Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Kampeermentaliteit???  (gelezen 10631 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Kampeermentaliteit???
« Gepost op: augustus 23, 2010, 12:38:10 am »

Vertellen jullie me eens wat jullie nou 'de' kampeermentaliteit vinden!

Is dat zoals Bassie zingt op de homepage: Hee buurman, bakkie???

Op de camping waar wij stonden was dat wel zo'n beetje de stemming. Ha buurman, dag buurvrouw! Potje badmintonnen?? Stukkie wandelen? Kom je bij ons vuurtje zitten? Bakkie?? Wat hebben jullie vandaag gedaan? Regende het daar ook? ::)

pffff, ik vind mezelf niet een heel asociaal persoon al ben ik wel op mijn privacy gesteld. Maar dit vond ik toch teveel van het goeie.

Voor mij zijn kampeerders mensen die wel altijd bereid zijn elkaar een handje te helpen, die elkaar groeten en evt een praatje maken, met buren waarmee het echt klikt misschien wel eens een bakkie doen...maar verder zijn wij denk ik wel erg op onszelf dan misschien. Als de kids slapen 's avonds, zitten wij gráág met ons tweetjes onder de luifel, bakkie en wijntje doen, boekje lezen, kletsen. Ik wil ook niet aan iederéén vertellen wat wij die dag hebben gedaan!

Zijn wij nou geen echte kampeerders??  ;D
Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

Hans-K

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #1 Gepost op: augustus 23, 2010, 12:59:20 am »

Naar mijn mening hebben jullie de ideale kampeermentaliteit.
Mensen als jullie zou ik graag op de camping als buren zien.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #2 Gepost op: augustus 23, 2010, 05:43:44 am »

Niks mis mee.
Een praatje overdag is leuk maar om nou iedere avond bij elkaar te zitten nee.
Lekker spontaan met zijn allen aan de kampvuur terecht komen is top maar dit hoeft ook niet elke avond.


Mijn mentaliteit relax.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

marcel.s

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2010, 06:16:24 am »

wij komen vaak op rustige campings, klein, en daar doe je goeiedag, hallo en hoi.

ik kom het liefst niet te veel nederlanders tegen , ik ben op vakantie in het buitenland namelijk ,en dan heb je geen zin in die bulderende gasten.

ik vind namelijk dat nederlandse kampeerders met die grote caravans proberen om de camping over te nemen.

nee, wij gaan lekker wandelen en doen ons ding en komen dan lekker tot rust.

en af en toe een babbeltje is prima, en als het echt gezellig is kan een koffie ook lekker zijn . :)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #4 Gepost op: augustus 23, 2010, 08:09:32 am »

Volledig mee eens.

Als het nodig is steek je een handje toe, maar ik hoef niet iedere dag 'gezellig' verplicht met anderen op te trekken. Rustig een bakkie onder de luifel met zijn tweetjes als de schatjes slapen (of in elk geval in bed liggen). Heerlijk die rust.

Het lijkt of de topicstarter op een verkeerde camping stond... Zoals de meesten hier schrijven hebben ook wij hier zelden of nooit iets van gemerkt. Wij staan meestal op boeren- of mini-campings, zou dat er mee te maken hebben?
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

jimrea

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #5 Gepost op: augustus 23, 2010, 09:28:25 am »

Daar wij dit jaar op de (boeren) camping Buitenplaats te Enigenburg stonden, heb ik wel enige ervaring met kampvuurtjes.
De stookplaats was naast mijn vouwwagen aan de andere kant vh toegangspad.
Bere gezellig, het is een paar keer 4 a 5 uur in de ochtend geworden.
Ik haakte dan rond 3 uur af, maar heb nooit probleem gehad met lawaai oid.
Ik zat ook niet alle keren bij het vuur.


Maar in het buitenland, het liefst geen Hollanders met hun herrie.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #6 Gepost op: augustus 23, 2010, 09:46:23 am »

ook wij vinden het heerlijk om op vakantie gewoon lekker onder de luifel te zitten en te rummycuppen of lezen.
ik ben iemand die graag een praatje maakt maar dat is dan in het voorbij gaan of bij de afwasplaats of als je richting de wc loopt.
maar we zijn geen types die bakkie doen bij de buren en of uit gaan met de buren.
we gaan wel eens met zwager schoonzus en kind(eren) op vakantie en zelfs dan klepperen we niet iedere minuut bij elkaar.
en doen wel eens dingen met elkaar maar ook vaak alleen.
Gelogd
Jevipro

fish

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #7 Gepost op: augustus 23, 2010, 11:05:35 am »

Wij staan het liefst zonder iemand naast ons  :# Na een heel jaar een half uur kletsen om een bh van 19,99 te verkopen, ben ik uitgepraat op vakantie   tegen vreemden:# Groeten doe ik altijd.

Maar ik moet wel zeggen, wij waren een paar jaar geleden in Luxemburg. We hadden een plek gevonden waar we helemaal alleen stonden. Heerlijk We gingen het stadje verkennen en toen we terug kwamen NEEEEEEEEEEEEEEE 5 meter naast ons een carabluhhhh :ca (*&^%$%$@# Terwijl het hele veld leeg was  :( We keken BOOSSSSSSSSSS naar ze. De volgende morgen loop ik langs en knikte toch maar. Zegt die vrouw jij komt uit Den haag he??? Ik zeg Nee Delft. Toen zei ze waar ik werkte!!! Ik dacht nee een klant. We vertrekken morgen. Bleek ze ook op de laan te werken waar ik werkte. Sterker nog ik kwam regelmatig op haar werk om wat te kopen en werd door haar geholpen. En dan iemand niet herkennen  ::) Dat verwacht je ook niet he?

Het is onze leukste vakantie geworden. We zaten bij elkaar,als we zin hadden. Hebben ge bbq, zijn de laatste dag met z,n 4tjes uit eten gegaan. Maar we bleven ook wel met z,n 2tjes voor onze tent zitten. Toen we besloten om nog een paar dagen naar Duitsland te gaan, keken ze alletwee heel triest. We hadden  spijt dat we waren vertrokken  :#


Dus het kan ook leuk zijn.Als het maar ongedwongen is en geen must dat ouwe jongens krentenbrood.
« Laatst bewerkt op: augustus 24, 2010, 12:46:01 pm door nel »
Gelogd

Hans-K

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #8 Gepost op: augustus 23, 2010, 12:01:31 pm »

Raar dat vele nederlanders liever geen nederlanders tegen willen komen omdat zoals iemand hier schrijft het bulderende gasten zijn.
Bedenk dan wel dat die zelfde nederlanders dat dan ook van jou vinden.
De nationaliteit heeft volgens mij niets te maken met wel of geen overlast maar het is de mentaliteit van de mensen die het wel niet niet gezellig maken op een camping
Gelogd

jimrea

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #9 Gepost op: augustus 23, 2010, 01:09:50 pm »

Raar dat vele nederlanders liever geen nederlanders tegen willen komen omdat zoals iemand hier schrijft het bulderende gasten zijn.
Bedenk dan wel dat die zelfde nederlanders dat dan ook van jou vinden.
De nationaliteit heeft volgens mij niets te maken met wel of geen overlast maar het is de mentaliteit van de mensen die het wel niet niet gezellig maken op een camping
Nou nee, ik ben op buitenlandse vakantie al voor alles uitgemaakt, tot Marrokaan aan toe maar nog nooit voor Hollander.
Wij schijnen de ultime anti tourist te zijn, we gaan naadloos op in de massa.  :#
In Tsjechie regelmatig voor inboorling aangezien, tot ze het kenteken vd auto ontwaarden.  :)
Gelogd

Hans-K

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #10 Gepost op: augustus 23, 2010, 01:15:18 pm »

Nou nee, ik ben op buitenlandse vakantie al voor alles uitgemaakt, tot Marrokaan aan toe maar nog nooit voor Hollander.
Wij schijnen de ultime anti tourist te zijn, we gaan naadloos op in de massa.  :#
In Tsjechie regelmatig voor inboorling aangezien, tot ze het kenteken vd auto ontwaarden.  :)

Leuk dat je je door mijn reactie aangesproken voelt maar ik bedoelde meer de reactie van Marcel-s
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #11 Gepost op: augustus 23, 2010, 07:05:35 pm »

Leuk dat je je door mijn reactie aangesproken voelt maar ik bedoelde meer de reactie van Marcel-s
ik spreek uit ervaring, op campings waar veel nederlanders zijn is het vaak niet fijn, andere nationaliteiten lijken wel eens beschaafder .

vooral die met die grote caravans, die zijn lekker mans, en laten graag horen dat ze er zijn.
met kinderen die vervolgens bij de eigen caravan niet mogen spelen met een bal of zo,en vervolgens even verderop gaan spelen, ......................................................bijna onder je luifel :(

dus ik graag niet te veel eigenvolk in het buitenland ,+ dat ik in het buitenland ben! en niet in nederland...
 en ja er zullen ook gezellige landgenoten zijn,maar ik ben ze nog niet echt tegen gekomen ,de laatste tijd...

behalve dan hier op het forum met de meetings, dan zie je het bovenstaande niet terug.

het lijkt soms wel of de kinderen hier in de club wel opgevoed worden. :H
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #12 Gepost op: augustus 23, 2010, 07:55:43 pm »

Vertellen jullie me eens wat jullie nou 'de' kampeermentaliteit vinden!

Is dat zoals Bassie zingt op de homepage: Hee buurman, bakkie???

Op de camping waar wij stonden was dat wel zo'n beetje de stemming. Ha buurman, dag buurvrouw! Potje badmintonnen?? Stukkie wandelen? Kom je bij ons vuurtje zitten? Bakkie?? Wat hebben jullie vandaag gedaan? Regende het daar ook? ::)

pffff, ik vind mezelf niet een heel asociaal persoon al ben ik wel op mijn privacy gesteld. Maar dit vond ik toch teveel van het goeie.

Voor mij zijn kampeerders mensen die wel altijd bereid zijn elkaar een handje te helpen, die elkaar groeten en evt een praatje maken, met buren waarmee het echt klikt misschien wel eens een bakkie doen...maar verder zijn wij denk ik wel erg op onszelf dan misschien. Als de kids slapen 's avonds, zitten wij gráág met ons tweetjes onder de luifel, bakkie en wijntje doen, boekje lezen, kletsen. Ik wil ook niet aan iederéén vertellen wat wij die dag hebben gedaan!

Zijn wij nou geen echte kampeerders??  ;D
Die van jullie klinkt helemaal prmia :J :J
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #13 Gepost op: augustus 23, 2010, 08:07:42 pm »

Bij mij is 'kampeermentaliteit' gelijk aan 'natuurlijk vrijheid ervaren'.

Vooral de term 'vrijheid' is hierin belangrijk. Voor mij betekent dit namelijk dat de keuzes die ik maak niet of nauwelijks be?nvloedt worden door factoren buiten mij en mijn gezin om. Wij bepalen wat wij gaan doen en hoe we het doen. Wel is hierin belangrijk dat ik ook andere 'cirkels van vrijheid' niet verstoor.
Hoe je het met anderen regelt is dus afhankelijk van jou en de anderen, maar respecteer in eerste instantie elkaars 'cirkel' waarin je iemands omgeving verstoort. Je kunt dus best iemands ruimte aftasten, maar je dient wel gevoelig te zijn voor de signalen die die persoon retourneert.

Het 'natuurlijk' is voor mij ook heel belangrijk aangezien ik als 'city slicker' uit de Randstad het hele jaar al genoeg drukte om mij heen heb, terwijl ik juist zo graag in de natuur vertoef. Kamperen is hierbij een mooie methode aangezien je dan continu in die natuur kan zijn. Tevens ben je er dan al als je activiteiten in die natuur wilt ondernemen.
In de natuur vind ik tevens geen zaken thuishoren die de aandacht van een mens zo snel naar zich toe trekken. Ik doel hierbij op diverse media als tv, kranten en andere door marketing-formules doorspekte dragers van informatie. De gehele marketing-methode is namelijk gestoeld op het be?nvloeden van jouw gedrag, liefst zonder dat je het door hebt. En dit is weer in strijd met de eerder omschreven 'vrijheid'.




'Natuurlijk vrijheid ervaren' dus.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

marcel.s

  • Gast
Re:Kampeermentaliteit???
« Reactie #14 Gepost op: augustus 23, 2010, 10:07:09 pm »

 :**
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal