Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Grens België - Frankrijk  (gelezen 4869 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Grens België - Frankrijk
« Gepost op: juli 21, 2016, 11:31:06 am »

Volgende week vertrekken we naar Frankrijk (niet op zaterdag gelukkig) en door de ellende zijn er nog steeds verscherpte controles bij de Belgisch-Franse grens.

Ik ben benieuwd naar jullie mening / ervaring.
We komen uit het westen en rijden dan via Antwerpen; voor de verandering wilde ik eens via de A4-A29 rijden om vervolgens via Gent over de A14 naar de grens te rijden. Dan omzeil ik Brussel en de rest van die filegevoelige route (zo lijkt het althans).

Om dan op de A1 in Frankrijk uit te komen zijn er drie opties (waarvan één afvalt, wel erg binnendoor): https://www.google.nl/maps/dir/50.7959424,3.2428346/50.5849626,3.0919998/@50.6834849,3.1873792,11z
(Google raakt nogal in de war, want denkt dat de weg echt helemaal dicht is bij de A14-A22 (E17).)

In ieder geval lijkt de grensovergang bij A8-A27 (E42) een stuk rustiger dan die bij de A14-A22 (E17). Ik denk er eigenlijk over om over de A14 te rijden en dan ter plaatse kijken hoeveel file (al kan je moeilijk 12 km vooruit kijken).
Wat denken jullie? Meestal klopt de vertraging wel redelijk (meestal eerder nog meer dan minder), nu ook zeker meer dan een half uur via de E17.
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Grens België - Frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: juli 21, 2016, 12:17:57 pm »

Niemand kan je garantie geven waar je geen files zult aantreffen. Wij hebben dit voorjaar blind vertrouwd op de navigatie met fileomleiding tussen Hamburg en Bremen. Dat ging heel goed; we konden iig blijven rijden. En nagenoeg geen vertraging gehad. De gereden routes had ik vooraf nooit zelf kunnen bedenken.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Grens België - Frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2016, 08:25:51 pm »

Op de radio is hier meestal te horen dat er om en bij de 1,5 uur en de 2 uur fille is bij de grensovergangen. Waar je in jouw googlemaps link af gaat is eigenlijk al ver te laat, meestal staat de fille al van aan Kortrijk. Ik zou daar eerder de N43 nemen naar Tourcoin. Dan ga je in Kortrijk er af. Zal iets langer duren dan de autosnelweg als er geen fille is, maar zal zeker geen 1,5 uur langer zijn!

Ook bij de E-19 in de richting van Valencienne zijn er vaak lange filles. Daar zou ik de R5 nemen rond Bergen, Mons, vervolgens de N6 - N2 in de richting van Maubeuge. Daar kan je terug in de richting van de autosnelweg of de alternatieve route volgen.

Veel success.
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Grens België - Frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2016, 09:46:55 pm »

Hmm... dat maakt het niet echt makkelijker. En het gaat toch al rond 9:00 zijn tegen de tijd dat we daar in de buurt zijn.

Bedankt voor de alternatieven. Misschien toch ter plaatse een afweging maken.
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Grens België - Frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: juli 21, 2016, 10:48:25 pm »

Nu maar hopen dat ze bij de grens niet door hebben dat mijn Kyte zichzelf opblaast...  :P :#
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Grens België - Frankrijk
« Reactie #5 Gepost op: juli 21, 2016, 11:00:11 pm »

 :H :H :H

Dergelijke grapjes zou ik wel niet zelf aan de grens maken of je zou een paar uur onder schot kunnen gehouden worden. Zie maar gisteren die Iraanse student die een studie moest doen voor de Universiteit in Brussel. Bovendien willen ze nu de kosten nog op hem gaan verhalen en gaan daarom hem aanklagen wegens bedreiging omdat hij passief reageerde omdat de taal niet verstond!
 ::) ::)
Gelogd

skidak

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: Camplet Concorde 2006
Re: Grens België - Frankrijk
« Reactie #6 Gepost op: juli 22, 2016, 12:36:12 am »

Voor ons geldt hetzelfde, wij verwachten ook een hoop oponthoud aan de Belgisch-Franse grens.
Ik lees dus met veel interesse mee..  :P

FriedelP geeft aan dat op de radio steeds werd gesproken over een vertraging van 1,5 tot 2 uur.
Maar zijn er onder de lezers geen mensen met "praktijk-ervaring"?
Zodat we misschien een overzichtje kunnen maken wanneer je het beste kan reizen....

En on-topic:
Ook ik kom uit het westen van Nederland en altijd als ik naar Frankrijk ga, dan neem ik de E17/A14 langs Gent en Kortrijk.
Rijdt altijd stukken beter door dan de route via Brussel en Mons.
Verder neem ik Lille altijd "rechtsom" dus over de N227.
Lijkt me net iets prettiger dan de de weg "linksom", de N356.
Maar let wel, ik heb daarom ook geen ervaring met die N356, misschien is die wel beter dan mijn optie.... :)
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2016, 12:42:26 am door skidak »
Gelogd
2016-2022 Jamet Louisiana 1997
2023-> Camplet Concorde 2006

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Grens België - Frankrijk
« Reactie #7 Gepost op: juli 22, 2016, 07:19:43 am »

Nu maar hopen dat ze bij de grens niet door hebben dat mijn Kyte zichzelf opblaast...  :P :#

 :H  :#... Grensgeval, zo'n Kyte

Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Grens België - Frankrijk
« Reactie #8 Gepost op: juli 22, 2016, 09:34:19 am »

Nu maar hopen dat ze bij de grens niet door hebben dat mijn Kyte zichzelf opblaast...  :P :#
Zorg in ieder geval dat er geen draadjes onderuit steken.

Als ik nu kijk, staat de file (zoals vaker) volgens Google precies totaan knooppunt Aalbeke, zodat je net tegen een file aanrijdt als je de A17 oprijdt. En het is ook qua tijd gelijk met wanneer wij er zouden rijden (rond 9:30), maar het blijft gokken.
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2016, 09:39:31 am door michield »
Gelogd

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: Grens België - Frankrijk
« Reactie #9 Gepost op: juli 22, 2016, 10:24:37 am »

Wij zijn afgelopen woensdag om half acht s' ochtends van utrecht via Antwerpen Brussel en Luxemburg naar Frankrijk gereden en hebben totaal geen oponthoud gehad en geen grenscontrole gezien. Was heerlijk rustig op de weg!
Gelogd

michield

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 188
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix 2015 -> Cabanon Malawi 2.0 Royale DeLuxe 2022
    • Campings met Privesanitair
Re: Grens België - Frankrijk
« Reactie #10 Gepost op: juli 28, 2016, 09:51:18 pm »

Vanochtend om 7:10 betrokken uit Zoetermeer en ook 10:30 passeerden we bij Lille de grens. Kostte ons 15 minuten extra. We zijn dus niet omgereden.
Nu in Olivet en lees ik dat precies toen wij de grens over gingen er een verschrikkelijk ongeval plaats gevonden heeft bij Aalbeke. We hebben dubbel gehad: 15 min. later van huis en wij hadden het kunnen zijn. Of we hadden uren in de file gestaan.

File bij de grens wordt veroorzaakt doordat één baan beschikbaar is, omdat er gewerkt wordt aan twee bruggen. En bij de grens is het de Franse slag: 3 politieauto's met met zo veel agenten. I.p.v. dat een auto uit de rij gepikt wordt, stoppen ze de hele rij.  ::)

Morgen door naar de Dordogne.

Overigens ook La Francillienne genomen. Best relaxed. Klein oponthoud bij pech van vrachtwagen.
En de hele route staat op de dashcam..
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal