Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!  (gelezen 18621 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

natasjake

  • Gast
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #15 Gepost op: juni 21, 2018, 01:55:26 pm »

is dat voor iedere auto?
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #16 Gepost op: juni 21, 2018, 04:54:48 pm »

Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #17 Gepost op: juni 26, 2018, 09:39:13 pm »

Maar wat ik niet begrijp, wanneer en hoe zie ik of bv de route soleil stuk in de Drome, of op mijn betreffende reisdag dat stuk wel of niet als tijdelijke milieuzone is aangeduid?

Ook ben ik even aan het kijken hoe het invullen gaat. Gaat men uit van afgifte bewijs kenteken? Onze auto is namelijk geinporteerd, dus moet ik dan het bouwjaar of de datum aanhouden van inport in Nederland? En, het zal wel aan de vertaling liggen, Make of Maken is vermoedelijk toch het merk auto?

Vind het wel een heel "gedoe".Zit er stug over na te denken om het gewoon niet te doen, ik bedoel wat is nou de kans dat net die dag het stukje waar wij rijden toch als tijdelijke milieuzone is uitgeroepen en er massa`s met agenten op de been zijn om op dat stuk te controleren.. :X
Gelogd

Venkelstraat

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #18 Gepost op: juni 26, 2018, 09:53:25 pm »

Vandaag kwam ik op FB een post vd ANWB tegen waarin stond dat er vooral mbv camera's gecontroleerd wordt. Aangezien de tolwegen er vol mee hangen zou ik het niet wagen.
Ik heb de stickersite ingevuld mbv een Nederlandse uitleg die ik er ergens tegenkwam, ik dacht van de kampeermeneer. Er zullen er vast nog meer zijn als je er op googled.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #19 Gepost op: juni 26, 2018, 10:18:32 pm »

Vandaag kwam ik op FB een post vd ANWB tegen waarin stond dat er vooral mbv camera's gecontroleerd wordt. Aangezien de tolwegen er vol mee hangen zou ik het niet wagen.
Ik heb de stickersite ingevuld mbv een Nederlandse uitleg die ik er ergens tegenkwam, ik dacht van de kampeermeneer. Er zullen er vast nog meer zijn als je er op googled.

Had ik natuurlijk al gedaan :#

Maar dan nog is het mij niet duidelijk hoe het me geïmporteerde autos zit. Land van afgifte word over gesproken...tja hier is het in Nederland afgegeven maar dat klopt natuurlijk niet met oorspronkelijke bouwjaar..Is maar 1 jaar verschil in ons geval maar toch..

.. Vervolgens word er voor de Drome (dat is ons eindstation dit jaar) verwezen op de ANWB website naar een franse website waarop ik kan uitmaken dat Nyons ook onder de tijdelijke milieuzone valt..`Maar dan wod het lastig te begrijpen ook met google translate..

en dan ook nog via CC betalen (je zou maar niet zo`n ding hebben!), het word je allemaal niet makkelijk gemaakt ;)
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2018, 10:22:40 pm door superkoe32 »
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #20 Gepost op: juni 27, 2018, 08:48:48 am »

Bij het invullen zou ik ook bij een geimporteerde auto uitgaan van de gegevens die op je kentekenbewijs staan, daar staan codes achter die corresponderen met de codes van de aanvraag. Anders evt even contact opnemen met de ANWB, zij kunnen je daar vast mee helpen!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #21 Gepost op: juni 27, 2018, 09:09:01 am »

Land van registratie is het land waar de auto nu geregistreerd staat. Op deze site staat een duidelijke handleiding: http://www.hurktoilet.nl/weblog/wreageer.php?id=10653

Verder komen de F nummers die bij het invulformulier staan overeen met de gegevens op je kentekenbewijs (althans in NL wel)
Gelogd

Shaun81

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 56
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly GL
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #22 Gepost op: juni 27, 2018, 09:45:51 am »

Fijn om alleen met CC te betalen :I dan moet ik er dus speciaal hiervoor 1 aanvragen.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #23 Gepost op: juni 27, 2018, 12:18:44 pm »

Fijn om alleen met CC te betalen :I dan moet ik er dus speciaal hiervoor 1 aanvragen.

Als je naar Frankrijk / buitenland gaat, lijkt mij een CC toch wel een beetje tot een basisuitrusting?
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #24 Gepost op: juni 27, 2018, 02:04:00 pm »

Als je naar Frankrijk / buitenland gaat, lijkt mij een CC toch wel een beetje tot een basisuitrusting?


Binnen Europa vindt ik dat niet. Je moet binnen de EU overal zonder extra kosten kunnen betalen en geld afhalen met je standaard bankkaart. Waarom dan een CC gebruiken waarmee het een pak duurder word? Binnen Europa gebruiken we onze CC zelden of nooit. Enkel op niet europese sites of als ik naar buiten Europa weg moet. In Frankrijk nooit de behoefte gehad om een CC te gebruiken.

Gelogd

Daan Rene

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 538
  • Een droom is uitgekomen!!
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #25 Gepost op: juni 27, 2018, 04:08:09 pm »

Als je naar Frankrijk / buitenland gaat, lijkt mij een CC toch wel een beetje tot een basisuitrusting?
Hier behoort hij ook niet tot de basisuitrusting. Onding wat veel geld kost

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.631
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #26 Gepost op: juni 27, 2018, 05:45:32 pm »

De CC gebruiken we voor tol en in geval van nood. Als je verzekeraar (nog) niet heeft bevestigd, moet je bij een arts of ziekenhuis vaak alles voorschieten. Dan is een CC erg handig: komt de melding van je verzekeraar, wordt er niks afgeschreven.

En hij komt extra van pas voor aanvragen van deze sticker.

Maar: het maakt de Franse overheid niet uit wie er betaald. Indien iemand echt omhoog zit, kunnen de wel-CC- bezitters toch een helpende hand bieden?
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #27 Gepost op: juni 27, 2018, 09:36:47 pm »

Hier behoort hij ook niet tot de basisuitrusting. Onding wat veel geld kostkost

Onding wat geld kost? Nou, nou, nou wat een ongenuanceerde uitspraak. Beetje ouderwets.
Vind het geen onding en het kost ook nog eens nagenoeg niks.

Standaard kosten
Vast bedrag van € 17,40 per jaar
Wanneer alle betalingen maandelijks in één keer worden afgeschreven betaalt u geen rente
Geen extra kosten als u betaalt in euro's

Maar men oordeelt vaak, zonder het echt eens uitgezocht te hebben.
CC heeft meerdere voordelen.. de aanschaf van deze milieusticker bewijst dat maar eens weer.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #28 Gepost op: juni 27, 2018, 09:40:34 pm »

Ik vind het ook zeker geen onding....We gebruiken onze cc eigenlijk nooit in Nederland en juist wel in het buitenland. Met name natuurlijk bij de tolpoortjes, gaat een stuk sneller dan de bemande en of betaalde munt poortjes. Verder hebben wij nog wel eens mee gemaakt dat de onbemande benzine pomp onze bankpas niet accepteert en dan is een cc wel een uitkomst.

Achja..
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Milieusticker Frankrijk - uitbreiding!
« Reactie #29 Gepost op: juni 27, 2018, 10:10:07 pm »

Cc gebruiken we voor de peage en voor elektrische apparaten te kopen (extra garantie) en om campings te betalen op voorhand (dan hoef je geen annulatie nemen, dat zit in onze cc. Als je elk jaar een paar campings boekt, heb je de jaarlijkse kost van de cc, omdat je geen annulatie verzekering moet nemen, er al uit. Verder gaat alles wat we betalen er op de 2e van de volgende maand integraal af, zonder rente en zonder kosten. Geen gespreide betaling dus.

IVM die controles: ik heb de Franse sticker gekocht omdat hij zo goedkoop is.
Enkele maanden geleden moesten we echter naar München in Duitsland. Door omstandigheden konden we niet met de familiewagen gaan maar moesten m'n vrouw en ik (zonder kids) met onze andere wagen gaan. Deze beslissing viel pas 2 dagen voor vertrek. De dag van vertrek was een feestdag dus alle tuv stations waren gesloten. Het was, met andere woorden, niet meer te doen om aan een umweltsticker te geraken.

We hebben 4 dagen door München gereden zonder sticker en op de terugweg moesten we door een omleiding ook even door Stuttgart. Veel camera's boven de weg zien hangen en veel schrik gehad dat het ons geld ging kosten, maar we hebben er nooit iets van gehoord gelukkig. Als ze In Frankrijk even 'goed' controleren, is de kans dat ze je pakken inderdaad klein.  Ik ben iemand die van gemoedsrust houdt. Ik ga dus, ongeacht of ik hem nog nodig krijg, voor die auto ook een umweltsticker bestellen, maar de pakkans is blijkbaar veel kleiner dan je zou denken. De boete die je krijgt is echter altijd een pak hoger dan de kost van de sticker. Zeker in Frankrijk. De sticker blijft ook geldig zo lang je de auto is.
Omdat het zo goedkoop is zou ik hem echter, als je nog op tijd bent tenminste, wel bestellen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal