Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke snelheid met de VW in Frankrijk ?  (gelezen 14178 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Welke snelheid met de VW in Frankrijk ?
« Reactie #15 Gepost op: juli 13, 2015, 10:51:50 pm »

hoeveel km rijden jullie dan zo'n beetje op een dag, i.v.m. het te reserveren B&B hotel onderweg?

we twijfelen tussen Eindhoven - Valence, +/- 900km of

we twijfelen tussen Eindhoven - Orange, +/- 1.000km

met de nodige pauzes tussendoor...

Wij halen meestal Lyon niet eens :P Lekker op tijd op de camping, zwemmen en een  W: of   bier. Het is maar net hoe je de reis wil maken. 1000 km is best veel, je bent niet de enige op de weg :)
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Welke snelheid met de VW in Frankrijk ?
« Reactie #16 Gepost op: juli 13, 2015, 11:02:37 pm »

Tot 1.100 km vind ik goed te rijden, door Frankrijk. Omdat je daar wat harder kan rijden dan door bijvoorbeeld Duitsland. Het is meer een kwestie van hoelang je wilt rijden en met welke gemiddelde snelheid.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Welke snelheid met de VW in Frankrijk ?
« Reactie #17 Gepost op: juli 13, 2015, 11:52:06 pm »

Tja ik reken vanaf Den Helder en dan stop ik in de buurt van Nancy dat ligt halverwege. Dus zo'n 600 km en dat vind ik alleen met 3kinderen mooi zat. Dus pakweg met pauze meegerekend 7a 8uur rijden.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Welke snelheid met de VW in Frankrijk ?
« Reactie #18 Gepost op: juli 14, 2015, 12:39:49 am »

Tja ik reken vanaf Den Helder en dan stop ik in de buurt van Nancy dat ligt halverwege. Dus zo'n 600 km en dat vind ik alleen met 3kinderen mooi zat. Dus pakweg met pauze meegerekend 7a 8uur rijden.

 :off

Eén van de redenen waarom wij een klapkar hebben gekocht... De reis gaat onderdeel uitmaken van je vakantie, een stop van één of soms meerdere nachten (vaak spontaan omdat de omgeving/het weer ter plekke het wel erg aantrekkelijk maken om wat langer te blijven) is geen enkel probleem meer. De heenreis richting de plek waar we van plan waren naar toe te gaan, en ook dat is nooit meer dan een plan, bestaat dan meestal ook uit meerdere korte stukken.

De terugreis gaat dan vaak wel in één, maximaal twee dagen. Maar die reis lijkt ook altijd een stuk korter dan de andere kant op?
Gelogd

CJ-Petra

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 369
  • Merk Vouwwagen: Polynorm met Gordigear Taiga
Re: Welke snelheid met de VW in Frankrijk ?
« Reactie #19 Gepost op: juli 14, 2015, 07:18:10 am »

Wij rijden meestal rond 100 kmh. Vanaf Zaltbommel gaan we naar Eindhoven, waar we verzamelen, en doen we één overnachting in de buurt van Mullhouse.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Welke snelheid met de VW in Frankrijk ?
« Reactie #20 Gepost op: juli 14, 2015, 08:35:06 am »

Eerste dag tot Voreppe net voor Grenoble. Dit is 980km, en nemen dan een hotel. Lekker even eten dan relaxen en op tijd slapen. De volgende dag om 07.00 vertrekken en dan 180km route Napoleon, dit vergt ook nog wel 2 1/2 tot 3 uur. Wij rijden op de cruise control 115 km.
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2015, 09:40:53 pm door Henk CC »
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Welke snelheid met de VW in Frankrijk ?
« Reactie #21 Gepost op: juli 14, 2015, 08:43:48 am »

Duitsland heeft de naam als geweldig reisland, maar na een paar keer Frankrijk weet je wel beter.

De peages zijn geweldige wegen om lekker op te schieten, ze zijn prachtig aangelegd, brede rijstroken, duidelijke bewegwijziging, veel en goede rustplaatsen, bezinepompen, hotels e.d..

Wij scheuren er altijd, waar met mag natuurlijk, met 130 km/uur overeen en sinds we een kastje met telepeage hebben is het nog leuker geworden.
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Welke snelheid met de VW in Frankrijk ?
« Reactie #22 Gepost op: juli 14, 2015, 07:19:08 pm »

hoeveel km rijden jullie dan zo'n beetje op een dag, i.v.m. het te reserveren B&B hotel onderweg?

we twijfelen tussen Eindhoven - Valence, +/- 900km of

we twijfelen tussen Eindhoven - Orange, +/- 1.000km

met de nodige pauzes tussendoor...
Hoi

Wij rijden dit jaar vanuit Lommel naar Valence waar onze B&B is en de dag nadien door naar Sospel.
900 km is goed te doen tegen een snelheid van 110kmh,we Vertrekken rond 7.30hr en hopen tegen 20.00hr daar te zijn.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

EdwinMerks

  • Gast
Re: Welke snelheid met de VW in Frankrijk ?
« Reactie #23 Gepost op: juli 14, 2015, 07:47:49 pm »

Ik rij meestal tussen de 110-130 km/uur. Net wat op dat moment het fijnste is. Hangt af van drukte en weer.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Welke snelheid met de VW in Frankrijk ?
« Reactie #24 Gepost op: juli 14, 2015, 07:53:07 pm »

Wij zijn slechts 1x in Frankrijk geweest (voor ons voorlopig voldoende maar dat is een ander verhaal), toen nog met de Cabanon Neptune.
Zonder problemen 130 gereden op rustige stukken. In een onbewaakt ogenblik zelfs nog een stukje harder omdat het zo makkelijk en rustig reed.
Zonder het idee te haasten of risico's te nemen.

Let wel; zeker als je hogere snelheden wilt rijden is het belang van correcte gewichtverdeling in de klapper en een juiste kogeldruk natuurlijk groot!
Het is ook net wat je voor de klapper hebt staan natuurlijk. Wij reden met een Focus Station (150pk uitvoering) - volledig beladen denk ik zo'n 1700kg en dan een Neptune beladen zo'n 550kg.
Als de gewichtsverschillen kleiner worden, worden de risico's volgens mij groter. En de PK's zijn fijn om je snelheid goed aan te kunnen passen op het overige verkeer.
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2015, 07:55:02 pm door KlapJoeri »
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Welke snelheid met de VW in Frankrijk ?
« Reactie #25 Gepost op: juli 14, 2015, 10:06:56 pm »

Hoi

Wij rijden dit jaar vanuit Lommel naar Valence waar onze B&B is en de dag nadien door naar Sospel.
900 km is goed te doen tegen een snelheid van 110kmh,we Vertrekken rond 7.30hr en hopen tegen 20.00hr daar te zijn.

Dit is een belangrijk aspect van je reis, tot hoe laat kun je door rijden. Heb je een hotel/B&B geboekt waar je nog laat aan kunt komen of heb je een overnachtingscamping geboekt waar de receptie tot 19:00 uur open is of ben je op de bonnefooi en moet je halverwege de middag al op zoek naar een plekje. Van 16:00 tot 22:00 uur scheelt 6 uur en dat is een heleboel kilometers. Zelf zijn we ooit nog een keer tegen middernacht een hotel ingedoken.
Gelogd

Caspers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi T&T
Re: Welke snelheid met de VW in Frankrijk ?
« Reactie #26 Gepost op: juli 15, 2015, 11:02:21 am »

Paar weken geleden nog met een Ford Galaxy en een Flexi T&T door Frankrijk gegaan. Omdat het voor het seizoen was hebben we tot Lyon 120-130 gereden maar na Lyon werd het dusdanig druk dat 120-110 prettiger was. Zelf vind ik 130 mooi omdat je dan in de pas met overig verkeer rijdt en geen rare inhaal capriolen hebt of remmen en vol gas geven gedoe. We rijden meestal tot 3 uur s'middags omdat de kinderen er dan wel klaar mee zijn en dan 2 uur rijden met een half uur rust.
Gelogd

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Welke snelheid met de VW in Frankrijk ?
« Reactie #27 Gepost op: juli 22, 2015, 04:52:07 pm »

Toen de kinderen kleiner waren reden wij snachts (met een goede bagagewagen). Heerlijk rustig op de wegen, je kunt dus makkelijk 130 rijden en  de kinderen sliepen het grootste deel van de rit. Daardoor hadden we amper tussenstops wat echt veel tijd scheelde. We reden wel om en om overigens, alleen rijdend zou ik het niet aanraden. Inmiddels zijn de jongens groter en vinden ze overdag rijden ook prima. In combinatie met de vouwwagen trekken we nu meer dus zijn de dagritten korter. Een andere manier van vakantie vieren, maar doorrrijden waar het kan en mag vind ik nog steeds wel prettig :)
Gelogd

Vlekje

  • Gast
Re: Welke snelheid met de VW in Frankrijk ?
« Reactie #28 Gepost op: juli 22, 2015, 06:30:29 pm »

Hoi wij zijn terug uit italie en wij rijden van uit Brabant altijd met onze klapper over Frankrijk dus we rijden door 6 landen en dan rijden we ook gemiddeld 110  en wij zitten ongeveer een uurtje van Rome aan de kust en rijden meestal in een keer heen en terug en dan ongeveer 1400 km.
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Welke snelheid met de VW in Frankrijk ?
« Reactie #29 Gepost op: juli 22, 2015, 07:46:08 pm »

Alles staat of valt met de juiste belading. En kogeldruk van zo'n 60 kilo en het meeste gewicht onderin de bak tussen de wielen. Dan rijdt ik er met gemak130 mee
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal