Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Tol badge Frankrijk  (gelezen 36146 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #30 Gepost op: juni 19, 2015, 11:34:44 am »

Natuurlijk kost zo'n badge wat geld, maar....

Daar staat zoveel lol tegenover, gewoon met een big smile zo links mogelijk naar die poorten rijden, rechts van je worden de rijen langer en de gezichten steeds verbaasder, je ziet ze denken "wat gaan die doen"?

Aangekomen bij de poort wat vaart minderen en dan wordt het spannend "doet ie het, of...?" en ja gelukkig zoals altijd doet ie het "blliep" en verder gassen maar!

Het kost een paar euro (verwaarloosbaar als jet afzet tegen alle vakantiekosten) en de tijdswinst is niet van dien aard dat je vakantie er veel langer door wordt. Maar de lol, gemak en beetje tijdswinst maken die kosten meer dan goed!
Helemaal mee eens. En bij mij is het vooral geen stress meer. Ik wordt n.l. niet goed van rijen waarin ik moet aansluiten en al die lulhannesen die van links naar rechts schieten. dat is mij wel wat waard. En dat geklier met betalen, geld gooien in een automaat. OK, het kost allemaal niet heel veel tijd, maar haat dat gedoe.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mars

  • Gast
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #31 Gepost op: juni 19, 2015, 11:47:06 am »

En w.s. zo velen met jou, die zich ergeren aan diegenen die van links naar rechts vliegen.
Hebben gewoon het geduld niet. Want ze MOETEN door. ::)
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2015, 01:00:36 pm door mars »
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #32 Gepost op: juni 19, 2015, 12:22:59 pm »

Wij hebben deze vorig jaar ook aangeschaft. Zeer handig ding, lekker doorrijden. Tenminste als er geen dwarse Nederlanders, dwars met de vouwwagen voor de Telepeage poortjes staan. Die heb je er af en toe bij.
Mmmmmmm jij was het dus die dwarsligger.......hahahahaha
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #33 Gepost op: juni 19, 2015, 01:44:42 pm »

2 verschillende vriendinnen hebben vorig jaar voor een dichte tolpoort gestaan :X
 1 zelfs nog uitgestapt en heeft staan zwaaien als een malle maar het ding ging niet open  :#.. Bij vriendin 2 is ook met behulp van de Peage medewerker het niet gelukt...Er is zelfs nog een nieuwe batterij in gedaan geloof, maar ook dat werkte niet..

Alle instructies zijn bij aanschaf gewoon goed gedaan en ook bevestigd via email..Dus tja... ANWB gaf aan dat er altijd een kleine kans aanwezig is dat ze niet werken vanwege andere magnetische/sensor velden bla bla, waardoor de badge gedeactiveerd word zonder dat je hier van op de hoogte word gebracht.

.Was voor mij reden om ze niet aan te schaffen, maar het kan natuurlijk een maandagochtend lading zijn geweest :+
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #34 Gepost op: juni 19, 2015, 06:19:36 pm »

Mmmmmmm jij was het dus die dwarsligger.......hahahahaha
Nee. Een auto met vouwwagen en NL kenteken stond dwars voor het Telepeage poortje waar wij doorheen wilden. Sukkel. Blijkbaar de weg kwijt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #35 Gepost op: juni 19, 2015, 06:21:40 pm »

2 verschillende vriendinnen hebben vorig jaar voor een dichte tolpoort gestaan :X
 1 zelfs nog uitgestapt en heeft staan zwaaien als een malle maar het ding ging niet open  :#.. Bij vriendin 2 is ook met behulp van de Peage medewerker het niet gelukt...Er is zelfs nog een nieuwe batterij in gedaan geloof, maar ook dat werkte niet..

Alle instructies zijn bij aanschaf gewoon goed gedaan en ook bevestigd via email..Dus tja... ANWB gaf aan dat er altijd een kleine kans aanwezig is dat ze niet werken vanwege andere magnetische/sensor velden bla bla, waardoor de badge gedeactiveerd word zonder dat je hier van op de hoogte word gebracht.

.Was voor mij reden om ze niet aan te schaffen, maar het kan natuurlijk een maandagochtend lading zijn geweest :+
Het is en blijft electronica en je hebt altijd dingen die niet werken, of stuk gaan.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

meneer Marnix

  • Gast
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #36 Gepost op: juni 23, 2015, 03:03:45 pm »

Vrouwen en elektronica  :+ Dat mag ik natuurlijk niet zeggen..... Je moet dat apparaatje wel op de geschikte plek bevestigen daar waar het in het. Glas speciaal zwart is gemaakt. Maar goed de beste stuurlui staan aan wal dus laat mij maar kletsen....

Wij hebben een paar jaar terug via een Duits bedrijf besteld (tolltickets Googelen). Werkte altijd perfect en zeker op hele druke dagen is het toch wel relaxed als je gewoon met een vaart van 30 kilometer per uur de oranje T in komt rijden terwijl je om je heen lange rijen ziet staan.

Zeker een paar jaar terug toch een leuk gevoel als je die Fransen in de rij ziet staan en gewoon zag denken "wat gaat die gekke Hollander met zijn hele bepakte hebben en houden" nu doen. Die gekke Hollander interesseerde het niks dat ie misschien 3% extra commissie over de tol moet betalen om lekker door te kunnen rijden  :K

En zo kwam het dat die snelle Franse Porsche die ons ergens keihard inhaalde ons een uur later weer opnieuw met dezelfde rotgang inhaalde. Die had waarschijnlijk in de rij bij de tolpoortjes gestaan en daardoor hadden we toch een  flinke tijdwinst geboekt. En nee, die Porsche was heus niet ergens tussendoor gaan tanken of pauzeren natuurlijk  :P
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #37 Gepost op: juli 01, 2015, 07:33:05 pm »

In de ANWB kampioen van juni 2015 stond een artikel over tolbadge "vlot over de Péage".  Daarin werd aangegeven:

* houdt een afstand van 4 meter tot de voorganger
* rij niet harder dan 30km/u
* je betaald als ANWB lid eenmalig 9.50 euro (11.- voor niet-ANWB)
* 2,50 per maand waarin je de badge gebruikt
* de geldende toltarieven
* je betaalt 10,- euro als je de tolbadge een jaar niet gebruikt
Als je een tolbagde hebt gebruik je de tolpoortjes met de oranje T
Gebruik je een auto met een aanhanger hoger dan 2 meter kies dan de rijstrook met de oranje T > 2m

Je kan de tolbadge kpen via de ANWB winkel of via anwb.nl/tolfrankrijk
« Laatst bewerkt op: juli 01, 2015, 07:41:08 pm door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #38 Gepost op: juli 01, 2015, 07:36:14 pm »

In de ANWB kampioen van juni 2015 stond een artikel over tolbadge "vlot over de Péage".  Daarin werd aangegeven:

* houdt een afstand van 4 meter tot de voorganger
* rij niet harder dan 30km/u
* je betaald als ANWB lid 9.50 euro per jaar (11.- voor niet-ANWB)
* 2,50 per maand waarin je de badge gebruikt
* de geldende toltarieven
* je betaalt 10,- euro als je de tolbadge een jaar niet gebruikt
Als je een tolbagde hebt gebruik je de tolpoortjes met de oranje T
Gebruik je een auto met een aanhanger hoger dan 2 meter kies dan de rijstrook met de oranje T > 2m

Je kan de tolbadge kpen via de ANWB winkel of via anwb.nl/tolfrankrijk
Niet correct. Je betaalt euro 9,50 voor de aanschaf van de badge, eenmalig.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #39 Gepost op: juli 01, 2015, 07:40:44 pm »

Niet correct. Je betaalt euro 9,50 voor de aanschaf van de badge, eenmalig.
Correct, sorry  ::)
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #40 Gepost op: juli 01, 2015, 08:16:35 pm »

Correct, sorry  ::)
Het is ook veel te warm. :)
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #41 Gepost op: juli 01, 2015, 10:35:23 pm »

In de ANWB kampioen van juni 2015 stond een artikel over tolbadge "vlot over de Péage".  Daarin werd aangegeven:

* houdt een afstand van 4 meter tot de voorganger
* rij niet harder dan 30km/u
* je betaald als ANWB lid eenmalig 9.50 euro (11.- voor niet-ANWB)
* 2,50 per maand waarin je de badge gebruikt
* de geldende toltarieven
* je betaalt 10,- euro als je de tolbadge een jaar niet gebruikt
Als je een tolbagde hebt gebruik je de tolpoortjes met de oranje T
Gebruik je een auto met een aanhanger hoger dan 2 meter kies dan de rijstrook met de oranje T > 2m

Je kan de tolbadge kpen via de ANWB winkel of via anwb.nl/tolfrankrijk
Wat ik dus niet goed versta van jullie ANWB is dat ze blijkbaar overal doorverwijzen naar AREAhttp://www.area-enligne.com/Area/avantages.aspx?site=AREA&lang=NL&page=AVANTAGES&section=INFOS.
Ik denk dus dat de Badges dat je bij ANWB afhaalt eigenlijk van AREA zijn en dat ANWB als tussenpersoon fungeert. Maar als je rechtstreeks bij AREA een contract afsluit ben je goedkoper af. Ik had de badge thuis voor 2,5 euro, heb nooit een factuur gekregen voor de aanschaf. Ik ben niet alleen want op het Frankrijk forum was er nog zo iemand. Ik betaal 1,70 euro per maand gebruik en van 10 euro betalen als je een jaar niet gebruikt is geen spraken. Ik heb het idee dat ANWB toch wel wat winst binnen rijft met deze badges.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #42 Gepost op: juli 01, 2015, 10:37:43 pm »

Het is ook veel te warm. :)
Pfff eindelijk zomer.
Liever dit als die kou!!
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #43 Gepost op: juli 02, 2015, 07:48:28 am »

Wat ik dus niet goed versta van jullie ANWB is dat ze blijkbaar overal doorverwijzen naar AREAhttp://www.area-enligne.com/Area/avantages.aspx?site=AREA&lang=NL&page=AVANTAGES&section=INFOS.
Ik denk dus dat de Badges dat je bij ANWB afhaalt eigenlijk van AREA zijn en dat ANWB als tussenpersoon fungeert. Maar als je rechtstreeks bij AREA een contract afsluit ben je goedkoper af. Ik had de badge thuis voor 2,5 euro, heb nooit een factuur gekregen voor de aanschaf. Ik ben niet alleen want op het Frankrijk forum was er nog zo iemand. Ik betaal 1,70 euro per maand gebruik en van 10 euro betalen als je een jaar niet gebruikt is geen spraken. Ik heb het idee dat ANWB toch wel wat winst binnen rijft met deze badges.
Dat is een beetje te snelle conclusie. De ANWB regelt het helemaal voor je. dat was mij de 7,50 euro wel waard vorig jaar. Mijn Frans is namelijk 0,0.  Reken maar uit; 1 persoon die ca. 10/15 minuten voor je bezig is om de aanvraag voor je te regelen. Ik wilde al langer een tolbadge, maar deed het niet omdat ik de aanvraag niet begreep. En nu was het zo geregeld. en zo zijn er velen met mij. En dat tientje kosten ligt niet aan de ANWB, maar aan AREA. En de kosten per maand zijn geen 1,70 euro maar sinds dit jaar iets van 2,50 euro. Ook dat is een actie van AREA. Ik heb van AREA hierover een mail gehad. En nog wel in het NL sinds dit jaar. Dat je geen factuur hebt gehad heeft ook niets met de ANWB te maken maar is een tekortkoming van AREA.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #44 Gepost op: juli 02, 2015, 05:53:26 pm »

Yella je snapt me niet denk ik.
Ik heb niks met ANWB, ik woon in België. Bij ons is het Touring die een aanbod van AREA hebben. Zowel dit als vorig jaar. Bij mij is het nog steeds 1.70 euro per maand en het aanbod om de badge gratis verder te gebruiken en goedkop(er) thuis te krijgen loopt nog steeds. (5,50 euro dit jaar)

https://www.touring.be/nl/ledenvoordelen/telepeage-liber-t-frankrijk

Wat ik dus gek vind is dat het bij ANWB duurder is en er andere tarieven gelden terwijl het product, de badge identiek is.
Ik zie dus ANWB een beetje dealer die een product aanbiedt dat je elders goedkoper kan krijgen. Je zal idd alle facturen wel via AREA krijgen, ik de mijne ook, maar ik vind het raar dat er bij een firma (AREA) verschillende tarieven gelden. Dus ik dacht dat ANWB hun service toch op een of andere manier doorrekent en blijft doorrekenen.

Maar ik snap het hoor dat je voor je gemak alles via ANWB wil regelen. Daar kan ik me in vinden.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal