Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Keuken inpak hacks  (gelezen 1705 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hannah

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde 2003
Keuken inpak hacks
« Gepost op: september 09, 2023, 02:53:12 pm »

Wij hebben nu een camplet met een vaste keuken, waar alle keukenspul ingaat: borden, bekers, bestek, kommen, pannen, koffie, thee, onderzetters, pannenlappen  en nog meer. Dat kan daar de hele vakantie bij alle verplaatsingen lekker op z’n plekje blijven zitten, geen omkijken meer naar.
Maar dat gaat veranderen. Er gaat een losse keuken komen, met een opvouwbare keukenkast.
Ik ben heel benieuwd naar handige ideeen, hoe voorkom ik dat ik iedere keer alle losse keukenmeuk door mijn handen moet laten gaan? Uit de opbergkrat, in het kastje, en zo nog een paar keer?
Er zijn hier vast mensen die dezelfde overstap hebben gemaakt, kom maar door!  :J
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Keuken inpak hacks
« Reactie #1 Gepost op: september 09, 2023, 03:03:46 pm »

Wij zijn van Camp-let naar caravan naar vouwwagen met losse keuken gegaan.
Wij missen het ontzettend. Een vaste keuken (die je niet hoeft te tillen of te verplaatsen.
Wij deden alle keuken spullen (minus gasfles, kookstel) in een boodschappenkrat en dat lag onder het bed. Op de camping zet je de keuken uit, en gaat het krat overpakken in de keuken. Bij het opruimen pak je weer alles in dat krat en zet je die weer onder het bed.
Gelogd

Hannah

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde 2003
Re: Keuken inpak hacks
« Reactie #2 Gepost op: september 09, 2023, 05:01:08 pm »

Deze vraag wordt ook gesteld namens Jer81!  8)
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Keuken inpak hacks
« Reactie #3 Gepost op: september 09, 2023, 06:22:01 pm »

Deze vraag wordt ook gesteld namens Jer81!  8)
Ik heb inmiddels een andere oplossing gevonden.  :)
Gelogd

Hannah

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde 2003
Re: Keuken inpak hacks
« Reactie #4 Gepost op: september 09, 2023, 06:37:34 pm »

Mooi! Wil je die delen, ter lering en vermaak?
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Keuken inpak hacks
« Reactie #5 Gepost op: september 09, 2023, 06:43:34 pm »

Mooi! Wil je die delen, ter lering en vermaak?
Vouwwagen verkopen en ander kopen met vaste keuken.
Gelogd

f2ride2001

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Prestige 1991
Re: Keuken inpak hacks
« Reactie #6 Gepost op: september 10, 2023, 12:31:22 pm »

Dat dus  :H :J
Gelogd
AlpenKreuzer Prestige 1991

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 560
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Keuken inpak hacks
« Reactie #7 Gepost op: september 10, 2023, 01:08:16 pm »

Een losse keuken zal altijd meer handelingen zijn. Je kan het eenvoudiger maken door met losse bakjes in de keuken te werken. Zodat je bijvoorbeeld een bakje met broodbeleg, kruiden, bestek in een keer in je keuken kan zetten.
Gelogd

Hannah

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde 2003
Re: Keuken inpak hacks
« Reactie #8 Gepost op: september 10, 2023, 03:29:56 pm »

Andere wagen... eeeh... ik zocht iets meer in de budgetvriendelijke richting. :P
Ik denk dat we inderdaad bakjes maken die je integraal in de keukenkast schuift. Maar omdat er hier best veel mensen zijn zonder vaste keuken in hun wagen, ben ik benieuwd of die nog iets hebben verzonnen waar ik nu niet aan denk.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Keuken inpak hacks
« Reactie #9 Gepost op: september 10, 2023, 03:34:46 pm »

Zoek eens op camping keuken box. Dan vind je een soort van dozen, die voorzien zijn van deksels / laden / poten, die compact in elkaar te doen zijn voor het transport en ter plekke uitvouwen tot een keuken. Hoef je ook niet om te pakken.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Keuken inpak hacks
« Reactie #10 Gepost op: september 10, 2023, 04:23:37 pm »

Wij hebben geen vaste keuken, maar wel een bermkeuken die in zijn geheel in de vouwwagen kan ingeladen worden, dus met de meeste keukenspullen er in. Bij aankomst uit de vouwwagenbak halen, pootjes onder zetten en klaar. Mogelijk kan je daar ook een keer op zoeken, op een goede tweedehands bermkeuken die past in je wagen.
Gelogd

Corien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Tent&trailer
Re: Keuken inpak hacks
« Reactie #11 Gepost op: september 10, 2023, 07:26:14 pm »

Wij hebben een losse keuken. Al naar gelang hoe lang we van plan zijn om op de camping te blijven en te koken of uit eten te gaan, zetten we de keuken op.
We hebben drie ladenboxen. Daar zitten vrijwel alle keukenspullen in die in de vouwwagen blijven: pannen, waterkoker, borden, bekers enz. Deze boxen staan gestapeld naast de keukenkast. De waterkoker halen we eruit en zetten we op de kast, of op de lades als we de keuken niet opzetten. Aan de andere kant van de kast staat de koelbox op een standaard. Daaronder een box met al het bestek. Etenswaren vervoeren we in een vouwkrat. Die halen we altijd uit de auto. Maar we zetten alleen spullen in de keukenkast als we ze gebruiken. Als we koken doen we dat op een safari chef met evt een elektrisch kookplaatje.
Het opzetten van de keuken is het meeste werk van het opzetten van de vouwwagen. Een aantal zaken heb je wel een paar keer in je handen als je meerdere campings aandoet. We hebben ooit een Combi Camp gehad met vaste keuken en dat zouden we (toch) niet naar terug willen.
Gr. Corina

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

martjeklap

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 105
  • Merk Vouwwagen: 3DOG, Traildog
Re: Keuken inpak hacks
« Reactie #12 Gepost op: september 10, 2023, 08:04:11 pm »

wij hebben de campoozkeuken, die past precies in de Traildog . In de keuken het serviesgoed en bestek, kruiden (vee), afwasbak, gasslang, etc. bij aankomst gasslang en afwasbak eruit halen. Voor de pannen en zo hebben we een rally usefullbox, die zetten we vanuit de kar onder de keuken. keuken is wel zwaar om uit de kar tehalen, maar als het moet kunnen we dat alleen doen, maar handiger is samen doen.
Gelogd

FrankAndrea

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 280
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Waterfront
  • Pluk de dag!
Re: Keuken inpak hacks
« Reactie #13 Gepost op: september 11, 2023, 06:34:25 am »

Onze keuken bestaat uit een houten inklapbare servieskast,  een Moscatelli -kast voor het kooktoestel, een losse brander, een losse tafel als aanrechtblad en natuurlijk een koelbox. Moscatelli en tafel staan buiten onder de luifel. Inderdaad is het even werk om het servies uit de krat in de kast te zetten, maar wij vinden het juist leuk om ons "huisje" weer in te richten en functioneel te maken. Het bestek is verdeeld over 2 mandjes: bestek en " gereedschap" ( kaasschaaf, schilmesjes e.d.)Het is écht een sport om alles weer in de krat te krijgen. Dat is dan echt puzzelen met zo'n bouwpakket maar ook daar zie ik de lol van in. Deze zomer hebben we de overnachtingskeuken gelanceerd: een kleine box met minimaal inventaris en alleen de brander. Voor ons werkt het vooralsnog prima.
Gelogd

Hannah

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Camplet concorde 2003
Re: Keuken inpak hacks
« Reactie #14 Gepost op: september 11, 2023, 08:36:49 am »

Kijk, dat vind ik nou zo leuk hier, al die ideeen. En ja FrankAndrea, ik moet vooral blijven bij wat bij ons past. Ik hou ook erg van kamperen met knijpers, elastieken en touwtjes. Lekker prutsen. Opruimen/inklappen en weer uitklappen/inrichten vind ik stiekem ook best leuke dagen. O :>
Niet te moeilijk denken, spullen in een krat en dat vind dan organisch zijn weg wel weer.
Overigens, stapellades lijkt me ook wel erg handig! Nooit bedacht dat die bestaan. Die zet je los in de kar met de spullen er in en je zet ze zo op elkaar, klaar keuken!
En je kunt ze lekker pimpen met leuke plakpasticjes ofzo. Want dat is weer een heel ander onderwerp, maar het kamperen lijkt wel steeds zwart/grijs/bruiner te worden. Vroeguh, in onze bungalowtenttijd, was dat rood/geel/groen/oranje en gebloemd. Heerlijk!  :H Nu is vaalgroen en ecru al heel wat.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal