Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: via Lyon of Millau  (gelezen 3327 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
via Lyon of Millau
« Gepost op: juli 11, 2018, 10:24:38 pm »

Aankomend weekend en de weken erop gaan er weer veel kampeerders richting het zuiden. Ik ben benieuwd of jullie dan via Parijs-Millau of via Lyon-Orange naar het zuiden afzakken?
Ik persoonlijk neem Antwerpen-Brussel-Parijs-Millau-Costa Brava
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: via Lyon of Millau
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2018, 10:30:31 pm »

Afgelopen 6 - 7 jaar wij ook via Antwerpen - (niet via Brussel) - Lille - Parijs - Millau - St. A. de Calonge ........ echter terug altijd Route Du Soleil - Luxemburg Luik .......

Wij twijfelen of we dit jaar ook heen via RdS gaan rijden
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: via Lyon of Millau
« Reactie #2 Gepost op: juli 11, 2018, 10:32:46 pm »

terug wij ook altijd Route Soleil ivm het boeken van een overnachtingshotel, die zitten er langs die route iets meer..
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: via Lyon of Millau
« Reactie #3 Gepost op: juli 11, 2018, 11:07:36 pm »

Wij zitten sinds 29/6 in de regio van Perpignan. Zonder vouwwagen reden we vroeger via Millau hierheen. Met vouwwagen zijn we (vorig jaar, en nu ook), omwille van de hellingen (+de dieselprijzen in Luxemburg), via Lyon gekomen.

Van hieruit trekken we komende zaterdag verder naar Spanje en erna de Atlantische kust, dus als we terug rijden (zwarte zaterdag, 28/7 moeten we van Contis-Plage naar Tours, dat wordt ellende, dan pas de dinsdag erna naar huis, dan zal er wel geen file meer zijn), nemen we een hele andere route.

Alleszins, kort samengevat: de route van Millau vind ik mooier dan die van Lyon, maar met de vouwwagen erachter wil ik de auto wat Sparen en neem ik Lyon. Beetje hypocriet aangezien we za de Pyreneeën over moeten met de VW, maar ik herinner me toch felle, lange hellingen in de buurt van Millau...

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: via Lyon of Millau
« Reactie #4 Gepost op: juli 11, 2018, 11:40:04 pm »

Vorig jaar heen via route nationale gereden en terug via Millau, maar voor de auto met vouwwagen was die weg met steile hellingen lastig.  Ook omdat we met 6 in de auto zitten.  Plus het feit dat er 4 van ons heel erg last van onze oren krijgen. Wel mooier, maar doen we dus niet meer. 

Dit jaar deel route nationale en route du soleil.
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: via Lyon of Millau
« Reactie #5 Gepost op: juli 12, 2018, 06:02:11 am »

het voordeel van Millau is wel dat er een stuk minder tot bijna geen vrachtwagens rijden.
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.380
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: via Lyon of Millau
« Reactie #6 Gepost op: juli 12, 2018, 09:52:33 am »

Wij gaan waarschijnlijk naar de pyreneeën oriental.


Ik was aan  het twijfelen tussen clermont-ferant - Milau - [size=0px]Perpignan[/size] en dan de bergen in  of Parijs -Limoges - Toulouse en via Foix de bergen in richting Perpignan.


Ik dacht de eerste route te nemen omdat ik vermoed dat van uit Foix een stevige klim is richting Andora om dan verder te rijden. We zouden in dat geval naar een camping op 1800 meter gaan dus ook van uit Perpignan zal het een stevige klim worden.


Voor Limoges zijn er ook heel wat stevige klims, maar te doen met een wagen met vouwwagen en een redelijk lichte motor. De route via Milau ken ik nog niet. Zijn de klims daar dan zoveel pittiger?
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: via Lyon of Millau
« Reactie #7 Gepost op: juli 12, 2018, 01:29:31 pm »

Valt opzicht mee. Net als de Route Soleil wat klimmetjes. Na Millau heb je wat wat pittige dalingen van 8%! Waarbij op de 2 baansweg links de auto's moeten en rechts de vrachtwagens en aanhangers met max 50 km/h. Voordeel is dat je een paar kilometer geen gas hoef te geven. De versnelling in de 3 en op de motor naar beneden..
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: via Lyon of Millau
« Reactie #8 Gepost op: juli 12, 2018, 07:19:24 pm »

Wij rijden de laatste jaren altijd via Millau; toch net een prettigere route.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 849
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: via Lyon of Millau
« Reactie #9 Gepost op: juli 12, 2018, 07:56:40 pm »

Wij gaan waarschijnlijk naar de pyreneeën oriental.


Ik was aan  het twijfelen tussen clermont-ferant - Milau - [size=0px]Perpignan[/size] en dan de bergen in  of Parijs -Limoges - Toulouse en via Foix de bergen in richting Perpignan.
De route Parijs-Limoges-Toulouse is ook erg mooi, rustig en ik kan me niet herinneren dat er pittige klimmetjes in zaten. Tot een aantal jaar geleden was deze weg nog gedeeltelijk twee baans maar nu eigenlijk overal 4 baans. En ja, als je de bergen in wilt moet je op een gegeven moment omhoog. Maar als je een beetje op de hoofdwegen kunt blijven valt het meestal wel mee. De snelheid zal er wel uitgaan maar dat is bij de vrachtauto’s/bussen ook zo en die rijden ook gewoon naar boven.
Gelogd

Ceel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: CombiCamp Country
Re: via Lyon of Millau
« Reactie #10 Gepost op: juli 12, 2018, 09:34:03 pm »

Afgelopen dinsdag naar het zuiden via Antwerpen-Parijs-Orleans-Clermont-Ferrant-Millau-Béziers gereden. Uiterstekend te doen met een Combi Camp achter de auto (Peugeot 308 SW). Wel wat klimmen en dalen en een stukje wat bochtig, maar echt een prachtige route om te rijden en niet druk. Heerlijk overnacht in een B&B om gelijke ff wat te onthaasten; prima bevallen! Leuk adresje met Nederlandse eigenaren (via uitzending Ik vertrek...): Maison Les Galettes. Goede reis!
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: via Lyon of Millau
« Reactie #11 Gepost op: juli 19, 2018, 08:28:12 pm »

Als we die kant op gaan rijden wij eigenlijk altijd via Millau. De route is echt rustiger en mooier, zeker na Clermont-Ferrand. Inderdaad wel wat pittiger stijgingen en afdalingen, maar als je Luik haalt haal je dit zeker. Een groot voordeel vinden wij ook dat de overnachtingsmogelijkheden goedkoper en mooier zijn dan de vaak hele drukke plekken langs de route du soleil. Daarnaast is deze route is ook goedkoper qua peage. Nadeel is dat je door Parijs moet en dat is natuurlijk wel druk en opletten geblazen. Ik rij daar toch de phéripérique, ondanks de drukte vind ik dat prettiger dan die rondweg waar je voortdurend weer moet afslaan.
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: via Lyon of Millau
« Reactie #12 Gepost op: juli 19, 2018, 10:36:06 pm »

de route via Millau is 4 euro duurder..
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

pietje86

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: via Lyon of Millau
« Reactie #13 Gepost op: juli 31, 2018, 10:46:00 am »

Ik zet hier mij vraag ook maar even bij in..
Wij komen uit omgeving Zwolle en gaan naar argeles sur mer..
Wij vertrekken as donderdag op vrijdag rond 03.00.. onze eerste overnachting is in Igé ( deze staat vast)
Maar dan?
Omdat wij in zwarte weekend rijden ( ja super dom, maar dan kwam ik paar weken geleden achter) lijkt mij niet verstandig om via Lyon te gaan.
Wij zullen jullie ons aanraden?
Wij kunnen  zondag op de camping in argeles sur mer..
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: via Lyon of Millau
« Reactie #14 Gepost op: augustus 01, 2018, 10:02:23 am »

Je zou voor Lyon ri Clermont Ferrand kunnen rijden en dan afzakken naar het zuiden. Is wel een uur extra. Of héél vroeg vetrekken..de route soleil is zaterdag een HEL!
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal