Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Op vakantie naar Kroatië  (gelezen 7056 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

van Thienen

  • Gast
Op vakantie naar Kroatië
« Gepost op: mei 13, 2014, 10:46:32 pm »

Hallo,

Wij gaan aankomende zomer naar Kroatië met onze vouwwagen. We  willen in drie dagen naar Rovinj rijden.  Nu zoeken we overnachtingscampings. Wil Iemand leuke suggesties en/of ervaringen uitwisselen?
Thnx.

Gr. Bianca
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Op vakantie naar Kroatië
« Reactie #1 Gepost op: mei 14, 2014, 01:08:09 pm »

hoeveel kilometer wil je rijden op de eerste en tweede dag?
dan zou ik daar rond die plaats googlen voor een camping.
Rij je via Frankrijk? of via Oostenrijk of Duitsland of via ....???

In principe kun je gewoon elke camping dichtbij de autoweg zoeken

Gelogd

van Thienen

  • Gast
Re: Op vakantie naar Kroatië
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2014, 10:44:07 pm »

Ik denk dat we de eerste dag zo'n 600 á 700 willen rijden. Tweede dag 400km en de derde dag de overige. Vorig jaar naar de Ardèche hebben we overnacht in een hotel. Ook wel handig, maar we willen het nu gewoon een keer anders doen. Hoop dat we dan droog weer hebben...
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Op vakantie naar Kroatië
« Reactie #3 Gepost op: juni 02, 2014, 08:22:29 pm »

Wij zijn 2 keer naar koratie geweest, beide keren in tweeen gereden. Overnacht in Munchen en een keer begin Oostenrijk (eerste afslag volgens mij, aan een prachtig meer). De tweede dag hoef je dan niet zoveel kilometer meer te rijden, maar je zit evengoed wel lang in de auto. De wegen in Slovenië en Kroatië zijn niet overal even best en je hebt grenscontrole.
Ik weet niet of je al wat besproken hebt bij Rovinj, maar anders zou ik je willen aanraden om naar een van de eilanden daar te gaan, bijvoorbeeld Krk of Losinj. Net even wat minder toeristisch en mooiere natuur.
Gelogd

sweron

  • Gast
Re: Op vakantie naar Kroatië
« Reactie #4 Gepost op: juni 03, 2014, 01:14:35 pm »

zijn jullie al op de eilanden geweest ? Wij gaan nu voor de eerste keer naar Camping Lopari op het eiland cres tegen nerezine.
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Op vakantie naar Kroatië
« Reactie #5 Gepost op: juni 03, 2014, 03:46:02 pm »

Wij zijn de eerste keer de hele vakantie op krk gebleven. De tweede keer hebben we vanaf Krk de boot naar cres genomen en zijn toen vanaf daar naar Losinj gereden. Op de terugweg hebben we vanaf Cres de boot naar het vasteland genomen, maar dit vonden we niet zo'n hele fijne route. De laatste paar kilometer is een heel smal weggetje, waar je ook nog wel touringcars tegenkomt. Aan de overkant is een hele steile helling als je van de boot af komt. Met de vouwwagen is deze route net te doen, maar met een caravan kan het niet.
Wij vonden zelf Krk het mooist van de eilanden. Maar dat kan ook komen omdat we daar in juni waren en op Losinj in september. Daar was het toen minder schoon, en dan bedoel ik vooral het zeewater, met snorkelen was daar toen weinig te zien. Terwijl dat op Krk helemaal geweldig was.
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Op vakantie naar Kroatië
« Reactie #6 Gepost op: juni 03, 2014, 03:49:36 pm »

Op Krk waren we naar camping Glavotok. Heel basic, maar prachtige omgeving.

Op Losinj waren we naar camping Poljana. Goede voorzieningen en sanitair, maar met niet zulk mooi helder water in de baai.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal