Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Tol badge Frankrijk  (gelezen 36146 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #45 Gepost op: juli 02, 2015, 06:42:01 pm »

Ik ben van mening dat het niets met de ANWB heeft te maken en die verdient er niet aan zoals je suggereert.
En kennelijk meet AREA met 2 maten zoals je al opmerkt. Zie onderstaand bericht wat ik heb ontvangen van AREA in april.

Volgens onze administratie heeft u in een ANWB-winkel een tolbadge-contract met AREA afgesloten. U heeft ongetwijfeld ervaren hoe eenvoudig en praktisch het is om de tol op de Franse snelwegen automatisch te betalen.
Wij gaan in 2015 onze diensten verder uitbreiden, zodat wij u nog beter van dienst kunnen zijn. Binnenkort is uw persoonlijke en beveiligde webpagina voor het beheren van uw tolbadge-account, facturen en gegevens in het Nederlands beschikbaar. Daarnaast wordt u bij telefonische vragen te woord gestaan door Nederlandse medewerkers.
Hierbij laten we u weten, dat vanaf 1 mei 2015 er een prijsverhoging van € 0,80 geldt. Uiteraard geldt dit alleen voor de maanden dat u daadwerkelijk van de tolbadge gebruik maakt in Frankrijk. Momenteel betaalt u € 1,70 per maand en dit wordt vanaf 1 mei € 2,50.
Indien u geen gebruik meer wenst te maken van uw tolbadge, verzoeken wij u deze te retourneren aan AREA. Stuur de tolbadge samen met het ingevulde formulier ‘Tolbadge aftersales service’ op.
Download het formulier ‘Tolbadge aftersales service’ via deze link. Let op! Het is belangrijk dat u het formulier volledig invult en ondertekent, anders kan uw contract niet beëindigd worden.
Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

Beetje vreemde boel eigenlijk.
 
« Laatst bewerkt op: juli 02, 2015, 06:45:27 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #46 Gepost op: juli 02, 2015, 08:35:33 pm »

Wel idd een vreemde boel eigenlijk.

Wie nu eigenlijk wat vraagt laat ik in het midden, ik kan er geen vinger op leggen.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #47 Gepost op: juli 02, 2015, 10:29:46 pm »

Het is allemaal eenvoudig te regelen op de website van bipandgo.com, gewoon in het nederlands.

Kost zijn inderdaad lager dan via de ANWB en met name de 10€ is een mooi verdienmodel voor de ANWB want voor niets gaat de zon op.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #48 Gepost op: juli 02, 2015, 10:37:16 pm »

Het is allemaal eenvoudig te regelen op de website van bipandgo.com, gewoon in het nederlands.

Kost zijn inderdaad lager dan via de ANWB en met name de 10€ is een mooi verdienmodel voor de ANWB want voor niets gaat de zon op.
Idd een prima site van bipandgo en ook nog een 36 mnd systeem ipv dat van dat de anwb en de kosten €1,60
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #49 Gepost op: juli 03, 2015, 11:03:32 am »

Toch knap dat jullie 4 pagina's vol kunnen schrijven over een tolbadge  :J  ::)
Gelogd

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #50 Gepost op: juli 03, 2015, 02:05:46 pm »

Thanx voor de tip van bipandgo.com, als rechtgeaarde Hollander scheelt dat toch weer wat zuur verdiende centen :>
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #51 Gepost op: juli 03, 2015, 06:18:58 pm »

Toch knap dat jullie 4 pagina's vol kunnen schrijven over een tolbadge  :J  ::)
Pas maar op, nog ff en wij wijden er een stuk prozawerk ter omvang van een aloude Winkeler Prins aan.  :#
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #52 Gepost op: juli 03, 2015, 06:32:03 pm »

Jammer dat de site voor Bip & Go vorig jaar nog niet in het NL was. Toen kon ik er geen touw aan vast knopen. En jammer dat ANWB niet met dit goedkopere alternatief is gekomen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

JLuttikholt

  • Gast
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #53 Gepost op: juli 03, 2015, 07:33:54 pm »

Waarom zou de ANWB er niet wat aan mogen verdienen?
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #54 Gepost op: juli 04, 2015, 12:40:26 am »

Jammer dat de site voor Bip & Go vorig jaar nog niet in het NL was. Toen kon ik er geen touw aan vast knopen.
Dit verbaasd mij aangezien ik via de site van bipandgo vorig jaar alles geregeld heb en wel via een nederlandse pagina. Wellicht was op het moment dat jij op de site ging deze pagina nog niet klaar. In ieder geval mijn badge wordt goed gebruikt. Ik deel hem met anderen dus het abonnement voor juli die bataald een ander en pak de kosten voor augustus. Tja we benne Hollanders dus zuinig :#
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #55 Gepost op: juli 04, 2015, 06:01:21 am »

Dit verbaasd mij aangezien ik via de site van bipandgo vorig jaar alles geregeld heb en wel via een nederlandse pagina. Wellicht was op het moment dat jij op de site ging deze pagina nog niet klaar. In ieder geval mijn badge wordt goed gebruikt. Ik deel hem met anderen dus het abonnement voor juli die bataald een ander en pak de kosten voor augustus. Tja we benne Hollanders dus zuinig :#
Ik heb in de winter 2013/2014 gezocht en toen alleen in het Frans. In de zomer 2014 kwam toen de ANWB met hun actie. Wij hebben hier niemand om mee te delen. Heb nu eenmaal deze, dus klaar. Retour zenden moet aangetekend. Zal ook wel een paar centen kosten. Weegt niet op tegen 80 cent per maand meer betalen aan AREA. Een verkeerde keus van energie leverancier kost meer. Of een te dure tank brandstof voor je auto.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

kph

  • Gast
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #56 Gepost op: juli 04, 2015, 07:25:07 am »

En bij bip en go bestel je de tolbadge toch online? Bij de ANWB krijg je 'm direct mee, vind ik zelf wel een voordeel aangezien hier op miraculeuze wijze vaak pakketjes niet aankomen/laat aan komen (ja, ligt aan de post, niet aan de leveranciers).
Daarnaast, op een vakantie die me bakken met geld kost (en een dik bedrag aan tol) maak ik me echt niet druk over de kosten van een tolbadge (ja hoor, zuinige Hollander, behalve op vakantie).
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #57 Gepost op: juli 04, 2015, 07:49:13 am »

Gelukkig komen pakjes hier wel altijd aan.
Net weer een mail van ANWB ontvangen dat de maandelijkse kosten toch echt 2,50 euro zijn. En nu ook de melding dat de kosten 10 euro per jaar zijn bij het niet gebruiken langer dan een jaar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #58 Gepost op: juli 04, 2015, 08:21:11 am »

En nu ook de melding dat de kosten 10 euro per jaar zijn bij het niet gebruiken langer dan een jaar.
Dat is dus wel iets wat je in de gaten moet houden! Als je dit jaar vroeg op vakantie gaat (juli) en volgend jaar laat (augustus) zit daar dus meer dan een jaar tussen. Kost je dus zomaar 10 euro en voor NIKS! Als zuinige Hollander krijg ik van dit soort praktijken altijd een beetje de kriebels. Vreemd dat je moet betalen omdat je iets niet gebruikt
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Henk CC

  • Gast
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #59 Gepost op: juli 04, 2015, 08:27:35 am »

Ik heb een badge van APRR al 4 jaar. Hiervoor betaal ik alleen de maanden waar in ik de badge gebruik. Dat is dus augustus en september en wordt afgerekend met de tol.
Henk
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal