Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon met greenbox en Peugeot Partner2 met achterklep..?  (gelezen 15309 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Cocoon met greenbox en Peugeot Partner2 met achterklep..?
« Reactie #15 Gepost op: maart 17, 2014, 09:27:53 pm »

Misschien een verlengde trekhaak
Gelogd

Erik

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Even niets...
Re: Cocoon met greenbox en Peugeot Partner2 met achterklep..?
« Reactie #16 Gepost op: maart 17, 2014, 09:45:41 pm »

Koppeling staat volgens mij (maar eigenlijk niet goed op gelet) uitgetrokken dus daar zit geen winst. Maar door deze opmerking bedenk ik nog iets; als je ergens stopt staat de koppeling waarschijnlijk wel een stukje ingeduwd en is de ruimte nog iets minder dan nu op de foto's..

De tentbak hoeft niet verplaatst te worden hoor, ik heb zeker nog 20cm ruimte tussen de bak/dekzeil en de greenbox. De vraag is alleen of ik de box zelf op zijn eigen onderstel ga verplaatsten (kan een paar cm en zou genoeg zijn) of dat ik de bevestiging van het keukenonderstel op de dissel ga verplaatsen (meer werk maar dan kan de box nog verder naar achteren en hoe meer ruimte tussen de klep en de box, des te beter, zeker gezien het koppelingverhaal hierboven).
« Laatst bewerkt op: maart 17, 2014, 09:48:06 pm door Erik »
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Cocoon met greenbox en Peugeot Partner2 met achterklep..?
« Reactie #17 Gepost op: maart 17, 2014, 10:19:16 pm »

Koppeling staat volgens mij (maar eigenlijk niet goed op gelet) uitgetrokken dus daar zit geen winst. Maar door deze opmerking bedenk ik nog iets; als je ergens stopt staat de koppeling waarschijnlijk wel een stukje ingeduwd en is de ruimte nog iets minder dan nu op de foto's..

De tentbak hoeft niet verplaatst te worden hoor, ik heb zeker nog 20cm ruimte tussen de bak/dekzeil en de greenbox. De vraag is alleen of ik de box zelf op zijn eigen onderstel ga verplaatsten (kan een paar cm en zou genoeg zijn) of dat ik de bevestiging van het keukenonderstel op de dissel ga verplaatsen (meer werk maar dan kan de box nog verder naar achteren en hoe meer ruimte tussen de klep en de box, des te beter, zeker gezien het koppelingverhaal hierboven).

Tip bij het verplaatsen van de greenbox:
de ruimte tussen greenbox en tentbak luistert nauw.
Kijk eerst eens wanneer de keuken opengeklapt is, hoeveel ruimte je dan nog over hebt. de deksel komt redelijk naar achteren.
een paar cm moet lukken, maar kijk eerst eens goed!

succes!!!
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Cocoon met greenbox en Peugeot Partner2 met achterklep..?
« Reactie #18 Gepost op: maart 17, 2014, 11:00:21 pm »

Ik weet niet of het mag...... Als je de trekhaak demonteerd en dan langere bouten met een opvulstuk, of eventueel extra bouten er tussen, weer monteren zodat de trekhaak 2 cm naar achteren komt? :)
Gelogd

Erik

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Even niets...
Re: Cocoon met greenbox en Peugeot Partner2 met achterklep..?
« Reactie #19 Gepost op: maart 18, 2014, 12:06:00 am »

Ik denk niet dat dat mag.. maar ik weet niet of ik dat ook zelf wel wil..

Als de juiste bouten gebruikt worden zal het best wel goed gaan en ik heb er inderdaad ook al over zitten denken  :O
Ik heb beschikking over een freesbank dus een mooi vlak vulstuk is zo gemaakt..
« Laatst bewerkt op: maart 18, 2014, 12:08:29 am door Erik »
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Cocoon met greenbox en Peugeot Partner2 met achterklep..?
« Reactie #20 Gepost op: maart 18, 2014, 06:33:52 am »

misschien een hele domme opmerking van mijn kant, maar lukt het ook niet als de greenbox openstaat?
Volgens mij zit de keuken niet tot aan de nok van de box gevuld, dus dan zou de klep misschien open kunnen draaien.

Overigens vind ik dat de achterklep nog redelijk ver open kan, dus je kan iig bij je bagage.
En mocht het echt onoverkomelijk zijn, dan is loskoppellen een fluitje van een cent.
Gelogd
live life outdoors

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Cocoon met greenbox en Peugeot Partner2 met achterklep..?
« Reactie #21 Gepost op: maart 18, 2014, 06:47:32 am »


Ik denk niet dat dat mag.. maar ik weet niet of ik dat ook zelf wel wil..

Als de juiste bouten gebruikt worden zal het best wel goed gaan en ik heb er inderdaad ook al over zitten denken  :O
Ik heb beschikking over een freesbank dus een mooi vlak vulstuk is zo gemaakt..
Ik zou het serieus overwegen, als het om 20 ... 30 mm gaat en waarschijnlijk ook doen.
Gelogd

Erik

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Even niets...
Re: Cocoon met greenbox en Peugeot Partner2 met achterklep..?
« Reactie #22 Gepost op: maart 18, 2014, 12:33:36 pm »

misschien een hele domme opmerking van mijn kant, maar lukt het ook niet als de greenbox openstaat?
Volgens mij zit de keuken niet tot aan de nok van de box gevuld, dus dan zou de klep misschien open kunnen draaien.

Overigens vind ik dat de achterklep nog redelijk ver open kan, dus je kan iig bij je bagage.
En mocht het echt onoverkomelijk zijn, dan is loskoppellen een fluitje van een cent.


Is zeker geen domme opmerking, mijn vriendin zei dat ook al toen ik thuis kwam  :O
Maar heb ik niet eens geprobeerd, ik vind dat het niet zo moet zijn dat de keuken open moet als je de achterklep van de auto wil openen..
Als er een schuifdeur in de Partner had gezeten had het nog niet zo'n probleem geweest maar het feit is dat er een volwassen Briard (zoek op ras  :+ ) in een bench achterin de auto zit die er af en toe uit  moet ;) Klep moet dus volledig open kunnen.


Misschien wordt de oplossing een combinatie van beide; de greenbox is heel eenvoudig op zijn frame een paar cm naar achteren te plaatsten, alleen nieuwe gaten boren en de oude dichten. Dit in combinatei met bv een plaat van +/- 15mm tussen de trekhaak geeft zo 35 á 40mm meer ruimte, wat ook handig is als de Cocoon eens niet perfect recht achter de auto staat  :J
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Cocoon met greenbox en Peugeot Partner2 met achterklep..?
« Reactie #23 Gepost op: maart 19, 2014, 06:44:52 pm »


ik vind dat het niet zo moet zijn dat de keuken open moet als je de achterklep van de auto wil openen..
een volwassen Briard in een bench achterin de auto zit die er af en toe uit  moet ;) Klep moet dus volledig open kunnen.

dan leg je de hondenkoekjes in de greenbox :) moet die toch open.

Over een paar jaar misschien een andere auto? Ik vind knutselen aan frames iets te spannend. Misschien komt dat wel door mijn linker handen.
Gelogd
live life outdoors

Erik

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Even niets...
Re: Cocoon met greenbox en Peugeot Partner2 met achterklep..?
« Reactie #24 Gepost op: maart 19, 2014, 07:48:14 pm »

 :N
Aam frames knutselen vind ik niet zo spannend, dat doe ik wel vaker al gaat het dan om een motorfietsframe ;)

Andere auto gaat m niet worden, voorlopig is deze Partner 2.0 HDI ideaal voor ons.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Cocoon met greenbox en Peugeot Partner2 met achterklep..?
« Reactie #25 Gepost op: maart 19, 2014, 08:24:04 pm »

Aan de hand van dit voorbeeld blijkt dat er voor vouwwagen fabrikanten nog heel wat te innoveren overblijft.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: Cocoon met greenbox en Peugeot Partner2 met achterklep..?
« Reactie #26 Gepost op: maart 19, 2014, 08:30:44 pm »

idee:
ik weet je kan de gehele tentbak los maken en enkele cm naar achteren kan verschuiven (let hierbij op dat de spatborden los haalt)
daarna de greenboxframe evenwijdig verzetten.
vervolgens spatborden monteren, wellicht 2 gaatjes boren voor montage.

is het geheel net pasklaar gemaakt. :)
Gelogd

Erik

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Even niets...
Re: Cocoon met greenbox en Peugeot Partner2 met achterklep..?
« Reactie #27 Gepost op: maart 19, 2014, 11:32:37 pm »

@ Retteketed;
De tentbak hoeft niet naar achteren hoor, het gaat maar om een paar cm en die speling heb ik wel tussen de keueken en de tent gok ik. Alleen zoals eerder gezegd even oppassen dat de klep van de keuken niet tegen de tent komt als deze open staat.

Ik heb er wel vertrouwen in, zal alleen nog even duren voordat ik eraan begin, vanwege tijdgebrek..  :X

Gelogd

Erik

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Even niets...
Re: Cocoon met greenbox en Peugeot Partner2 met achterklep..?
« Reactie #28 Gepost op: juli 29, 2014, 04:41:40 am »

Nou, we zijn vier maanden later en onze vakantie is alweer drie weken voorbij..

Uiteindelijk heb ik de greenbox 47mm naar achteren op het keukenframe verplaatst. Dit was de makkelijkste optie, ruimte tussen het tentdoek en het deksel van de keuken als deze open staat is nog voldoende en de kofferklep gaat nu ruim langs de greenbox. Vulstuk tussen de trekhaakkogelbevestiging is dus niet nodig gebleken.
Wel heb ik ook de uitklapwielen van de keuken ook zover mogelijk naar achteren verplaatst om als de keuken er een keer af moet deze wel stabiel te kunnen verrijden, origineel zit het zwaartepunt van de keuken al wat naar achteren, en die 47mm verplaatsing van de box op het frame zorgt ervoor dat het spul wel erg instabiel wordt tijdens verrijden.. (feit is dat we de keuken tijdens kamperen in twee jaar nog niet één keer van de dissel gehaald hebben..)

Dus probleem simpel opgelost, de Cocoon moet wel redelijk recht achter de auto staan en de koppeling uitgetrokken. Kofferklep kan overigens niet open als het deksel van de greenbox al open staat maar dat is geen probleem.

Al met al ruim 6000km gereden door Frankrijk en Spanje, 6 campings aangedaan en wederom enorm genoten van onze Cocoon  :J WW



Grtz  Erik&Miranda
« Laatst bewerkt op: juli 29, 2014, 04:58:46 am door Erik »
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal