Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Muizen  (gelezen 1551 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mette

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kariba
Muizen
« Gepost op: augustus 23, 2023, 04:54:09 am »

We proberen voor het eerst de vouwwagen uit (Aart Kok Kariba) en horen snachts geluidjes van een muis. Ik ben dus nu midden in de nacht wakker om weer te zoeken en idd, ik heb hem nu echt gespot. Dit ben ik niet gewend van een dichte tent… de complete binnentent is eigenlijk open doordat er onder de wagen geen afsluiting zit. Best wel freaky dat er allemaal dieren gewoon naar binnen kunnen lopen en tussen je tassen en spullen kunnen kruipen. Wat zeg ik.. ook langs iemands hoofd als er iemand in de buidel zou slapen. Wat doen jullie hiertegen? Het eten staat nu hoog bovenop de keuken even maar de muis heeft al een mooi stuk beschuit (mee voor zoontje) verorberd zie ik. Komen ze als het hoger staat niet meer? Is dat voldoende? En wat als er bijv egels oid naar binnen komen om te schuilen?
Gelogd

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 280
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: Muizen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2023, 06:37:40 am »

We proberen voor het eerst de vouwwagen uit (Aart Kok Kariba) en horen snachts geluidjes van een muis. Ik ben dus nu midden in de nacht wakker om weer te zoeken en idd, ik heb hem nu echt gespot. Dit ben ik niet gewend van een dichte tent… de complete binnentent is eigenlijk open doordat er onder de wagen geen afsluiting zit. Best wel freaky dat er allemaal dieren gewoon naar binnen kunnen lopen en tussen je tassen en spullen kunnen kruipen. Wat zeg ik.. ook langs iemands hoofd als er iemand in de buidel zou slapen. Wat doen jullie hiertegen? Het eten staat nu hoog bovenop de keuken even maar de muis heeft al een mooi stuk beschuit (mee voor zoontje) verorberd zie ik. Komen ze als het hoger staat niet meer? Is dat voldoende? En wat als er bijv egels oid naar binnen komen om te schuilen?
Oeps, dat zou bij ons ook kunnen gebeuren. Onze wagen is aan één  kant ( deur) aan de onderkant steeds open. Die ritsen we niet elke  avond dicht. Etenswaren zitten bij ons in bakjes, zakjes of onder ons bed. In Frankrijk hadden we heel veel kriebelbeesten in de voortent maar ja....het blijft kamperen. Heel vroeger hadden we eens een egel in een klein tentje. Maar geritsel ' s nachts lijkt me ook niet fijn. Succes met een oplossing vinden of acceptatie. ::)
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Muizen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2023, 08:14:26 am »

Er is toch een short tussen slaapplekken/wagenbak en kuipzeil? Kan me iig wel herinneren van de opstelling in de showroom.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Muizen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2023, 08:46:12 am »

Hebben in de Pyreneeën op een camping gezeten wat de kinderen de muizencamping gedoopt hebben. Is de enige echt slechte camping die we ooit gehad hebben en er zat daar meer dan alleen muizen. Dochter heeft een hagedis in haar slaapzak gehad, vleermuis in het sanitair, schildpad, kudde geiten, zwanen ....


Zaten ongelooflijk veel muizen, bij de buur kwamen ze in zijn caravan aan zijn pantoffels knabbelen terwijl hij TV aan het bekijken was!


Daar die beesten buiten houden is echt moeilijk. Als we vertrokken was zowat onze hele tent ondergraven door muizengangen.


Alles afgesloten opslaan van eten dus in echt afgesloten dozen zodat ze het moeilijk nog kunnen rieken en er zeker niet aan kunnen. Gewoon hoger zetten zal zeker niet werken.
En iets wat het dergelijk aantallen niet waren ik niet zou doen hebben we daar wel gedaan, in de suppermarkt muizengif gaan halen en zowat overal waar ze makkelijk komen en langs waar ze de tent in komen gelegd. Zoontje moet daar zeker ook van afblijven uiteraard en dus zeker erg bewust zijn van het gevaar daarvan. Maar het was pas als we dat deden dat het te doen was bij ons en ze konden gaan beginnen buiten houden.


Zou nog eens een recentie van die camping moeten maken om iedereen af te raden daar naar toe te trekken.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Muizen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 23, 2023, 09:04:37 am »

We proberen voor het eerst de vouwwagen uit (Aart Kok Kariba) en horen snachts geluidjes van een muis. Ik ben dus nu midden in de nacht wakker om weer te zoeken en idd, ik heb hem nu echt gespot. Dit ben ik niet gewend van een dichte tent… de complete binnentent is eigenlijk open doordat er onder de wagen geen afsluiting zit. Best wel freaky dat er allemaal dieren gewoon naar binnen kunnen lopen en tussen je tassen en spullen kunnen kruipen. Wat zeg ik.. ook langs iemands hoofd als er iemand in de buidel zou slapen. Wat doen jullie hiertegen? Het eten staat nu hoog bovenop de keuken even maar de muis heeft al een mooi stuk beschuit (mee voor zoontje) verorberd zie ik. Komen ze als het hoger staat niet meer? Is dat voldoende? En wat als er bijv egels oid naar binnen komen om te schuilen?

melden bij de camping zodat ze stappen kunnen ondernemen?
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Muizen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 23, 2023, 09:42:04 am »

Bij de muizencamping hadden we dat gedaan en de reactie daar was, dit is toch normaal in de bergen en in bos, dus daar doen we niets aan.

Gelogd

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Muizen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 23, 2023, 09:49:59 am »

Met alle respect, maar ja, kamperen in de natuur… ja daar lopen beetjes.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Muizen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 23, 2023, 10:01:30 am »

Zeker, maar als er meer muizen dan kampeerders zijn, wordt het toch vervelend.
Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: Muizen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 23, 2023, 10:21:48 am »

Ik heb campings gehad met allerlei dieren als mede-gast. Of eigenlijk, ik was de gast, het is hun huis.

In USA heb ik herten, vossen en bizons tegen de tent gehad. Vos stak z'n neus ook naar binnen. Hert had zijn gewei tegen tentdoek.
In Slovenie hadden we een Camping egel. Die was door alle beschikbare voedsel zo dik als een voetbal. Die kroop eerst tussen buiten en binnentent. Later ook een keer gesnapt in onze binnentent. Had zich door de rits gewurmd. Op diezelfde camping ook kikkers erin gehad.
In Tsjechie op een camping hadden we veel ratten. Daar hebben we uiteindelijk maar 2 nachten (van de geplande 7) gestaan. Verhuisd naar een camping aan de andere kant van het meer. De camping met de ratten had ook geen werkend stromend water. Moest per tank-auto aangevoerd worden.
En ja, muizen, allerlei soorten. Je moet alleen voorkomen dat je een huismuis erin krijgt. Die knaagt namelijk ook door canvas heen. Ooit een canvas luchtbed gehad, die was na 1 winter op zolder met muizen compleet gatenkaas.
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Muizen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 23, 2023, 12:27:56 pm »

Wij hebben al hele dierentuinen in de vouwwagen gehad... Als er muizen binnen kunnen komen, moet je gewoon zorgen dat er ook een kat binnen kan.  :#

Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Muizen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 23, 2023, 12:45:35 pm »

Accepteren dus. Er is niets dicht voor een muis die hebben echt amper ruimte nodig. Zou je echt al je ritsen helemaal dicht moeten hebben en geen 2 ritsen of 3 die bij elkaar komen. Forget it in een vouwwagen. Slaaptent hou je zoveel mogelijk dicht. En etenswaren in afsluitbare bakken, voor de rest accepteren.

Zolang het geen leeuw is (Olifant vlakbij vond ik ook geen pretje langs het tentenkamp), hyena, baviaan, slang of ratten zijn overleef ik het wel.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.572
Re: Muizen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 23, 2023, 01:35:01 pm »

Muizen hebben ook de vervelende eigenschap dat ze een spoor van urine achterlaten.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Muizen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 23, 2023, 01:52:53 pm »

Over het algemeen hebben we geen problemen met beesten op de camping en juichen we dat eerder toe. Vorig jaar nog een schorpioen gehad.


Echter de hoeveelheid muizen waar we het eerder over hadden, dat was andere koek.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Muizen
« Reactie #13 Gepost op: augustus 23, 2023, 02:25:04 pm »

Die schorpioen hadden wij dit jaar ook ja. Een gele. Waren de kinderen wat minder enthousiast over dan over de katten...
Je gaat beesten in de tent echt niet voorkomen, zeker niet als er voedsel of beschutting te vinden is. In Afrika hadden we ooit tenten met zeer hoog opstaande randen van een kuipzeil van dat dikke PVC dekzeil kunststof. Dat houdt het meeste kruipende spul wel enigszins tegen. Maar zorg vooral dat al het voedsel weg is. En dan ook echt alles, inclusief de kruimels van de maaltijd. Dat ging bij die vos dus fout, we waren het doosje eieren vergeten in de auto te zetten. Dat was al genoeg.
Gelogd

thomny

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: jametic 4x4
Re: Muizen
« Reactie #14 Gepost op: augustus 24, 2023, 09:12:24 am »

Hier ook wel eens wasbeertjes in de tent gehad... die waren in staat om de voorraadbakken open te maken en alsnog mijn droge worst te pakken... Was op dat moment even schrikken, omdat we dachten dat er iemand aan het inbreken was. toen we zagen dat het een wasbeertje was hebben we heerlijk gelachen, en de volgende dag de spulletjes beter afgesloten.

diren hebben we geen problemen mee, over het algemeen is het hun territorium waar wij in kamperen. als we er teveel last van hebben verkassen wij wel i.p.v. dat we proberen hun buiten te houden.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal