Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: op weg naar frankrijk  (gelezen 4886 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ericdoe

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Livingstone black edition
op weg naar frankrijk
« Gepost op: juni 05, 2016, 10:48:04 am »

Deze vakantie willen wij naar Frankrijk gaan. Ik hoorde dat je dan beter op zondag kunt vertrekken omdat er dan geen vrachtverkeer is in Frankrijk.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
op weg naar frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: juni 05, 2016, 11:02:36 am »

Onze ervaring:
Zaterdag is en blijft voor veel mensen DE reisdag. Huur van stacara-dingesen en tenten is vaak van zaterdag tot zaterdag, dat zal er vast iets mee te maken hebben. Vrijdag (zeker begin vakantie) wil ook nog wel eens druk zijn.
De zondag is er inderdaad geen/veel minder vrachtverkeer, maar KAN er wel nog veel vakantieverkeer zijn. Over het algemeen wel veel rustiger dan zaterdag/vrijdag.

Wij rijden sinds een aantal jaren op maandag (lang stuk) en dinsdag (laatste stukje), en dat bevalt ons goed. Wel vrachtverkeer, maar verder heel erg rustig. Met de klapper heb je eigenlijk geen last van vrachtverkeer qua snelheid etc.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: op weg naar frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: juni 05, 2016, 11:43:56 am »

Wij rijden in Frankrijk graag op zondag, ivm weinig tot geen vrachtwagens.  Uiteraard ga ik dat hier niet aan prijzen, straks gaan jullie allemaal op zondag rijden en staan we in een grote vouwwagen file  ::)

Dus ik zou vooral op een maandag of dinsdag rijden idd, goede tip  :# :#
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: op weg naar frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: juni 05, 2016, 12:09:03 pm »

Ook wij rijden meestal op zondag. Niet alleen als we door Frankrijk moeten of naar daar gaan, ook naar andere grote vakantiebestemmingen. Het is inderdaad zo dat verhuur van veel zaken van zaterdag tot zaterdag is, waardoor dan de grote files staan. Op zondag is het meestal de grote drukte voorbij en schiet je dus vlotter op! Ook in Duitsland is er geen vrachtverkeer op zondag trouwens. En als je op camping gaat heb je uiteraard de keuze om dit te doen.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: op weg naar frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: juni 05, 2016, 07:44:32 pm »

Geen ervaring met rijden in Frankrijk. Duitsland wel daar is het wel een rustiger op zondag.
Maar het klopt dat de het alleen kunnen boeken van zaterdag tot zaterdag hier meespeelt.
Die discussie had ik met een collega afgelopen jaar. Ik verklaarde haar eigenlijk voor gek om met 2 kleine kinderen op zaterdag te vertrekken.
Hun reden was dat ze zaterdags idd hun huurtent in konden.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: op weg naar frankrijk
« Reactie #5 Gepost op: juni 05, 2016, 07:50:55 pm »

Wie vertrekken bij voorkeur op zondag. Vorig jaar op de laatste dag van de tour de france langs Parijs. Uitgestorven, zo rustig.

Zondag blijft voor ons de ideale reisdag, ook voor Frankrijk.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Wammes67

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 144
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi XL/LL
  • Klapperdeklap
Re: op weg naar frankrijk
« Reactie #6 Gepost op: juni 06, 2016, 12:23:16 pm »

Reizen op zondag in Frankrijk is ideaal.
Denk echter ook aan slim route kiezen als je naar de Franse westkust gaat of de Loire streek in de buurt van Angers/Saumur om via Rouen te gaan. Is in kilometers iets langer, maar super rustig om te rijden.
En wat hiervoor ook als is gezegd, eerste dag lange rit, tweede dag laatste stukje....

Voor ons is het allerbelangrijkste: de rit er naar toe hoort ook bij de vakantie  :J
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: op weg naar frankrijk
« Reactie #7 Gepost op: juni 06, 2016, 12:48:27 pm »

Sinds een vorig jaar rijden wij ook op zondag, vrijdag ervoor pakken we de vouwwagen met z'n tweetjes in als de kinderen op school/opvang zijn en zaterdag de laatste paar dingetjes en kunnen we verder lekker rustig aan doen die dag en 's avonds lekker op tijd naar bed.

In Duitsland rijden op zondag alleen vrachtwagens die dagverse producten vervoeren en volgens mij geldt dat voor Frankrijk ook.
Meer informatie ==>http://www.transport-online.nl/site/rijverboden/
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: op weg naar frankrijk
« Reactie #8 Gepost op: juni 06, 2016, 02:41:54 pm »

Wij gaan dit jaar op donderdag heen, halverwege overnachten om op vrijdag op de camping aan te komen (net voor de zwarte zaterdag).
Op de terugweg vertrekken we op zondag, weer overnachten en komen dan maandag thuis.

Ideaal dat we bij deze camping iedere dag kunnen arriveren/vertrekken.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: op weg naar frankrijk
« Reactie #9 Gepost op: juni 06, 2016, 02:58:46 pm »

Ik rij op de dinsdag van Nederland uit naar onze tussenstop in de buurt van Nancy en woensdagochtend/nacht vanaf een uurtje of half 3/ half 4 richting de camping. En eigenlijk heb ik geen grote verschillen gemerkt dan met het rijden op de zondag. Zaterdag is ook voor ons geen optie om in Frankrijk even de auto in te stappen. Het is dan idd loeidruk.
Gelogd

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: op weg naar frankrijk
« Reactie #10 Gepost op: juni 06, 2016, 04:39:06 pm »

Heel vaak op zondag het grootste deel gedaan in Frankrijk, zonder problemen, zelfs gewoon de periferique in Parijs gereden. Maandag reed ik dan de rest, dan had je wel eens druk bij grote steden, maar geen problemen verder.

Dit jaar noodgedwongen op donderdag door Duitsland, ben benieuwd hoe dat gaat.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: op weg naar frankrijk
« Reactie #11 Gepost op: juni 06, 2016, 04:49:13 pm »

Wij vertrekken doorgaans op vrijdag, gewoon rond 9.00 h.. Rijden dan een kilometer of 700 en overnachten dan. Op zaterdag is het dan wel druk maar op de aires is het gezellig, lekker met je boterhammetje aanschuiven aan een picknicktafel waar Fransen, Belgen, Scandinaviers of Marokkanen met de hele familie zitten te bikken, beetje ouwehoeren en gekookte eitjes ruilen tegen exotische hapjes.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: op weg naar frankrijk
« Reactie #12 Gepost op: juni 06, 2016, 05:22:34 pm »

Als ik naar Frankrijk of Spanje ga dan zorg ik dat ik zondag door Frankrijk rijdt. Ik vind dat zelf erg prettig rijden. 
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: op weg naar frankrijk
« Reactie #13 Gepost op: juni 06, 2016, 05:39:22 pm »

Lijkt bijna een open deur intrappen, mmar als het even kan mijdt dan de zaterdag. Zondag is een mooie reisdag, maar vergeleken met 25 jaar geleden toch een stuk drukker geworden, terw ijl die zaterdagen iets minder druk lijken te worden. Zelfs onze Franse vrienden lijken het te gaan snappen.

Helaas wordt deze ontwikkeling weer deels teniet gedaan door toenemende huur sta en gewone caravans en tenten, en die verhuren meestal in het hoogseizoen van zaterdag op zaterdag...
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal