Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Tol badge Frankrijk  (gelezen 36146 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kph

  • Gast
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #15 Gepost op: juni 18, 2015, 09:42:15 pm »

Wij hebben 'm wel gekocht dit jaar (moeten 'm nog uittesten), lijkt me wel handig. Enige nadeel vond ik dat het hele activeringsgebeuren op de website Franstalig was. En laat ik die taal nu net niet beheersen...........

Over die 10,- euro en terugzenden had ik nog niets gehoord eigenlijk.............kun je niet gewoon je rekening laten blokkeren. En zullen ze een deurwaarder op je af sturen als je de badge niet terugstuurt???
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #16 Gepost op: juni 18, 2015, 09:54:52 pm »

Ik heb het ding vorig jaar gekocht en er meteen veel plezier van beleefd. Echt erg makkelijk. Dit jaar rijden we weer dwars door Frankrijk en gaan we er weer volop gebruik van maken.  Dat van dat tientje bij niet gebruiken wist ik niet, maar ik lig er ook niet wakker van. Zal de komende jaren wellicht wel eens gebeuren.
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #17 Gepost op: juni 18, 2015, 10:03:26 pm »

Ik vraag me af wat de tijdwinst echt is. Vorig jaar zijn we naar Bretagne geweest en viel mij op dat de echte vertraging veroorzaakt wordt door de file op het stuk snelweg vóór de tolpoortjes. En tolbadge of niet, daat sta je dan ook gewoon in. En de tijd die we nodig hadden om door de poortjes te komen was nauwelijks tot niet langer dan mensen met zo'n badge, wat dan weer bleek dat je die auto's verderop op de peage weer zag rijden. Ik heb 'm vorig jaar, ondanks de grote actie van ANWB, niet gemist.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #18 Gepost op: juni 18, 2015, 10:13:50 pm »

Vorig jaarvia bipango de bagde aangeschaft maar nergens is in de voorwaarden te lezen van 1jaar wel een termijn van 36 mnd waarin  de sepa macht geldig Blijft en daarna vervalt bij niet gebruiken. Een collega gaat eerst naar Frankrijk en wij delen de badge. Dus gebruikt wordt ie.
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #19 Gepost op: juni 18, 2015, 10:40:12 pm »

Diegene die hem niet hebben zullen hem nooit missen....
Wij hebben hem ook vorig jaar via bipandgo aangeschaft en ik vond het ideaal. Vriend van me die regelmatig op en neer gaat naar Bretagne vond het nooit nodig.... tot hij de badge geleend had.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

Caspers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi T&T
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #20 Gepost op: juni 18, 2015, 10:49:18 pm »

Overwogen maar toch niet genomen! Vorige week nog naar zuid-Frankrijk gereden en met de creditcard bij de hand, ben je er ook zo doorheen . . . .   :O
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #21 Gepost op: juni 18, 2015, 11:10:25 pm »

Vorig jaarvia bipango de bagde aangeschaft maar nergens is in de voorwaarden te lezen van 1jaar wel een termijn van 36 mnd waarin  de sepa macht geldig Blijft en daarna vervalt bij niet gebruiken. Een collega gaat eerst naar Frankrijk en wij delen de badge. Dus gebruikt wordt ie.
Als je hem gebruikt is het geen probleem. De kosten van een jaar niet gebruiken staat in het tarievenoverzicht:
Citaat
A la carte maandabonnement met papieren factuur €2.45 per maand gebruik en per badge. Uitsluitend gefactureerd in de maanden waarin de badge gebruikt wordt; bij niet-gebruik van de badge voor elke achtereenvolgende periode van 12 maanden worden kosten voor niet-gebruik ter hoogte van € 10 gefactureerd de 13de maand.
(De lettergroote is gewoon de originele kleine lettertjes)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #22 Gepost op: juni 19, 2015, 08:07:08 am »

Wij hebben 'm wel gekocht dit jaar (moeten 'm nog uittesten), lijkt me wel handig. Enige nadeel vond ik dat het hele activeringsgebeuren op de website Franstalig was. En laat ik die taal nu net niet beheersen...........

Over die 10,- euro en terugzenden had ik nog niets gehoord eigenlijk.............kun je niet gewoon je rekening laten blokkeren. En zullen ze een deurwaarder op je af sturen als je de badge niet terugstuurt???
Laatst een mail gehad dat er een NL talig deel op de site is/komt. Nog niet bekeken, maar ga ik binnenkort zeker ff doen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #23 Gepost op: juni 19, 2015, 08:50:46 am »

Natuurlijk kost zo'n badge wat geld, maar....

Daar staat zoveel lol tegenover, gewoon met een big smile zo links mogelijk naar die poorten rijden, rechts van je worden de rijen langer en de gezichten steeds verbaasder, je ziet ze denken "wat gaan die doen"?

Aangekomen bij de poort wat vaart minderen en dan wordt het spannend "doet ie het, of...?" en ja gelukkig zoals altijd doet ie het "blliep" en verder gassen maar!

Het kost een paar euro (verwaarloosbaar als jet afzet tegen alle vakantiekosten) en de tijdswinst is niet van dien aard dat je vakantie er veel langer door wordt. Maar de lol, gemak en beetje tijdswinst maken die kosten meer dan goed!
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #24 Gepost op: juni 19, 2015, 09:25:26 am »

Ik begrijp het gemak, maar herken niet het beeld van 'niet in de rij hoeven staan' en 'lekker links langs de rij rijden'. Inmiddels zijn we best een paar keer richting La Douce France gegaan en we hadden tot nu toe nooit oponthoud bij de tol-plaza's. Nooit meer dan 3 auto's voor ons gehad. Nooit file in de aanloop naar het poortje.

Wij hebben hem ook nog niet gekocht, veranderd wellicht als we ooit muurvast komen te staan in een rij en de tol badge gebruikers gewoon door kunnen tuffen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #25 Gepost op: juni 19, 2015, 09:30:50 am »

Het hangt sterk af van wanneer je rijdt. Op een drukke zatetdag heb ik ook in de file gestaan. Maar daarom heb ik nu een VW: nooit meer op zaterdag over de tolweg, rijdt sneller en veel ontspannender.
Gelogd

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #26 Gepost op: juni 19, 2015, 09:53:55 am »

Natuurlijk kost zo'n badge wat geld, maar....

Daar staat zoveel lol tegenover, gewoon met een big smile zo links mogelijk naar die poorten rijden, rechts van je worden de rijen langer en de gezichten steeds verbaasder, je ziet ze denken "wat gaan die doen"?

Aangekomen bij de poort wat vaart minderen en dan wordt het spannend "doet ie het, of...?" en ja gelukkig zoals altijd doet ie het "blliep" en verder gassen maar!

Het kost een paar euro (verwaarloosbaar als jet afzet tegen alle vakantiekosten) en de tijdswinst is niet van dien aard dat je vakantie er veel langer door wordt. Maar de lol, gemak en beetje tijdswinst maken die kosten meer dan goed!

Probleem is dat wanneer het echt druk is de file meestal begint voor het terrein waar je je poortje kan kiezen. Dan sta je alsnog in de file. Als het niet zo druk is kan je met je creditcard meestal ook vlot door.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #27 Gepost op: juni 19, 2015, 09:55:40 am »

En is dit iets voor de spreekwoordelijke nederlanders onder ons?

Deze app laat je nu en dan tussentijds afrekenen, waardoor de te betalen bedragen gunstiger worden afgerond. Ze claimen dat het flink scheelt.

http://www.getpeago.com/

Ze waren vandaag ook op Radio 2 (niet gehoord) en waren al eerder op Radio10 (ook niet gehoord, maar hier een link naar Soundcloud: https://soundcloud.com/radio10nl/korting-op-de-route-de-soleil-met-de-beste-app-van-deze-zomer?utm_source=soundcloud&utm_campaign=wtshare&utm_medium=Twitter&utm_content=https://soundcloud.com/radio10nl/korting-op-de-route-de-soleil-met-de-beste-app-van-deze-zomer
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

CenC

  • Gast
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #28 Gepost op: juni 19, 2015, 10:29:12 am »

Fantastisch!!
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #29 Gepost op: juni 19, 2015, 10:45:32 am »

Als één keer een half uur achter de of andere sufkop hebt gestaan die het om wat voor reden ook niet lukte normaal af te rekenen zul je niet lang nadenken over aanschaf van de Bip & GO badge.
Is het je meerdere malen overkomen dan zul je het iedereen alleen maar aanraden. :>

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal