Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Kyte XL 2016 WF met 10A?  (gelezen 2412 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Kyte XL 2016 WF met 10A?
« Gepost op: augustus 06, 2023, 06:42:05 pm »

Zoeken op 10A levert niks op, en zoeken op Kyte 10A levert alles met alleen Kyte. Dus toch nog een keer de vraag, ondanks dat hij vast al eens gesteld is, sorry.

We gaan komend weekend kamperen maar manlief komt een dag later ivm werk. Ik zal de Kyte dus alleen moeten opzetten. Tot op heden hebben we de Kyte alleen nog maar handmatig opgezet met zn tweetjes en dat gaat zo soepel dat ik de wf zowat vergeten was  ::) Dus ik een camping geboekt en niet op stroomvoorziening gelet. Blijk ik 10A te hebben. Zou het lukken om de wf te gebruiken? Ik wil niet dat door mijn doen het hele veld dadelijk zonder stroom zit  :O
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Kyte XL 2016 WF met 10A?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2023, 06:46:39 pm »

Als het de dubbele blaas units zijn, zoals bij onze Cocoon Aero, gaat dat zeker lukken. 8 amp lukt ook nog wel. De vraag is alleen, is de Kyte ook met de hand dichtgevouwen   Zo ja dan staan er ritsen open waarschijnlijk en zal het uitblazen niet gaan werken.

Als je al een nieuw model (enkele) pomp hebt gaat het absoluut.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 387
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: Kyte XL 2016 WF met 10A?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2023, 07:58:14 pm »

Enkele pomp van de oudste modellen werkt ook zeker weten ;)
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

Miriam

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
  • klapperdeklap
Re: Kyte XL 2016 WF met 10A?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2023, 10:07:33 pm »

Wij hebben recent onze kyte met dubbele pomp zelfs op een 6a camping weten op te zetten met wf
Gelogd
Als scout begonnen met allerlei kleine stormtentjes,
Jamet Arizona 2002
Jamet Rondo XL 2012
Holtkamper kyte windforce 2015

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Kyte XL 2016 WF met 10A?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2023, 10:11:15 pm »

Wij hebben recent onze kyte met dubbele pomp zelfs op een 6a camping weten op te zetten met wf
Dat lukte bij ons alleen de eerste twee jaar. Daarna nooit meer. Iets met inwendige weerstand of zoiets. Bij 6 doen we het met de hand. Ik heb echter nu wel een softstarte r geplaatst.  Gaan het zien, zie ook topic Kyte S windforce 1,1 kW


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2023, 10:13:02 pm door OhPeeCee »
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Kyte XL 2016 WF met 10A?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 06, 2023, 11:02:21 pm »

Een lange kabel wil de piek ook nog wel eens dempen: je zou kunnen of je de caravanstekker van je achterbuurman even eruit mag trekken en daar je eigen kabel op inprikken. Dan heb je zo 50m kabel te pakken, en door het uitpluggen weet je zeker dat de buurman niet stiekem zijn flatscreen toch al aan heeft staan. En anders klapt zijn groep eruit dus dat boeit ook nie… :+
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kyte XL 2016 WF met 10A?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 07, 2023, 12:23:16 pm »

Zoeken op 10A levert niks op, en zoeken op Kyte 10A levert alles met alleen Kyte. Dus toch nog een keer de vraag, ondanks dat hij vast al eens gesteld is, sorry.

We gaan komend weekend kamperen maar manlief komt een dag later ivm werk. Ik zal de Kyte dus alleen moeten opzetten. Tot op heden hebben we de Kyte alleen nog maar handmatig opgezet met zn tweetjes en dat gaat zo soepel dat ik de wf zowat vergeten was  ::) Dus ik een camping geboekt en niet op stroomvoorziening gelet. Blijk ik 10A te hebben. Zou het lukken om de wf te gebruiken? Ik wil niet dat door mijn doen het hele veld dadelijk zonder stroom zit  :O

Ja 10A moet normaal lukken

Wat ook helpt de lucht opening half open zodat de ventilator meer tegendruk heeft

Is het al gelukt?
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kyte XL 2016 WF met 10A?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 07, 2023, 12:24:31 pm »

Een lange kabel wil de piek ook nog wel eens dempen: je zou kunnen of je de caravanstekker van je achterbuurman even eruit mag trekken en daar je eigen kabel op inprikken. Dan heb je zo 50m kabel te pakken, en door het uitpluggen weet je zeker dat de buurman niet stiekem zijn flatscreen toch al aan heeft staan. En anders klapt zijn groep eruit dus dat boeit ook nie… :+

Wat heeft die buurman er nou mee te maken ?
Ze heeft toch der eigen 10A aansluiting…
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Kyte XL 2016 WF met 10A?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 07, 2023, 12:44:03 pm »

Als het de dubbele blaas units zijn, zoals bij onze Cocoon Aero, gaat dat zeker lukken. 8 amp lukt ook nog wel. De vraag is alleen, is de Kyte ook met de hand dichtgevouwen   Zo ja dan staan er ritsen open waarschijnlijk en zal het uitblazen niet gaan werken.

Als je al een nieuw model (enkele) pomp hebt gaat het absoluut.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

2 units inderdaad, dank voor de info dat het zou moeten lukken!

En ik weet welke ritsen open zijn gelaten dus ik denk die dicht te kunnen doen voor ik de motor start.
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Kyte XL 2016 WF met 10A?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 07, 2023, 12:45:23 pm »

Een lange kabel wil de piek ook nog wel eens dempen: je zou kunnen of je de caravanstekker van je achterbuurman even eruit mag trekken en daar je eigen kabel op inprikken. Dan heb je zo 50m kabel te pakken, en door het uitpluggen weet je zeker dat de buurman niet stiekem zijn flatscreen toch al aan heeft staan. En anders klapt zijn groep eruit dus dat boeit ook nie… :+

 :evil:
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Kyte XL 2016 WF met 10A?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 07, 2023, 12:46:27 pm »

Ja 10A moet normaal lukken

Wat ook helpt de lucht opening half open zodat de ventilator meer tegendruk heeft

Is het al gelukt?

De truc met de halve opening wil ik idd gaan toepassen. We gaan pas donderda, zal laten weten of het gelukt is.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Kyte XL 2016 WF met 10A?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 07, 2023, 12:48:50 pm »

Eerst normaal proberen voordat je gaat trucken met halve oplossingen
Gelogd

nadine40

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 342
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018), hiervoor een Combi-Camp Country Exclusive (2018), hiervoor een Camp-let Savanne
Re: Kyte XL 2016 WF met 10A?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 12, 2023, 09:24:07 am »

Ehhhh, niet gelukt. Maar of dat aan het amperage lag of aan de vorige bewoners van de plek weet ik niet. Wilde gaan uitvouwen en drukte op 1. Niks. Nog een paar keer geprobeerd maar er gebeurde niks. Wel rood lampje bij indrukken knop maar verder niks. Dus ik dacht dat de afstandsbediening ontregeld was. Instructie hoe dat op te lossen snapte ik niet helemaal, volgens mij 2 stroomkabels nodig, dus besloten handmatig uit te vouwen. Met hulp van zoon gelukt. Na helemaal te staan kwam ik erachter dat ik geen stroom aan de paal had. Technische dienst constateerde dat de zekering eruit geklapt was. Nu is het dus de vraag of dat gekomen is door mijn poging hem met wf op te zetten of al was door de vorige bewoners van de plek. Ik durfde iig niet meer in te klappen met wf maar na flink geemmer hielp een buurman en zijn we weer thuis.

Als de zekering eruit klapt ivm te weinig stroom verwacht je dan niet dat hij wel wat gaat doen en dan poef zegt en ermee stopt? Of kan het direct en zonder enig gekuid gebeuren zodra je oo het knopje drukt?

Binnenkort eens een 16A camping voor een nachtje proberen. Ik heb geen mogelijkheid het thuis met stroom te proberen qua ruimte.
Gelogd

getiem

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 387
  • Merk Vouwwagen: Milvus Milvus
Re: Kyte XL 2016 WF met 10A?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 12, 2023, 09:45:37 am »

Als je de afstandsbediening niet vertrouwd, vaak heeft de klikaan-klikuit (Kiku) unit aan de ontvangende kant ook een knop.

Ten tweede: ze verkopen tegenwoordig campingsnoeren met een led-indicatie. Dan weet je bij aansluiten van de stekker al of je stroom hebt ;) voorkom je de twijfel of het aan je zelf ligt ;)

En als antwoord op je vraag: de onderbreking kan geschakeld zijn zonder dat je wat gehoord of gezien hebt.
Gelogd
Kamperen met de wouw-factor

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.224
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Kyte XL 2016 WF met 10A?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 12, 2023, 09:50:16 am »

Bagger stoppenkast. Nat geweest, enzovoort


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal