Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw  (gelezen 13984 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JSC

  • Gast
Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Gepost op: april 19, 2016, 09:00:16 am »

Hoi! Graag jullie advies. Wij gaan met het gezin voor het eerst in de meivakantie een eind van huis. Om precies te zijn: Zuid-Frankrijk. Zeg rond de 1200 km rijden vanaf onze woonplaats. We hebben drie vrij jonge kinderen (jongste is 4, oudste is 6) en ik vind het best wel spannend.
Wat ik graag wil weten:
1) is het realistisch om te denken dat je zo'n 600 km per dag gaat rijden? Dus de reis letterlijk in tweeën knippen? We zullen natuurlijk ook stops moeten maken maar zijn niet van de lange pauzes. Eten nemen we bijvoorbeeld mee, maar gaan wel telkens even pauzeren om de benen te strekken, even voetballen, dat soort dingen.
2) zouden jullie een einddoel van tevoren vastleggen door een camping uit te kiezen langs de route? Alternatief is op de bonnefooi.
3) is het aan te raden om met een jong gezin in de vouwwagen te slapen, waarbij onze oudste op haar luchtbed in het gangpad ligt? We hebben een Jamet. Of is het veel praktischer gebleken om een stacaravan of chaletje te huren voor 1 nachtje? Ik heb al wel bedacht dat een camping wel beter is dan een hotel. Kinderen zullen druk zijn en dan voel ik mij heel ongemakkelijk in een hotel, waar ze waarschijnlijk ook niet even kunnen spelen.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.
Gelogd

blurayfreak

  • Gast
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #1 Gepost op: april 19, 2016, 09:06:24 am »

600 km is een eitje als je wat stops inlast om de benen te strekken en eten en te drinken,en de kids er even uit is het goed te doen
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #2 Gepost op: april 19, 2016, 09:32:34 am »

Ik weet niet waar je langs rijdt, maar 600 km is in principe prima te doen. Als je echter ook ver door de bergen moet, hou er dan rekening mee dat dat veel meer tijd in beslag neemt als snelweg.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #3 Gepost op: april 19, 2016, 09:55:26 am »

Wat betreft drukte hoef je geen camping te bespreken,  is overal wel plek. Ik zou dan ook geen camping vastleggen,  stel dat je veel file hebt onderweg dan moet je nog een heel eind of andersom als het super vlot gaat en je wil eigenlijk nog wel ff iets verder is het ook jammer als je iets vastgelegd hebt.

 Of jullie het handig vinden om in de vouwwagen te overnachten kan je alleen maar zelf bepalen.  Wij doen het wel,  desnoods met 3 kids op het tweede bed.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

nikkel1964

  • Gast
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #4 Gepost op: april 19, 2016, 12:10:01 pm »

Hou er wèl rekening mee dat veel (doorgangs)campings nog niet open zijn in de meivakantie (of dan nèt open gaan)... Twee jaar terug leverde dit een zeer frustrerende ervaring op bij het zoeken naar een overnachtingscamping... Lijkt me dus wel goed dat voor te bereiden en niet op de bonnefooi te gaan.

Als je via Dyon reist heb ik wel een tip voor een geopende doorgangscamping.
Gelogd

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #5 Gepost op: april 19, 2016, 12:20:34 pm »

600 km per dag is heel goed te doen, ik probeer de eerste dag het grootste deel te rijden, zodat de tweede dag wat korter is. Ik heb zelf kinderen in dezelfde leeftijd en mijn ervaring is dat een korte pauze er nooit inzit, voordat iedereen alleen al geplast heeft ben je een kwartier verder. drankje, en wat lekkers en wat bewegen, hoppa 30 minuten ::)
Maar daar hou ik dan gewoon rekening mee, een keer minder vaak maar wel langer stoppen.
Gelogd

Rietta_P

  • Gast
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #6 Gepost op: april 19, 2016, 12:29:26 pm »

Ik ben zelf pas een keer zo ver weg op vakantie geweest met de auto (en dat was toen ook zonder vouwwagen), dus heel veel ervaring heb ik niet. Maar wij hadden toen een overnachtingshotel geboekt, dus we moesten daar stoppen. En we "gingen" eigenlijk wel heel lekker, dus waren op zich niet aan stoppen toe, maar ja, we hadden geboekt dus we moesten wel. De volgende dag hoefden we nog maar 3 uurtjes te rijden, dus zo gingen wij de auto in, met de kinderen en ja hoor... file file file file dus die "maar" 3 uurtjes werd een uur of 6 minimaal. Zware tegenvaller dus.

Mijn tip: oriënteer je op wat overnachtingscampings langs je route zodat je weet welke open zijn en kijk onderweg hoe het gaat en hoe zat iedereen het is. Ik zou dan ook overnachten in mijn vouwwagen, je hebt dat ding niet voor jan met de korte achternaam meegenomen (tenzij het heeeeel veel opzetwerk is).
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #7 Gepost op: april 19, 2016, 12:57:40 pm »

Een andere mogelijkheid is om s'nachts te vertrekken. Dan is het zelfs mogelijk om het in 1 dag te doen.
In het verleden, nog in het tent tijdperk hebben we dat altijd gedaan. Met de vouwwagen zijn we zo ook begonnen. Maar tegenwoordig delen we de reis op. En ook voor 1 nacht zetten we de vouwwagen op.
Gelogd

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #8 Gepost op: april 19, 2016, 01:55:00 pm »

De ervaring met onze dochter was dat ze de tweede dag het reizen een stuk minder leuk vond. Wij plannen als het nodig is de grootste slag dan ook de eerste dag, zodat we daarna minder ver hoeven.
Gelogd

Exode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #9 Gepost op: april 19, 2016, 01:55:43 pm »

Wij gaan dat komende zomer ook doen maar dan met 1 kind van dan 2,5 jaar. Wij willen de eerste dag zover mogelijk rijden, dag 2 ben je er mijn inziens klaar mee...We rijden dag 1 800 kilometer en moeten de dag erna nog zo'n 2,5 uur rijden.

Wat wij gaan doen:
- We rijden op een dinsdag weg.
- Vertrekken om 04:00, starten auto etc en verhuizen dan onze zoon van bed naar auto en rijden meteen weg. Hopelijk gaat dat smooth en anders valt ie vanzelf weer in slaap in de auto.
- We willen tot het ontbijt rijden, met 1 x wisselen van bestuurder. Hopelijk hebben we er dan rond de 400 km opzitten. Uitgebreid stoppen, benen strekken, eten, drinken, spelen etc.
- 2 uur rijden  en dan weer uitgebreid stoppen voor de lunch.
- Hebben jullie niets aan, sorry, na de lunch rijden tijdens middagslaap.

Als alles perfect gaat, zijn we rond 15:00 op onze slaapstop. Zo niet, dan wordt het later. Wij slapen in een B&B met speeltuin, zwembad en minicamping zodat de kleine lekker kan ravotten en wij de vouwwagen ingepakt en al op het parkeerterrein kunnen zetten. Avondeten doen we ook in de B&B is al gereserveerd.

We hebben een doel maar als het anders loopt, dan is het zo. Je weet nooit wat er onderweg gebeurt en hoe onze zoon het gaat doen in de auto. Wie weet gaat het zo voorspoedig dat we gewoon in 1x doorrijden maar daar gaan we niet vanuit. De camping waar we uiteindelijk heengaan, is vrij de avond daarvoor dus als we 1 dag eerder aankomen is dat geen probleem. We vertrekken bewust om 04:00 omdat het dan nog echt donker is zodat het slapen van die kleine man de grootste kans heeft, hij valt sowieso makkelijk in slaap in de auto. Mijn ouders deden dat vroeger ook zo met 3 kinderen. Wij werden in pj overgeladen van bed naar auto.
« Laatst bewerkt op: april 19, 2016, 01:57:25 pm door Exode »
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #10 Gepost op: april 19, 2016, 02:01:39 pm »

Wij zijn afgelopen zomer naar zuid spanje gereden per dag ongeveer 500km lekker rustig aan we hebben er 5 dagen over gedaan dus zuid Frankrijk is makkelijk te doen onze dochter vond het prachtig in de camper van opa en oma hahahaha
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #11 Gepost op: april 19, 2016, 03:17:28 pm »

Mijn ervaringen met 3 kinderen toen in de leeftijd ( 7 en 10) is dat een rit van ongeveer 9 a 10 uur ( pauzes meegerekend) goed te doen is mits ze de nodige afleiding hebben.
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #12 Gepost op: april 19, 2016, 03:22:38 pm »

Of je tolwegen rijdt of mijdt is ook bepalend voor het algemeen welbevinden in de auto.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #13 Gepost op: april 19, 2016, 06:12:17 pm »

Tot 2 jaar geleden deden wij het ook in 1 dag. 2 jaar geleden reden we dag 1 zo'n 700 km en na een overnachting in een B&B de 2e dag nog een 200 km waardoor we lekker op tijd op de camping waren. Afgelopen jaar waren we veel dichter bij huis en hebben we het in 1 dag gereden. Dit jaar gaan we naar de Ardennen.
Gelogd

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #14 Gepost op: april 19, 2016, 06:46:42 pm »

Mijn voorkeur zou zijn dag 1 op tijd vertrekken 5,6,7 uur in de ochtend. Dan met tussenstops rond de 750-800 km rijden. Voor dag 1 wel een logeer adres vastleggen (dan is het minder belangrijk om heel vroeg te arriveren op de camping/ logeer adres) omdat je dan toch al een plekje hebt. Ook als het wat tegen zit.
Gemiddeld haal je met tussenstops rond de 70-75 km per uur (misschien 80) dus al met al zo'n 10-11 uur reizen als je een beetje op tijd weg gaat heb je nog lekker de avond om een beetje bij te komen. En hoeft je de volgende dag nog maar 1 tussen stop en ben je daarna op de camping. Op de camping eerst de slaaptent opzetten en de koelbox aan voor  W: bier (pas na het volledig opzetten van de vouwwagen nuttigen  :J) dan zwemmen en in de avond (als het wat koeler is) de rest netjes opzetten en afmaken.

Overnachten in je eigen wagen of op een logeer adres dat hangt ervan af of je redelijk snel het slaapgedeelte op kan zetten. Voor beide is wat te zeggen.

Heb je al eens rond geneusd op het forum van Camping-Frankrijk.nl ? daar staan ook veel tips op (ook voor BenB en hotel met zwembad voor tussenstop) als je daar even de zoekfunctie gebruikt.
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal