Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Ecovignet Frankrijk  (gelezen 14866 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Ecovignet Frankrijk
« Gepost op: juni 19, 2016, 08:30:08 am »

In frankrijk zijn ze ook bezig zoals in Duitsland met een vignet in te voeren voor de steden.
Op deze website staat al wat info.

http://www.autogids.be/auto-advies/frankrijk/ecovignet-critair-in-frankrijk.html

Mijn ruit is te klein aan het worden,Frans,Duits en elk jaar een plakker van lichte vracht (grijs kenteken).  :(
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: juni 19, 2016, 09:08:32 am »

Brrrr, en ik heb al zo'n hekel aan stickers op de voorruit...

En zo zie je maar weer dat één Europa nog héél ver weg is. Ieder land of zelfs ieder stad verzint de eigen regeltjes ipv gewoon 1 regel, met 1 sticker voor de hele EU...
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: juni 19, 2016, 09:20:43 am »

Nog even en je hele ruit vol met vignetten, tolkastjes, etc.
En dan een boete krijgen omdat het zicht belemmerd is..  ::)
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: juni 19, 2016, 11:09:30 am »

Op zich vindt ik het systeem van de ecozones in de steden zeker niet slecht. Het is ook minder een belasting, meer echt een sturende maatregel om over te schakelen naar groenere wagens. Eén keer 5 euro betalen voor de hele tijd dat je de wagen hebt, is nu niet direct een kost! Ze zijn enkel ter controle er.

Maar het is zeker zo dat meer en meer landen een dergelijk systeem beginnen in te voeren en daar zou Europa zeker nuttig in kunnen zijn. Spreek één systeem af voor heel Europa. Eén stikker die overal kan gebruikt worden. De landen kunnen dan verder nog bekijken waar en hoe ze het verder implementeren, welke wagens ze al dan niet waar invoegen. Dat zou een stuk eenvoudiger maken om iedereen in orde te laten zijn en nog iets door je vooruit te kunnen zien. En toch krijgen de landen de mogelijkheid hun eigen beleid verder uit te werken en te zien hoe ze het verder implementeren. Zal ook duidelijker zijn als je de verkeersborden langs de weg tegen komt als dat overal het zelfde is.

In België komen er ook dergelijk systeem in Antwerpen, Brussel en Gent. Daar zal het niet met een stikker zijn. ANPR camera's zullen de controle doen en de nummerplaten checken tegenover de database voor inschrijving van voertuigen. Dus zonder vieze sticker op de vooruit en in zekere zin eenvoudiger zo. Aan de andere kant is het niet duidelijk hoe ze dat dan met buitenlandse wagens gaan doen, daar deze niet in de database van DIV zullen zitten. Daar zal vermoedelijk nog aan gewerkt moeten worden.
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2016, 12:41:20 pm »

Ik snap die stickers uberhaupt niet en is alleen maar extra bureaucratie.
Ieder type auto krijgt tenslotte dezelfde sticker. Aan de hand van het kenteken, weet je exact wat voor auto het is, dus wat voor "label" erbij hoort. Sticker = overbodig.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #5 Gepost op: juni 19, 2016, 01:04:25 pm »

Duitsland heeft geen realtime toegang tot onze kenteken database. En dan nog zegt het niet veel want ze moeten op basis van het chassisnummer en de typegoedkeuring kijken welke sticker er bij hoort.
Voorbeeldje, een Skoda Fabia TDI uit augustus 2004 kreeg een gele sticker in Duitsland. Een exact dezelfde Skoda Fabia die in januari 2015 is geleverd en volgens alle kenteken gegevens exact hetzelfde (zelfde motorcode, zelfde bakcode, etc). Ze waren ook voorzien van hetzelfde aftermarket roetfilter.  Het enige verschil was dat er voor de versie van januari een andere typegoedkeuring is afgegeven aan Skoda waardoor deze een versie een groene sticker kreeg.
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #6 Gepost op: juni 20, 2016, 11:57:17 am »

Bewijst wel dat het nergens op slaat.

Overigens kan er best een centrale database gemaakt worden waar dit soort gegevens wel in staan (en andere informatie niet).
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #7 Gepost op: juni 21, 2016, 11:34:54 pm »

De link in het eerste bericht werkt niet meer
Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #8 Gepost op: juni 22, 2016, 05:51:07 am »

Citaat
Overigens kan er best een centrale database gemaakt worden waar dit soort gegevens wel in staan (en andere informatie niet).

Of gewoon afspreken dat één milieusticker overal bruikbaar is. Dan heb je maar één sticker nodig voor heel europa.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.173
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #9 Gepost op: juni 11, 2017, 10:19:25 am »

Omdat de reisdoelen voor dit jaar lijken te veranderen de vraag rijden hier al veel auto's rond met de stikker?

https://certificat-air.gouv.fr/en/
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #10 Gepost op: juni 11, 2017, 12:50:01 pm »

Omdat de reisdoelen voor dit jaar lijken te veranderen de vraag rijden hier al veel auto's rond met de stikker?

https://certificat-air.gouv.fr/en/

Heb deze gisteren ontvangen en krijgt een plekje naast de Duitse sticker.
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #11 Gepost op: juni 11, 2017, 01:17:56 pm »

De Franse sticker is iets kleiner dan de Duitse. Heb ze inmiddels beiden op de voorruit zitten. Voor iets meer dan 4 euro thuisbezorgd en wel. Voor dat geld loop ik liever geen risico op een dikke boete. Sticker blijft net als in Duitsland geldig gedurende de hele levensduur van de auto.
Afgelopen week was ik in Parijs. Daar viel me wel op dat er nog maar weinig auto's met sticker door de stad rijden. Dus je kunt je wel afvragen of er echt op gecontroleerd wordt.
Gelogd

Rudy78

  • Gast
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #12 Gepost op: juni 11, 2017, 01:19:31 pm »

Omdat de reisdoelen voor dit jaar lijken te veranderen de vraag rijden hier al veel auto's rond met de stikker?

https://certificat-air.gouv.fr/en/

Waar gaat het reisdoel heen? Handig om even te kijken welke steden deze nodig is. Volgens mij is het niet zo spannend.
Op de site van de ANWB staat hier ook het nodig over op: https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/informatie/milieuzones

Maar goed voor het geld hoef je het niet te laten.

Wij komen (als het goed is) niet in de steden dus ik vind het nog niet nodig om er een aan te schaffen.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #13 Gepost op: juni 11, 2017, 06:32:40 pm »

Ik ben vanmiddag even bezig geweest met het aanvragen van dd sticker maar dit lukte niet goed op mijn mobiel. Straks ff op de computer een poging wagen.

Wat ik me afvroeg is hoe de betaling kan. De ANWB zegt alleen creditcard, aangezien we die niet hebben hoop ik dat het ook op een andere manier kan...
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #14 Gepost op: juni 11, 2017, 08:09:37 pm »

Omdat de reisdoelen voor dit jaar lijken te veranderen de vraag rijden hier al veel auto's rond met de stikker?

Wij hebben hem. Hoewel nog niet verplicht in de steden waar we in de buurt komen, toch maar gedaan. Die 4 euro en een beetje zijn de kosten niet èn als men het in de kop krijgt kunnen er zelfs in La Douce France snel veranderingen worden doorgevoerd.

Per 1 juli 2017 betreft het Parijs en Lyon. Dat we begin mij bekend. Inmiddels bekend dat er ook per 1 september nieuwe steden volgen. En ach, met zo'n sticker hoef je er niet over na te denken.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal