Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: doek gescheurd bij spandband  (gelezen 757 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tupp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.1 (2022)
doek gescheurd bij spandband
« Gepost op: augustus 14, 2023, 09:38:38 pm »

Onze vakantie begon met een stevig vloekmoment. Bij het aantrekken van de spanbanden, scheurde het doek kapot. Ik kon echt wel janken! We hebben de wagen vorig jaar pas (nieuw!) gekocht! Nu beweert de verkoper dat het mijn eigen schuld is, omdat ik het te hard aangetrokken zou hebben. Maar echt: meer dan even aanspannen was het niet. Ik ga dus ook nog via de rechtsbijstandsverzekering in gesprek.

Ik weet dat niemand van jullie erbij was, maar ik ben toch benieuwd naar de mening van andere ervaren kampeerders: lijkt dit jullie een gevalletje 'eigen schuld' of is dit iets wat gewoon niet moet kunnen?

« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2023, 09:40:34 pm door tupp »
Gelogd
Na een paar jaar testkamperen in een bejaarde Jamet Louisiana, overgestapt op een gloednieuwe Trigano Odyssee.

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
doek gescheurd bij spandband
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2023, 09:40:10 pm »

Zonde, maarruh welk merk en type


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

tupp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.1 (2022)
Re: doek gescheurd bij spandband
« Reactie #2 Gepost op: augustus 14, 2023, 09:41:24 pm »

Sorry, toevoegen van de foto was bij de eerste poging mislukt, staat nu wel in de OP.

Het is een Trigano Odyssee.
Gelogd
Na een paar jaar testkamperen in een bejaarde Jamet Louisiana, overgestapt op een gloednieuwe Trigano Odyssee.

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: doek gescheurd bij spandband
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2023, 09:46:48 pm »

Geen idee wie de verkoper was, maar als er zo bot wordt gereageerd zou ik het lekker bij rechtsbijstand neerleggen. Dikke kans dat die het of op hun kosten laten maken (want goedkoper dan een jurist er 3 uur naar laten kijken) of de strijd voor je aangaan.


En anders op de all-risk? van de vouwwagen claimen. Dit kan echt wel zo gemaakt worden (nieuw pand erin) dat je er niks meer van ziet.

Hoe dan ook, het komt goed en laat vooral je vakantie (als die nog moet beginnen) er niet door verpesten.

Inhoudelijk lijkt het mij dat de aanhechting op de tent niet goed is geweest, als er een windkracht 8 op staat scheurt het toch ook niet af lijkt mij. Bij mijn cabanon kan ik echt aan de spanbanden hangen als ik dat wil en er gebeurd niks (als de bandjes aan de binnenkant maar gestrikt zijn)
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2023, 09:53:13 pm door sammyvannorel »
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

tupp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.1 (2022)
Re: doek gescheurd bij spandband
« Reactie #4 Gepost op: augustus 14, 2023, 10:00:59 pm »

Bedankt voor je reactie. We zijn inmiddels weer thuis. Ik heb het redelijk los kunnen laten, nadat we de boel met ducttape waterdicht hadden gemaakt. Want ja, het heeft behoorlijk veel geregend. (Sidenote: ik neem aan dat iedere kampeerder een rol ducttape in de standaarduitrusting heeft zitten. Zo niet: doen!) Overigens kregen we daar van de verkoper ook nog commentaar op, want ducttape is niet goed voor je tentdoek  :X
Gelogd
Na een paar jaar testkamperen in een bejaarde Jamet Louisiana, overgestapt op een gloednieuwe Trigano Odyssee.

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: doek gescheurd bij spandband
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2023, 10:07:04 pm »

Wat ontzettend zuur. Succes met de verdere afhandeling.
Maar gelukkig is bijna alles bij tenten netjes te laten repareren. Volgende vakantie is je vouwwagen weer in topconditie en zie je er niets meer van.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: doek gescheurd bij spandband
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2023, 10:25:30 pm »

Zo’n antwoord wil je niet krijgen en waar baseert hij dat op?
Er word hier veel gezegd/geschreven dat je meteen juridische hulp moet inschakelen en dat begrijp ik ook. Maar ik houd de eer liever aan mijzelf.
Probeer het gesprek nogmaals aan te gaan met een goed voorbereid verhaal. Krijg je dan nog geen gehoor dan kan je aangeven dat je (juridische) informatie gaat inwinnen en dat je nog contact met ze opneemt. Als je die uitspraak hebt gedaan dan moet je daarna ook gewoon weglopen ongeacht de reactie van de verkoper. Daarnaast ook je uitspraken na komen.
Verder de tent is idd nog goed te herstellen alleen de vraag is wie gaat het doen/ betalen.
Gelogd

tupp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.1 (2022)
Re: doek gescheurd bij spandband
« Reactie #7 Gepost op: augustus 14, 2023, 11:26:54 pm »

Ja, dat het te herstellen is geloof ik inderdaad wel. Maar de vraag is natuurlijk wie dat gaat betalen. We hebben vorig jaar een smak geld uitgegeven aan deze vouwwagen. En dan hoort dit gewoon niet te gebeuren. Onze jongste zoon is wat onvoorzichtig geweest in zijn slaapcabine, waardoor er een lus los kwam. Dat kon ik gelukkig zelf repareren. Maar als me dat niet was gelukt en het had ons geld gekost om het te laten doen: so be it. Dan is het nog balen om er geld aan te moeten uitgeven, maar wat er nu gebeurt voelt echt oneerlijk.
Gelogd
Na een paar jaar testkamperen in een bejaarde Jamet Louisiana, overgestapt op een gloednieuwe Trigano Odyssee.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: doek gescheurd bij spandband
« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2023, 09:19:53 am »

Is de wagen particulier gekocht of bij een bedrijf.
Dit zal nog uitmaken voor je rechten.



Oja en zou natuurlijk ook balen.
En hopelijk komen ze tot inkeer en helpen ze je met een goede afwikkeling.

« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2023, 09:21:43 am door Alex »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: doek gescheurd bij spandband
« Reactie #9 Gepost op: augustus 15, 2023, 10:32:55 am »

Super balen maar het verhaal van de verkoper vind ik niet heel sterk. Een storm of harde wind kan harder aan de bandjes trekken dan jij.

Ik ben het wel eens met de aanpak van Theu, eerst nog eens proberen zelf op te lossen. Liefst langs gaan en in een persoonlijk gesprek e.e.a. bespreken. Als je er met de verkoper niet uit komt hoef je niet te dreigen met juridische stappen. Je meld alleen dat je het bij de verzekering gaat neerleggen en dat die dan mogen oordelen over wie de schuldige is. Vaak helpt dit al omdat ze dan zelf ook weten dat ze aan het kortste eind trekken.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: doek gescheurd bij spandband
« Reactie #10 Gepost op: augustus 15, 2023, 11:32:21 am »

Ooit had ik een tent die ik nat moest inpakken en later op de dag op een andere camping weer nat moest opzetten.  Ik trok een scheerlijn strak en toen scheurde ik de tent ook.  Niet zo ernstig als bij jullie maar het gebeurde. 

Ook bij mij was er een zwak punt, en daarbij waren de omstandigheden ook niet gunstig.  Hoewel je zou kunnen vinden dat het helemaal niet mag gebeuren bestaan er altijd momenten dat het toch wel kan gebeuren.

Wat ik wil zeggen
Je.weet zelf hoe strak alles gestaan heeft en of er afwijkende omstandigheden waren. Was het een mooie zomerdag en stond de tent gewoon normaal dan hoort dit niet te kunnen gebeuren
 Zeker niet zo'n enorme reep.

Gelogd
Adventure Awaits

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: doek gescheurd bij spandband
« Reactie #11 Gepost op: augustus 15, 2023, 12:52:03 pm »

Ik zou ook een gigantisch vloekmoment hebben gehad.
Ik zou nog wel even de stiksels links en rechts van de stormbanden vergelijken. Misschien kan je een verschil ontdekken. Je hebt dan te maken met een aantoonbare fabricage fout. Eventueel vragen of een andere Odyssee-bezitter een foto kan maken van zijn stiksels en ook die vergelijken met die van jou.
Het kan niet zo zijn dat je die stormband zo maar kapot trekt. Als je weet wat voor krachten daar op staan door krimp van je tent en een bak wind, dan mag dit niet gebeuren.
Gelogd
Johan ZRL 2020
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal