Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: kennismaken  (gelezen 961 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hannah

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde 2003
kennismaken
« Gepost op: augustus 18, 2023, 05:59:17 pm »

Helemaal nieuw hier! Ik zal eens kijken of ik iets gepost krijg, en mezelf gelijk maar voorstellen.  Hannah dus, kamperen werd met de paplepel al ingegeven door mijn ouders, we waren altijd met de tent weg. Met mijn man begonnen met kleine trekkerstentjes, met 2 kids  met een zware (50 kilo) bungalowtent en een aanhangwagentje, en wat hebben we daar jarenlang een plezier van gehad. Opzetten en afbreken was altijd leuk teamwork met z'n 4-en, hele goede herinneringen aan!
Toen de kinderen zo'n beetje niet meer meegingen werd de tent ons te zwaar en is hij in 2003 met hartzeer ingeruild voor een toen nieuwe Camplet concorde. Nu is dat alweer 20 jaar ons kampeermiddel... en wat een goede keus was dat. Ik ben nog steeds helemaal blij met ons karretje. Keuken die al kant en klaar ingericht is en niet getild hoeft te worden, staat voor 1 overnachting (zonder grondzeil en luifel) binnen 10 minuten, we kunnen ook met regen in- en uitklappen zonder problemen.
Het enige is dat het omklappen de bak met het vorderen van de leeftijd en de het slijten van de gewrichten steeds meer een dingetje wordt, ook met z'n tweeën. Het lukt nog, maar er komt een tijd dat we naar ons derde kampeermiddel moeten. Na 37 jaar is dat niet een heel gekke score, toch?   
Dat het een vouwwagen blijft is al wel duidelijk. Een caravan is niets voor ons, een camper nog minder. Er zijn tegenwoordig ook goede, snelle, en lichte tenten, maar alles 'los' trekt toch niet meer. Nee, wij zijn en blijven klappers!
Ik geniet hier erg van alle verhalen over allerlei verschillende merken en typen, leuk forum dit!
Misschien zien jullie ons nog eens op een klapweekend, wie weet!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: kennismaken
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2023, 07:56:08 pm »

Nou het is je zekker gelukt om iets te posten.
Welkom en veel klap plezier
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: kennismaken
« Reactie #2 Gepost op: augustus 18, 2023, 07:56:46 pm »

Welkom.
Een camplet is volgend mij al een kleine, snelle wagen. Iets nog lichter vinden zal een uitdaging worden!! Heel veel succes met de zoektocht. Wij zijn op 8 jaar kamperen al aan de 3e vouwwagen, maar we kunnen deze proberen zó lang te houden dat we ook 37 jaar met 3 kampeermiddelen doen :)

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

Hannah

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde 2003
Re: kennismaken
« Reactie #3 Gepost op: augustus 18, 2023, 11:27:58 pm »

Dank voor het welkom! Wij doen het al 37 jaar met maar twee kampeermiddelen, 17 jaar bungalowtent en 20 jaar camplet. Wel vrij uniek als ik hier zo rondlees.
De camplet is idd een kleine snelle wagen, maar nog zonder gasveer en een bak die omgeklapt moet worden. De modellen met dekzeil waarbij je alleen een tent uit de wagen trekt zullen minder kracht kosten denk ik. Of klopt dat idee niet?

Gelogd

kimopo

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Keizer Weekender 2021
  • Kimopo & Rumi zijn nu ook klappers
Re: kennismaken
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2023, 11:58:32 pm »




De camplet is idd een kleine snelle wagen, maar nog zonder gasveer en een bak die omgeklapt moet worden. De modellen met dekzeil waarbij je alleen een tent uit de wagen trekt zullen minder kracht kosten denk ik. Of klopt dat idee niet?

Welkom... 😊

Dat klopt denk ik best wel...

Wij hebben 'n Weekender, 165kg (exclusief 't kuipzeil en luifel met wanden) en 't slaapdeel staat in 2 minuten.
De voortent eraan zetten is pakweg 15minuten.

Maar 't is echt 'n beetje 'n basic vergeleken met de Camplet.
Met 'n all season doek was 't niet echt warm als de nachten koud zijn (zoals met Hemelvaart) maar 'n mini kacheltje en 'n woondeken wél erg knus 😊
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2023, 11:14:26 am door kimopo »
Gelogd
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt


C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: kennismaken
« Reactie #5 Gepost op: augustus 19, 2023, 08:52:49 am »

Een Keizer Weekender is natuurlijk een mooi, ultra licht, concept, maar je moet wel je bed in met een trapje. Als het uitklappen van een vouwwagen te zwaar wordt, zal dat op termijn net zo'n dingetje zijn.


Ik denk niet dat er veel lichter klap-materiaal is dan een Camp-let met een gasveer. Vergis je niet dat je dan ook bijna meteen klaar bent, daar kunnen maar weinig wagens tegenop. En een laag bed uiteraard. Er stond dit jaar een 'ouder (gepensioneerd) stel' naast ons met een nagelnieuwe Camp-let, voor het eerst ermee op pad, maar het ging echt als de brandweer.
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2023, 08:58:57 am door C5CCV »
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: kennismaken
« Reactie #6 Gepost op: augustus 19, 2023, 09:21:49 am »

Welkom, en leuk dat je je voorstelt.
Mocht je nog wat jaren extra plezier uit je Camp-let willen halen kan je er voor kiezen om bij Vouwwagencentrum Noordbergum een hulpveer te laten plaatsen (pre-Corona koste dat €500). Daarmee gaat iig het openen en sluiten van de zware klep een stuk aangenamer.
Gelogd

Hannah

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde 2003
Re: kennismaken
« Reactie #7 Gepost op: augustus 19, 2023, 10:15:23 am »

De weekender lijkt me ook echt een hele leuke wagen. Onze camplet is ook behoorlijk basic hoor, wij hebben geen extra features zoals een disselbak, gastencabine, inritsbaar grondzeil, lattenbodem e.d. En een ‘gewoon’ luifeltje. Wij kamperen met het motto: alles wat je thuislaat is meegenomen. :-)
Voordeel bij ons is wel dat de voortent ook meteen staat, ook voor 1 overnachting toch prettig. En de handige vaste keuken natuurlijk.
Jer, een gasveer erin hebben we al eens aan gedacht. Maar ja, dat is toch zowat meer dan de restwaarde nu. En het helpt toch niet voor het dichtklappen?
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: kennismaken
« Reactie #8 Gepost op: augustus 19, 2023, 12:15:00 pm »

De weekender lijkt me ook echt een hele leuke wagen. Onze camplet is ook behoorlijk basic hoor, wij hebben geen extra features zoals een disselbak, gastencabine, inritsbaar grondzeil, lattenbodem e.d. En een ‘gewoon’ luifeltje. Wij kamperen met het motto: alles wat je thuislaat is meegenomen. :-)
Voordeel bij ons is wel dat de voortent ook meteen staat, ook voor 1 overnachting toch prettig. En de handige vaste keuken natuurlijk.
Jer, een gasveer erin hebben we al eens aan gedacht. Maar ja, dat is toch zowat meer dan de restwaarde nu. En het helpt toch niet voor het dichtklappen?
Geen idee of het ook werkt bij het inklappen.
Heb in de showroom eens een nieuwe open en dichtgeklapt en dat was een wereld van verschil in vergelijking met mijn eigen zonder veer.
Gelogd

Hannah

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde 2003
Re: kennismaken
« Reactie #9 Gepost op: augustus 19, 2023, 03:00:49 pm »

Leuk dat er hier al meegedacht wordt! Maar het is eigenlijk alleen een kennismaking natuurlijk. Ik ga mijn vragen netjes stellen in de daavoor bedoelde rubrieken, is het ook beter vindbaar. Tot daar!
Gelogd

Hannah

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde 2003
Re: kennismaken
« Reactie #10 Gepost op: augustus 19, 2023, 03:29:36 pm »

Oeps, ik zie nu pas dat er in vw-café een afdeling wie-ben-je staat!  ::) Daar had dit ingemoeten. Had ik even gemist!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: kennismaken
« Reactie #11 Gepost op: augustus 19, 2023, 04:55:47 pm »

Komt goed.
De verhuizer komt nog wel eens langs :)6]
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal