Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Camping Disneyland begin mei  (gelezen 7754 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Qwaqa

  • Gast
Camping Disneyland begin mei
« Gepost op: april 01, 2013, 06:00:14 pm »

We denken erover om de eerste twee weken van mei naar een camping vlak bij Disneyland te gaan. Zijn er mensen die tips hebben? Op het forum kan ik één camping vinden.
Verder, wat voor weer kan je min of meer verwachten in mei halverwege Frankrijk? Net zoals hier, oftewel nog behoorlijk wisselvallig? Of door de zuidelijkere ligging meer kans op best aardig....?
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re: Camping Disneyland begin mei
« Reactie #1 Gepost op: april 01, 2013, 06:54:00 pm »

Ik heb al een keer een bericht achter gelaten op dit forum, hieronder het "bericht".(Misschien heb je er wat aan)
En over het weer....wij zijn al een paar jaar in mei naar Disney geweest,(wel in een huisje) maar we hebben eigenlijk altijd mooi weer gehad daar. T-shirt weer...

Re: Disney camping
? Reactie #11 Gepost op: januari 04, 2013, 11:12:14 pm ?
Ook wij zijn opzoek geweest naar een camping in de buurt van disney. Wilde afgelopen zomer gaan om onze jaarpassen weer te verlengen. Maar de camping waar wij heen wilde,was vol.(augustus en dan gaan alle fransen op vakantie, het is uiteindelijk legoland Duitsland geworden).Dus geen ervaring met campings in buurt van disney,wel met disney.... Maar misschien hebben jullie hier wat aan, ile-demoiselle (camping ligt dicht bij jablines) camping4vents (zeer ruime plaatsen,wel aan de prijs) en op site magischenachten.nl staan ook veel campings vermeld. En of de zomerperiode leuk is om naar Disney te gaan,wij vinden van wel. Wij vinden het daar altijd leuk  zomer,kerst,Halloween elke periode heeft een eigen sfeer.
Gelogd

Emmie

  • Gast
Re: Camping Disneyland begin mei
« Reactie #2 Gepost op: april 01, 2013, 09:36:13 pm »

Hoi Qwaqa,

We hebben nu een aantal keer op een camping bij Disneyland gestaan op zowel "le chene gris" als "le soleil de crecy". Beiden zijn toch wel een minuut of 20 rijden naar het park; parkeren, stuk lopen naar de ingang...je bent niet zo 1,2,3 echt op het park, maar als je er 2 weken bent is dat ook niet zo erg. Op le chene gris zijn we al een paar jaar niet geweest, dus hoe dat nu is weet ik niet zo goed. le soleil de crecy vond ik qua camping niet zoveel voorstellen. Enigszins smoezelig sanitair, KOUD (!) zwembad en een kampeergrasveld wat bij ons behoorlijk modderig was door de overvloedige regen (;-)). Maar als uitvalsbasis voor Disney en Parijs op zich prima te doen hoor. Wij hebben vaak pech met het weer, dus de keren dat wij in mei geweest zijn was het nog best fris...maar wij gaan niet dit jaar dus grote kans dat het dan wel lekker zonnig is :-D

Gelogd

canoy

  • Gast
Re: Camping Disneyland begin mei
« Reactie #3 Gepost op: februari 25, 2015, 09:01:30 am »

Wij willen deze zomer ook naar Disney weet er nog iemand een goede en leuke camping in de omgeving van Disney? Hoeft niet perse een hele uitgebreide camping te zijn, als er maar een zwembad bij zit.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Camping Disneyland begin mei
« Reactie #4 Gepost op: februari 25, 2015, 10:57:20 am »

Wij zijn nu 2 x op camping Les etangs fleuris geweest. De eerste keer in de zomer en tweede keer vorig jaar mei. Wij vinden het een fijne camping. Simpel, maar schoon, hele fijne camping eigenaren en ruime plaatsen. Wij zijn 1 x in de zomer geweest. Dan verkopen ze vanuit een tent voor de kantine diverse snacks en pizza's. Dat is wel pas na half mei. Als je voor die tijd gaat wel iets om rekening mee te houden. Ook dan is het zwembad pas open(buitenbad). Het was vorig jaar ook nog te fris om te kunnen zwemmen.
De camping ligt op ongeveer 20 minuten van Disneyland. Deze campingeigenaren willen bij inschrijving je ID/paspoort bewaren tot vertrek. Vraag of ze een kopie(met bescherming van de burgerservicenummer natuurlijk) maken of laat je CKE(krijg je ook korting mee) achter. Reserveren is in mei niet nodig, maar voor de zomer wel aan te raden.

www.etangsfleuris.com
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Camping Disneyland begin mei
« Reactie #5 Gepost op: februari 25, 2015, 11:15:02 am »

Wij zijn ook op zoek naar een camping in de buurt van Disneyland Parijs voor de zomer. Ik lees even mee! Ik zou het liefst een kleine camping willen, maar dat wordt lastig daar denk ik. Ik heb het in ieder geval nog niet kunnen vinden! Verder hoeft het niet met allerlei toeters en bellen te zijn, maar wel schoon en het liefst een ruime plek.
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Camping Disneyland begin mei
« Reactie #6 Gepost op: februari 25, 2015, 11:17:43 am »

Oeps, had dubbel gepost...
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2015, 11:19:15 am door Vlinder73 »
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Camping Disneyland begin mei
« Reactie #7 Gepost op: februari 25, 2015, 11:31:53 am »

Wij zijn ook op zoek naar een camping in de buurt van Disneyland Parijs voor de zomer. Ik lees even mee! Ik zou het liefst een kleine camping willen, maar dat wordt lastig daar denk ik. Ik heb het in ieder geval nog niet kunnen vinden! Verder hoeft het niet met allerlei toeters en bellen te zijn, maar wel schoon en het liefst een ruime plek.

De camping die ik noemde is geen megacamping. Er staan ook veel vaste gasten. De meeste daarvan zijn toch wel op leeftijd. Dus ook best een rustige camping. Vonden wij wel erg fijn.
Gelogd

canoy

  • Gast
Re: Camping Disneyland begin mei
« Reactie #8 Gepost op: februari 25, 2015, 12:09:47 pm »

Deze camping valt bij ons ook in de smaak. We hadden eerst camping  Soleil de crecy gezien maar toen we de recensies zagen viel die camping gelijk af of heeft er iemand positieve ervaringen met deze camping.
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Camping Disneyland begin mei
« Reactie #9 Gepost op: februari 25, 2015, 02:26:45 pm »

Klinkt goed Yolanda! Dank je wel voor de tip, want ik denk dat dat hem dan wel wordt!
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Camping Disneyland begin mei
« Reactie #10 Gepost op: februari 25, 2015, 03:29:24 pm »

Klinkt goed Yolanda! Dank je wel voor de tip, want ik denk dat dat hem dan wel wordt!

Wij vinden het echt leuk. Mijn kinderen gaan er nog altijd graag naar toe. Eigenaren spreken naast Frans ook Engels. En elke ochtend verse broodjes als je besteld hebt.  :)
Gelogd

Vlinder73

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 237
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2015 vanaf voorjaar!
Re: Camping Disneyland begin mei
« Reactie #11 Gepost op: februari 25, 2015, 07:30:26 pm »

Heb je nog tips voor bij het boeken, Yolanda? Of maakt het niet zoveel uit waar je staat?
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Camping Disneyland begin mei
« Reactie #12 Gepost op: februari 25, 2015, 08:20:15 pm »

Op zich maakt het niet zo heel veel uit. Je reserveert een plek, maar krijgt niet direct een plaatsnummer door. Dat wordt ter plekke geregeld.
Als het niet bomvol zit worden een paar plekken aangewezen, maar kun je soms wel kiezen waar je wilt staan. Er zijn veel plekken als je direct de camping op komt en als het druk is hebben ze ook boven plekken.  Als je de camping op komt(ligt wel landelijk en ingang bijna niet te zien) dan krijg je eerst een deel met huurtenten. Rechts staat ook een soort van receptie. Daar rijd je voorbij. Rechts kun je parkeren, dat is aan te raden. Op de camping zit links de receptie en recht heb je dan een paadje waar je in rijdt. Daar kom je eerst chalets tegen en dan pas plaatsen. Aan die kant is het in het voorjaar erg blubberig als het veel regent. Vorig jaar stond daar een echtpaar met twee kleine kinderen in een splinternieuwe Trigano Odyssee(veel wit). Die waren niet zo heel blij. Maar hadden ook plastic liggen waardoor het water niet goed weg kon lopen. Je kan vragen of je zelf een plek mag kiezen, dan kun je eerst even rondlopen.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Camping Disneyland begin mei
« Reactie #13 Gepost op: februari 26, 2015, 10:49:26 am »

Om de loopafstand te bekorten kun je het best in de parkeergarage van Disney Village gaan staan. Dit is niet duurder dan het grote parkeer terrein en veel dichterbij.
Qua campings maak ik mij nooit zo druk, eigenlijk komen we daar alleen maar om te slapen, te douchen en te ontbijten.
Andere faciliteiten gebruiken we niet, we blijven meestal maar twee of drie nachten.
Gelogd

canoy

  • Gast
Re: Camping Disneyland begin mei
« Reactie #14 Gepost op: februari 27, 2015, 09:11:20 am »

We zijn weer wat wijzer geworden over de campings rondom Disney. We hebben besloten om dit jaar niet naar disney te gaan omdat we ook al een abonnement op legoland nemen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal