Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6   Omlaag

Auteur Topic: Tip: mobiel internet in Frankrijk  (gelezen 37796 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #75 Gepost op: juni 06, 2015, 08:32:04 pm »

Kan deze ook een beetje omgaan met een zwak wifi signaal / slecht bereik van de camping-wifi??
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Diep

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 453
  • Merk Vouwwagen: Ex,Holtkamper Kyte XL
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #76 Gepost op: juni 07, 2015, 09:29:52 am »

Kan deze ook een beetje omgaan met een zwak wifi signaal / slecht bereik van de camping-wifi??

Ik verwacht dat hij niet beter of slechter om gaat met het signaal dan elk ander apparaat.
Hij heeft geen verbeterde ontvangst of zo
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #77 Gepost op: juni 07, 2015, 02:54:40 pm »

Tjah, maar de ontvangst van het ene apparaat wil wel eens beter zijn als van het andere apparaat....
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #78 Gepost op: juni 08, 2015, 12:07:16 pm »

Precies, soms met de tablet goed bereik terwijl de telefoon het signaal amper ontvangt. Als zo'n apparaat het (zwakke) signaal dan wel kan ontvangen, kan hij lokaal zorgen voor een stabiel signaal. Die Asus lijkt me wel een mooi apparaatje hiervoor maar kan nergens wat vinden over de ontvangst, gevoeligheid van de WIFI antenne.
Gelogd

danny060473

  • Gast
Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #79 Gepost op: juni 08, 2015, 02:40:52 pm »

Precies, soms met de tablet goed bereik terwijl de telefoon het signaal amper ontvangt. Als zo'n apparaat het (zwakke) signaal dan wel kan ontvangen, kan hij lokaal zorgen voor een stabiel signaal. Die Asus lijkt me wel een mooi apparaatje hiervoor maar kan nergens wat vinden over de ontvangst, gevoeligheid van de WIFI antenne.


Over gevoeligheid kan ik ook niets zeggen, we hebben hem nu reeds een paar keer gebruikt tot onze grote tevredenheid. Wel een paar keer opnieuw moeten inloggen maar op ieder apperaat staan dan de codes dus is dat geen probleem. Eea had iets te maken met te lang inactief zijn via de wifi.

Inderdaad hiervoor genoemd rond eigen vw een sterk netwerk op de asus.

Als je goed signaal wilt is zo'n wifi antennen nog een optie ;-)

https://www.electro-sat.nl/powerwifi-outdoor-wifi-usb-antenna.html?gclid=CLeX2KePgMYCFePItAodr34A8g
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #80 Gepost op: juni 08, 2015, 02:54:17 pm »

Leuke apparaatjes die 'vakantie-routers' :)

Ontvangst is belangrijk, maar vergeet de andere kan ook niet. Wifi is 2-richting verkeer.

Ofwel, de router moet ook 'sterk' genoeg zijn om de camping-ontvanger te kunnen voorzien van een goed signaal.

Een goeie antenne kan daar zeker bij helpen. Maar ook de hoogte ervan en natuurlijk het vermijden van obstakels, zoals toiletgebouwen en andere bouwwerken.

Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #82 Gepost op: juni 08, 2015, 07:57:24 pm »

Ik heb deze aangeschaft:
http://www.engenius-europe.nl/index.php/product-zoo/hotspot-extender-for-motorhome-yacht-campsite

Die had iemand op Ginkelduin bij zich, goed apparaat. Beetje duur, maar bij Bol met airmiles betaald :-)
Ga deze de zomervakantie uit proberen. Voordeel is (hoop ik :-) ) dat als je deze aanzet, je via je tablet/Phone met wifi naar de admin pagina kunt, waarna je kunt scannen voor netwerken. Ook wifi netwerken op campings waar je eerst in moet loggen (kpn hotspot bijvoorbeeld) werken prima. eenmaal ingelogd, kun je meerdere apparaten op deze ene hotspot aansluiten.

Meer in augustus, als we terug zijn.
Gelogd

G.Suelmann

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 211
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country bj 2008
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #83 Gepost op: juni 18, 2015, 11:36:52 am »

Is het met deze travelrouters ook mogelijk om, als je je eigen netwerk creeerd,  bv NPO1 te zien in het buitenland ondanks het feit dat deze geo-blocked zijn?
Gelogd
Live today to create a memory for tomorrow...

Juttertje

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 380
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #84 Gepost op: juni 18, 2015, 12:03:28 pm »

Ik heb deze aangeschaft:
http://www.engenius-europe.nl/index.php/product-zoo/hotspot-extender-for-motorhome-yacht-campsite

Die had iemand op Ginkelduin bij zich, goed apparaat. Beetje duur, maar bij Bol met airmiles betaald :-)
Ga deze de zomervakantie uit proberen. Voordeel is (hoop ik :-) ) dat als je deze aanzet, je via je tablet/Phone met wifi naar de admin pagina kunt, waarna je kunt scannen voor netwerken. Ook wifi netwerken op campings waar je eerst in moet loggen (kpn hotspot bijvoorbeeld) werken prima. eenmaal ingelogd, kun je meerdere apparaten op deze ene hotspot aansluiten.

Meer in augustus, als we terug zijn.

Deze heb ik ook, thuis werkt 'ie prima. Let op: wel even zorgen dat je de nieuwste software erop zet! Anders lukt het niet om in te loggen op een camping. Hebben wij bij het proefkamperen ondervonden.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #85 Gepost op: juni 18, 2015, 02:21:37 pm »

Is het met deze travelrouters ook mogelijk om, als je je eigen netwerk creeerd,  bv NPO1 te zien in het buitenland ondanks het feit dat deze geo-blocked zijn?
Meestal niet want je gaat met een buitenlandse provider het net op.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #86 Gepost op: juni 18, 2015, 05:07:26 pm »

Als je thuis een vpn server configureert en via deze server verbinding maakt ziet de buitenwereld geen verschil of je in Frankrijk, Tahiti of thuis zit. Dan kun je gewoon tv kijken.

Overigens kan dat ook eenvoudiger op een laptop als je chrome en de Hola plugin gebruikt. Zo kijk ik op mijn iMac thuis gewoon het Netflix aanbod in America of de F1 op ITV.
Gelogd

G.Suelmann

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 211
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country bj 2008
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #87 Gepost op: juni 21, 2015, 08:27:12 pm »

Als je thuis een vpn server configureert en via deze server verbinding maakt ziet de buitenwereld geen verschil of je in Frankrijk, Tahiti of thuis zit. Dan kun je gewoon tv kijken.

Overigens kan dat ook eenvoudiger op een laptop als je chrome en de Hola plugin gebruikt. Zo kijk ik op mijn iMac thuis gewoon het Netflix aanbod in America of de F1 op ITV.

Daar zou ik maar snel mee stoppen:  http://www.telegraaf.nl/digitaal/24096681/__Populaire_Hola-plugin_geen_zuivere_koffie__.html
Gelogd
Live today to create a memory for tomorrow...

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.795
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Tip: mobiel internet in Frankrijk
« Reactie #88 Gepost op: juli 09, 2015, 08:39:41 pm »

Heeft iemand goede ervaringen met een internet prepaid kaart in Spanje ?
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal