Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Tol badge Frankrijk  (gelezen 36145 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel78

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (voorheen Cabanon Mercury)
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #60 Gepost op: juli 04, 2015, 09:14:29 am »

Wij hebben de badge vorig jaar aangeschaft via de site van Bip & Go. De aanschaf was iets duurder dan  de anwb (geen lid) door de verzendkosten. Maar ik hoef er ook niet voor naar de stad met het risico dat ze bij de anwb winkel op zijn en ik voor niks parkeergeld heb betaald en nog een keer terug moet. De tijd nog niet meegerekend. Gemak mag ook wat kosten.....

Waar je de badge koopt maakt allemaal zo weinig uit. Op de hele vakantie is het hoogstens een paar drankjes op een terrasje bier W:.

Niet allemaal zo'n badge aanschaffen trouwens, anders is het bij die poortjes straks veel te druk  ::)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #61 Gepost op: juli 04, 2015, 09:41:29 am »

Dat is dus wel iets wat je in de gaten moet houden! Als je dit jaar vroeg op vakantie gaat (juli) en volgend jaar laat (augustus) zit daar dus meer dan een jaar tussen. Kost je dus zomaar 10 euro en voor NIKS! Als zuinige Hollander krijg ik van dit soort praktijken altijd een beetje de kriebels. Vreemd dat je moet betalen omdat je iets niet gebruikt
Ik blijf de ANWB badge toch vreemd vinden.....sorry.
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #62 Gepost op: juli 04, 2015, 12:40:10 pm »

Als je dit jaar vroeg op vakantie gaat (juli) en volgend jaar laat (augustus) zit daar dus meer dan een jaar tussen. Kost je dus zomaar 10 euro en voor NIKS!

Niet waar: wanneer de badge niet wordt gebruikt gedurende 12 maanden na de contractsdatum (en niet per vakantiedatum) wordt er € 10,- in rekening gebracht. Ik heb mijn badge in april gekocht, het maakt dan niets uit of ik het ene jaar in juli op vakantie ga en het andere jaar in september..........

Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #63 Gepost op: juli 04, 2015, 01:50:22 pm »

Zo heb ik hem niet gelezen, maar het doet er ook niet zo zeer toe. Waarom moet je betalen als je iets niet gebruikt?
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #64 Gepost op: juli 04, 2015, 04:24:15 pm »

Zo heb ik hem niet gelezen, maar het doet er ook niet zo zeer toe. Waarom moet je betalen als je iets niet gebruikt?
Meer om de mensen die zo'n ding aanschaffen, gratis laten opsturen en het ding vervolgens niet gebruiken. De kosten moeten ergens worden verzilverd. Denk ik.
Maar wat ik op de ANWB site lees, krijg je 10 euro voor je kiezen als je het ding een jaar niet gebruikt. Staat niet bij dat het vanaf ingang contract is.
We zullen het wel merken. Onze vakantie is nog niet duidelijk, Oost- of Zuid Europa.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 313
  • Merk Vouwwagen: AartKok- LS/RL/GD
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #65 Gepost op: juli 04, 2015, 09:02:42 pm »

Zie het maar als abonnement. Zolang jij een tolpas heb blijf je in hun data meescrollen. Want als je toch besluit om langs te komen moet ie natuurlijk wel herkend worden. Dat tientje geven we vervolgens aan een te dure campinggasfles weer uit. :-)
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #66 Gepost op: juli 04, 2015, 11:32:48 pm »

Zo heb ik hem niet gelezen, maar het doet er ook niet zo zeer toe. Waarom moet je betalen als je iets niet gebruikt?

Mee eens!  :J
Gelogd

kph

  • Gast
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #67 Gepost op: juli 04, 2015, 11:35:33 pm »

Maar wat ik op de ANWB site lees, krijg je 10 euro voor je kiezen als je het ding een jaar niet gebruikt. Staat niet bij dat het vanaf ingang contract is.

Jawel hoor! Punt 41
http://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/tolbadge-frankrijk/veelgestelde-vragen
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #68 Gepost op: juli 05, 2015, 12:07:04 am »

Ik heb de badge vorig jaar ook via de anwb aangeschaft, een ondanks de discussie hier vind ik het een ideaal ding. Erg makkelijk, een daar heb je toch ook vakantie voor 😉
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #69 Gepost op: juli 05, 2015, 08:06:13 am »

Jawel hoor! Punt 41
http://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/tolbadge-frankrijk/veelgestelde-vragen

Grappig! Volgens mij mag dat (punt 41) helemaal niet! Stilzwijgende verlenging van een contract mag alleen als je van een bepaalde tijd naar een onbepaalde tijd gaat waarna je dan ook altijd direct kan opzeggen. Een verlenging van 12 maanden na een contractperiode van 12 maanden kan dus niet.

https://www.consuwijzer.nl/thema/abonnement-contract-opzeggen-en-stilzwijgende-verlenging

Rare service van de ANWB

Daarnaast je moet een brief sturen naar Frankrijk  ::) of naar de ANWB winkel gaan. Waarom kan dat niet digitaal? Je hebt al een eigen pagina waarin je alle tolbewegingen kan na zien. Nou kan de ANWB daar niks aan doen, maar ook dit vind ik niet pleiten voor de Area-pas

Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Mieke

  • Gast
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #70 Gepost op: juli 05, 2015, 09:40:11 am »

Opgelet Kenjo ik heb ook een Area pas, los van ANWB, totale andere voorwaarden dus. Ik met mijn Area pas heb helemaal niet de 10 euro te betalen als ik hem een jaar niet gebruik en betaal dus slechts 1.70 euro per maand dat ik hem gebruik.
Daarom is het net zo raar zelfde pas, ander voorwaarden afhankelijk waar je hem koopt ::)
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Tol badge Frankrijk
« Reactie #71 Gepost op: juli 05, 2015, 01:13:53 pm »

Je hebt toch een hoop minder zorgen, als je zo'n badge niet hebt ...

Maar een leuk topic om te volgen! Ik word er steeds blijer van dat wij hem niet hebben.
Gelogd

Patrick85

  • Gast
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #72 Gepost op: juli 05, 2015, 01:59:23 pm »

Ik heb hem vorig jaar via blijdatikrij.nl aangeschaft en betaal ook gewoon 1,70. Normaal zou dat 2,20 zijn, maar als je factuur via de email laat komen krijg je 0,50 korting. Van die 10 euro bijbetalen heb ik nog niets kunnen vinden.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #73 Gepost op: juli 05, 2015, 04:26:21 pm »

Je hebt toch een hoop minder zorgen, als je zo'n badge niet hebt ...

Maar een leuk topic om te volgen! Ik word er steeds blijer van dat wij hem niet hebben.
O0
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tol badge Frankrijk
« Reactie #74 Gepost op: juli 05, 2015, 04:50:36 pm »

Je hebt toch een hoop minder zorgen, als je zo'n badge niet hebt ...

Maar een leuk topic om te volgen! Ik word er steeds blijer van dat wij hem niet hebben.
Hmm, heb er echt geen zorgen van. dan blijf je bezig. Je koopt iets op dat moment en morgen is het in de aanbieding en baal je. De prijzen van AREA stonden vorig jaar gewoon in de prijslijst. waarom er nu met verschillende tarieven wordt gewerkt? Wie zal het zeggen. Het zij zo. Ik heb het ding. Opzeggen betekent retour sturen en kost ook geld. Misschien lever ik het ding komende vakantie op de terugweg wel in bij een tolpoort.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal