Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Welke kleine vouwagens hebben een groot bed?  (gelezen 649 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Terugkerend

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Welke kleine vouwagens hebben een groot bed?
« Gepost op: augustus 25, 2023, 11:26:06 am »

Beste allen,

Vroeger ben ik altijd met mijn ouders met de vouwwagen op vakantie geweest maar daarna eigenlijk nooit meer aan gedacht. Nu ben 40, getrouwd, zoontje en sinds kort een hond. De komst van de hond zorgt ervoor dat de keuze van locaties plotseling erg beperkt is en daarom begon het weer te kriebelen voor een vouwwagen. Bij het kijken bij de verschillende dealers beviel vooral de Cabanon Malawi royal deluxe 2.0 op. Mooi snel opklapbaar, niet al te groot (we zijn immers maar met zijn 3en), mooie keuken erbij, ik was op slag verliefd. Zowel mijn vrouw als ik zijn vrij lang, dus een bed van 220x200 is wat ons ons betreft misschien wel het grootste pluspunt. Toen kwam de prijs, een ruime 14.000 euro. Op dit forum heb ik al meerdere keren gelezen dat men een 2e hands vouwwagen aanraad als eerste vouwwagen om eerst eens te kijken of het wat voor je is. Dit vind ik uitstekend advies, maar het valt me op dat er van deze configuratie weinig vouwwagens worden aangeboden en dat als ze al worden aangeboden de prijs imo behoorlijk hoog is. Nu ben ik verder aan het zoeken naar wat oudere modellen van andere merken, maar ik raak helemaal de weg kwijt. Nu zijn er vast ervaren krachten onder jullie die mijn huidige zoektocht in het verleden hebben uitgevoerd, vandaar mijn vraag wie mij kan helpen:

- Welke relatief kleine vouwwagen die je snel kan opzetten heeft een groot bed en zou wat voor ons kunnen zijn?

Alvast superbedankt voor het meedenken!!
« Laatst bewerkt op: augustus 25, 2023, 02:06:19 pm door Terugkerend »
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Welke kleine vouuwagens hebben een groot bed?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 25, 2023, 11:43:41 am »

Z'n groot bed is wel bijzonder. Maar de Cabanon, de Livingstone van Aart Kok (is een optie) maar die zal 2e hands niet veel goedkoper dan die 14K zijn. een Combi Camp Country is redelijk groot, maar niet zo groot qua bed. Maar van de goedkopere wagens weet ik het niet, ik vind die Cabanon trouwens niet klein.... is een vrij grote vouwwagen net als de Livingstone en Combi Camp.

Succes met je zoektocht/keuze!
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Welke kleine vouuwagens hebben een groot bed?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 25, 2023, 01:12:06 pm »

De Malawi met het grote bed is er pas een jaar of 2 geloof ik, dus weinig tweedehands te krijgen en daarmee nog relatief duur. Het is geen kleine vouwwagen, met keuken erbij is het juist een behoorlijke bak, breder dan de dubbelklappers. Dat maakt dat ie wel fijn rijdt en het zorgt mede voor dat grote bed. Ik weet niet hoe handig je bent, misschien valt die aanpassing voor het bed ook zelf te maken? Dan kan je een oude Malawi kopen (zelfs de 1.0, daar hoeft de keuken niet af bij het opzetten) en toch het grote bed hebben.
Gelogd

Terugkerend

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Welke kleine vouwagens hebben een groot bed?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 25, 2023, 02:10:01 pm »

Bedankt voor de reacties! Goed om te weten dat de Malawi geen kleine vouwwagen is, geeft aan hoeveel kennis ik van de materie heb

Dat aanpassen van het bed is wel een idee, ben vrij handig in hout/meubelbouw, al heb ik nog nooit een bed gemaakt. Uitdaging zal dan ook worden hoe je het bouwen combineert met een werkplek. In mijn schuurtje van 3x2 ga ik het denk ik niet redden om hem om te zetten en in te meten voor het bed :)
Gelogd

thijsk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 24
  • Merk Vouwwagen: -
Re: Welke kleine vouwagens hebben een groot bed?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 25, 2023, 03:37:50 pm »

De Combi Camp heeft 210 * 160, wellicht is dat groot genoeg? Voordeel daarvan is dat er veel oude modellen te vinden zijn op marktplaats (bij oude modellen is het bed niet altijd zo groot, dus wel even goed kijken welke maat bed er is), waardoor je niet gelijk de hoofdprijs betaalt om het klappen uit te proberen
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal