Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Snelheidscontroles Frankrijk  (gelezen 11432 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Snelheidscontroles Frankrijk
« Reactie #15 Gepost op: juni 23, 2014, 11:04:43 pm »

Helemaal mijn idee. Wij houden ons thuis ook aan de snelheid, dus waarom op vakantie dan niet?
Precies en we gaan toch op vakantie om te ontstressen ;)

Ik denkt ook dat deze verhalen ook bangmakerij is. Technisch zou het best kunnen.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

eptver

  • Gast
Re: Snelheidscontroles Frankrijk
« Reactie #16 Gepost op: juni 23, 2014, 11:11:46 pm »

Rijden jullie dan ook echt 130 met de klapper? Vorig jaar met een aanhanger wel gedaan, maar deze had 15" banden!
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Snelheidscontroles Frankrijk
« Reactie #17 Gepost op: juni 23, 2014, 11:43:06 pm »

Rijden jullie dan ook echt 130 met de klapper? Vorig jaar met een aanhanger wel gedaan, maar deze had 15" banden!
Yep, 140 op de teller cruise control aan.
Mijn Kariba ligt als een blok achter mijn Subaru Outback.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

bosi

  • Gast
Re: Snelheidscontroles Frankrijk
« Reactie #18 Gepost op: juni 24, 2014, 08:51:06 am »

Yep, 140 op de teller cruise control aan.
Mijn Kariba ligt als een blok achter mijn Subaru Outback.

Ooit eens gekeken naar de snelheidsindex van je banden?
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Snelheidscontroles Frankrijk
« Reactie #19 Gepost op: juni 24, 2014, 09:01:39 am »

140!!! Das een aardig tempo. Ik vind 90 a 95 hard genoeg en iedereen die daar moeite mee heeft haalt me maar in.  :)

Ik rijd over het algemeen geen tolwegen in Frankrijk en op de (meeste)gewone (snel) wegen hangen heel duidelijk zichtbaar camera's, dus je kunt daar zeker niet harder dan de toegestane snelheid.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Snelheidscontroles Frankrijk
« Reactie #20 Gepost op: juni 24, 2014, 10:08:23 am »

140!!! Das een aardig tempo.
En ook precies het maximum volgens de snelheidsindex van de banden die Aart Kok gebruikt (N) Ik zou me daar niet lekker bij voelen. Er zijn tenslotte nog meer veiligheidsfactoren dan het 'gevoel' dat hij als een blok op de weg ligt. Voor je het weet staat je klapper op blokken naast de weg.

Persoonlijk vind ik met de vouwwagen 110 km/h wel prettig. Ik merk dat ik daar in Nederland ongemerkt al snel naartoe kruip en dat ik me bij een hogere snelheid niet meer echt prettig voel. Met een snelheid die even hoog ligt als de rest van het verkeer, moet je je namelijk qua weggedrag ook gedragen zoals de rest van het verkeer. En bij 130-140 vind ik zonder klapper een snelle  uitwijkmanouevre eng, maar nog wel te doen. Met een vouwwagen van 600 kilo aan m'n staart moet ik daar niet aan denken.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Snelheidscontroles Frankrijk
« Reactie #21 Gepost op: juni 24, 2014, 05:41:43 pm »

 :off Gebleken is dat ik zodra ik op de snelweg rijd ongemerkt toch richting de 130km kruip. Blijkbaar ligt de vw zo strak dat ik er geen erg in heb. Dus nu mijn tomtom maar ingesteld dat ie gaat piepen bij 80 km.
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Snelheidscontroles Frankrijk
« Reactie #22 Gepost op: juni 24, 2014, 07:11:21 pm »

Ik ben in de meivakantie geflitst in Frankrijk. Ik schat in dat ik ongeveer 120 reedt, daar waar je 100 mag. Boete is nog steeds niet binnen... Fingers crossed :)14]

Btw: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=7839
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Snelheidscontroles Frankrijk
« Reactie #23 Gepost op: juni 24, 2014, 07:37:09 pm »

Ik ben in de meivakantie geflitst in Frankrijk. Ik schat in dat ik ongeveer 120 reedt, daar waar je 100 mag. Boete is nog steeds niet binnen... Fingers crossed :)14]

Btw: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=7839
Kan best lang duren, komt heus wel. Ik heb de boete voor de defecte remlichten na 5 weken ook nog niet binnen. En dat was in NL.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Snelheidscontroles Frankrijk
« Reactie #24 Gepost op: juni 24, 2014, 10:35:41 pm »

En ook precies het maximum volgens de snelheidsindex van de banden die Aart Kok gebruikt (N) Ik zou me daar niet lekker bij voelen. Er zijn tenslotte nog meer veiligheidsfactoren dan het 'gevoel' dat hij als een blok op de weg ligt. Voor je het weet staat je klapper op blokken naast de weg.

Persoonlijk vind ik met de vouwwagen 110 km/h wel prettig. Ik merk dat ik daar in Nederland ongemerkt al snel naartoe kruip en dat ik me bij een hogere snelheid niet meer echt prettig voel. Met een snelheid die even hoog ligt als de rest van het verkeer, moet je je namelijk qua weggedrag ook gedragen zoals de rest van het verkeer. En bij 130-140 vind ik zonder klapper een snelle  uitwijkmanouevre eng, maar nog wel te doen. Met een vouwwagen van 600 kilo aan m'n staart moet ik daar niet aan denken.

Los van het feit dat ik het ook veel te hard vind (het gaat prima zo lang het prima gaat, tot het ineens niet meer zo prima gaat...) zegt de snelheidsindex niet alles. De snelheidsindex is de maximum snelheid die de banden mogen hebben waarbij de maximum loadindex nog van toepassing is. Daarom staan de snelheidsindex en de loadindex ook altijd naast elkaar. Maar zoals gezegd, ik vind zelf 100 ook hard zat. Te vaak (voornamelijk Nederlanders) met totaal verwoeste kampeeruitrustingen en dus vakanties zien staan. Ook een slingerende klapper gaat met zo'n beetje iedere personenwagen aan de haal die te koop is. 500 kg slingerend en rammend aan de haak is moeilijk door een achteras in het gareel te houden. Uitwijkmanouvres zoals ik vandaag plotseling had op de A73 wil ik niet eens aan denken met een vouwwagen...
Gelogd

eptver

  • Gast
Re: Snelheidscontroles Frankrijk
« Reactie #25 Gepost op: juni 24, 2014, 11:40:57 pm »

met die 2.0tD die onze auto heeft merk ik eigenlijk niet echt iets dat er achter hangt. We zullen in Frankrijk wel lekker 110/120 gaan rijden. Bij de nieuwe banden die er volgende week op komen is een max snelheid van 140km/h aangegeven. Dan ga ik de grens niet helemaal opzoeken! Zeker niet 1300 km achter een stuk!
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Snelheidscontroles Frankrijk
« Reactie #26 Gepost op: juni 25, 2014, 12:17:02 am »

En bovendien bedenk ik me altijd: ik zit niet alleen in die auto en ben dus ook niet de enige die zich bij een bepaalde snelheid lekker moet voelen. Ook niet onbelangrijk n.m.m. :)
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Snelheidscontroles Frankrijk
« Reactie #27 Gepost op: juni 25, 2014, 07:47:39 am »

En bovendien bedenk ik me altijd: ik zit niet alleen in die auto en ben dus ook niet de enige die zich bij een bepaalde snelheid lekker moet voelen. Ook niet onbelangrijk n.m.m. :)

Dat is inderdaad ook mijn belangrijkste overweging. We zitten met z'n vijven in de auto en zijn ook niet alleen op de weg. Ooit werd onze touringcar ingehaald door een dikke Volvo met een caravan. We keken elkaar toen al aan. Vijf kilometer verder stonden we in de file. Eén caravan totaal verspreid in puzzelstukjes over de weg, een Volvo in de prak, vijf witte neuzen naast elkaar in de berm (gelukkig) en één vakantie al na een paar uur naar de knoppen was. Idem in Orange, een kleine caravan die met een toen gloednieuwe Golf aan de haal was gegaan, Duitsland waar een Peugeot 308 onder een aanhanger lag, etc. Is het me niet waard. Zelfs zonder aanhanger in Dld rijden we met een zwaarbepakte vakantieauto en vijf inzittenden zelden harder dan 120. Vreemd genoeg is dat zelfs op de ongelimiteerde stukken meestal gewoon met het gros van de stroom mee.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Snelheidscontroles Frankrijk
« Reactie #28 Gepost op: juni 25, 2014, 11:45:47 am »

Dat is inderdaad ook mijn belangrijkste overweging. We zitten met z'n vijven in de auto en zijn ook niet alleen op de weg. Ooit werd onze touringcar ingehaald door een dikke Volvo met een caravan. We keken elkaar toen al aan. Vijf kilometer verder stonden we in de file. Eén caravan totaal verspreid in puzzelstukjes over de weg, een Volvo in de prak, vijf witte neuzen naast elkaar in de berm (gelukkig) en één vakantie al na een paar uur naar de knoppen was. Idem in Orange, een kleine caravan die met een toen gloednieuwe Golf aan de haal was gegaan, Duitsland waar een Peugeot 308 onder een aanhanger lag, etc. Is het me niet waard. Zelfs zonder aanhanger in Dld rijden we met een zwaarbepakte vakantieauto en vijf inzittenden zelden harder dan 120. Vreemd genoeg is dat zelfs op de ongelimiteerde stukken meestal gewoon met het gros van de stroom mee.

+1 Helemaal mee eens
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Snelheidscontroles Frankrijk
« Reactie #29 Gepost op: juni 25, 2014, 08:55:09 pm »

140!!! Das een aardig tempo. Ik vind 90 a 95 hard genoeg en iedereen die daar moeite mee heeft haalt me maar in.  :)
Groot gelijk
Ik moet er wel bij zeggen dat ik in Duitsland de 1e 200 Km zeer netjes (80Km :O) heb gereden.
En daarna wel tegen de 100.

De terugreis later op de avond moet ik bekennen dat ik wel stukken 120 Km heb gereden en regelmatig door vouwwagens en caradingen in gehaald ben.
Die zeker 140 Km reden gezien de snelheid dat ik gepasseerd ben.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal