Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Zwarte zaterdag, hoe laat vertrekken?  (gelezen 9409 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mpiessens

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: trigano odyssee 2012
Zwarte zaterdag, hoe laat vertrekken?
« Gepost op: juli 08, 2015, 09:58:07 pm »

Door een gebrek aan ervaring en mijzelf niet goed te hebben ingelezen zitten we nu vast aan het vertrekken op zwarte zaterdag (1 aug) ::)  :N

Bevangen door de horrorscenario's denk ik dat het misschien beter is om s'nachts te vertrekken,
maar dat word door sommigen ook weer afgeraden, nu is het norgmaal gesproken van ons uit een uurtje of 4 naar Parijs, het lijkt me dat als je daar rond 6 uur bent en de franselienne neemt het nog niet heel erg druk is toch???

wij vertrekken vanuit zeeland naar saint christophe en boucherie (centre) om daar te overnachten en de volgende dag verder naar het zuiden te reizen.

alle tips zijn welkom  :J
Gelogd
:-)

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: Zwarte zaterdag, hoe laat vertrekken?
« Reactie #1 Gepost op: juli 08, 2015, 10:34:15 pm »

ai...zwarte zaterdag is niet echt een aanrader om te rijden..de files beginnen al om 5 uur sochtends!! Maar als je toch ga, neem bij Parijs de A86 ipv boulevard périphérique. Rijd net zo snel..afgelopen jaar gereden en geen kip op de weg! kijk op: http://en.sites.vinci-autoroutes.com/en/article/traffic-forecast-0 voor de voorspelling.
« Laatst bewerkt op: juli 08, 2015, 10:36:02 pm door eriktiel »
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Zwarte zaterdag, hoe laat vertrekken?
« Reactie #2 Gepost op: juli 08, 2015, 11:13:43 pm »

Misschien een raar voorstel maar wat denk je vrijdagavond te vertrekken. Twee jaar geleden gekampeerd in de Auvergne en toen kwamen er gasten binnen en die hadden bij Paris 's nachts 5 jaar vastgestaan. Dus vertrekken s'nachts dat doen er wel meer.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Zwarte zaterdag, hoe laat vertrekken?
« Reactie #3 Gepost op: juli 08, 2015, 11:26:25 pm »

Misschien een raar voorstel maar wat denk je vrijdagavond te vertrekken. Twee jaar geleden gekampeerd in de Auvergne en toen kwamen er gasten binnen en die hadden bij Paris 's nachts 5 jaar vastgestaan. Dus vertrekken s'nachts dat doen er wel meer.

Das best lang....5 jaar in de file.....
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

nikkel1964

  • Gast
Re: Zwarte zaterdag, hoe laat vertrekken?
« Reactie #4 Gepost op: juli 08, 2015, 11:27:46 pm »

.. en die hadden bij Paris 's nachts 5 jaar vastgestaan ....

Daar is een Poolnacht dus helemaal niets bij... Konden ze geen hoger beroep aantekenen?

(Sorry, kon het even niet laten  >:( )
Gelogd

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: Zwarte zaterdag, hoe laat vertrekken?
« Reactie #5 Gepost op: juli 09, 2015, 03:29:44 pm »

Ai... 1 augustus is echt wel DE file dag in Frankrijk! Dan begint onder andere de grote uittocht uit Parijs. De Vinci forecast geeft al files vanaf ongeveer 5 uur op de route van Paris naar Orleans.
Normaal zou ik zeggen, ga niet rijden, maar nu... ga of eerder (uurtje of 10/11 's avonds) en rijd de nacht door, dat is op die route prima te doen. of ga later. Maar het is hoe dan ook druk die dag. Dus reken op langere reistijd.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Zwarte zaterdag, hoe laat vertrekken?
« Reactie #6 Gepost op: juli 09, 2015, 10:58:46 pm »

Misschien een raar voorstel maar wat denk je vrijdagavond te vertrekken. Twee jaar geleden gekampeerd in de Auvergne en toen kwamen er gasten binnen en die hadden bij Paris 's nachts 5 jaar vastgestaan. Dus vertrekken s'nachts dat doen er wel meer.
Heb ik ook ooit gedaan, voor mij nooit geen nachtelijke ritten meer. Die nacht was het ook heel druk op de autobaan.

Waarom niet een dag later vertrekken. je zou dan bij voorbeeld heel vroeg kunnen vertrekken.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Zwarte zaterdag, hoe laat vertrekken?
« Reactie #7 Gepost op: juli 09, 2015, 11:08:41 pm »

Oei! Ik kan alleen maar zeggen....sterkte!
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Zwarte zaterdag, hoe laat vertrekken?
« Reactie #8 Gepost op: juli 09, 2015, 11:11:51 pm »

Misschien een raar voorstel maar wat denk je vrijdagavond te vertrekken. Twee jaar geleden gekampeerd in de Auvergne en toen kwamen er gasten binnen en die hadden bij Paris 's nachts 5 jaar vastgestaan. Dus vertrekken s'nachts dat doen er wel meer.
Oei oei wat een stomme vergissing zeg!  ::)
Het mag duidelijk zijn dat ik 5uur bedoelde alhoewel het voor de mensen wel 5jaar leek
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Zwarte zaterdag, hoe laat vertrekken?
« Reactie #9 Gepost op: juli 09, 2015, 11:14:42 pm »

Ik zou zeggen: vertrek in de nacht van zaterdag op zondag en rijd dan in 1 keer door, dus zonder overnachting. Op zondag is het meestal veel rustiger.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Zwarte zaterdag, hoe laat vertrekken?
« Reactie #10 Gepost op: juli 10, 2015, 06:58:50 am »

Ik zou ook het advies van Drees volgen. Of vroeger of later vertrekken een andere optie is er volgens mij niet.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Zwarte zaterdag, hoe laat vertrekken?
« Reactie #11 Gepost op: juli 10, 2015, 08:14:00 am »

Een oud-collega van mij vertrok vrijwel ieder jaar op een zwarte zaterdag. Hij kon relaxed opstaan en rond 13.00 uur vertrekken. Dan schijn je achter de files aan te rijden, mits je reisdag niet al te lang is.

Zelf vertrekken we bij voorkeur op zondag. Bevalt perfect.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

joost huesken

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
Re: Zwarte zaterdag, hoe laat vertrekken?
« Reactie #12 Gepost op: juli 10, 2015, 08:47:24 am »

Ik ga er vanuit dat je een vouwwagen hebt ;-) dus dan zou ik zeggen.  Ga een dag eerder naar de overnachtingscamping en blijf daar een dag, bezoek het dorp, wijnproeverij, badmintonnen, zwemmen (als dat kan). Als dat er niet in zit neem je verlies en ga lekker op zondag. Geen kip op de weg halve reistijd.
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Zwarte zaterdag, hoe laat vertrekken?
« Reactie #13 Gepost op: juli 10, 2015, 03:41:27 pm »

Ik ga er vanuit dat je een vouwwagen hebt ;-) dus dan zou ik zeggen.  Ga een dag eerder naar de overnachtingscamping en blijf daar een dag, bezoek het dorp, wijnproeverij, badmintonnen, zwemmen (als dat kan). Als dat er niet in zit neem je verlies en ga lekker op zondag. Geen kip op de weg halve reistijd.

Dit zou mijn manier ook zijn in plaats van in 1 ruk doorjagen. Een vangrail geeft niet echt mee :P
Gelogd

mpiessens

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: trigano odyssee 2012
Re: Zwarte zaterdag, hoe laat vertrekken?
« Reactie #14 Gepost op: juli 22, 2015, 09:30:39 pm »

Bedankt voor jullie advies!

Vooralsnog heb ik besloten om rond 4uur s'nachts te vertrekken, zo heb ik in ieder geval toch nog wat geslapen  :Z
Met een vriend die ieder jaar die kant op gaat in het hoogseizoen heb ik gisteravond een route uitgestippeld die o.a. een deel over de francelienne gaat.

Met deze vertrektijd en route hebben we ongeveer 3uur om vertraging op te lopen  I:

Zal hier nog wel even laten weten hoe het is afgelopen   :#
Gelogd
:-)
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal