Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?  (gelezen 8751 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ILOnA_013

  • Gast
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #30 Gepost op: september 17, 2012, 04:18:30 pm »

Dubbel gestikt is toch juist wat je wilt omdat je anders lekkage krijgt?

Ja..., ik bedoelde ook die lelijk afgewerkte stiksels, zes keer heen en weer enz
Gelogd

StijnMattheus

  • Gast
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #31 Gepost op: september 17, 2012, 04:46:29 pm »

Ja..., ik bedoelde ook die lelijk afgewerkte stiksels, zes keer heen en weer enz

Tja, dan is het wel goed dicht (of juist lek gestoken met die naald)
en je hebt meer garen voor je geld....
niets te klagen dus.
Gelogd

ILOnA_013

  • Gast
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #32 Gepost op: september 17, 2012, 04:54:28 pm »

Ik heb ook helemaal niks te klagen met onze Jamet  :)

Hij is groot, waterdicht, ziet er heel goed uit voor zijn leeftijd.
De vorige eigenaren hebben hem met veel liefde behandeld en dat doen wij ook  8)

We hopen er zeker nog jaren plezier van te hebben
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #33 Gepost op: september 17, 2012, 10:26:21 pm »

Bijvoorbeeld de powergrip stokken bij onze Alpha.  Een hele dikke, degelijke metalen stok en dan daarop een powergripsysteem dat is uitgevoerd in, jawel, plastiek. Je kan er donder op zeggen dat dit het eerste is dat kapotgaat, versterft of kraakt.

Dan sta je daar met een hele degelijke, dikwandige metalen stok die van je lang zal je leven niet stuk te krijgen is in de ene hand en met een afgebroken plastiek hendeltje in de andere hand.

Waarom zou dat zo snel kapot gaan? De ontwikkelingen in kunststoffen staan ook niet stil. Er worden tegenwoordig halve auto's in kunststof geproduceerd, die zeker zo lang meegaan. De meeste van de powergrips zitten onder tentdoek, zodat ze niet aan direct zonlicht/UV blootgesteld worden. De powergrips wekken bij mij overigens niet de indruk dat ze heel snel kapot gaan, maar de tijd zal het leren. Ik vind ze in elk geval heel wat praktischer dan die oogjes waar je vroeger de buizen mee vast moest zetten. Overigens zijn die dingen voor een paar euro te vervangen, mocht er toch een stuk gaan.
Gelogd

alkyone

  • Gast
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #34 Gepost op: september 17, 2012, 10:38:04 pm »

Franse klappers zijn naar mijn mening niet slechter of beter dan klappers uit andere landen.
Kijk goed naar de prijs kwaliteit verhouding.
En als het van een franse wagen wat minder is , nou en wat dan nog.
Na 10 jaar gaat hij toch weer de deur uit omdat er nieuwere en moderner spul op de markt is gekomen.
En natuurlijk is het altijd leuk om iets nieuws te kunnen kopen.
Al mijn klappers waren van Franse makelij en de volgende ook weer.
 :J Jamet Arizona
 :J Trigano Odysee
 :J Trigano Alpha

martin
Gelogd

StijnMattheus

  • Gast
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #35 Gepost op: september 17, 2012, 10:50:11 pm »

Waarom zou dat zo snel kapot gaan? De ontwikkelingen in kunststoffen staan ook niet stil. Er worden tegenwoordig halve auto's in kunststof geproduceerd, die zeker zo lang meegaan. De meeste van de powergrips zitten onder tentdoek, zodat ze niet aan direct zonlicht/UV blootgesteld worden. De powergrips wekken bij mij overigens niet de indruk dat ze heel snel kapot gaan, maar de tijd zal het leren. Ik vind ze in elk geval heel wat praktischer dan die oogjes waar je vroeger de buizen mee vast moest zetten. Overigens zijn die dingen voor een paar euro te vervangen, mocht er toch een stuk gaan.

Ik vrees toch dat het ouderwetse metalen oogje stukken degelijker was dan dit.  Het geeft me ook niet de indruk van direct stuk te gaan, maar het zal toch het zwakke punt zijn van het tentframe.  En aangezien iets maar zo sterk is als zijn zwakste punt...  Plastiek vergaat vroeg of laat, net als het rubber van je banden.  Zeker als het blootgesteld wordt aan temperatuursverschillen en vochtigheidsgraad.  Het is ongetwijfeld praktisch en laat ons beiden hopen dat ik er ferm naast zit....

Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #36 Gepost op: september 17, 2012, 10:51:54 pm »

Volgens mij gaat plastic na een aantal jaren kapot omdat de weekmakers eruit verdwijnen en daarmee wordt het product broos. IJzer heeft geen weekmakers, die kunnen ook niet verdwijnen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #37 Gepost op: september 17, 2012, 11:27:33 pm »

Volgens mij gaat plastic na een aantal jaren kapot omdat de weekmakers eruit verdwijnen en daarmee wordt het product broos. IJzer heeft geen weekmakers, die kunnen ook niet verdwijnen.
IJzer roest. Is ook niet fijn.

En v.w.b. dat bros worden: Harde kunststoffen hebben uit de aard der zaak geen of nauwelijks weekmakers. Dus die komen er ook niet uit. Sommige kunststoffen worden wel bros onder invloed van UV licht, wat juist voor kampeerartikelen een probleem is.

Het barst in de wereld van de kunststof onderdelen op cruciale plaatsen die het een eeuwigheid volhouden.

Het feit dat kunststof onderdelen kapot gaan heeft naar mijn idee dan ook niet zozeer te maken met het feit dat het kunstof is, maar met het feit dat de producent de verkeerde kunstof gekozen heeft voor het beoogde doel.

Bovendien is kunststof in heel veel gevallen een veel betere oplossing dan metaal. Een deuk in een kunststof autobumper is er met een föhn uit te halen. Dat gaat je met ijzer niet lukken. Een glijlager is typisch iets waar kunststof ideaal voor is. En een ijzeren bierkratje lijkt me geen optie :#

Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #38 Gepost op: september 18, 2012, 08:06:54 am »

Uit mijn ervaringen met de Cabanon Mercury kan ik wel iets van de Franse slag herkennen. Het zit hem echter met name in de afwerking van zaken. De het naaiwerk en de tent zelf zijn prima. In mijn wagen werd Ten Cate doek gebruikt. (Kwalitatief niets op aan te merken, hoewel ik mensen nu wel een lichtere kleur KATOEN doek adviseer. De all-season voortent was blafheet bij zon. Dit heeft echter niet niets met de kwaliteit te maken.) 

De dikte van de stokken in de wagenbak was nogal eens een puntje van zorg. Zeker als deze niet afgespannen waren dan schommelde het geheel gevaarlijk waarbij de krachten op de buizen echt een zorgenpuntje was. In de praktijk ging het echter altijd goed. Eenmaal opgezet stond hij ook als een huis. Ik heb enkel eens een elastiek en van die metalen drukknopjes in de stokken vervangen (roesten stuk). Dit zijn reguliere slijtagezaken in mijn ogen en goedkoop te repareren.

Waar je wel wat terugzag van de Franse slag was de keuken. De afwerking van dit ding was beneden peil. De metalen randen in de keuken waren vlijmscherp waardoor ik een paar uur moest schuren om het ding veilig te krijgen. Ik heb in het begin bij de eerste hulp gezeten. Ik was met een vinger blijven haken wat resulteerde in een mooi stuk lostliggende huid.
Het ladenblok was zeer scheef gemonteerd. Zelfs een blinde had het kunnen zien maar hij wordt toch zo afgeleverd. De laden gleden overigens ook erg primitief in het blok.
Ook een irritatiepuntje waren de schuimstrips tussen wagen en keuken. Bij warmte lieten ze los..

Bovenstaande puntjes zijn echter zelf eenvoudig op te lossen en niet onoverkomelijk. Ondanks deze puntjes is de prijs kwaliteit verhouding van dit Franse product op een prima niveau!

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #39 Gepost op: september 18, 2012, 08:57:00 am »

Met de Franse vouwwagen nooit geen problemen gehad.
Na 25 jaar Franse auto rijden (Peugeot) ook nooit problemen gehad.
1,5 jaar Volkswagen en al 2 keer bij garage.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #40 Gepost op: september 18, 2012, 09:03:53 am »

Met de Franse vouwwagen nooit geen problemen gehad.
Na 25 jaar Franse auto rijden (Peugeot) ook nooit problemen gehad.
1,5 jaar Volkswagen en al 2 keer bij garage.

 :off Toevallig iets met het Tsi-blok..?  :O
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #41 Gepost op: september 18, 2012, 09:31:15 am »

:off Toevallig iets met het Tsi-blok..?  :O
toevallig net niet (nog).
te maken met airco waar bijna alles aan kapot is geweest wat er maar voor nodig is.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #42 Gepost op: september 18, 2012, 09:34:25 am »

Terwijl je van de rekening van reparaties aan de airco het juist erg warm krijgt  :#
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #43 Gepost op: september 18, 2012, 10:29:37 am »

Laten we het bij Franse vouwwagens houden.

Bij Franse auto's kan ik alleen maar aan het liedje "Franse auto" van het Goede Doel denken: "Een pakketje schroot met een dun laagje chroom".

Gelukkig hebben vouwwagens geen chroom  W:
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: vooroordeel Franse vouwwagens terecht of niet?
« Reactie #44 Gepost op: september 18, 2012, 10:31:36 am »

Terwijl je van de rekening van reparaties aan de airco het juist erg warm krijgt  :#
Gelukkig binnen garantie allemaal.
2 dagen zijn ze ermee bezig geweest.
Compressor vervangen condensor vervangen leidingen spoelen diverse malen.

nee of mijn volgende auto nog een vw word weet ik zo nog niet.
Gezien het een prive auto is en straks garantie voorbij is houd ik mijn hart vast.

Laten we het bij Franse vouwwagens houden.

Bij Franse auto's kan ik alleen maar aan het liedje "Franse auto" van het Goede Doel denken: "Een pakketje schroot met een dun laagje chroom".

Gelukkig hebben vouwwagens geen chroom  W:
on topic weer
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal