Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Camping in de Pyreneeën gezocht...  (gelezen 3732 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Camping in de Pyreneeën gezocht...
« Gepost op: april 04, 2016, 08:40:04 am »

Bij de recensies staan nauwelijks campings in de Pyreneeën. Blijkbaar komen daar niet veel mensen met vouwwagens.

Wou hier toch eens informeren of er onder jullie zijn die daar campings kunnen aanraden. We zoeken een locatie in de bergen, waar in de buurt mooie bergwandelingen zijn. Liefst een rustige camping maar waar ook wat te doen is of in de buurt te doen is voor kinderen van tegen dan 7 en 9 jaar.

Liefst ook op een locatie waar je makkelijk kan doorsteken naar Spanje. Weet van als ik een heel stuk jonger was dat als het aan de Franse kant regende, het aan de Spaanse kant mooi weer was, dus op die wijze kunnen we af en toe dan ook daar gaan wandelen.

Alvast bedankt voor de tips!
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Camping in de Pyreneeën gezocht...
« Reactie #1 Gepost op: april 04, 2016, 12:07:05 pm »

We zijn de laatste jaren op 2 campings geweest in de Pyrenées-Atlantiques:

http://www.camping-frankrijk.nl/camping/louvie-juzon/rey/  Erg mooie, maar kleine camping. Wel een erg braaf gezinnetjes gebeuren. Lourdes en Jaca (Sp) gemakkelijk te bereiken. Ga niet in het hoogseizoen want het is noodzakelijk je eigen plek uit te kunnen zoeken ivm terrein.

http://www.camping-du-gave.com/  Echte Franse camping naast mooi dorpje. Kust en Baskenland om de hoek. Zeer vlak terrein met grote plekken. Kanovaarders mmv Europagaai hebben een pré.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Camping in de Pyreneeën gezocht...
« Reactie #2 Gepost op: april 04, 2016, 12:31:22 pm »

Alvast bedankt!

Wij kunnen met kinderen en een vrouw in het onderwijs uiteraard niet anders dan in het hoogseizoen gaan.

Wat is het probleem met het terrein in louvie-juzon?
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Camping in de Pyreneeën gezocht...
« Reactie #3 Gepost op: april 04, 2016, 12:36:41 pm »

In Louvie-Juzon zijn niet alle plekken geschikt voor tenten/vouwwagens. Dit omdat sommigen heel erg scheef zijn of vormen een kommetje. Na de verplichte dagelijkse regenbui in de Pyreneeën staat dan je tent vol.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Camping in de Pyreneeën gezocht...
« Reactie #4 Gepost op: april 04, 2016, 03:29:49 pm »

wij zijn een jaar of vijf geleden op deze camping geweest:

http://www.domainestmartin.com/index.php. Ligt prachtig in het bos (dus veel schaduw), tegen de helling (dus veel hoogteverschil). Toen wij er waren had de camping nederlandse eigenaren en kwamen er hoofdzakelijk nederlanders, ook veel met jonge kinderen.  De camping is ons erg goed bevallen en voldoet aan al je wensen met uitzondering van snel naar Spanje kunnen rijden. Dat doe je of via Perpignan en de snelweg of via Andorra, in beide gevallen een fiks eind rijden.
De kans op mooi weer is aan de mediterrane kant wel een stuk groter dan aan de atlantische (wij hebben een paar weken prachtig weer gehad) maar het blijft natuurlijk hooggebergte.


Gelogd

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: Camping in de Pyreneeën gezocht...
« Reactie #5 Gepost op: april 04, 2016, 04:13:58 pm »

Domaine st. Martin staat ook al een tijdje op mijn lijst, maar is er nog niet van gekomen.
Ik kwam http://www.noucamping.com/nl/ tegen, aan de andere kant van de bergen, zag er ook erg goed uit. Maar ben ik niet geweest.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Camping in de Pyreneeën gezocht...
« Reactie #6 Gepost op: april 04, 2016, 06:34:40 pm »

In Andorra zijn een paar leuke campings, wij hebben in Adorra la Vella gestaan, uitzicht op het enige vlakke stuk van betekenis, namelijk het voetbalveld.
Mooie natuur, spectaculaire rit over de pas en als bonus goedkope drank en sigaretten.
En je bent zo in Frankrijk of Spanje!
Gelogd

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: Camping in de Pyreneeën gezocht...
« Reactie #7 Gepost op: april 04, 2016, 06:38:57 pm »

http://camping-labesse.com

Deze hebben wij nog het lijstje staan, meer aan de middellandse zee kant.

Misschien ook nog een optie
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Camping in de Pyreneeën gezocht...
« Reactie #8 Gepost op: april 04, 2016, 09:58:55 pm »

Een boel campings in de buurt van de middellandse zee en Andora. Dat is een stuk Pyreneeën dat ik eigenlijk nog niet ken en als ik er nu de foto's van zie zeker de moeite is om ook een keer te gaan verkennen. Gaan we mogelijk volgend jaar een keer doen. Kan me voorstellen dat het daar ook minder nodig is om af en toe te vluchten naar Spanje als het weer wat minder mee zit.

Dit jaar zoeken we meer iets waar Pic du Middi van uit bereikbaar is. Ken mensen die daar werkzaam zijn vanwege andere hobby's en bezigheden en ik had een keer beloofd om daar nog eens in de zomer langs te gaan. Denk dat louvie-juzon zeker het uiterste is aan de ene kant van Pic du Midi, en iets verder dan Arreau aan de andere kant.

Maar het doet kribbelen om de volgende jaren toch eens te trekken naar de regio Andora en omgeving, want het geen ik er vandaag van online ontdekt heb, spreekt me echt wel aan! Dus extra tips voor daar mogen zeker ook nog blijven komen, dan kan ik daarin volgend jaar nog een keer gaan snuisteren!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal