Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Luifel verlengen door Atomatent.  (gelezen 12425 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

freddie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Luifel verlengen door Atomatent.
« Gepost op: augustus 18, 2014, 11:34:17 am »

Hallo,

wij hebben dit jaar veel plezier gehad van onze Cocoon in een overigens natte zomervakantie.

Nu willen wij misschien naar Atomatent toe om de mogelijkheid te creeren om de luifel/voortent bij regen wat beter te kunnen afschermen. In diverse topics heb ik al prachtige oplossingen daarvan gezien. Prachtig.

Wat ik mij echter afvraag, en wat ik ook nergens heb kunnen teruglezen, is hoe HK daarop reageert m.b.t. de modificaties – ik bedoel dus dat Atomatent ritsen aan de luifel maakt – ben je dan voor de verdere service van Emmen-Bunnik dan meteen aan de goden over geleverd, of doen ze daar niet moeilijk over…….  Heeft iemand hier ervaringen mee, dan hoor-lees ik dat graag.

Hartelijk dank
Gelogd

Wammus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 121
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper kyte windforce
Re: Luifel verlengen door Atomatent.
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2014, 05:26:41 pm »

Ik zou even bellen en overleggen met holtkamper dan weet je gelijk waar je aan toe bent.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Luifel verlengen door Atomatent.
« Reactie #2 Gepost op: augustus 18, 2014, 06:25:29 pm »

Het lijkt me ook heel goed mogelijk om een losse voorwand te maken. Die haak je vast aan de stokken onder de luifel. Misschien iets minder makkelijk dan inritsen, maar ik denk dat dit reuze meevalt. Je bestelt er een paar losse verandastokken bij via een campingboer, kosten niet eens veel. Dan heb je ook niets met HK te maken. En vast een heel stuk goedkoper dan ritsen in laten naaien. Overigens had ik het plan bedacht om het High Tech overdak als luifel verlenging te gebruiken. Die van ons is per ongeluk een recht ipv eentje met een punt. Die is heel goed omgekeerd te gebruiken. Helaas kon ik dit niet testen vanwege de campingplaats van 7x7 meter. Maar een dag later heb ik bij een andere Cocooner (familie van Jari) gezien dat het kan. Een tarp kan ook helpen, zie elders op het forum. Ik heb er ook over gedacht toen we de Cocoon net hadden. Maar inmiddels van het idee afgestapt omdat we toch naar mooi weer landen gaan. En voor die enkele slechte dag vinden wij het de investering niet waard en lossen we het liever op met verandascherm en 3 hoeks luifel zijkanten. Die we overigens dit jaar niet hebben gebruikt. Ook het disselschort niet.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

freddie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Luifel verlengen door Atomatent.
« Reactie #3 Gepost op: augustus 18, 2014, 10:24:41 pm »

Dank je wel yella voor je reactie. Inderdaad denken we ook na over een tarp die er goed bij past. We hebben er nu 1 die te klein is en tevens à-symetrisch, een soort ruit.
Punt is dat we toch redelijk wat regen hadden in de Isere, wie trouwens niet deze zomer.
Ondanks de sunrse luifel kom je dan eigenlijk een metertje o.i.d. te kort met z'n vijven onder de luifel.
We kijken wel. Wordt vervolgd.
Gelogd

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re: Luifel verlengen door Atomatent.
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2014, 11:49:31 pm »

Ik ben wel vaker bij Atoma geweest en er stonden altijd wel vouwwagens om te modificeren.
Er waren Holtcampers en Zambezies die direkt van de dealer daar naar toe gingen om te veranderen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Luifel verlengen door Atomatent.
« Reactie #5 Gepost op: augustus 19, 2014, 06:19:54 am »

Dank je wel yella voor je reactie. Inderdaad denken we ook na over een tarp die er goed bij past. We hebben er nu 1 die te klein is en tevens à-symetrisch, een soort ruit.
Punt is dat we toch redelijk wat regen hadden in de Isere, wie trouwens niet deze zomer.
Ondanks de sunrse luifel kom je dan eigenlijk een metertje o.i.d. te kort met z'n vijven onder de luifel.
We kijken wel. Wordt vervolgd.
Wij zijn met 3 personen, dus wel genoeg ruimte onder de luifel. Afgelopen zomer een extra puber mee, dan wordt het toch wat krap onder de luifel. 5 is inderdaad nog krapper. Ik kwam eigenlijk op het overdak idee omdat de tent van de pubers lek bleek. Heb toen onze tarp (ruitvorm) aan de middelste stok bevestigd en zo over hun tentje gespannen. werkte prima. Overigens heb ik een foto op dit forum voorbij zien komen van iemand die ook een losse tarp als luifel extender gebruikt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

EdwinMerks

  • Gast
Re: Luifel verlengen door Atomatent.
« Reactie #6 Gepost op: augustus 19, 2014, 10:29:58 am »

Die foto heb ik ook gezien. Weet alleen niet meer waar ;-)
Gelogd

freddie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Luifel verlengen door Atomatent.
« Reactie #7 Gepost op: augustus 19, 2014, 11:44:27 am »

Ik ben wel vaker bij Atoma geweest en er stonden altijd wel vouwwagens om te modificeren.
Er waren Holtcampers en Zambezies die direkt van de dealer daar naar toe gingen om te veranderen.
Je hebt denk ik gelijk, ik ben waarschijnlijk te braaf.....
Gelogd

dvanvelzen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon
Luifel verlengen door Atomatent.
« Reactie #8 Gepost op: augustus 19, 2014, 12:31:42 pm »

Wij lossen het op met een losse extra luifel van 1,5 meter. Laten maken bij Esvo tenten in Volendam. Aan beide zijkanten een halve meter extra om goed af te kunnen spannen. Bij plaatsen deze tussen de luifel en het overdak. Dit lekt dan nauwelijks door. Stom geen foto gemaakt, maar deze foto van marktplaats bracht ons op het idee. Kosten bij Esvo ca. 150 euro. Aan materiaal was het ongeveer de helft.
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2014, 12:33:47 pm door dvanvelzen »
Gelogd

freddie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Luifel verlengen door Atomatent.
« Reactie #9 Gepost op: augustus 19, 2014, 12:54:28 pm »

Wij lossen het op met een losse extra luifel van 1,5 meter. Laten maken bij Esvo tenten in Volendam. Aan beide zijkanten een halve meter extra om goed af te kunnen spannen. Bij plaatsen deze tussen de luifel en het overdak. Dit lekt dan nauwelijks door. Stom geen foto gemaakt, maar deze foto van marktplaats bracht ons op het idee. Kosten bij Esvo ca. 150 euro. Aan materiaal was het ongeveer de helft.
Thanks, ook een goed idee!!
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Luifel verlengen door Atomatent.
« Reactie #10 Gepost op: augustus 19, 2014, 02:21:28 pm »

Het was druk bij Atomatent  :P Ik telde drie cocoons en een flyer vanochtend. En onze flyer, maar die is weer mee naar huis en gaat in de herfst terug voor wat reparaties en misschien een extra luifel.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Luifel verlengen door Atomatent.
« Reactie #11 Gepost op: augustus 19, 2014, 03:44:49 pm »

Zeker geen foto's gemaakt? ;-)
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Luifel verlengen door Atomatent.
« Reactie #12 Gepost op: augustus 19, 2014, 04:26:40 pm »

Geen foto gemaakt, maar wel met Tom (volgens mij) nog over dit forum gehad en dat het hen flink klandizie oplevert.
Gelogd

danny060473

  • Gast
Re: Luifel verlengen door Atomatent.
« Reactie #13 Gepost op: augustus 19, 2014, 05:44:16 pm »


Die foto heb ik ook gezien. Weet alleen niet meer waar ;-)

Ik weet niet of je deze bedoelde?
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Luifel verlengen door Atomatent.
« Reactie #14 Gepost op: augustus 19, 2014, 06:30:12 pm »

OOk iemand met een Cocoon had een tarp aan de Cocoon aangepast meen ik.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal