Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Spacer of Astro?  (gelezen 3420 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Spacer of Astro?
« Gepost op: augustus 16, 2014, 12:18:41 pm »

Wij gaan overstappen van onze Flyer naar een model wat makkelijker door 1 persoon is op te zetten en af te breken. Daarbij willen we de keuken op de dissel kunnen laten zitten.

En tenslotte willen we in de 'lengte' blijven slapen. Dan hoef je elkaar niet wakker te maken wanneer je op ongelijke tijden in of uit bed stapt..:-) Dat maakt de Cocoon minder geschikt, alhoewel ik deze verder wel erg mooi en practisch vind.

De Kyte vind ik zelf niet echt een optie, omdat ik niet overtuigd ben van de functionaliteit van de geen-stok luifel. Bovendien zit de keuken vast aan de wagen en vergt het waterpas zetten van je complete wagen weer extra aandacht en belang. Een 'losse' keuken op de dissel is makkelijk horizontaal te stellen.
Blijft bij Holtkamper dus over.....de Astro en/of de Spacer. Ik ben er niet uit waarom we voor welke moeten kiezen.


Ik ben erg benieuwd naar jullie inzichten..

Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

mars

  • Gast
Re: Spacer of Astro?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 16, 2014, 12:34:11 pm »

Wij zijn juist van een Flyer naar een Cocoon gegaan.
Wij wilden juist niet meer in de lengte slapen.
Als een van ons eruit moet, wordt de ander toch wel wakker.
En mijn vrouw vindt het niet zo fris , als je met je voeten over het kussen heen moet zeg maar.
Of je moet nog erg lenig zijn en het laatste stuk een koprol achterover maakt.
Dat tot daar aan toe, maar die landing dan hé........ :#
Dan gaat de leeftijd toch al wel wat meespelen.

Onze keuken zit vast aan de bak. Dat extra aandacht besteden aan het waterpassen weegt voor ons absoluut niet op tegen het slepen/verplaatsen van een volle keuken door de , soms drassige, grasmat.

Dat waren o.a. onze afwegingen.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Spacer of Astro?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 16, 2014, 12:40:35 pm »

In dit Topic kan je zeker al wat terugvinden: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14521.0
Ik ben Spacer Fan :)

Mars, waarom moet je over het kussen heen? Wij slapen met ons hoofd aan de dissel kant als ik naar het toilet moet dan kom je toch niet over de kussens? Je gaat gewoon op je "poep" zitten en schuift achteruit van het bed. Je kruipt er daarna gewoon terug in.
Mijn man wordt niet wakker als ik naar het toilet ga. Ik wordt van alles wakker dus dat maakt niet uit.
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Spacer of Astro?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 16, 2014, 12:49:09 pm »

In dit Topic kan je zeker al wat terugvinden: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=14521.0
Ik ben Spacer Fan :)

Mars, waarom moet je over het kussen heen? Wij slapen met ons hoofd aan de dissel kant als ik naar het toilet moet dan kom je toch niet over de kussens? Je gaat gewoon op je "poep" zitten en schuift achteruit van het bed. Je kruipt er daarna gewoon terug in.
Mijn man wordt niet wakker als ik naar het toilet ga. Ik wordt van alles wakker dus dat maakt niet uit.

Nou, om het simpele feit dat wij andersom sliepen.
Wel geprobeerd, maar slecht bevallen. Benauwend.
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Spacer of Astro?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 16, 2014, 03:04:32 pm »

- Voortent van de Spacer is wat groter en er kan iets meer bagage onder het bed bij de Spacer als ik zo naar de cijfers op Holtkamper kijk.
  hoogte onder bed in de Spacer is 32 cm in de Astro is dit 25 cm
- Het matras van de Astro is 10cm breder
- Astro is 50 kg lichter
- Oppervlakte uitgeklapt is allebei 20m2

Het ontloopt elkaar allemaal niet heel veel. Spacer kom je naar mijn idee wel wat vaker 2e hands tegen  dan de Astro
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2014, 03:16:57 pm door Tom »
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Spacer of Astro?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 16, 2014, 03:21:23 pm »

voordeel van een vaste horizontale keuken is dat je bed ook horizontaal is. :**

met een opgesteld wensen/eisen lijstje komt een ander merk misschien ook (onverwacht) in beeld.
Gelogd
live life outdoors

Mieke

  • Gast
Re: Spacer of Astro?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 16, 2014, 04:47:37 pm »

Nou, om het simpele feit dat wij andersom sliepen.
Wel geprobeerd, maar slecht bevallen. Benauwend.
Iedereen verschillend, ik kan andersom niet slapen, heb dan altijd het gevoel dat mijn hoofd uit het bed hangt :). Ik moet met mijn hoofd ergens tegenaan kunnen liggen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal