Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: zoektocht 2 persoons vouwwagen  (gelezen 966 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yep123

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Geen
zoektocht 2 persoons vouwwagen
« Gepost op: augustus 14, 2023, 07:34:34 pm »

Hallo

Na jaren in een tent gekampeerd te hebben willen we toch eens gaan kijken naar een kleine vouwwagen. Er is veel op de markt maar ben benieuwd of jullie nog tips/adviezen hebben. Waar moet de vouwwagen aan voldoen: makkelijk opzetten b.v. voor een nacht, moet in een garage passen dus een niet te grote aanhanger. Bestand tegen harde wind.
We hebben voldoende aan een basis uitvoeren, dus keuken e.d. is geen must. We kijken vooral naar 2e hands, het te besteden bedrag is 6000 euro.
Na enig onderzoek heb ik hier onder een shortlist gemaakt.

Trigano Camptrail vouwwwagen
Combi-Camp Valley Pure
Alpenkreuzer waterfront      dit is mijn favoriet, bij De Witt gezien, alleen moeilijk tweedehands te krijgen onder 6000
Alpenkreuzer duet
Cabanon Malawi 2 persoons

Andere suggesties zijn van harte welkom, of neem de Valley Pure niet want............

Alvast bedankt voor jullie reacties
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: zoektocht 2 persoons vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2023, 08:20:17 pm »

Stomme vraag: waarom is die favoriet? En volgens mij een vrij nieuw model dus 2e hands zeldzaam.

2e: wat zijn de belangrijkste redenen om een vouwwagen te willen? En wat ga je missen aan de tent.

Wij (hele andere eisen) hadden een tent (de waard unit…), moesten een aanhangwagen want hond moest mee, toen eens naar vouwwagen gaan kijken. Eisen, tent uitstraling, voor overnachting snel, en moest 4 personen en een hond huis vesten. Na uitgebreid gekeken te hebben naar nieuwe wagens kwamen er nog wat eisen bij; veel bagageruimte, max 1 vast bed, vaste keuken die niet versjouwd moet worden.

Dus mijn advies schrijf onafhankelijk van elkaar op wat je aan je tent waardeert, wat je mist, wat je wensen zijn aan een nieuw kampeermiddel en wat de eisen. En ga dan eens rond neuzen. Budget komt later wel… eerst kijken wat je wil!

Ik ken niet alle wagens op je lijst en heb zelf nooit naar een vergelijkbaar iets gezocht. Onze Livingstone blijft ook zonder kinderen mijn wagen voorlopig. Maar voldoet qua budget ook 2e hands niet denk ik.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: zoektocht 2 persoons vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 14, 2023, 08:21:41 pm »

Als de kar compact moet zijn, denk ik onmiddellijk aan twee merken: Keizer tenttrailers en Camp-let.

Succes met je zoektocht!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: zoektocht 2 persoons vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 15, 2023, 01:15:05 am »

Je hebt die vraag al eens eerder een jaar geleden gesteld, maar mogelijk ben je niet tot een keuze gekomen. De Waterfront is naar mijn mening een goed afgewerkte en mooie klapper, maar daarvoor moet je nog even sparen.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Norro

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
Re: zoektocht 2 persoons vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 15, 2023, 07:58:08 am »

de Trigano Alpha of de opvolger een Itinea voldoen ook aan de genoemde wensen.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: zoektocht 2 persoons vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 15, 2023, 09:37:43 am »

Vergis je niet in de afmetingen van de wagenbak van de Waterfront. Dat is geen compact aanhagertje.

De keizer lijkt mij een prima keuze

En je zou de Raclet Solena nog in je zoektocht mee kunnen nemen.

Ben wel benieuwd,  kon je vorig jaar niks vinden? Of dat jaar gebruikt voor oriëntatie?

Midden in het hoogseizoen is overigens niet de allerbeste tijd om te zoeken. Vlak daarna vaak wel.

Gelogd
Adventure Awaits

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: zoektocht 2 persoons vouwwagen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 15, 2023, 09:39:12 am »

Wat is trouwens klein?

Ik vind een Kavango karretje klein vergeleken bij een Combicamp country… en die past ook in een garagebox dus….
Gelogd

Norro

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
Re: zoektocht 2 persoons vouwwagen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2023, 01:22:56 pm »

als je meer "tent"gevoel wil behouden zijn Smidsveld ook mooie wagens.
https://www.smitveld-vouwwagens.nl/luxe-vouwwagens/
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: zoektocht 2 persoons vouwwagen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 15, 2023, 02:59:42 pm »

Dan kom je uit  op de Reubist. Idd een schitterende wagen, maar.geen wagen voor een snel weekendje weg.

Al weet ik niet of dat een criteria is voor de Ts.

Edit: makkelijk op te zetten voor 1 nacht lees ik. Dan zou ik deze, hoe mooi ook, niet adviseren.   

nog een keer een edit
zag toevallig net deze op Marktplaats https://www.marktplaats.nl/v/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m2008485023-keizer-weekender-vouwwagen-2-persoons
Wel van iemand die duidelijk niet zo goed is in fotografie.. maar ach.. een vouwwagen moet je toch in het echt bekijken, haha
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2023, 03:26:12 pm door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

Gwystyl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic 2007
Re: zoektocht 2 persoons vouwwagen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 15, 2023, 03:41:07 pm »

Naast een kleine wagen/kar kan je ook kijken naar een wagen die op zijn kant te zetten is; dat scheelt vooral bij opslag nogal.
Wij hebben een Jamet Jametic die als wagen ongeveer 2,85m x 1,60m x 1,30m (l x b x h) als afmetingen heeft inclusief dissel.
Kantelbeugels zorgen er dan voor dat je dus geen 1,60m breed maar 1,30m nodig hebt. Aangezien de wielen nogal uitsteken is de rest van de wagen ongeveer 1m breed gok ik.
Mijn ouders hebben verschillende wagens gehad die op hun kant onder de carport stonden, en dat kon makkelijk. Zeker bij de laatste, waar het onderstel zeer gemakkelijk onderuit kon. Daarbij konden we het onderstel dus nog makkelijk gebruiken als aanhanger.

Ik vind persoonlijk voor een weekendje weg een keuken echt een uitkomst. Bij onze Jamet klap je de wagen+tent in no-time uit, en zet je de keuken in de voortent. Met een beetje goede wil heb je alles in een half uurtje staan.
Ik zou dus zoals hierboven ook al aangeraden wordt eerst je eisen op een rijtje leggen, en dat onderverdelen in eisen/wensen/afknap-punten en dan met die lijst een rondje langs de velden gaan maken. Gaandeweg kan je lijstje nog wat veranderen, en kan je kijken welk budget je nodig hebt, of wat je kan missen om toch binnen je gestelde budget te blijven.
Gelogd

yep123

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: zoektocht 2 persoons vouwwagen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 15, 2023, 06:00:08 pm »

Hallo

Alvast bedankt voor alle reacties. Ten eerste waarom een vouwwagen? Het gaat vooral om het slaapcomfort. Ik heb rugklachten en het slapen op een luchtbed (heb wel een hele goede) wordt steeds lastiger. We willen wel het "tentgevoel"  blijven houden maar net wat meer comfort als een gewone tent. Het klopt inderdaad dat ik er vorig jaar al mee bezig ben geweest. We zijn toen naar De Wit geweest en daar viel mij vooral de Waterfront op, mooi design, best veel ruimte, past net in de garage. Een de Keizer heb ik daar ook gezien maar die vonden wat te klein, niet mooi. We hebben toen besloten om nog een jaar met de tent te gaan, kijken hoe het met mijn rug zou gaan, helaas het is er niet beter op geworden. We hebben geen haast, maar houden wel onze ogen open

De Jamet Jametic heb ik net bekeken, zeker interessant, past ook in mijn budget.Zo te zien best wat laadruimte. Dit is denk ik niet het geval bij de Raclet en de Camp-let.

We blijven marktplaats in de gaten houden en elke cent opzij zetten wat we kunnen missen, misschien zit er dan wel een nieuwe Waterfront in



Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: zoektocht 2 persoons vouwwagen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 15, 2023, 06:39:22 pm »

Als het bed de belangrijkste reden is zou ik de bedden wel eerst proberen. Velen van ons hebben een topper van de Ikea omdat de VW toch nog vrij hard sliep.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal