Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vouwwagen gezocht Holtkamper Flyer, Campooz  (gelezen 2006 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jess

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Aart kok Kavango 2022
Vouwwagen gezocht Holtkamper Flyer, Campooz
« Gepost op: januari 11, 2022, 03:55:23 pm »

Dag Allemaal,

Wij zijn op zoek naar een vouwwagen voor ons gezin. Wij gaan nu met de tent op reis en overwegen een vouwwagen omdat we graag wat sneller een weekend op reis willen gaan en ik hoop op wat meer comfort.
Mijn man is nogal twijfelachtig over de meerwaarde van een vouwwagen want het is toch aanzienlijk duurder dan onze tent.
Bij men zoektocht viel men oog op een Holtkamper Flyer.
Nu zijn dit vaak oudere types.
Ik vraag mij af wat de gemiddelde levensduur is van deze vouwwagen? Moet ik opletten met een model van 1994? Of zijn dit kwalitatief goeie vouwwagens?
Waar moet ik dan het meest op letten?
Verder vroeg ik mij ook af ofdat je de vouwwagen kan dichtdoen met opgemaakt bed?
Of moet je de volledige vouwwagen legen? Hoe laden jullie deze in? Kunnen de stoelen en buitentafel gestapeld worden in de vouwwagen zelf?
Vaak zie ik holtkamper flyer van deze leeftijd (voor 2000) aan 2500 euro te koop. Is dit nog deze prijs waard?

Zijn er andere types die gelijkaardig zijn, snel opzetten veel ruimte & 2 aparte slaapgedeeltes die ik eens moet bekijken ?
Of nog beter heeft iemand een Holtkamper Flyer te koop die goed in orde is? Bij voorkeur met Adventure tent? (oja kan deze laatste op alle Holtkamper Flyer tenten bevestigd worden?)

Een heel andere optie vind ik de Campooz fat Freddy met Ugly betty maar die zit qua prijs stukken hoger.. We zouden hoofdzakelijk interesse in deze hebben omwille van het feit dat we onze aanhangwagen dan kunnen weg doen en deze gedurende het jaar gebruiken als aanhangwagen. Is er iemand die dit doet? Of is dit niet zo gemakkelijk ervan te halen?


Alvast bedankt!

Groeten Jess

Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Vouwwagen gezocht Holtkamper Flyer, Campooz
« Reactie #1 Gepost op: januari 12, 2022, 10:23:47 pm »

Wordt een Kyte-XL aangeboden. Maar  wat jullie budget is wat onduidelijk.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

EdwinC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 116
  • Merk Vouwwagen: Buite Lewe
Re: Vouwwagen gezocht Holtkamper Flyer, Campooz
« Reactie #2 Gepost op: januari 13, 2022, 08:23:54 am »

Je zou dan ook eens bij Buite Lewe kunnen kijken. Zelfde concept als Campooz maar prijstechnisch toch wel wat interessanter. Een tijdje terug hadden ze nog wat inruilers en showroommodellen staan (waar wij er ook 1 van gekocht hebben).
Gelogd
Buite Lewe 2 Tenttrailer

MRK

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Vouwwagen gezocht Holtkamper Flyer, Campooz
« Reactie #3 Gepost op: januari 15, 2022, 10:01:30 pm »

Hoi Jess,

Ik kan niet al je vragen beantwoorden, maar met 1,5 jar Flyer-ervaring kan ik je misschien wat op weg helpen.
- Flyers zijn vouwwagens die aardig lang meegaan, denk ook dat dat komt omdat het een vouwwagen is voor 'liefhebbers' (moet ook wel, want ze zijn/waren prijzig). Over het algemeen zijn Flyer-eigenaren aardig zuinig op hun vouwwagen. Bij de oudere modellen is de deksel een zwak punt, die kan gaan rotten, bij de latere modellen (ik weet niet vanaf welk jaar) zijn de deksels van kunststof. Verder is het tenttoek een punt van aandacht, even opletten dat het doek niet teveel is versleten of beschimmeld is. Vlekken van bijv. bomen zijn niet zo'n probleem.
- Bij de Flyer kan je inderdaad het bed opgemaakt in-/uitklappen. Stoelen/tafels passen in de vouwwagen, die leggen we op het bed en tussen de bankjes. Nadeel is wel dat je alles wat je op het bed of in de wagen legt wel weg moet halen na het uitklappen (behalve wat je in de bankjes kwijt kan, maar dat is niet superveel).
- Wij hebben geloof ik, E2500,- betaald voor de Flyer (zonder keuken) en geen seconde spijt gehad (alternatief was om bungalows/huisjes te huren, dan waren we dat geld ook zeker kwijt).
- Ik ben niet helemaal thuis in andere merken/types, maar deze indeling heb ik volgens mij niet bij een andere vouwwagen gezien. Voor ons was de dekselruimte een grote plus; onze dochter deed toen nog een middagslaapje, de dekselruimte is ideaal om een campingbedje in te zetten.
- De adventuretent past alleen bij de laatste bouwjaren (vanaf 2005 ofzo?), er zit dan een ritsaansluiting aan de achterkant, die is makkelijk te herkennen.

Met de Campooz heb ik geen enkele ervaring, daar kan ik je niet mee helpen :-)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen gezocht Holtkamper Flyer, Campooz
« Reactie #4 Gepost op: januari 16, 2022, 12:53:06 am »

Klik HIER voor een idee van een ingepakte Flyer.
De deksel is rond 2002 van hout naar kunststof gegaan.

Ik vind de Flyer en de Campooz niet te vergelijken,  opzetsysteem, buizen constructie,  kleur van het doek (campooz vind ik heel erg donker)
Gelogd

jess

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Aart kok Kavango 2022
Re: Vouwwagen gezocht Holtkamper Flyer, Campooz
« Reactie #5 Gepost op: januari 16, 2022, 08:44:49 am »

Bedankt voor de reacties. @muis zeer interessant om te zien!

Wij hebben een (beperkt ?) van 2500 euro.
Daarvoor heb ik er een paar zijn staan op MP maar die zijn van het jaar 1994-2002.
De vraag is dus hoe lang kan je daar dan nog mee doen? We kunnen er zelf niet aan klussen dus vragen ons af of we het risico moeten nemen?
Uiteindelijk vinden wij dit toch een serieuze investering (tov een tent). Maar staan nu op het punt om een bagagewagen te kopen of vouwwagen.
Zoals iedereen heb ik schrik om een “miskoop” te doen.
We zijn zelf nog nooit weg gegaan met vouwwagen.


Wat denken jullie over de leeftijd van die vouwwagens? Moet ik me laten afschrikken? Zouden wij er nog 5 jaar mee kunnen reizen?

Alvast bedankt!
Groetjes jess
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Vouwwagen gezocht Holtkamper Flyer, Campooz
« Reactie #6 Gepost op: januari 16, 2022, 09:31:01 am »

Bedankt voor de reacties. @muis zeer interessant om te zien!

Wij hebben een (beperkt ?) van 2500 euro.
Daarvoor heb ik er een paar zijn staan op MP maar die zijn van het jaar 1994-2002.
De vraag is dus hoe lang kan je daar dan nog mee doen? We kunnen er zelf niet aan klussen dus vragen ons af of we het risico moeten nemen?
Uiteindelijk vinden wij dit toch een serieuze investering (tov een tent). Maar staan nu op het punt om een bagagewagen te kopen of vouwwagen.
Zoals iedereen heb ik schrik om een “miskoop” te doen.
We zijn zelf nog nooit weg gegaan met vouwwagen.


Wat denken jullie over de leeftijd van die vouwwagens? Moet ik me laten afschrikken? Zouden wij er nog 5 jaar mee kunnen reizen?

Alvast bedankt!
Groetjes jess
Ik heb vouwwagens gezien van 20 jaar en ouder en die waren nog goed. Als valt met hoe de mensen er mee om zijn gegaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Vouwwagen gezocht Holtkamper Flyer, Campooz
« Reactie #7 Gepost op: januari 16, 2022, 10:56:04 am »

Klik HIER voor een idee van een ingepakte Flyer.
De deksel is rond 2002 van hout naar kunststof gegaan.

Ik vind de Flyer en de Campooz niet te vergelijken,  opzetsysteem, buizen constructie,  kleur van het doek (campooz vind ik heel erg donker)
Wij hadden Flyer uit eind 2000 met een kunststof klep


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Vouwwagen gezocht Holtkamper Flyer, Campooz
« Reactie #8 Gepost op: januari 16, 2022, 09:32:23 pm »

Jullie zijn ervaren tent kampeerders, dus dan denk ik dat we ervan uit kunnen gaan waar je op moet letten wat betreft tent doek.
Persoonlijk kijk ik niet naar een matras omdat ik een lastige rug heb en er dus toch een andere in leg. (Het juiste matras nog steeds niet gevonden overigens) We vinden het ook een prettig idee om op een fris en nieuw matras te beginnen. (Weet jij veel wat de vorige eigenaar heeft uitgespookt :)6])
Wat betreft het onderstel van de vouwwagen; vraag of je er zelf even mee mag rijden. Controleer of de verlichting goed werkt. (Logisch denk ik)
Vaak voel je even een “duw in de rug” tijdens het remmen en/of voel je dat hij even blijft hangen als je weg rijd. Dat is geen probleem!! Dat is een kwestie van afstellen van de remmen. Belangrijker is of de vw netjes recht volgt en of hij daadwerkelijk remt!
Daarnaast kan je de leeftijd van de banden controleren aan de hand van de dot-code. Het algemene advies is na 6 jaar te vervangen.
Als ze te oud zijn kan dit als een stukje onderhandeling gebruikt worden.
Controleer ook de bandenspanning! Is deze veels te laag (2,5 bar is gebruikelijk bij de meeste banden) dan mag je jezelf afvragen of er regelmatig naar gekeken is en hoe het onderhoud is geweest.

Het is altijd handig om iemand mee te nemen die er kijk op heeft maar vooral geen roze bril op heeft. :)6]
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Vouwwagen gezocht Holtkamper Flyer, Campooz
« Reactie #9 Gepost op: januari 16, 2022, 11:09:31 pm »

Wij hadden Flyer uit eind 2000 met een kunststof klep


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
ja, die waren er idd al eerder, ik had een verkeerd jaartal in mn hoofd ::)
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Vouwwagen gezocht Holtkamper Flyer, Campooz
« Reactie #10 Gepost op: januari 17, 2022, 10:37:38 am »

Je zoekt dus eigenlijk een vouwwagen die je snel opzet en die veel ruimte geeft met twee aparte slaapruimten? Ik denk dan eerder aan een dubbelklapper, dus met twee tweepersoonsbedden en dan met een middengedeelte of, als je echt snel wil opzetten, zonder middengedeelte en met vaste voortent. Voordeel is dat die er er in veel modellen en jaren zijn. Mijn tip zou zijn om in vouwwagenwinkels te gaan kijken naar wat je praktisch lijkt en dan op marktplaats naar een tweedehandse zoeken. 


Wij hebben een flyer gehad, lang geleden, maar hadden dus de pech van een deksel die niet helemaal goed meer was (klein rot hoekje). We hebben hem na een jaar weer verkocht omdat we toen wel wisten welke wagen we wilden. Ik maakte het bed niet op maar wij deden wel spullen bovenop het bed (stoel, tafel), dat ging net. Ik vond vooral het inpakken niet handig, wij zijn daarom daarna voor een pack-en-go gegaan, die klappen we nu in de garage even open en dan gooien we alles er in. Auto is daarna leeg ;-) Wij hebben een Cabanon Malawi 1.0. Daar kan altijd een achtertent aan en daar hebben onze kinderen de eerste jaren gelegen. Overigens, geen idee of je die voor dat budget kan scoren, volgens mij is op dit moment alles gewoon duur, ook tweedehands. Succes met zoeken. 
Gelogd

jess

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Aart kok Kavango 2022
Re: Vouwwagen gezocht Holtkamper Flyer, Campooz
« Reactie #11 Gepost op: januari 17, 2022, 10:47:19 am »

Bedankt voor de reactie.
Ik denk inderdaad dat we beter nog eens gaan rondkijken.
Klopt het dat de prijzen nu heel hoog staan?
Wanneer zou het beste moment zijn om te kopen? Ik dacht nu, maar misschien beter in september..

Ik ben ook naar trigano Odyssee aan het kijken..
Echt nog op zoek dus maar ik heb al veel gehad aan jullie reacties! Tips zijn altijd welkom!

Bedankt iedereen!
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Vouwwagen gezocht Holtkamper Flyer, Campooz
« Reactie #12 Gepost op: januari 17, 2022, 11:38:38 am »

Ik vrees dat door corona en de problemen met leveren van nieuwe vouwwagens de prijzen nog wel even hoog blijven en dat dat in september niet zomaar is opgelost.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Vouwwagen gezocht Holtkamper Flyer, Campooz
« Reactie #13 Gepost op: januari 17, 2022, 03:48:58 pm »

Zoals al eerder gezegd, ga rondkijken bv op het klapweekeind. Dar is iedereen bereid om eerlijke indo te geven over de modellen.
Wij zijn heel blij met onze campooz FF, maar deze kan je voor jullie budget nog niet tweedehands vinden. Het merk is nog te jong.
Een 123-systeem van bv Trigano is misschien een goeie optie.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Vouwwagen gezocht Holtkamper Flyer, Campooz
« Reactie #14 Gepost op: januari 17, 2022, 05:18:44 pm »

Al aan een Camp-Let gedacht? Snel opzetten en geneigd ruimte. En in jullie prijs categoriën wel te vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal