Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Tip: mobiel internet in Frankrijk  (gelezen 37791 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MichaelD

  • Gast
Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Gepost op: juni 22, 2014, 03:06:25 pm »

Omdat wifi op de camping altijd tegenvalt kies ik dit jaar voor een andere oplossing.

Ik heb bij simup.nl een prepaid sim voor Frankrijk gekocht voor 8.95. Nu kan ik voor 15 Euro 3GB aan mobiel internet bijkopen.
De sim heb ik in mijn oude Android telefoon geplaatst en deze in 'hotspot' mode gezet, zodat we ons eigen wifi hebben. Nu kan de hele familie onderweg en op de camping aan het internet-infuus (met mate, zolang het niet ongezellig is  :**).

Details: Ik heb gekozen voor Lebara-Frankrijk. Je kan alles al in Nederland activeren en opladen, maar doe dat niet te lang van tevoren (wat ik wel gedaan heb  ::)), omdat dan de bonus internet en belminuten/smssen al verlopen zijn voor je in Frankrijk bent. Als je dan Frankrijk binnenrijdt stuur je een SMS om je tegoed om te zetten in mobiel internet, maar misschien kan ik dat al doen vlak voor vertrek op de website.

Volgens mij is het het slimst om bij simup alvast 3 bonnen van 5 Euro tegoed te kopen, omdat online opladen alleen in 10 of 20 Euro kan.
Gelogd

apiem

  • Gast
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: juni 22, 2014, 07:14:45 pm »

Handige tip. Bedankt
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: juni 22, 2014, 07:20:00 pm »

Ik heb een travel router gekocht. Deze log ik in op de camping wifi ( dat is dan één keer kosten) en dan met al onze aparaten inloggen op je eigen netwerk. Zo zo zijn de ipads, iphones en ipods van de kinderen allemaal online.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: juni 22, 2014, 07:22:07 pm »

Ik heb een travel router gekocht. Deze log ik in op de camping wifi ( dat is dan één keer kosten) en dan met al onze aparaten inloggen op je eigen netwerk. Zo zo zijn de ipads, iphones en ipods van de kinderen allemaal online.
Op mijn laptop heb ik het gratis prog virtual router geïnstalleerd en hoppa iedereen die het wachtwoord heeft kan oline.
Gelogd

macduke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: juni 22, 2014, 08:44:23 pm »

@Diep wat voor router heb je? Ik ben al een tijdje op zoek naar zoiets. Maar alles wat ik heb kunnen vinden is om een bedraad netwerk via WiFi te delen. Niet om een WiFi netwerk via WiFi te delen. Ik ben al begonnen om zelf zoiets te maken met een Raspberry Pi, maar als er iets kant en klaar is is dat wel zo makkelijk.
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #5 Gepost op: juni 23, 2014, 07:43:21 am »

Ik heb de Asus WL-330N3G. Het is een klein apparaat wat ik ook 3 weken gewoon aan laat staan.
Kosten nog geen € 40,- euro
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2014, 07:44:56 am door Diep »
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #6 Gepost op: juni 23, 2014, 11:19:51 am »

Op mijn laptop heb ik het gratis prog virtual router geïnstalleerd en hoppa iedereen die het wachtwoord heeft kan oline.

Misschien een rare vraag. Je gebruikt gebruikersnaam en wachtwoord van desbetreffende plek waar je verblijft voor dit programma?
Gelogd

bianca.warmerdam

  • Gast
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #7 Gepost op: juni 23, 2014, 12:47:33 pm »

Bedankt voor de tip m.b.t. de travel router! Handig in gebruik zo te lezen. Al geef ik er eigenlijk de voorkeur aan om tijdens onze vakantie zo min mogelijk te internetten ;-).
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #8 Gepost op: juni 23, 2014, 02:35:06 pm »

Misschien een rare vraag. Je gebruikt gebruikersnaam en wachtwoord van desbetreffende plek waar je verblijft voor dit programma?
Je laptop pikt het signaal op en het programma zend dit weer uit. Je kunt zelf bepalen of je een wachtwoord wilt maken of dat het een open verbinding mag zijn. Aan gezien mijn laptop een beter wifi ontvangst heeft dan de mobieltjes bevalt dit prima
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #9 Gepost op: juni 23, 2014, 03:01:12 pm »

Je laptop pikt het signaal op en het programma zend dit weer uit. Je kunt zelf bepalen of je een wachtwoord wilt maken of dat het een open verbinding mag zijn. Aan gezien mijn laptop een beter wifi ontvangst heeft dan de mobieltjes bevalt dit prima

Ok, ik snap het. Bedankt voor de tip. Heb het programma gedownload, ben benieuwd of het gaat werken.
Gelogd

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #10 Gepost op: juni 23, 2014, 03:26:01 pm »

Heb je enig idee wat de dekking van Lebara is in Frankrijk?
Gelogd

MichaelD

  • Gast
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #11 Gepost op: juni 23, 2014, 07:58:00 pm »

Hoi,

Volgens wikipedai werkt Lebara in Frankrijk op het netwerk van Bouygues Telecom. Ik geloof dat dit een van de grote landelijke netwerken is.

Groet,
Michael
Gelogd

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #12 Gepost op: juni 23, 2014, 08:09:16 pm »

iemand een idee wat dit met je telefoon (met name WhatsApp) doet als je een andere sim in je telefoon doet. WhatApp zit gekoppeld aan je telefoonnummer en ik weet eigenlijk niet wat er gebeurt als je dit wisselt...
Gelogd

MichaelD

  • Gast
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #13 Gepost op: juni 23, 2014, 08:25:30 pm »

Hallo Prutsky,

Deze site legt het het best uit:

http://thebackpackr.com/roaming-with-whatsapp-while-traveling/

Dus: Altijd nee antwoorden :)

Groet,
Michael
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #14 Gepost op: juni 24, 2014, 06:57:10 pm »

Bedankt voor de tip m.b.t. de travel router! Handig in gebruik zo te lezen. Al geef ik er eigenlijk de voorkeur aan om tijdens onze vakantie zo min mogelijk te internetten ;-).

Is voor als het regend. Dan zoeken we op YouTube de conference van Bert Visscher over het camperen  :H worden we vrolijk van.  :J
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal