Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Tip: mobiel internet in Frankrijk  (gelezen 37793 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #45 Gepost op: augustus 09, 2014, 06:26:02 pm »

Volgend jaar beter  :X
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #46 Gepost op: mei 10, 2015, 01:54:45 pm »

Voor komende zomer op zoek naar een oplossing. Op de camping kun je internettoegang kopen, maar dit is maar op 1 apparaat te gebruiken. We willen de ene keer met de iPad op het internet, de andere keer met de smartphone. Twee keer betalen vind ik te ver gaan.

Is hiervoor iets te verzinnen? We hebben geen laptop mee, alleen een iPad en Android tablet en 2 smartphones.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #47 Gepost op: mei 10, 2015, 04:17:39 pm »

1 voor 1 gebruiken op internet?? Of kan je misschien een smartphone inloggen en dan laten zenden (hotspot maken)??????

Wat kost een een code?

Anders frans simkaartje kopen evt in combi met mifi, of deze laten theteren / hotspot vanaf een smartphone of dus de mifi, en deze alleen gebruiken voor wattsapp (de niet data verslindende apps)

Wij hebben een LEBARA frans kaartje gekocht, daar kost voor 3 gig / 30 dgn 15 of 20 euro. Hoe het bereik, en de daadwerkelijke functionaliteit van deze provider is --> geen idee nog niet geprobeerd.

Vorig jaar hadden we Joe Mobile maar deze bestaat niet meer
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

danny060473

  • Gast
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #48 Gepost op: mei 10, 2015, 07:54:30 pm »

Koop iets van wifi accespoint, inloggen op camping wifi en dan alle apparaten via wifipoint laten lopen. Wij gebruiken de asus 3g mobile wireless router.
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #49 Gepost op: mei 10, 2015, 08:06:22 pm »

Voor komende zomer op zoek naar een oplossing. Op de camping kun je internettoegang kopen, maar dit is maar op 1 apparaat te gebruiken. We willen de ene keer met de iPad op het internet, de andere keer met de smartphone. Twee keer betalen vind ik te ver gaan.

Is hiervoor iets te verzinnen? We hebben geen laptop mee, alleen een iPad en Android tablet en 2 smartphones.

Beste Ccindy, hier is zeker een oplossing voor.  :J
Als je dit topic terug leest kom je daar al achter. Wij gebruiken een travel router van Asus type WL-330N3G van ongeveer 40,00 euro.
Deze log ik in op de wifi van de camping (daarvoor koop ik dus 1 x een code, één keer de kosten dus) en dan kunnen al onze apparaten (onbeperkt aantal) inloggen op het eigen netwerk van de travel router. Zou kunnen mijn kinderen, mijn vrouw en ik tegelijk het internet op.

Het is wel verstandig om thuis alvast wat instellingen te maken zodat je op de camping geen problemen hebt.
Bijvoorbeeld het eigen wifi-netwerk wat de travel router uitzendt.
Op de camping koppel ik mijn ipad aan het Wifi-netwerk van de travel router en met een opgegeven ip-adres log ik in op mijn travel router.
In de travel router selecteer ik het wifi-netwerk van de camping en sla dit op. Zo is alleen de travel router verbonden met het wifi-netwerk van de camping.
Vervolgens open ik Safari op de ipad en dan krijg je standaard website van de camping waar je op kunt inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord.
Koppel nu je overige apparaten op het wifi-netwerk van de travel router (dit kun je ook thuis al voorbereiden) en je hebt allemaal internet.  :K
Let op. Maak via je apparaat niet rechtstreeks een koppeling met de camping wifi.

Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #50 Gepost op: mei 10, 2015, 08:09:45 pm »


Beste Ccindy, hier is zeker een oplossing voor.  :J
Als je dit topic terug leest kom je daar al achter. Wij gebruiken een travel router van Asus type WL-330N3G van ongeveer 40,00 euro.
Deze log ik in op de wifi van de camping (daarvoor koop ik dus 1 x een code, één keer de kosten dus) en dan kunnen al onze apparaten (onbeperkt aantal) inloggen op het eigen netwerk van de travel router. Zou kunnen mijn kinderen, mijn vrouw en ik tegelijk het internet op.

Het is wel verstandig om thuis alvast wat instellingen te maken zodat je op de camping geen problemen hebt.
Bijvoorbeeld het eigen wifi-netwerk wat de travel router uitzendt.
Op de camping koppel ik mijn ipad aan het Wifi-netwerk van de travel router en met een opgegeven ip-adres log ik in op mijn travel router.
In de travel router selecteer ik het wifi-netwerk van de camping en sla dit op. Zo is alleen de travel router verbonden met het wifi-netwerk van de camping.
Vervolgens open ik Safari op de ipad en dan krijg je standaard website van de camping waar je op kunt inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord.
Koppel nu je overige apparaten op het wifi-netwerk van de travel router (dit kun je ook thuis al voorbereiden) en je hebt allemaal internet.  :K
Let op. Maak via je apparaat niet rechtstreeks een koppeling met de camping wifi.

Precies, deze bedoelde ik. Alleen veeeeeel beter uitgelegd
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #51 Gepost op: mei 10, 2015, 08:26:44 pm »

Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Nu snap ik het zelf ook. Ik ga op zoek naar een geschikte travel router.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #52 Gepost op: mei 10, 2015, 09:00:20 pm »

@Diep: Begrijp ik nou dat de router via de Ipad verbinding maakt met het wifi netwerk van de camping? Dat betekent dus dat de Ipad dan altijd aanwezig moet zijn om internet te kunnen gebruiken.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #53 Gepost op: mei 10, 2015, 09:05:28 pm »

Nee, je hebt een laptop nodig om de router zo in te stellen dat ie contact maakt met het netwerk van de camping. Vervolgens log je met je iPad of welk device dan ook in op de router en klaar.

Gr. Mischa
Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #54 Gepost op: mei 10, 2015, 09:30:30 pm »


Nee, je hebt een laptop nodig om de router zo in te stellen dat ie contact maakt met het netwerk van de camping. Vervolgens log je met je iPad of welk device dan ook in op de router en klaar.

Gr. Mischa

Dit lukt ons ook via de ipad hoor. Alleen geeft de asus aan dat het beter is via een vaste verbinding. Maar die hebben we niet;-(
Gelogd

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #55 Gepost op: mei 10, 2015, 09:33:02 pm »

Helder !

Voor KenJo: Op de plek waar ik Laptop heb staan, kun je dus ook iPad lezen  :)

Gr. Mischa
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #56 Gepost op: mei 10, 2015, 09:46:38 pm »

Helder !

Voor KenJo: Op de plek waar ik Laptop heb staan, kun je dus ook iPad lezen  :)

Gr. Mischa

Precies. Ik heb op vakantie wel een laptop bij me maar voor het koppelen gebruik ik mijn ipad.
Deze mag als je klaar bent gewoon uit. Je travel router maakt immers contact met de wifi van de camping. Niet je ipad.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #57 Gepost op: mei 10, 2015, 09:55:50 pm »

Nog even een vraagje: hoe komt ie aan zijn stroom als je geen laptop hebt? Of kun je hem via een USB-lader gewoon op netstroom aansluiten?
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

mischa72

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 200
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #58 Gepost op: mei 10, 2015, 09:59:27 pm »

 :J :J :J :J :J :J :J :J :J :J :J
Gelogd

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #59 Gepost op: mei 10, 2015, 10:10:56 pm »

Nog even een vraagje: hoe komt ie aan zijn stroom als je geen laptop hebt? Of kun je hem via een USB-lader gewoon op netstroom aansluiten?
Kan via elke USB lader maar bij bij de Asus zit er standaard een 230V lader bij.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal