Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Keuzestress  (gelezen 1361 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vroeyke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Keuzestress
« Gepost op: december 10, 2023, 09:51:55 pm »

Dag allemaal,

Wij overwegen een vouwwagen aan te schaffen. Wij zijn een gezin van 4. Belangrijk voor ons: snel opzetten, ruimte, luifel, niet te duur, grote bedden…

Er liggen 5 (tweedehands) opties op tafel:

- Jamet Arizona
- Trigano Galleon
- Raclet Arizona
- Raclet Antibes Tune
- Cabanon Neptune

Wat is volgens jullie de beste optie?
« Laatst bewerkt op: december 10, 2023, 09:59:28 pm door Vroeyke »
Gelogd

handige-harry

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Keuzestress
« Reactie #1 Gepost op: december 11, 2023, 10:39:01 am »

Ik weet niet hoe oud jullie kinderen zijn, en of ze zelf in een tentje willen slapen.

Wij zelf ook een gezin met 2 Kids, 8 en 11. Die slapen samen in een tentje naast de vouwwagen.

Als we aankomen op de camping en we krijgen alles niet af, dankzij mij gezondheid gaat alles wat langzamer;-).

Dan kunnen ze slapen in voortent voor 1 nachtje.

Wij hebben gekozen voor een panama Up, voldoet voor ons prima.

Is ook hier en daar nog uit te breiden
Gelogd

Vroeyke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Keuzestress
« Reactie #2 Gepost op: december 11, 2023, 10:47:19 am »

Onze kids zijn 2 en 7 jaar jong. Ze zijn nog wat jong om apart te slapen.

Onze voorkeur gaat dus uit naar een wagen voor 4 of zelfs meer personen met ruime voortent.  8)
« Laatst bewerkt op: december 11, 2023, 11:15:19 am door Vroeyke »
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Keuzestress
« Reactie #3 Gepost op: december 11, 2023, 11:35:28 am »

De wagens die je opnoemt zijn erg ruim, maar niet bepaald de snelste wagens. Je gaat dus ergens een prioriteit moeten stellen op ruimte of snelheid.


Een beetje tussenin de echt snelle klappers en de erg ruime wagens zijn mogelijk volgende wagens interessant voor jou om te bekijken:
Trigano Odyssee
Jamet Jametic
Combicamp Flexi
Tago Settler
diverse camplets
....

Gelogd

Vroeyke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Keuzestress
« Reactie #4 Gepost op: december 11, 2023, 03:19:22 pm »

De wagens die je opnoemt zijn erg ruim, maar niet bepaald de snelste wagens. Je gaat dus ergens een prioriteit moeten stellen op ruimte of snelheid.


Een beetje tussenin de echt snelle klappers en de erg ruime wagens zijn mogelijk volgende wagens interessant voor jou om te bekijken:
Trigano Odyssee
Jamet Jametic
Combicamp Flexi
Tago Settler
diverse camplets
....

 @FriedelP WW WW WW WW
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Keuzestress
« Reactie #5 Gepost op: december 11, 2023, 03:52:24 pm »

Vind de opties van friedel mooie zijn.
Die hebben de voortent die best groot zijn eraan vast zitten.
Dus minder losse onderdelen en daardoor makkelijker maar toch ruim.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Thomas1984

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up 2016
Re: Keuzestress
« Reactie #6 Gepost op: december 11, 2023, 04:09:23 pm »

En het zijn minder 'bouw'wagens. Vooral zo'n Arizona kan, als ze ouder zijn, een bouwpakket van stokken hebben voor de voortent. De 1,2,3 opzetsystemen die FriedelP gaan rapper maar ze hebben nog twee bedden met de mogelijkheid van een ondertent.

Ook goed te bedenken; wil je regelmatig verplaatsen en/of een weekendje weg? Dan is zo'n snelopzetter van het lijstje van FriedelP een goed idee. En gezien je gaat kamperen, zal het de bedoeling zijn dat je vooral buiten de tent bent. En mocht je toch meer ruimte willen, dan heb je aanritstenten (gastencabines) die ideaal kunnen zijn als speelruimte van de kinderen.

Ik had een Louisiana en dat was echt een bouwwagen, vergelijkbaar aan de Arizona. En dan is een uur tot anderhalf uur bouwen echt minder leuk als je gewoon wil kamperen en spelen met de kinderen.
Gelogd

Vroeyke

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Keuzestress
« Reactie #7 Gepost op: december 11, 2023, 07:09:00 pm »

En de Trigano Galleon? Is dat echt zo'n groot werk om op te bouwen? Want ik lees toch dat die er op 45-60 minuten staat, en dat is voor mij zeer acceptabel. Het mag iets hebben natuurlijk  :P

Ik besef dat het altijd wel wat 'schipperen' is, maar een Galleon heeft mega veel ruimte, ook de optie om een gastentent aan te ritsen en ik weet eentje van 2015 te koop staan in heel goede staat voor max. 4.000 euro. Dat lijkt mij een goede prijs, niet?

Groetjes!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Keuzestress
« Reactie #8 Gepost op: december 11, 2023, 08:23:24 pm »

Het ligt er ook aan waar je wilt kamperen.
Wij zoeken de zon op dus dan is een grote wagen niet nodig.
Maar als je slechter weer hebt is het juist fijn om je gezin allemaal binnen te hebben.

Als je voor groot gaat let dan op gemak van opzetten.
Je zit niet te wachten op een puzzel van stokken voordat de vakantie begint.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

par

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 475
  • Merk Vouwwagen: Bürstner Premio 450 TS (o wacht dat is een caravan...)
Re: Keuzestress
« Reactie #9 Gepost op: december 12, 2023, 09:02:55 am »

Wij hadden een combicamp Flexi en in de begin jaren speelde onze dochter in de buidel onder het bed. Daar lag dan al het speelgoed. Later hadden we een boogluifel met voorwand erbij. Met deze combinatie kun je de wand tussen voortent en luifel weghalen en creëer je ineens een grote voortent van 5 meter diep. Bij mooi weer hang je de wand terug en heb je een kleinere voortent en een diepe luifel.
Op deze wijze kun je ook naar de diverse andere wagens kijken. Dus kijk naar de mogelijkheden met wat bij de wagen geleverd wordt of er nog makkelijk bij te verkrijgen is. Daarmee kun je misschien meer van je wensen vervullen.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Keuzestress
« Reactie #10 Gepost op: december 12, 2023, 09:19:07 am »

En de Trigano Galleon? Is dat echt zo'n groot werk om op te bouwen? Want ik lees toch dat die er op 45-60 minuten staat, en dat is voor mij zeer acceptabel. Het mag iets hebben natuurlijk  :P

Ik besef dat het altijd wel wat 'schipperen' is, maar een Galleon heeft mega veel ruimte, ook de optie om een gastentent aan te ritsen en ik weet eentje van 2015 te koop staan in heel goede staat voor max. 4.000 euro. Dat lijkt mij een goede prijs, niet?

Groetjes!
Veel hangt af wat daar allemaal wordt bij gerekend en ook wat je allemaal doet. Onze wagen is ook een bouwwagen en opgebouwd staat die makkelijk in 30 minuten, echter dan begint het nog maar pas. Met haringen slagen ben je dan ook nog een behoorlijke tijd bezig. Bij de 123 systemen zit de bagage onder het bed, bij deze wagens zit die tussen de twee bedden in en moet je deze dus ook uitladen om comfortabel te zijn.
Verder hangt ook veel af van wat je allemaal wil opbouwen en dus ook telkens afbreken om wat comfortabel te zijn. Dat maakt ook een heel verschil. Echter dat laatste is meer afhankelijk van het gezin dan van de wagen en geld voor zowat alle wagens.


Nu wij zijn heel tevreden met onze wagen, echter wij verplaatsen ons niet zoveel. Meestal blijven we langere tijd op dezelfde plek en trachten daar heel veel wandelingen te doen en te verkennen. Komen daarna ook niet zo rap naar dezelfde regio terug omdat we die al zeer goed verkend hebben. Wij zitten ook voornamelijk in de bergen waar je niet altijd warm is en waar je niet altijd goed weer hebt. De ruimte was vroeger een plezier met slecht weer en jongere kinderen in ieder geval. Nu zijn de kinderen ouder en zouden we met minder ruimte kunnen doen, maar ga nog een paar jaar wachten tot de kinderen niet meer mee gaan of toch apart willen gaan slapen. Zei houden nogal van het comfort van van de grond slapen.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Keuzestress
« Reactie #11 Gepost op: december 12, 2023, 09:41:28 am »

Wij zijn begonnen met een Arizona, en later overgestapt naar een Europacamper Futura.... Ja het zijn allebei bouwwagens, maar als we kamperen staan we 2 weken op een camping, en verkennen de ruime omgeving gewoon wandelen of met de auto (we verkassen niet) Dan is de bouwtijd iets minder van belang, maar heb je wel baat bij een ruime voortent. Vooral met jonge kinderen is dat fijn.
Meestal kampereerden wij ook met andere familie naast ons/op dezelfde camping en was onze voortent een soort buurthuis :p
De Europacamper (cabanon) staat net zo snel als een Cabanon Mercury, maar heeft een praktischere voortent wat ons betreft (4 deuren), en met de halve boogtent met rechte wanden veel meer praktische ruimte, een boogtent is deels te laag, dus het gedeelte waar je kunt staan is veel kleiner. Al zullen de kids daar minder moeite mee hebben.
Ook speelt mee dat wij niet de zon opzoeken maar meer in de buurt kamperen (NL BE UK DE LU) en dan heb je wel eens minder weer.
Gelogd

f2ride2001

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Alpenkreuzer Prestige 1991
Re: Keuzestress
« Reactie #12 Gepost op: december 12, 2023, 07:39:20 pm »

Goh, dat had ik kunnen schrijven.....
Exact net als ons.
Vandaar dat we toen voor onze Alpenkeuzer Prestige kozen. We hebben er nog steeds geen spijt van ook al zijn onze kinderen inmiddels volwassen.

Maar daar heeft TP verder niets aan.
Gelogd
AlpenKreuzer Prestige 1991

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Keuzestress
« Reactie #13 Gepost op: december 13, 2023, 07:00:18 am »

Wij begonnen met een cabanon mercury. Heel veel werk en veel te groot voor kleine Zuiderse plekken en onze manier van reizen (6 campings per vakantie).  Die tussentent opzetten was echt een heel gedoe, alsook het aanhaken van de slaaptentjes.

Daarna een nieuwe 123 gekocht, een Odyssee. Veel sneller/handiger. Heel leuk als je 2 bedden nodig hebt maar voor ons nog te groot. Nutteloos veel binnenruimte voor in het zuiden en al die haringen slaan is ook veel werk. Je gebruikt de tent enkel om 'door' te lopen, maar ze neemt heel veel plaats in: grote (dure) plek nodig dus..zitten doe je toch onder de luifel.

 Sinds afgelopen zomer een nieuwe combi camp country omdat de kids in een tent slapen. Ideaal voor ons. We zetten enkel de luifel zonder wanden en hoeven maar 4 haringen te slaan. Om rond te trekken ideaal, kleine plek nodig wegens geen nutteloos grote 'doorloop'tent.  En vooral: geen haringen.

Regen? Dan maken we de wanden aan luifel.

Zo is er voor elk type wel wat te zeggen. In regenachtige streken/kamperen in andere seizoenen/ hadden we de cabanon WSS niet weggedaan, voor het zuiden, en vooral, om vaak te verhuizen,  was hij voor ons totaal niet geschikt. Als je elk jaar 3 weken in Nl staat is zo een mercury of, wat jij aanhaalt, Neptune, zeker heel erg geschikt.

 De ene wil ruimte, de andere snelheid. . Ga zeker bij de grote dealers, de soorten en merken eens vergelijken en geloof de opzetcijfers van de fabrikant niet.

De tijd zit ook heel hard in inrichting. Wij doen dat sober. Bagage blijft onder het bed, de keuken en koelkast kunnen blijven hangen, stroom ligt er al , verder geen lampenslingers, tafenlakens of bouwkasten of versieringen... Enkel een tafel en 4 stoelen, halen we uit. Wij zijn eerder van het efficiënte dan van het gezellige, en verhuizen dan ook vaak.

Ik zie mensen die langer op een plek staan, soms een hele dag opbouwen, en de dag voor ze vertrekken alweer al die 'gezelligheid' afbreken. Niks mis mee, het is immers vakantie, maar je moet er natuurlijk wel rekening mee houden.
 Wij zetten op een vertrekdag de wekker om 8u en zitten rond half 10 afgebroken, opgeruimd, broodjes gehaald en opgegeten en wel, in de auto, en bereiden de dag ervoor niets voor.

Mij kost het enkel veel werk om alle (4) surfboards op de VW te binden. Daar zoek ik dit jaar voor kortere ritten en korte tussencampings van 1 of 2 nachten,  nog een oplossing voor (lange ritten/verblijven op de VW, korte op de auto dat kan de avond ervoor, of zo)


Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: december 13, 2023, 08:48:25 am door metalpe »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.269
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Keuzestress
« Reactie #14 Gepost op: december 13, 2023, 10:43:02 am »

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal