Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Baby mee: tips??  (gelezen 14425 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anneke

  • Gast
Baby mee: tips??
« Gepost op: augustus 04, 2010, 08:57:52 pm »

alweer een vraag van mij:

We gaan voor het eerst kamperen met ons zoontje erbij. Bijna 6 maand oud nu.
Ik heb al gezien dat er meerdere mensen zijn met (kleine) kinderen.

Hebben jullie tips mbt de combi kamperen en baby?
In de breedste zin van het woord.




Gelogd

mikekiwi

  • Gast
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #1 Gepost op: augustus 04, 2010, 10:32:32 pm »

Het eerste dat mij te binnen schiet is zorgen dat je een schaduwplek hebt, zodat de kleine niet in de tent met 45 graden zijn slaapje moet doen... Zo ook een parasolletje mee, liters zonnebrand (afhankelijk van de bestemming ;)  )
Wat vertrouwde knuffels erbij en dan genieten denk ik. Babyfoon is niet nodig denk ik :X

Wellicht had je zelf bovenstaand ook al bedacht, maar toch...
Gelogd

anneke

  • Gast
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #2 Gepost op: augustus 05, 2010, 08:13:30 am »

Het eerste dat mij te binnen schiet is zorgen dat je een schaduwplek hebt, zodat de kleine niet in de tent met 45 graden zijn slaapje moet doen... Zo ook een parasolletje mee, liters zonnebrand (afhankelijk van de bestemming ;)  )
Wat vertrouwde knuffels erbij en dan genieten denk ik. Babyfoon is niet nodig denk ik :X

Wellicht had je zelf bovenstaand ook al bedacht, maar toch...

Inderdaad, maar dat is niet erg, want stel dat we het NIET bedacht hadden...zo ook campingbedje als box.
nog meer ideeen/tips?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #3 Gepost op: augustus 05, 2010, 09:40:07 am »

Campingbedje mee: Ons schatje sliep wel in de Deryan die dus nu te koop is. Maar als box-los-van-de-grond gebruikten we een campingbedje. Muskietennet erover en het schatje heeft geen last van beesies. Gemakkelijk (inclusief smurf) te verplaatsen naar de dichtstbijzijnde schaduwplek.

Kinderstoeltje. Is iets om over na te denken: comfort, stabiliteit en ook nog hoe dat ding mee te nemen. Wees kritisch: soms lijkt iets erg handig, wan uit elkaar te halen, maar onze ervaring was dat je dan met twee kleinere onhandige dingen om in te pakken zat.

Luiers (in het buitenland) van huis meenemen. Niet omdat je elders wellicht iets meer betaald, maar vooral omdat de maten en merken kunnen afwijken...

Babyvoeding idem... Neem wat reserve mee...

ORS mag natuurlijk niet ontbreken!

Met de warmte: drinken drinken, drinken en tussendoor kan de kleine dan nog wel wat drinken.

Zorg voor een ritme. Dat heb je zelf ook af en toe een momentje rust... Niet iedere dag de hele dag weg, maar als jouw kleine slaapt overdag, hou dat er in.

Airco in de auto... En zorg dat de kleine niet per se alleen hoeft te zitten op een lange rit. Houd de bank naast de kleine vrij, als die het autorijden spuugzat is, kan er een poosje iemand naast hem/haar komen zitten.

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

anneke

  • Gast
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #4 Gepost op: augustus 05, 2010, 01:21:20 pm »

Kijk, dat zijn goede tips. Over de voeding hoeven we ons gelukkig niet druk te maken. Heb ik altijd bij me ;)


wat voor kinderstoeltje hadden jullie?
ik zie wel van die opvouwbare gevallen, maar of die nu zo ideaal zijn...
en om de stokke mee te zeulen..
We hebben thuis wel een bumbo. Hmmm eens denken of we die misschien mee kunnen nemen
Gelogd

mikekiwi

  • Gast
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #5 Gepost op: augustus 05, 2010, 01:27:15 pm »

wij hadden altijd zo'n ikea stoel mee. Die stokken kan je altijd wel kwijt in de auto/wagen, maar dat zitje kan een onding zijn om mee te nemen in de auto. Maar toch waren we blij dat we hem bij ons hadden!

Maar toch, de stokke is uit elkaar gehaald toch ook niet al te groot... ;)
Gelogd

anneke

  • Gast
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #6 Gepost op: augustus 05, 2010, 01:48:26 pm »

Gelogd

PH

  • Gast
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #7 Gepost op: augustus 05, 2010, 01:53:00 pm »

Wij nemen altijd alleen wat voeding en luiers voor de reis en de eerste dagen mee. Daarna kun je het prima in het land van bestemming kopen, daar worden namelijk ook baby's geboren.

Bovendien zijn luiers en voeding in bijvoorbeeld frankrijk veel goedkoper dan in Nederland, de maten van luiers verschillen niet...

ikeastoel idd ideaal, ga nooit meer zonder

groet
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #8 Gepost op: augustus 05, 2010, 01:53:17 pm »

Die is minder beroerd dan het kreng wat wij hadden. De stokken raak je gemakkelijk kwijt, het stoeltje kan wel onder een voorstoel oid.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

mikekiwi

  • Gast
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2010, 01:59:06 pm »

bedoel je deze??http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40140046
Ja!

Die is minder beroerd dan het kreng wat wij hadden. De stokken raak je gemakkelijk kwijt, het stoeltje kan wel onder een voorstoel oid.

Hmm..ik weet niet wat voor auto jij hebt, maar veel respect als je die Ikea-zitting onder je voorstoel kwijtkunt. Denk dat het niet gaat lukken namelijk. Bij ons was het (in een Ford C-Max) zo dat we de kofferbak volstouwden, daarna in een hoekje de Ikea-zitting leggen en daarna hard de kofferklep dichtgooien en niet meer aankomen tot je op de plek van bestemming bent aangekomen.  :+

Gelogd

NiBiRo

  • Gast
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #10 Gepost op: augustus 05, 2010, 07:14:37 pm »

Ook wij gingen met de ikea stoel op vakantie. Ging perfect, dit jaar gaatie ook mee.
En ook bij ons verleden jaar naar italie, met twee man de achterklep dichtgooien en pas in Calceranica weer open..
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #11 Gepost op: augustus 05, 2010, 07:37:21 pm »

Hmm..ik weet niet wat voor auto jij hebt, maar veel respect als je die Ikea-zitting onder je voorstoel kwijtkunt. Denk dat het niet gaat lukken namelijk. Bij ons was het (in een Ford C-Max) zo dat we de kofferbak volstouwden, daarna in een hoekje de Ikea-zitting leggen en daarna hard de kofferklep dichtgooien en niet meer aankomen tot je op de plek van bestemming bent aangekomen.

Wij hadden een Ford Focus C-Max. Als het lijdend voorwerp nog in de stoel moet, kan je mooi de ruimte tussen achterbank en voorstoel daarvoor benutten. Dat was wat we in de C-Max deden. Inmiddels hebben we geen kinderstoel meer nodig, maar ik denk dat ze onder de stoelen in de Seat wel passen...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #12 Gepost op: augustus 08, 2010, 12:47:57 am »

Die Ikea stoel is idd perfect. Ging bij ons in de bak, volgepropt met luiers of kleding or whatever..
Toen onze zoon 1 jaar was, ging hij voor het eerst mee kamperen. Er bleek op de camping geen babybadje te zijn..slechte voorbereiding van mij vrees ik. Maar geen nood! In een Curver box gaat het ook prima! We  hadden wel geluk dat we vlakbij het toiletgebouw zaten voor het warme water!

Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

anneke

  • Gast
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #13 Gepost op: augustus 08, 2010, 09:03:48 pm »

@geertje68:
goede tip, dank je wel.
en wat een leuke foto zeg.
Gelogd

anneke

  • Gast
Re:Baby mee: tips??
« Reactie #14 Gepost op: augustus 16, 2010, 01:58:19 pm »

We hebben afgelopen weekend voor het eerst gekampeerd!
ging erg goed.

Gelukkig maar. Dan heb ik voor de volgende direct een supertip:

koop een wollen boxpakje voor uk: zorgt ervoor dat uk lekker koel is als t warm is, en lekker warm, als t koud is.



Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal