Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Waarom geen ingeritst kuipzeil?  (gelezen 12381 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Qwaqa

  • Gast
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #30 Gepost op: augustus 12, 2012, 10:02:49 am »

5) struikelen over de opstaande rand :(
Bij de Cabanon, en naar ik aan neem ook andere wagens met een ingeritst kuipzeil, is er bij de deur geen opstaande rand als je de deur aan de onderkant open ritst. Geen struikelgevaar dus!
Gelogd

walter

  • Gast
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #31 Gepost op: augustus 12, 2012, 10:41:49 am »

Ik kan me nog een zwembadje in je voortent herinneren...
Braamt 2010 was een goed jaar voor richard  :# moet er nog foto's van hebben van zn prive zwembad.  :H

maar tis en blijft kamperen en beestjes en wat nattigheid hoort erbij, vind ik dan, wij hebben er ook geen in de vouwwagen
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #32 Gepost op: augustus 12, 2012, 10:45:48 am »

Bij de Cabanon, en naar ik aan neem ook andere wagens met een ingeritst kuipzeil, is er bij de deur geen opstaande rand als je de deur aan de onderkant open ritst. Geen struikelgevaar dus!
Bij onze Cocoon heb je de optie de rand bij de deuringang zowel plat of opstaand te maken. Overdag liepen de kinderen zo in en uit. Bij afwezigheid en 's nachts deden we de rand omhoog zodat de tent echt volledig dicht te maken was.
Gelogd
live life outdoors

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #33 Gepost op: augustus 12, 2012, 10:52:17 am »

Ik noemde al dat 'sommigen voorzieningen hadden tegen het struikelen'. Expres zonder merk om zo het topic 'wel of geen kuipzeil' clean te houden van 'mijn merk heeft dit' en 'mijn merk ook hoor' berichten.

Ik vind het jammer dat vele topics vervuilen op deze manier.
Doet mij denken aan de flame-wars van vroeger waar ik ook al zo een hekel aan had. :(
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Qwaqa

  • Gast
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #34 Gepost op: augustus 12, 2012, 11:02:27 am »

Ik noemde al dat 'sommigen voorzieningen hadden tegen het struikelen'. Expres zonder merk om zo het topic 'wel of geen kuipzeil' clean te houden van 'mijn merk heeft dit' en 'mijn merk ook hoor' berichten.
Niet zo diep over nagedacht. Ik neem eigenlijk aan dat alle wagens met kuipzeil dat hebben, dus volgens mij kunnen alle merken een reactie plaatsen.

 :off
Ik vind het jammer dat vele topics vervuilen op deze manier.
Dat is natuurlijk helemaal waar. En ook ik heb me daar weer toe laten verleiden in een ander draadje  :P

Gelogd

StijnMattheus

  • Gast
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #35 Gepost op: augustus 12, 2012, 11:15:13 am »

Niet zo diep over nagedacht. Ik neem eigenlijk aan dat alle wagens met kuipzeil dat hebben, dus volgens mij kunnen alle merken een reactie plaatsen.

 :offDat is natuurlijk helemaal waar. En ook ik heb me daar weer toe laten verleiden in een ander draadje  :P

 :off

Dat van die vervuiling snap ik perfect...
Maar voor beginners zoals ik is dat wel interessant, zo leer je de verschillen tussen de merken en modellen kennen.

kan me wel voorstellen dat voor doorwinderde klappers dit op den duur vervelend is.
goed evenwicht zoeken zou ik zeggen...
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #36 Gepost op: augustus 12, 2012, 11:33:57 am »

het is ook absoluut niet mijn intentie om "mijn merk" te spammen. Ik probeerde alleen aan te geven dat er opties zijn mbt ingeritste grondzeilen waarover je niet hoeft te struikelen.
Ik kom eigenlijk geen reden tegen waardoor je niet voor een ingeritst grondzeil zal "kiezen".
Een zeil wat ondergelopen is lijkt mij absoluut geen ingeritst zeil te zijn (mits er een open dak optie is)
Gelogd
live life outdoors

Muilwijk

  • Gast
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #37 Gepost op: augustus 12, 2012, 11:39:49 am »

De reden waarom wij ervoor gekozen hebben het inritsbare kuipzeil niet aan te schaffen zijn de volgende:
Wij hebben een Combicamp Country juist gekocht voor het flexibele opstellen, alleen luifel met zijwanden,
alleen luifel, alleen luifel met zijwand... Wanneer het dan een keer gaat regenen en onze voorkant is er nog uit
hebben we gegarandeerd een zwembad. Ook het elke keer vast en los ritsen in dit geval zie ik niet zitten.
Het schoonmaken, wij gebruiken nu een worteldoek met daaroverheen tenttapijt.
Het worteldoek gaat weg na een vakantie, door het worteldoek blijft het aerotex tapijt schoon.
Het kuipzeil vonden wij veel te duur. (Uiteraard geen reden wanneer het inclusief bij de wagen zit)
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #38 Gepost op: augustus 12, 2012, 11:48:53 am »

Het extra werk, schoonmaken, het extra gewicht en de ruimte die het zeil inneemt vind ik begrijpelijke redenen om geen kuipzeil (mee) te nemen.

Ook als je met minder en/of grotere personen bent snap ik het. Zolang je maar genoeg droge leefruimte hebt. Zodra kleine kinderen in het spel komen heb je al snel flink wat meer droge en warme leefruimte nodig.... is mijn idee.


(volgend jaar ga ik dan ook weer veel vaker de voortent met kuipzeil opbouwen itt wat ik nu doe)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #39 Gepost op: augustus 12, 2012, 11:58:23 am »

de country heeft toch een harde kap? dus het gaat in dit geval om het inritsbare zeil onder de luifel/voortent.

De beleving is inderdaad anders in dit geval, het gaat bij ons "en meerdere merken" niet op omdat de indeling sowieso per merk verschilt.
doordat je het leeftgedeelte bij niet symetrische trailers uitklapt, heb je gelijk al een dichte leefruimte met of een harde vloer of een ingeritst grondzeil.
Gelogd
live life outdoors

Muilwijk

  • Gast
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #40 Gepost op: augustus 12, 2012, 12:00:19 pm »

Bij ons is de harde kap ook gewoon slaapgedeelte.
Net zoals onze vorige jamet wordt dit alleen gebruikt om te slapen en voor kleding.
De 'leefruimte' is nog steeds in de voortent, die we dan modulair op kunnen zetten.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #41 Gepost op: augustus 12, 2012, 12:18:47 pm »

duidelijk. een jaartje of 30 geleden groeven we nog gootjes om water uit de tent te houden. Werkte ook prima.
Gelogd
live life outdoors

ILOnA_013

  • Gast
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #42 Gepost op: augustus 12, 2012, 12:29:46 pm »

Ik heb toevallig van de week naar campings zitten zoeken voor volgend jaar en ik kwam op meerdere campingsites tegen dat je in het hoogseizoen of helemaal niet op de camping welkom bent als je een ingeritst of een vast tent/kuipzeil hebt.

Voor mij dus een goede reden om geen vast kuipzeil te nemen.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #43 Gepost op: augustus 12, 2012, 12:34:28 pm »

Ik heb toevallig van de week naar campings zitten zoeken voor volgend jaar en ik kwam op meerdere campingsites tegen dat je in het hoogseizoen of helemaal niet op de camping welkom bent als je een ingeritst of een vast tent/kuipzeil hebt.
Yep, dat ben ik ook een keer tegen gekomen toen ik toevallig eens de voorwaarden las van de camping (om te kijken of honden welkom zijn). Voor mij geen reden om geen kuipzeil te nemen maar om niet naar die camping te gaan, maar ik vond het wel een beetje vreemd, want het zou betekenen dat je ook geen gewone tent of grotere tunnel tent zou kunnen plaatsen dacht ik dan.
Gelogd

StijnMattheus

  • Gast
Re: Waarom geen ingeritst kuipzeil?
« Reactie #44 Gepost op: augustus 12, 2012, 12:37:02 pm »

Yep, dat ben ik ook een keer tegen gekomen toen ik toevallig eens de voorwaarden las van de camping (om te kijken of honden welkom zijn). Voor mij geen reden om geen kuipzeil te nemen maar om niet naar die camping te gaan, maar ik vond het wel een beetje vreemd, want het zou betekenen dat je ook geen gewone tent of grotere tunnel tent zou kunnen plaatsen dacht ik dan.

Klopt, bij onze huidige tunneltent moeten we het grondzeil installeren om de slaapcompartimenten aan te koppelen.  We hebben niet te kiezen dus.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal