Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: De mooiste streken of gebieden in Frankrijk  (gelezen 10403 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
De mooiste streken of gebieden in Frankrijk
« Gepost op: augustus 04, 2015, 11:52:53 am »

Ik ken Frankrijk nog niet heel erg goed maar ik vind het wel een ideaal vakantieland. Maar wat zijn de mooiste gebieden naar jullie mening in Frankrijk? Uiteraard de Dordogne en de Franse Alpen zijn erg mooi, weet ik uit eigen ervaring. We houden erg van natuur en water maar vinden ook leuk om naar mooie steden en dorpen de gaan.
Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: De mooiste streken of gebieden in Frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: augustus 04, 2015, 12:21:11 pm »

Frankrijk is in zijn geheel mooi, maar de plekken die er bij mij uitspringen zijn naast de al genoemde Alpen:

- De Loire streek, met mooie bossen, heuvels, kastellen en oude stadjes. Met het weer moet je iets meer geluk hebben (ligt toch vrij noordelijk), maar de campings zijn vaak mooi met goede voorzieningen.

- De Gironde, en dan met name aan de kust. De Atlantische oceaan is daar erg mooi, maar nog niet zo wild als verder richting Spanje en het weer is vaak goed (al heb ik daar ook wel eens midden in de nacht extra haringen staan timmeren met een flinke storm). Ook is er heel wat meer groen dan aan de Middellandse zee kust. Bordeaux is hier de grote stad, maar daar waren wij niet erg enthousiast over.

Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: De mooiste streken of gebieden in Frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: augustus 04, 2015, 12:46:37 pm »

Jeetje..... dat is een moeilijke vraag! Wij komen al jaren in Frankrijk, ik als kind al en met mijn vrouw ook al een jaar of 13 in de verschillende streken en gebieden. In totaal denk ik dat ik nu op 35 jaar ervaring zit maar Frankrijk is zo groot en afwisselend.

De perigord Noir is wat ons betreft een van de mooiste streken qua natuur en dorpen en waar je ook nog eens heel veel kan doen. De meeste dorpjes zijn keurig onderhouden, de wegen zijn goed, de natuur is mooi, je kunt er prima varen, vissen en klimmen. Hier de google zoekfunctie: https://www.google.nl/search?q=perigord+Noir&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=p5PAVaacGMXjUdX6opgI

Maar de Pyrénées-Atlantiques en de Hautes-Pyrénées zijn ook geweldig mooi (qua bergen e.d.) maar wel erg ver rijden. Dichterbij zou je dan kunnen kiezen voor de Savoie of de Auvergne die bekend staat om zijn vulkanen, bergmeren etc etc. Schitterende natuur maar wij vinden de dorpjes e.d. minder mooi en je moet behoorlijke stukken rijden om wat te doen. Het is er trouwens ook behoorlijk commercieel.

De kuststreken zijn wij niet zo van gecharmeerd maar als je naar het strand wilt dan kan je inderdaad zoals Alexander al noemde de Gironde (rondom Bordeaux) nemen. Wij zijn daar nu twee keer geweest voor een paar dagen aan het strand, maar dorpen en steden zijn vaak verwaarloosd en vallen erg tegen. La Rochelle is dan nog de mooiste grote plaats. 

Maar vergeet de Elzas ook niet hoor! Wel veel industrie in de grote steden maar de dorpjes zijn gezellig, de natuur is prachtig met de glooiende heuvels en bergen, rivieren en uiteraard de oneindige druivenplantages. En lekker eten.....
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Mieke

  • Gast
Re: De mooiste streken of gebieden in Frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: augustus 04, 2015, 02:49:21 pm »

Wij zijn net terug van de alpen, meer bepaald de steek tussen Gap en Serres. Wij verbleven in Veynes op een camping met zwembad en op 300 meter een zwemmeer en een rivier. Ronduit schitterende streek en veel te zien en te doen. Vanuit Veynes ben je bijna op een half uurtje tot een uurtje op elk mooi plekje in de buurt: Sissteron met de citadel, Serres met middeleeuwse straatjes, de gorges de Méouge, Tallard waar je de Durrance kan afvaren, Lac serre Poncon, ook de Vercors is bereikbaar, we zijn op de col de Jarette gaan steppen.
Misschien een klein nadeel, het weer was wat wispelturig. Vaak veel wind, geen stabiel zonnig weer, meestal 's morgens wel zon maar later op de dag zware wolken. Twee avonden en namiddagen hevige regen gehad, wat stevig onweer. Maar vooral die wind was storend. Hij kwam zomaar opzetten je kon niets laten staan als je even weg ging. Je moest alijd stoelen plat leggen of ze lagen misschien bij terugkomst bij de buren. Wind kwam ook alijd van een andere richting.

Maar mijn favoriete streek blijft nog altijd de Drôme, streek tussen Crest en Die. Waarom? Ik kan het niet zo zeggen meer een gevoel. Maar het is er verdomd mooi aan de Drôme zelf en vooral de bergen van de Vercors in de buurt van Die zijn wow. Het weer is er meestal mooi.

Andere mooie kortbij streek. Pas-de Calais tussen Cap-Griz-Nez/Cap-blanc-Nez en Wimmereux/Boulogne sur Mer. Schitterend en onverwacht mooi! Het weer is er op zijn Nederlands.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: De mooiste streken of gebieden in Frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: augustus 04, 2015, 03:44:14 pm »

@ Mieke: Welke campingzijn jullie geweest? Wij willen ook nog eens die kant op want we zijn jaren geleden bij Gap in de buurt terecht gekomen en dat is inderdaad ook prachtig. We waren daar toen maar 1 dag en daarom willen we nog eens terug. Ik ben dus op zoek naar een goede/ lekker camping. Zou je een recensie kunnen/ willen schrijven voor deze topic: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?board=249.0
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Mieke

  • Gast
Re: De mooiste streken of gebieden in Frankrijk
« Reactie #5 Gepost op: augustus 04, 2015, 08:45:35 pm »

Gedaan :)
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: De mooiste streken of gebieden in Frankrijk
« Reactie #6 Gepost op: augustus 04, 2015, 10:46:13 pm »

Door de jaren heen zijn wij in veel streken van Frankrijk geweest. Toch komen wij regelmatig weer terug in de Drome. Voor ons toch het mooiste stukje Frankrijk. Zal er mee te maken hebben dat je hier alle facetten van Frankrijk terug vindt, de bergen, waterstroompjes, lavendel en zonnebloemen, en natuurlijk het fantastische gebied de Vecors.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

CenC

  • Gast
Re: De mooiste streken of gebieden in Frankrijk
« Reactie #7 Gepost op: augustus 05, 2015, 01:06:40 pm »

Ik ben nu net terug uit Normandië, wat een verrassend mooie streek...alleen niet typisch Frans in mijn ogen. Mooie vakwerkhuizen, coulissenlandschap (Engelse invloeden) en dan de kust, de ruigheid ervan.

Maar mijn Frankrijk is toch in de buurt van Carcasonne, de Katharen, zonnebloemen, die droogte, vale kleuren, cigades....

Maar die Haut Alpes de Provence heeft de ruigheid, natuurlijk en lavendel...prachtige dorpjes op heuvels.

Tja, je merkt het...vele streken in Frankrijk zijn mooi
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: De mooiste streken of gebieden in Frankrijk
« Reactie #8 Gepost op: augustus 05, 2015, 01:25:00 pm »

....Carcasonne ....

Daar reden wij jaren geleden ineens onverwacht tegen aan. Dan weet je niet wat je ineens ziet! Ik heb toen gelijk de auto aan de kant gezet en we zijn gaan wandelen. Wat een prachtig fort is dat!  :J We zijn nooit meer aangekomen waar we naar toe onderweg waren, maar niemand had daar spijt van  :P
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

CenC

  • Gast
Re: De mooiste streken of gebieden in Frankrijk
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2015, 03:06:33 pm »

Daar reden wij jaren geleden ineens onverwacht tegen aan. Dan weet je niet wat je ineens ziet! Ik heb toen gelijk de auto aan de kant gezet en we zijn gaan wandelen. Wat een prachtig fort is dat!  :J We zijn nooit meer aangekomen waar we naar toe onderweg waren, maar niemand had daar spijt van  :P

Ja mooi het, Le Cité heet het. Ik ben er als klein meisje geweest, was denk ik 8 jaar en ik kon mij de toegangsbrug goed herinneren. Ik ben er een paar jaar geleden met mijn man weer geweest en ik kon mijn herinnering niet meer vinden... ::)
Blijkt dat de ingang nu via de achterkant gaat en die brug via het centrum...zagen wij toen we naar de camping reden en door het centrum reden. Maar was nog steeds erg mooi. Ik heb daar in de streek ook de Catharenroute gereden..langs alle ruïnes e.d. prachtig!
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: De mooiste streken of gebieden in Frankrijk
« Reactie #10 Gepost op: augustus 05, 2015, 03:10:53 pm »

Bedankt voor de vele en uitgebreide reakties! Dit geeft voldoende input voor een volgende vakantie waar we het beste naar toe kunnen gaan. :)
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: De mooiste streken of gebieden in Frankrijk
« Reactie #11 Gepost op: augustus 05, 2015, 03:17:27 pm »

Bedankt voor de vele en uitgebreide reakties! Dit geeft voldoende input voor een volgende vakantie waar we het beste naar toe kunnen gaan. :)
Wil je er een slotje op of kunnen we gewoon verder gaan met tips geven?
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: De mooiste streken of gebieden in Frankrijk
« Reactie #12 Gepost op: augustus 05, 2015, 03:24:14 pm »

Nee hoor, hoe meer hoe beter toch? Ook voor anderen is dit een inspirerend topic.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: De mooiste streken of gebieden in Frankrijk
« Reactie #13 Gepost op: augustus 05, 2015, 05:49:12 pm »


Nee hoor, hoe meer hoe beter toch? Ook voor anderen is dit een inspirerend topic.

Zeker!
Op het moment zitten wij in de haute marne. Ook erg mooi vlak bij lac du der.
Maar er zijn zoveel mooie gebieden in Frankrijk. Ik zou wat dat betreft niet zo goed kunnen kiezen. Het hangt ook van het vervoersmiddel af. Auto, auto met klapper of motor... :-p
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: De mooiste streken of gebieden in Frankrijk
« Reactie #14 Gepost op: augustus 05, 2015, 08:09:45 pm »

Voor ons is het de laatste 4 jaar toch de Drome. Ardèche was erg mooi, maar ook zo heet en benauwd. Mieke heeft het heel mmooi al verwoord betreffende de Drome.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal