Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Rijden richting Frankrijk  (gelezen 4293 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Rijden richting Frankrijk
« Gepost op: juli 10, 2015, 07:56:15 am »

We hebben weer wat hoor, vakantie zou toch maar naar Denemarken gaan, maar gezien mijn bekeken plaatjes, zie ik er de eerst 14 dagen, niet 1 zonnetjes staan, regen, regen, regen. Dus we zien er vanaf.
We zitten nu aan Frankrijk te denken, maar zijn helden op sokken.
Ben ooit eens met een busreis naar Parijs geweest; no way, om daar met mn eigen auto te rijden  :N.
We zitten qua eindbestemming te denken aan de Dordogne, in de buurt van Brive-la Gaillarde.
We dachten om via Dijon , Lyon te reizen, maar het is wel "om" rijden, scheelt wel zon 100/150 km.
Wat is verstandig om te rijden, voor een stel wegkneuzen. We vertrekken as zondag vroeg in de morgen (heeel vroeg), dus vrachtverkeer is er weinig (nee toch???), maar we moeten ook weer terug.
Eventuele tip voor camping voor onderweg met dochter van bijna 17 is ook welkom, we willen hier dan ook een paar daagjes blijven.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Rijden richting Frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: juli 10, 2015, 08:19:20 am »

De route: Wij gaan altijd over Parijs. Bevalt goed, maar wij nemen de A86 (Er zijn 3 ringen rond Parijs: De Peripherique, A86 en Francilienne). Vanaf vliegveld Charles de Gaulle stug de bordjes Bordeaux volgen, dan komt alles goed. Het kan wel druk zijn, maar als er 1 persoon op de borden let, kan de bestuurder op het verkeer letten. Samen een uurtje opletten, voor ons geen stressmoment.

Langer geleden zijn we over Calais gereden. Was wel om, maar zo verschrikkelijk rustig. Als de route om Parijs voor stress zou zorgen, wijken we onmiddelijk uit naar de Calais-route.

Lyon vond ik druk. Als je Parijs wilt mijden, zou ik Lyon ook mijden: een tamelijk krap dal waar de snelweg, ingesloten door hoge vangrails, doorheen slingert.

Succes met je keuze!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Rijden richting Frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: juli 10, 2015, 08:44:24 am »

uuuh, waar ligt Calais zo ongeveer????
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Rijden richting Frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: juli 10, 2015, 09:16:04 am »

Tegenover Dover. Google-maps is je vriend.

Je rijdt best wat om, maar de rust was toen fenomenaal!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Rijden richting Frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: juli 10, 2015, 09:51:47 am »

Niet te bang zijn voor Parijs.. Zolang je niet in de spits of op zondag rijdt is de Francielienne prima te rijden (optie 3). Wel 45 km om.

Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Rijden richting Frankrijk
« Reactie #5 Gepost op: juli 10, 2015, 10:14:26 am »

Vorig jaar op de terugweg zat mijn meisje lekker te sturen. En ik had niets gezegd. Dus bij haar gaat er op een goed moment een lampje branden en vraagt mij rijd ik nu op de périphérique?
Mijn droge antwoord; ja liefje en nog even en je bent er weer van af ook.
Gelogd

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: Rijden richting Frankrijk
« Reactie #6 Gepost op: juli 10, 2015, 11:12:09 am »

Ik heb ondertussen 10 tallen keren de route Parijs gereden, bijna altijd de peripherique gepakt, slecht 1 keer echt vast gestaan, door een ongeval, dat had overal kunnen gebeuren. Maar in jullie geval zou ik de A86 of de Franciliene nemen.
Tips, begin op tijd en zorg dat je uiterlijk rond het middaguur bij Parijs bent, de Parijzenaren trekken zondag middag massaal de stad uit namelijk. Zorg dat je een uurtje voor Parijs een sanitaire stop hebt gehad, en de tank vol zit. Dan rijd je zo langs Parijs, zonder probleem. In de buurt van Orleans heb je genoeg campings voor een leuke overnachting.

Veel plezier, en goede reis.
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Rijden richting Frankrijk
« Reactie #7 Gepost op: juli 10, 2015, 12:53:32 pm »

Wij zijn een paar keer naar de Dordogne geweest.
En dat reden we in 1x. We gingen dan 's nachts rijden en zorgden dat we 's morgens tussen 6 en 7 uur bij Parijs waren!
Via de A86 nooit problemen gehad, konden zo doorrijden! Gewoon Bordeaux aan houden!
Wanneer je onzeker bent over de route dan zou je deze ook nog van te voren kunnen bekijken met streetview!
Gelogd

cdn

  • Gast
Re: Rijden richting Frankrijk
« Reactie #8 Gepost op: juli 10, 2015, 04:34:20 pm »

Wij hebben enkele jaren geleden overnacht in de Camping Municipal d'Olivet, in de buurt van Orleans.
Nette camping, schoon sanitair, een echte aanrader.

Toen we aankwamen stond er net een mobiele pizzakraam. Lekkerste pizza ooit :-)
Gelogd

cato

  • Gast
Re: Rijden richting Frankrijk
« Reactie #9 Gepost op: juli 10, 2015, 05:05:48 pm »

Wij hebben enkele jaren geleden overnacht in de Camping Municipal d'Olivet, in de buurt van Orleans.
Nette camping, schoon sanitair, een echte aanrader.

Toen we aankwamen stond er net een mobiele pizzakraam. Lekkerste pizza ooit :-)
Inderdaad geweldige camping voor een tussenstop maar ook voor een paar dagen. Maar je moet wel op tijd komen zeker voor drie uur. Of anders van te voren even bellen of ze een plaats vrij houden.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal