. Tot ik de tarieven zag. In augustus voor een gezin als het onze 65 euro per nacht? Dat word me ?cht veel en veel te gortig. Verder zoeken maar.
Gelogd

Caroline S

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 458
  • Merk Vouwwagen: 2017: Combi Camp (2007), 2015: Trigano Odyssee (2002)
Re: gezocht:camping bretagne
« Reactie #9 Gepost op: april 10, 2015, 12:25:24 am »

Hier ook op Le Coq Hardi geweest, weekje in bouwvak 2014, heel leuk gehad. Veel kleine kinderen, gezellige camping, mooi grote plekken, Bretagne verrassend leuk en mooi, prima weer, perfect, gewoon heerlijk zonnig maar niet achterlijk warm! Geen regen.

Speurtocht gedaan met de kinderen mee en verhaaltje van heks bij ketel heksensoep :-). Verder gewoon speeltuintje en waterpomp met zandzakjes en dammetjes!

Toen nog in huurtent, De Waard Albatros.

Daarna met de ferry naar Guernsey gevaren voor een week, heeeeeel leuk!
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: gezocht:camping bretagne
« Reactie #10 Gepost op: april 10, 2015, 12:15:22 pm »

Wij zijn vorige jaar naar deze camping geweest: http://www.camping-ty-nadan.fr/nl/ En ik kan hem zeker aanraden.

middelgrote camping maar voelt niet groot, veel ruime plaatsen, genoeg plaatsen met schaduw er staan veel bomen op de camping.
Nederlands sprekend personeel bij de recpetie, binnen en buiten zwembad, winkeltje met acceptabele prijzen, snackbar, restaurant. Vrij uitgebreid animatie programma. Naast gelegen een adventure/klimpark voor de oudere kinderen. Riviertje om in te kanoën.
« Laatst bewerkt op: april 10, 2015, 12:17:12 pm door Wanderer200 »
Gelogd

jvanderlans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 113
  • Camp-let Savanne 2007
Re: gezocht:camping bretagne
« Reactie #11 Gepost op: april 10, 2015, 06:01:28 pm »

Ik weet nog dat wij St. Malo zo'n leuke stad vonden.
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: gezocht:camping bretagne
« Reactie #12 Gepost op: april 10, 2015, 09:06:24 pm »

Bij ons staat deze camping nog op het verlanglijstje:Camping La Plage de St. Pabu in Erquy.
Camping ligt direct aan een mooi groot zandstrand!
Gelogd

djaanhetrot

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 71
  • Merk Vouwwagen: HK kyte xl
Re: gezocht:camping bretagne
« Reactie #13 Gepost op: april 11, 2015, 10:56:38 am »

Het is dat jaar les mouettes geworden.  Camping heeft een mooi zwembad. Strand bij de camping is niks. Stenen en modder.  La lage de st pabu zijn mijn ouders vaak geweest volgens mij. Hele mooie camping met mooi strand. Maar zonder zwembad.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal