Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper mtt keuken - afvoer spoelbak  (gelezen 2133 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henkvb

  • Gast
Holtkamper mtt keuken - afvoer spoelbak
« Gepost op: juni 20, 2014, 08:08:54 pm »

Tijdens Pinksteren voor het eerst onze holtkamper aero mtt geprobeerd. Op een paar kleine puntjes na zeer goed bevallen. Thuisgekomen alle vastgestelde puntjes opgelost. Enige dat open staat is het volgende.
Spoelbak keuken is voorzien van afvoer deze eindigt met een kunststof bus voorzien van schroefdraad aan de onderzijde. Dmv contramoer wordt deze vastgezet op de bodem. Om vuilwater in tank op te vangen is het bevestigen van een stukje slang gewenst. Echter maat van het schroefdraad is 19 of 20mm. (Moeilijk te meten ) in de handel zijn alleen koppelingen te vinden met maten als 21mm. 19mm is niet te vinden.
Wie weet hoe ik deze afvoer kan verlengen. Holtkamper heb ik al gemaild en gevraagd. Tot op heden niets vernomen.
Gelogd

RonvanTilburg

  • Gast
Re: Holtkamper mtt keuken - afvoer spoelbak
« Reactie #1 Gepost op: juni 21, 2014, 11:31:37 am »

kijk eens bij een tuincenter, vaak hebben vijver aansluitingen ook die afwijkende maten
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Holtkamper mtt keuken - afvoer spoelbak
« Reactie #2 Gepost op: juni 21, 2014, 11:45:43 am »

Of kijk bij pvc drukbuis (bijvoorbeeld www.pvcvoordeel.nl) Waarschijnlijk is het een inch-maat, en dan zou dat 1/2inch draad zijn.
Gelogd

japza48

  • Gast
Re: Holtkamper mtt keuken - afvoer spoelbak
« Reactie #3 Gepost op: juni 21, 2014, 07:04:05 pm »

De contramoer verwijderen en er een Gardena koppeling op zetten. Klik je daarna gewoon een stukje tuinslang van de gewenste lengte aan en klaar is Klara.
Als je gaat rijden klik je het afvoerslangetje eenvoudig los, ik gooi hem in de vuilwatertank zodat ze bij elkaar blijven.

Het is wel even friemelen want om de moer los te draaien, moet je eerst de moer die in de bak zit lossen anders draai je je zeil kapot.

Gelogd

Kooikertje

  • Gast
Re: Holtkamper mtt keuken - afvoer spoelbak
« Reactie #4 Gepost op: augustus 11, 2014, 06:05:16 pm »

Een beetje late reactie misschien, maar ik heb alweer enige tijd niet op het forum gekeken.....
Ik ben gelijk naar de garage gelopen en zie dat bij onze MTT Kyte keuken de contramoer al geschikt was voor een Gardena bij alfelevering. Ik heb deze er vrijwel direct na aflevering in 2012 op gedraaid en voila, de truc met de afkoppelbare slang zoals de vorige schrijver aangeeft :)
Vreemd dat Holtkamper dot heeft veranderd.
Niet elke verandering is dus een verbetering  ::)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal