Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: mas de la cam saint jean du gard  (gelezen 6083 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stensel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper cocoon xl
mas de la cam saint jean du gard
« Gepost op: januari 31, 2016, 11:11:29 am »

Wij heben ons oog laten vallen op camping mas de la cam. Zijn er klappers bij die daar al eens geweest zijn? Zijn er stukken op de camping waar je lekker kan staan of waar je zeker niet moet staan. Wij zoeken een plaats van 100m2 met wat stroom. Het lijkt een mooie camping wel veel nl in de zomer maar we splitsen de weken over 2 campings dus dat is wel vol te houden. Als er nog  plaatsen of activiteiten in de buurt zijn die we niet mogen missen hoor ik het ook graag.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: mas de la cam saint jean du gard
« Reactie #1 Gepost op: januari 31, 2016, 01:22:40 pm »

Over de camping daar heb ik geen ervaring mee maar wel over de regio zie:
http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17603.0
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: mas de la cam saint jean du gard
« Reactie #2 Gepost op: januari 31, 2016, 02:08:21 pm »

Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: mas de la cam saint jean du gard
« Reactie #3 Gepost op: januari 31, 2016, 03:06:55 pm »

Volgens de plattegrond moet je de groen gekleurd plaatsen kiezen, die zijn 120m2. Helaas zijn dat er niet veel dus ik zou niet te lang wachten met boeken.

Op youtube staan trouwens diverse filmpjes waaronder deze

 https://www.youtube.com/watch?v=_hOSc8xhcak

en eentje met een drone: https://www.youtube.com/watch?v=2VRHmFeXX1I
« Laatst bewerkt op: januari 31, 2016, 03:12:34 pm door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Stensel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper cocoon xl
Re: mas de la cam saint jean du gard
« Reactie #4 Gepost op: januari 31, 2016, 04:01:01 pm »

De trein gaat mijn zoon echt gaaf vinden!
De plaatsen van 120 m2 zijn weer aanzienlijk duurder en we hebben dat niet nodig met de Cocoon.
Maar de omgeving moet mooi zijn daar zag ik wel.
We hebben een keer in Goudargeus gard gestaan op camping saint michelet. Ook een leuke camping wel veel slakken daar maar dat kan ook aan de mindere zomer gelegen hebben. De camping mas de la cam kost voor ons nu 42,80 per nacht en dat vindt ik wel de bovengrens. Rond de vier tientjes moet je in Frankrijk top kunnen camperen. Dat de caping dichtbij een dorp ligt is zeer fijn.
Wat we de eerste week gaan doen zijn we nog niet uit.
« Laatst bewerkt op: januari 31, 2016, 04:52:26 pm door Stensel »
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: mas de la cam saint jean du gard
« Reactie #5 Gepost op: januari 31, 2016, 06:16:51 pm »

Wij zijn er twee jaar geleden geweest en kan je de camping echt van harte aanbevelen. mooi sanitair en heerlijke rivier en prachtig mooi en schoon zwembad. de plaatsen aan de rivier zijn echt fantastisch met giga ruimte voor je tent aangezien daar de ligweide begint maar iedereen ligt zo dicht bij de rivier dat er nog zeeën van ruimte tussen je vouwwagen en de eerst handdoek ligt. De plaatsen achteraan de camping liggen meer tegen de berg op en zijn schuiner en smaller en meer geschikt voor tentjes. wij hebben een week in de rij vanaf no 30 gestaan.. prima plaatsen en ook een week op plek no 79. vlakbij sanitair en zagen daar wat tegen op maar geen enkele minuut last van gehad. aangezien de meeste mensen naar s2 en s3 lopen. de plekken zijn goed recht en de sfeer is echt heel gezellig. vanaf de camping worden er wielertochten georganisseerd. in de omgeving is echt van alles te doen. het enige waar je rekening mee moet houden is de boodschappen.. hier moet je wel een kleine 20 minuten voor rijden voor de winkel. ( lidl in anduze) op de camping zelf hebben ze een winkeltje voor de nodige spulletjes maar verwacht daar geen supermarkt van. wij vonden het niet erg. haalden gewoon voor twee drie dagen boodschappen en de rest haalde we dan als we op pad waren... brood ed kan je gewoon op de camping kopen.. het  uit eten op de camping is echt lekker en het ijs..... jammie.... daar raak je verslaafd aan. Het is dat wij al 2 x in de cevennen zijn geweest ( een keer camping l arche en dan een keer mas de la cam) en we nu meer op zoek gaan naar andere mooie gebieden maar een camping als mas de la cam is echt een aanrader.
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: mas de la cam saint jean du gard
« Reactie #6 Gepost op: april 25, 2016, 07:00:08 pm »

Wat een toffe camping, ik zet 'm op mijn lijstje. :)
Gelogd

Hayalet

  • Gast
Re: mas de la cam saint jean du gard
« Reactie #7 Gepost op: april 27, 2016, 07:42:53 pm »

Zeker leuk! Ook op mijn lijst gezet!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Gelogd

Stensel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper cocoon xl
Re: mas de la cam saint jean du gard
« Reactie #8 Gepost op: april 27, 2016, 09:06:14 pm »

Als je nog een mooie camping zonder rivier zoekt, ik sta momenteel op http://www.campingfontaines.com/camping/ in de zomer de zelfde prijs. Ze zijn nu een deel aan het bij bouwen wat er ook veelbelovend uitziet. Mensen zijn zeer vriendelijk. Met de acsi kaart sta ik er nu voor €17 per nacht. En lekker weer en verwarmd buitenbad. Super plek! Plekken zijn wel verschillend van groote.
Gelogd

Hayalet

  • Gast
Re: mas de la cam saint jean du gard
« Reactie #9 Gepost op: april 28, 2016, 12:14:09 am »

Ga ook ff kijken. Maar ik viel juist voor de rivier eigenlijk! ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Gelogd

Stensel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 22
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper cocoon xl
Re: mas de la cam saint jean du gard
« Reactie #10 Gepost op: april 28, 2016, 08:25:02 am »

Mas de la cam heb ik op aanraden van mensen die we op een camping in Nyons hebben leren kennen.
Die mensen de zijden dat ze zich echt tegen moesten houden om niet elk jaar terug te gaan naar camping mas de la cam. Nou dachten wij dan gaan we er maar eens kijken. Ik zal mijn bevindingen wel hier neer zetten als ik terug ben.
« Laatst bewerkt op: april 28, 2016, 10:30:00 pm door Stensel »
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: mas de la cam saint jean du gard
« Reactie #11 Gepost op: april 28, 2016, 09:43:35 am »

ik snap die mensen 8) de camping is echt heel erg mooi en de omgeving is prachtig. je zult het er echt naar je zin hebben.
Gelogd

freddie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: mas de la cam saint jean du gard
« Reactie #12 Gepost op: april 28, 2016, 05:18:10 pm »

Afgelopen zomer zijn wij op deze camping geweest. Wij zaten op een andere camping in Lezan. Omdat daar opeens vlakbij de camping (op 500m) zonder aankondiging een dancefestival voor 4 dagen begon (24 uur per dag........), zijn we uitgeweken naar Mas de la Cam.
Inderdaad een leuke camping. We hebben er ongeveer 2 weken nog gestaan (in juli). Veel gasten komen er jaar na jaar. Dat geeft een bepaalde sfeer op de camping.
Er gingen dagelijks veel toerfietsers in groepen op pad. Je kunt er dan ook mooi fietsen.
Camping was bijna vol. Veel Nederlanders en Belgen maar ook Frambozen en andere nationaliteiten.
Rivier heerlijk. Wel laag door de droogte.
Er is wel een supermarkt in St Jean du Gard. Dus je hoeft niet persé naar Anduze voor de Lidl en de Intermarché.
Het treintje hebben wij niet gedaan. Het bamboebos wel. Is erg leuk. Anduze is ook erg gezellig Frans plaatsje.
Verder 1 dagje gecombineerd naar Uzès aansluitend naar de Pont du Gard. Was ook heerlijk.

Sanitair op de camping was prima. Plekken zijn wisselend. Bovenin zijn er plekken met overwegend bomen, dus nogal donker. Aan de kant van de rivier meer zon. Sommige plekken red je het niet met 10 tot 15 meter stroomkabel. Maar dat weten ze heel goed bij de -zeer vriendelijke - receptie.
Overigens vonden wij de camping wel wat prijzig, maar dat is maar net wat je gewend bent misschien. € 68 per nacht met 5 personen.....

Al met al een hele mooie camping.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal