Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen breed bed  (gelezen 3042 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Vouwwagen breed bed
« Reactie #15 Gepost op: augustus 01, 2023, 07:53:38 pm »

Ik heb een combicamp Venezia van 2004. Er zijn wat kleine probleempjes geweest. Popnagels die herstelt moeten worden. Maar het doek is prima, het is een ruime snelle wagen. Oh en de mijne heeft een kinderbedje naast het grote bed :)
Gelogd

thijsk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: -
Re: Vouwwagen breed bed
« Reactie #16 Gepost op: augustus 02, 2023, 07:02:03 am »

Niet in je budget, maar Aart Kok Livingstone met groot bed voldoet aan al je eisen verder.

2e hands zijn ze zeker 10k plus. Heerlijke wagen wij hebben niet t grote bed, maar zijn nog verliefd en prima slapers;-)

Nu in iets meer detail gekeken: Die zien er inderdaad ook erg mooi uit!
Ik heb wel het idee dat (met alle panorama (hor) raampjes e.d.) er wat meer de focus zit op mooi-weer kamperen dan bv de Combi Camp, hoe ervaren jullie dat?
Gelogd

Miekje

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: Waterfront
Re: Vouwwagen breed bed
« Reactie #17 Gepost op: augustus 02, 2023, 08:49:01 am »

Complimenten hoe jij reageert met al die citaten in één post. Lijkt me ook leuk, op een klapweekend een workshop forum uitleg. ;)
Gelogd

thijsk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: -
Re: Vouwwagen breed bed
« Reactie #18 Gepost op: augustus 02, 2023, 08:51:48 am »

Complimenten hoe jij reageert met al die citaten in één post. Lijkt me ook leuk, op een klapweekend een workshop forum uitleg. ;)

Thanks!
Wat ik doe: ik druk op 'citaat' en dan kan ik een nieuw bericht maken met een citaat. Vervolgens kopieer ik dat bericht even naar een kladblok. Dat doe ik dan voor alle berichten waar ik even wat wil zeggen, en dan knip en plak ik er even de interessante passages uit waar ik wat over wil zeggen. Brengt een beetje focus aan in de antwoorden/discussie  :)
Gelogd

Thomas1984

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up 2016
Gelogd

martjeklap

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: 3DOG, Traildog
Re: Vouwwagen breed bed
« Reactie #20 Gepost op: augustus 02, 2023, 09:37:39 pm »

Een Traildog van 3dog heeft een heel breed bed en met voortent genoeg slecht weer ruimte voor een gezin.  kinderen kunnen in de basisrente em kuipgrondzeil slapen, zeker als je er ook een tussenwand bij hebt.
Gelogd

Bert1980

  • Gast
Re: Vouwwagen breed bed
« Reactie #21 Gepost op: augustus 03, 2023, 11:17:39 am »

Wij hebben een Trigano Alpha/Itinea.

Het klopt dat het bed 150 breed is... echter, de slaaptent eromheen is niet "strak" dus dat wil zeggen, dat je de breedte ook écht kunt gebruiken.

Voorbeeldje: wij slapen thuis 180*210  die lengte heb ik echt nodig om in slaap te kunnen vallen...
De Alpha lijkt dan te kort, maar dat is ie niet, mijn kussen ligt gewoon een stukje over de rand en ik heb daarmee ruimte genoeg.

Datzelfde geld voor de breedte. de afstand tussen de binnentent en de buitentent is overal erg groot, dus je hoeft je niet superstrak aan die maat te houden.
Dekens over de rand, etc... past allemaal. die 5cm per persoon die je in theorie mist in de breedte, die mis je dus niet in de praktijk.
Bij een Caravan met harde wanden, zou je knettergek worden, maar bij een vouwwagen heb je genoeg ruimte.

Wij hoeven dus niet strak naast elkaar te liggen, ieder zijn/haar eigen zone, hahaha :J
Gelogd

thijsk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: -
Re: Vouwwagen breed bed
« Reactie #22 Gepost op: augustus 03, 2023, 12:25:56 pm »

Is dit wat voor je?
https://www.marktplaats.nl/v/caravans-en-kamperen/verhuur/m1964689328-vouwwagen-tenttrailer-te-koop?correlationId=b75f0405-c3de-4c11-a084-0e17d163f5e4

Een Traildog van 3dog heeft een heel breed bed en met voortent genoeg slecht weer ruimte voor een gezin.  kinderen kunnen in de basisrente em kuipgrondzeil slapen, zeker als je er ook een tussenwand bij hebt.

Thanks! Dat is beide iets wat nu Campwerk Family is geloof ik? Eerlijk gezegd vind ik ze wat minder mooi - maar misschien zijn ze wel super-praktisch.
Bij die kar op marktplaats zit dat tussenwandje er niet bij, weet niet hoe makkelijk daar nog aan te komen is voor verouderde modellen, maar voor ons aller slaaprust is het ook handig dat ons dochtertje in een eigen ruimte kan liggen :)


Wij hebben een Trigano Alpha/Itinea.

Het klopt dat het bed 150 breed is... echter, de slaaptent eromheen is niet "strak" dus dat wil zeggen, dat je de breedte ook écht kunt gebruiken.
Datzelfde geld voor de breedte. de afstand tussen de binnentent en de buitentent is overal erg groot, dus je hoeft je niet superstrak aan die maat te houden.
Dekens over de rand, etc... past allemaal. die 5cm per persoon die je in theorie mist in de breedte, die mis je dus niet in de praktijk.
Bij een Caravan met harde wanden, zou je knettergek worden, maar bij een vouwwagen heb je genoeg ruimte.

Oh, dat is wel goed om te weten, hoef ik die 1m50 wagens nog niet gelijk af te schrijven. Misschien dan toch eens gaan kijken naar deze wagens, thanks!
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Vouwwagen breed bed
« Reactie #23 Gepost op: augustus 03, 2023, 01:16:06 pm »

In je eerste bericht heb je het over de prijs, maar wat is het budget?
Gelogd

martjeklap

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: 3DOG, Traildog
Re: Vouwwagen breed bed
« Reactie #24 Gepost op: augustus 03, 2023, 01:44:42 pm »

Campers heeft 3 dog uit de handel gehaald. Bravo heeft ze nog nieuw, op marktplaats en de 3dagroedel op fb komen regelmatig tweedehands voorbij. Tussenwand is misschien nog bij Campwerk te koop, maar ook makkelijk zelf te maken. Wij zijn met twee, als we in Nederland zijn komen 2 volwassen kinderen weleens een paar nachtjes slapen, tussenwanden in 2 minuten erin en aparte slaapplek.
Gelogd

thijsk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: -
Re: Vouwwagen breed bed
« Reactie #25 Gepost op: augustus 04, 2023, 11:44:12 am »

Dank voor al het meedenken! Het heeft ons koud-waterfrees weggenomen!
Het gaat ineens snel, maar volgende week vrijdag gaan we kijken bij deze vouwwagen  :> : https://www.marktplaats.nl/v/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m2006844243-combi-camp-venezia-vouwwagen-met-zij-tent

Deze lijkt voor nu al onze wensen af te vinken - behalve een fietsendrager - maar daar zoeken we dan wel weer verder voor hoe we dat gaan oplossen.
Met name het feit dat hij nieuwe banden en nieuwe remmen heeft - geeft me het gevoel dat het een eigenaar is die goede zorg draagt voor zijn karretje (en dat er de komende jaar geen grote onderhoudsdingen aan zitten te komen)

Ik heb dit tweedehands topic ook al uitvoerig gelezen, maar gezien deze advertentie: hebben jullie nog tips voor de 'bezichtiging'?
Gelogd

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Vouwwagen breed bed
« Reactie #26 Gepost op: augustus 04, 2023, 02:00:53 pm »

De beugels waarop de keuken gedragen wordt, kunnen wel eens scheurtjes krijgen. Het is geen grote ramp, omdat je nieuwe beugels er op kunt zetten, maar het zijn wel extra kosten, dus beter even er onder kruipen en checken.
Gelogd

thijsk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: -
Re: Vouwwagen breed bed
« Reactie #27 Gepost op: augustus 25, 2023, 03:35:41 pm »

Dank voor al het meedenken! Het heeft ons koud-waterfrees weggenomen!
Het gaat ineens snel, maar volgende week vrijdag gaan we kijken bij deze vouwwagen  :> : https://www.marktplaats.nl/v/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m2006844243-combi-camp-venezia-vouwwagen-met-zij-tent

Deze lijkt voor nu al onze wensen af te vinken - behalve een fietsendrager - maar daar zoeken we dan wel weer verder voor hoe we dat gaan oplossen.
Met name het feit dat hij nieuwe banden en nieuwe remmen heeft - geeft me het gevoel dat het een eigenaar is die goede zorg draagt voor zijn karretje (en dat er de komende jaar geen grote onderhoudsdingen aan zitten te komen)

Ik heb dit tweedehands topic ook al uitvoerig gelezen, maar gezien deze advertentie: hebben jullie nog tips voor de 'bezichtiging'?

Eventjes afstoffen, maar we hebben hem! Vorig weekend gelijk proefgedraaid, het was 28 graden, behoorlijk vochtig en flink zweten, maar het is gelukt!

Alleen het drogen viel zondagochtend tegen: het was een behoorlijk vochtige nacht geweest en hoewel het volledig zonnig was, duurde het nog tot 12u voordat hij echt helemaal droog was. Eigenlijk moesten we om 12u van de camping weg zijn, maar we hebben dat nog even een paar uurtjes verlengt...

We hebben nu de voortent (het dak, de zij-flappen hadden we de dag ervoor al opgeruimd) over de kar heengevouwen en de kar daarna ingeklapt, voor een volgende keer - vanwege de droogtijd - denk ik dat we de dag ervoor de voortent helemaal afbreken. We kunnen dan 's ochtends gewoon nat dichtklappen, naar huisrijden en de kar thuis op de stoep uitklappen om te drogen. Met voortent wordt dat thuis iets te veel gedoe denk ik.

Nu onze inventaris aanvullen, we hebben een heel lijstje gemaakt van dingen die we misten...
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal