Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw  (gelezen 13985 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #15 Gepost op: april 19, 2016, 07:18:35 pm »

Ook hier de verdeling eerste dag langer stuk, tweede dag het laatste kleine stukje. Afleiding in de auto is van belang met kids (in ons geval drie kids: 7, 3 en 3). De oudste was blij met alleen kleine kadootjes, met drie kids zijn we gezwicht voor schermpjes).
Vertrek tussen 4 en 5, tweede dag alles in vakantie-modus!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #16 Gepost op: april 19, 2016, 09:53:04 pm »

Nog een paar tips: snoepzakje voor beide kids. Werkt heel goed op moeilijke momenten  :P Verder kochten wij vaak raamstickers voor ze en kleine kadootjes. Cd met meezingliedjes en dan met z'n allen meezingen. Even voetballen tussendoor is ook een aanrader.. Tja, eigenlijk gewoon heel relaxed doen, onderweg zijn is ook vakantie.

Toen de kinderen kleiner waren hadden we een tent, dat was voor 1 nachtje niet te doen. Wij zochten toen een hotelletje met zwembad of speeltuintje en eetgelegenheid, zodat we niet meer weg hoefden. Met de vouwwagen moet je dan ook een parkeerplaats hebben die redelijk veilig is. Nu, met de vouwwagen, slapen we ook voor in nachtje op de camping. Iedereen in de vouwwagen. Het is krap, maar het gaat prima. Ook wij rijden de eerste dag rond 5 uur in de ochtend weg en rijden dan ongeveer 800 of 900 kilometer. De tweede dag ben je toch altijd veel later weg en het is fijn om vroeg op je bestemming aan te komen. Dan kun je rustig de boel opzetten zonder dat iedereen doodmoe is.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #17 Gepost op: april 19, 2016, 10:00:03 pm »

Nog een paar tips: snoepzakje voor beide kids. Werkt heel goed op moeilijke momenten  :P Verder kochten wij vaak raamstickers voor ze en kleine kadootjes. Cd met meezingliedjes en dan met z'n allen meezingen.
Klopt maar met cd's bezint er men begint. De rit vanaf Den Helder naar de camping in de Auvergne (toen zonder klapper) de hele tijd One Direction om mijn arm oren gehad. ::) ::) Gelukkig de bestemming toch bereikt ondanks ohne direction  :#
Trouwens een goedkoop dvd setje voor in de auto werkt ook uitstekend.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #18 Gepost op: april 19, 2016, 10:00:32 pm »

Wij doen ook de eerste dag het langste stuk zo'n 800km. Je kunt vanaf huis wat vroeger vertrekken. De tweede dag hoef je dan niet zo vroeg weg en je bent lekker op tijd op de camping om rustig alles op te zetten en de camping te verkennen.
Bedenk of je onderweg na een (lange) dag rijden nog puf hebt om de boel op te zetten voor de overnachting (en de volgende ochtend weer inklappen). Wij gingen tot nu toe met de tent en voor ons was dit geen optie...
In Frankrijk zijn ook een heleboel B&B's (Chambre d'Hotes) waar je heel goed terecht kunt. Via www.frankrijkonderweg.nl kun je makkelijk op de kaart zoeken. Kijk op de kaart tot waar je ongeveer wilt rijden en kijk vervolgens of er iets van je gading bij zit. Voordeel is dat je bijna niets hoeft uit te pakken, ontbijtje staat klaar en hup je bent weer onderweg.
Gelogd

Goolse Klapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 115
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S.
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #19 Gepost op: april 19, 2016, 10:30:13 pm »

Onze vakantie brengen wij ook meestal in zuid Frankrijk door. Wij rijden de eerste dag ongeveer 800 kilometer en pakken dan een hotel of camping, ligt een beetje aan het weer. Op dag 1 vertrekken we rond 4:00 in de ochtend. Op dag 2 rijden we dan rond 8:00 weg en zijn we meestal begin van de middag op onze vakantiebestemming. Wij kiezen er voor om de eerste dag het grootste stuk te rijden omdat op de tweede dag ook de vouwwagen nog opgezet moet worden, en ik weet uit ervaring dat het er niet gezelliger op wordt als je dat moet doen als je oververmoeit bent :#
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #20 Gepost op: april 20, 2016, 12:15:57 am »

hier ook altijd de eerste dag de langste afstand. en wij rijden sinds jaren snachs.. ideaal. kindjes slapen pappa en mama rijden om en om. en op de camping even om en om de oogjes dicht en de dag van aankomst gewoon lekker samen met de kindjes om 20 uur of 21 uur naar bed..nu zijn onze kids groter en weten niet beter... en rijden we dus altijd in een keer door
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #21 Gepost op: april 20, 2016, 09:24:51 am »

Misschien gaan we dit jaar ook in twee dagen doen, tot aan de Pyreneeën dan. Maar vorige jaren hebben we vaak een 900 km in één dag gedaan. Vaak langs alternatieve routes in plaats van tolwegen. Voor dat we de vouwwagen hadden tot 12 uur onderweg geweest met twee kleuters in de auto zonder dat dit echt een probleem is geweest. Kinderen die wat fantasie hebben, maken het voor elkaar al snel erg boeiend in de auto, en als dat uitzonderlijk toch niet lukt, hebben we nog een bende autospelletjes achter de hand.
Gelogd

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 191
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #22 Gepost op: april 20, 2016, 09:40:38 am »

Voorgaande jaren reden we afstanden tussen de 1050 en ruim 1400 km totaal.
We rijden de eerste dag de meeste km zodat de laatste dag nog tussen de 300 en 500 km moesten rijden.
Kinderen vermaakte zich altijd wel anders gewoon een extra tussen stop broodje ect. Ze zijn nu 7 en 9 jaar
Meestal hebben we altijd een kleine attentie bij ons waar ze zich dan verder in de auto mee kunnen vermaken.
Dit jaar magnetic metal balls en wat nieuwe stipboeken.

Dit jaar alleen voor het eerst met de vouwwagen dus rijden er wat langer over. Eerste dag 957 km en de tweede dag 431 km.
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

Exode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #23 Gepost op: april 20, 2016, 09:42:21 am »

Wij hebben ook de rustplaatsen in onze route staan trouwens, wel zo fijn om een rustplaats te hebben waar je ruimte hebt om te lopen, voetballen en het liefst met speeltuin. Wij nemen een wat minder toeristische route vanaf Parijs de A20 naar beneden daar zijn wat minder rustplaatsen hebben we al ontdekt.
Leuk om te lezen dat veel van jullie het deden/doen zoals wij dus van plan zijn, niet zo gek bedacht gelukkig. Wij ontbijten op dag 2 bij de B&B en rijden dan op ons gemak weg. Wij zien dat al als onderdeel van de vakantie. Zonder kind reden we zo snel mogelijk altijd maar nu kan dat gewoon niet. 's nachts rijden overigens ook niet, mijn vrouw is nachtblind...
Gelogd

Enidan76

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 163
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1998
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #24 Gepost op: april 20, 2016, 09:43:35 am »

Het is misschien verstandig om de eerste dag het verste te reizen. De volgende dag heb je dan een wat kortere rit. Ook fijn als je op tijd op de camping aankomt. Dan kun je rustig de boel opzetten.
Er is een boekje campings onderweg. Deze campings liggen allemaal op korte afstand van de snelweg. Of alle campings onderweg al open zijn dat weet ik niet. Staat vast in het boekje erbij en anders kun je zo bellen.
Wat wij altijd deden was aan de hand van de kaart kijken tot hoe ver wij dachten te komen en daarvoor en daarna enkele campings al uitzoeken in campings onderweg.
En is er geen camping open dan is een formule 1 achtig hotel altijd nog een oplossing.
Gelogd

Bea

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Combi camp flexi comfort 2014
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #25 Gepost op: april 20, 2016, 10:49:57 am »

Wij zijn er van terug gekomen om heel vroeg te vertrekken.  Nu staan we gewoon iets vroeger op maar niet meer om 4 uur.  Je bent dan wel vroeg op je bestemming maar wel heel moe en zo hadden we ook niet veel aan die zogezegd gewonnen tijd. Onze kinderen sliepen toch niet veel dus dat bood geen voordeel, wel kleedde ik hen pas om bij de eerste stop dat maakte dat zij zo lang mogelijk thuis in hun bed bleven: minder gedoe en rustig klaarmaken.  Zij uitgerust en geen slecht humeur!
 Ik heb onze kinderen altijd goed kunnen bezighouden met luisterverhaaltjes (doen we nu nog steeds en is voor ons eigenlijk ook wel fijn), kleine cadeautjes, spelletjes en zeker als ze klein waren heel veel zingen.  DVD's doen we ook wel maar enkel op autostrade en niet te lang: meer kans op wagenziekte bij ons.  Zo konden we eigenlijk altijd heel goed doorrijden maar daar verschillen kinderen ook wel in.  Als de jongste bv nog s'nachts een pamper draagt deed ik die voor onderweg nog een pamperbroekje aan: dat bespaart toch wat stress als ze toch te plots moeten plassen (al stopten we uiteraard daar ook wel voor).

Het voordeel van al te kamperen voor 1 nacht is dat de kinderen wel al wennen aan het slapen in de tent.  We nemen dan vaak dezelfde camping op heen en terug dan voelt dat vertrouwd en als we lang gaan blijven we soms 2 nachten. 
We hebben ook al formule 1 achtig gedaan en dat is zeker goed als je echt laat toekomt.  De eerste dag altijd de meeste kilometers, tenzij op terugweg dan andersom.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #26 Gepost op: april 20, 2016, 11:03:08 am »

Op de terugweg zou ik ook de eerste dag de meeste km doen. Lijkt me ook handig op een redelijk vroeg uur thuis te komen. Dan kan je in alle rust nog de vouwwagen open zetten en er uithalen wat dient uitgehaald te worden. Zeker als ze nat is moeten opgebroken worden is dat nuttig om het zeil zo terug wat te laten recupereren. Daar heb ik veel minder zin in als we laat thuis komen.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #27 Gepost op: april 20, 2016, 11:26:30 am »

Op de terugweg zou ik ook de eerste dag de meeste km doen. Lijkt me ook handig op een redelijk vroeg uur thuis te komen. Dan kan je in alle rust nog de vouwwagen open zetten en er uithalen wat dient uitgehaald te worden. Zeker als ze nat is moeten opgebroken worden is dat nuttig om het zeil zo terug wat te laten recupereren. Daar heb ik veel minder zin in als we laat thuis komen.
Met mijn planning kijk ik niet zo direct naar het aantal km's maar naar de reistijd. Om vanuit de kop van NH naar Maastricht richting Nancy is qua afstand korter dan dat wat ik de tweede dag aan km's moet rijden. Maar in Ned met een snelheid van max 90 Km ben je redelijk lang aan het sturen de tweede dag vanaf BB te Frouard naar de camping daar kan ik met een gangetje van max 130km rijden. De werkelijke snelheden liggen lager maar 1e dag rij ik pakweg 580 km en de tweede zit ik over de 600 km.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #28 Gepost op: april 20, 2016, 11:52:30 am »

Op de terugweg zou ik ook de eerste dag de meeste km doen. Lijkt me ook handig op een redelijk vroeg uur thuis te komen. Dan kan je in alle rust nog de vouwwagen open zetten en er uithalen wat dient uitgehaald te worden. Zeker als ze nat is moeten opgebroken worden is dat nuttig om het zeil zo terug wat te laten recupereren. Daar heb ik veel minder zin in als we laat thuis komen.
De terugweg doen wij eigenlijk altijd in 1 keer. In de ochtend rustig inpakken, tent laten drogen, grondzeil schoonmaken etc. Kinderen kunnen dan nog spelen en hun energie kwijt. Als alles in de auto/kar zit nog even een plons in het zwembad, een broodje en dan op pad. In de avond vallen de kinderen wel in slaap en hoef je ook niet meer te stoppen, het laatste stuk gaat dan lekker snel omdat er ook bijna geen verkeer meer is. We zijn meestal rond 1-2 uur s' nachts thuis en kruipen dan direct ons bedje in. De volgende dag pakken we uit en gaat de wasmachine overuren draaien.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Advies gevraagd over onze eerste verre trip met de vw
« Reactie #29 Gepost op: april 20, 2016, 12:11:42 pm »

600 km/uur is zeer makkelijk te doen, je moet bijna je best gaan doen om niet veel meer te rijden.
Plek zat in deze periode, reserveren is echt niet nodig.
slapen in gangpad is prima te doen, voor een nachtje, zeker.

Tip: DVD's aan de hoofdsteunen, paar leuke films en je bent weer paar uur verder.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal