Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: op reis richting Frankrijk  (gelezen 9626 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: op reis richting Frankrijk
« Reactie #15 Gepost op: mei 31, 2015, 10:50:42 pm »

we mijden die Belgische wegen in de Ardennen; die zijn toch een partij beroerd...
Waar in België zijn ze dat niet dan?
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: op reis richting Frankrijk
« Reactie #16 Gepost op: mei 31, 2015, 11:33:47 pm »


Psssst ook via Longwy?

Ja, laat Luxemburg links liggen. Wel beloven  tegen niemand te zeggen...
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: op reis richting Frankrijk
« Reactie #17 Gepost op: mei 31, 2015, 11:53:26 pm »

Ja, laat Luxemburg links liggen. Wel beloven  tegen niemand te zeggen...
:H  :H
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: op reis richting Frankrijk
« Reactie #18 Gepost op: juni 04, 2015, 10:37:16 pm »

Vanuut twente noar Couhe  :#.Gezien de finale van de tour dit jaar in het weekend is dat wij vertrekken wil ik Parijs zeker mijden. Overnachten gaan we daarom doen in Troyes.

Maasstricht, luik, bastogne, e46 richting Reims dan troyes...Vanuit daar naar orleans, poitiers en dan zijn we der bijna...

Terug reis ook zo maar dan overnachten iets onder Reims....

Wat ik gezien en begrepen heb is de e46 een prima route door de ardennen..We zullen het meemaken ;)
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: op reis richting Frankrijk
« Reactie #19 Gepost op: juni 04, 2015, 11:17:15 pm »

.Gezien de finale van de tour dit jaar in het weekend is dat wij vertrekken wil ik Parijs zeker mijden.

Ooit ook erg bang geweest om door Parijs te rijden tijdens de finale van de tour. Heb de grote ring ( A104 en N104) genomen, liep als een trein!
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: op reis richting Frankrijk
« Reactie #20 Gepost op: juni 04, 2015, 11:54:55 pm »

Vanuut twente noar Couhe  :#.Gezien de finale van de tour dit jaar in het weekend is dat wij vertrekken wil ik Parijs zeker mijden. Overnachten gaan we daarom doen in Troyes.

Maasstricht, luik, bastogne, e46 richting Reims dan troyes...Vanuit daar naar orleans, poitiers en dan zijn we der bijna...

Terug reis ook zo maar dan overnachten iets onder Reims....

Wat ik gezien en begrepen heb is de e46 een prima route door de ardennen..We zullen het meemaken ;)
De keren dat wij die kant opgingen zijn we via Rouen - LeMans - Poitiers gereden. Beviel ons uitstekend iets meer km's maar geen Parijs.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: op reis richting Frankrijk
« Reactie #21 Gepost op: juni 05, 2015, 09:12:00 am »

2 jaar geleden op de finaledag over Parijs naar Millau gereden.
Wel om 3:00 uur vertrokken zodat we rond 7:00 uur bij parijs waren.
Geen enkel probleem gehad dus dat hoeft je niet tegen te houden  :#
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: op reis richting Frankrijk
« Reactie #22 Gepost op: juni 05, 2015, 09:25:41 am »

Vanuut twente noar Couhe  :#.Gezien de finale van de tour dit jaar in het weekend is dat wij vertrekken wil ik Parijs zeker mijden. Overnachten gaan we daarom doen in Troyes.

Vorig jaar naar Millau geweest op zondag gereden, rond de middag bij Parijs op de dag dat de tour renners daar aankwamen. Vooraf wel schrik gehad, zou het allemaal wel goed gaan, maar ik ben zelfs via de Peripherique gereden, zonder een centje pijn.

Dit jaar de Route du Soleil, nog even bedenken of ik via Maastricht-Luik rijd of via DLD. Kilometers maken is toch wel het devies.
Gelogd

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: op reis richting Frankrijk
« Reactie #23 Gepost op: juni 05, 2015, 10:04:58 am »

Richting Bretagne gaan we altijd over Antwerpen, Lille en dan halverwege Parijs de E44 richting Amiens. Eenmaal op de E44 kom je niemand meer tegen lijkt het altijd. Meestal dan bij Honfleur eraf voor een overnachting en dan de tweede dag een klein stukje nog. Terug lukt altijd in één keer. Dit jaar rijden we de eerste dag een stukje verder en blijven dan een paar dagen in Normandië om de invasie stranden te bezoeken.
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: op reis richting Frankrijk
« Reactie #24 Gepost op: juni 05, 2015, 10:15:17 am »

Richting Bretagne gaan we altijd over Antwerpen, Lille en dan halverwege Parijs de E44 richting Amiens. Eenmaal op de E44 kom je niemand meer tegen lijkt het altijd. Meestal dan bij Honfleur eraf voor een overnachting en dan de tweede dag een klein stukje nog. Terug lukt altijd in één keer. Dit jaar rijden we de eerste dag een stukje verder en blijven dan een paar dagen in Normandië om de invasie stranden te bezoeken.
Inderdaad de route die wij ook rijden.
Voor de invasiestranden  is camping Les Pommiers in La Cambe een aanrader.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: op reis richting Frankrijk
« Reactie #25 Gepost op: juni 05, 2015, 11:18:42 am »

We hebben Camping Reine Mathilde in Etreham hiervoor geboekt, maar bedankt voor de tip iig
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: op reis richting Frankrijk
« Reactie #26 Gepost op: juni 05, 2015, 01:12:02 pm »

Fijn om jullie ervaringen te lezen!

nog niet eens aan gedacht om via Le mans te rijden, kan ook nog een goede optie zijn inderdaad.
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2015, 03:45:29 pm door superkoe32 »
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: op reis richting Frankrijk
« Reactie #27 Gepost op: juni 05, 2015, 08:29:14 pm »

Wij meden Parijs ook altijd, maar vorig jaar hebben we terug naar huis de kortste route gepakt. En vlak na Parijs een overnachting geboekt. We kwamen op de ringweg rond 17.30  :X
Dat was errug druk, maar qua reistijd en files nog goed te doen. Alleen de rijstijl van sommige mede weggebruikers was af en toe schrikken. Op de heenweg maken we meestal een langere route, maar dan gaan we ergens nog 2 nachtjes op een camping staan. Terug willen we het liefst de kortste route. Maar al met al viel het ons enorm mee en was de juiste ringweg makkelijk te vinden en te volgen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: op reis richting Frankrijk
« Reactie #28 Gepost op: juni 08, 2015, 08:51:28 am »

De eerste keer Frankrijk (2008) meden we Parijs. In 2012 kwamen we weer in Frankrijk. Toch, omwille van de voortgang, maar eens gekozen voor Parijs. Bij Parijs zijn er 3 ringen.

De binnenste is de Boulevard Peripherique. Hebben we vorig jaar genomen onderweg van Calais naar Clermont-Ferrant. Viel 100% mee. Wel druk, wel erg Frans rijgedrag. Maar best lollig om eens mee te maken. Tip: de invoegers komen gewoon de weg op. Ga daarom niet op de meest rechter baan rijden. Toeteren betekent niet als in nederland: "Oprotten!", maar "Wellicht kunnen we samen opletten, teneinde een aanraking der beide voertuigen te voorkomen". Ik vond de mensen wel fel, maar niet aggressief rijden.
De middelste ring is de A86. Richting zuid? Gewoon stug de bordjes Bordeaux volgen. Redelijk vaak van baan wisselen, maar zeker goed te doen. Ook vrouwlief rijd deze ring rond Parijs met plezier. Wel handig om twee mensen op te laten letten: 1 voor het verkeer (die aan het stuur zou mijn advies zijn) en 1 voor de navigatie. Trek je even weinig aan van de TomTom: bordjes volgen! Na ongeveer een uur keert de rust weer terug.
Er is ook nog een buitenring: de Francilienne. Die houden we achter de hand, voor als het echt druk wordt.   

Wel rijden we (behalve vorig jaar) heen meestal op zondag. Dan is het wat minder druk.

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: op reis richting Frankrijk
« Reactie #29 Gepost op: juni 08, 2015, 02:24:28 pm »

Hoewel vanuit Nijmegen de route via Luxemburg korter is rijden we dit jaar via Parijs en de A75 naar Noord-Spanje. Weer eens wat anders, zeker het zuidelijke stuk in de Auvergne is erg mooi. Bovendien vind je makkelijker en goedkoper een hotelletje langs deze weg dan langs de A7 tussen Lyon en Avignon. In Parijs volg ik de navigatie rij dan meestal de Peripherique. Ik rij dit jaar ook op de finaledag van de Tour dus ik ben wel benieuwd of je daar niets van merkt.

Overigens is de weg door de Ardennen behoorlijk opgeknapt, ik vond 'm niet slecht. Wel flink in de file gestaan in Luxemburg.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal