Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: Teun, lijkt ideaal?  (gelezen 64353 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #45 Gepost op: augustus 20, 2015, 10:44:46 am »

Dank Sanneman...de kleur maakt me niks uit.
Ja hij lijkt inderdaad wat op de flex maar die is veel hoger ingepakt lijkt het wel.
Wel leuk Sanneman dat je bent gaan kijken.

Dat kijken is voor mij een groot deel van de lol!  :)

mbt de verschillende vragen:
ruimte in de voortent van de T4 is denk ik prima, ook als het slecht weer is. Vijf stoelen en een tafel moet lukken, alhoewel je inderdaad minder ruimte zal hebben dan in een grotere (en minder snel opzetbare) klapper zoals een roadmaster of alpenkreuzer.
Van vroeger (alpenkreuzer super GT) weet ik nog wel dat we vooral op het bed aan het spelen waren, ook al hadden we daar een mega-voortent: bed was groot en een stuk zachter dan de grond  :H

Haringen heb je bij elke klapper, zeker als je die strak wilt hebben staan. tent aan wagenbak vast helpt zeker (kijk eens naar de combi camp country of valley), maar een luifel of voortent vraagt toch nog om afspannen naar mijn bescheiden mening! zou ik dus persoonlijk niet als criterium hanteren.

Luifel gebruiken wij (maar dan praat ik over de tent-ervaringen) op hele warme dagen wel eens als schaduwplek (als die schaduw niet onder een boom te vinden is), maar toch vooral als droge ingang voor de (voor)tent. dus wel opzetten (zeker als je langer op 1 plek staat), maar minimaal 'gebruik'.

Zelf gaan kijken is denk ik de beste tip:
In een vouwwagen staan, de bedden uitproberen, de stokken voelen en de kwaliteit/ robuustheid zien geeft toch nog steeds het beste beeld. Vrouwlief had haar zinnen behoorlijk staan op een Cabanon Manga (vanwege de looks, maar ook vanwege de ruimte). Na een bezoek aan een Canabon dealer (waar de Malawi, =kleiner model, ook stond) wilde ze nog steeds een Manga, nadat ze het Teun T4 zag en wat meer gevoel kreeg bij de verschillende modellen was ze 'om': onze shortlist is dus nu een Combicamp (country of flexi), een aart kok (kavango) of een cabanon Malawi.

Succes en veel plezier met zoeken!
Gelogd

jgense

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?f
« Reactie #46 Gepost op: augustus 20, 2015, 12:54:43 pm »

Net de Teun bekeken!!!!
Qua ruimte is ie perfect voor ons!!!!!!
Leek ook wel degelijk maar heb daar weinig oog voor
Oogde praktisch en stevig
Wel verbaasd!!!!!!!!
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #47 Gepost op: augustus 20, 2015, 01:03:44 pm »

ik niet.

Je voelde je er al tot aangetrokken en het concept is gewoon ok. De gebruikte materialen zijn dat ook, dus...

haha.

Goed dat je bent gaan kijken want dat werkt 10x beter dan alle praatjes (positief en negatief) waar dan ook.  Niet voor niets dat die tip meerdere malen voorbijkomt in dit topic.


Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

jgense

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #48 Gepost op: augustus 20, 2015, 03:34:27 pm »

ja was echt enhousiast!! Luifel vond ik ook geweldig !!
Ruimte was perfect en moet zeker niet kleiner!

Maar vraag me dan af wat het verschil is met bijv een HK Cocoon of Flyer of naar welke types
ik nog meer moet kijken om een keuze te maken.
Ik heb veel vouwwagens gezien van Holtkamper op de camping maar die zijn allemaal zo open...
Ook de combicamp country die luifel is net niks....
Zie dan een hoop wapperende doeken als soort van luifel....zie plaatje,dat noem ik geen luifel..
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2015, 03:45:30 pm door jgense »
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #49 Gepost op: augustus 20, 2015, 03:46:06 pm »

Je zou ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld de Trigano Odyssee: een snelklapper met de mogelijkheid van een gastencabine, leg daar een paar slaapzakken in en de kids kunnen er spelen   :J
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #50 Gepost op: augustus 20, 2015, 03:56:28 pm »

ja was echt enhousiast!! Luifel vond ik ook geweldig !!
Ruimte was perfect en moet zeker niet kleiner!

Maar vraag me dan af wat het verschil is met bijv een HK Cocoon of Flyer of naar welke types
ik nog meer moet kijken om een keuze te maken.
Ik heb veel vouwwagens gezien van Holtkamper op de camping maar die zijn allemaal zo open...
Ook de combicamp country die luifel is net niks....
Zie dan een hoop wapperende doeken als soort van luifel....zie plaatje,dat noem ik geen luifel..
luifel van de combi camp kan heel erg prettig zijn, zowel als zonneluifel als ook bij regen. Een hij is zeker geen wapperende doek. 😉
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

jgense

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #51 Gepost op: augustus 20, 2015, 03:59:08 pm »

Bensi maar mis je geen zijkanten bij de luifel? Dat had de Teun wel mooi.
Luifel staat strak inderdaad.Maar snap je wat ik bedoel met van die tarp achtige luifels, ik zie dat bij holtkamper ook veel,behalve de Flyer die nieuwe met puntdak.

Bensi maar met regen en wind wordt nog alles nat van stoelen etc en tafel
« Laatst bewerkt op: augustus 20, 2015, 04:05:19 pm door jgense »
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.297
  • Merk Vouwwagen: Teun TTT4
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #52 Gepost op: augustus 20, 2015, 04:17:15 pm »

voorbeeld van andere opties met een luifel met dichte wanden: Camplet, Trigano Odyssee. weet niet zeker of de moderne Jametics nou zo'n dichte luifel hebben of zo'n adventure achtig ding (de flappende doek uit jouw voorbeeld)

Gelogd
What happens around the campfire stays around the campfire!

nikkel1964

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #53 Gepost op: augustus 20, 2015, 04:27:48 pm »


Ook de combicamp country die luifel is net niks....


Zo zou ik dat toch niet willen stellen, is misschien ook afhankelijk van de luifel die je kiest...  :P
Gelogd

jgense

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #54 Gepost op: augustus 20, 2015, 04:46:24 pm »

Niels,deze luifel spreekt me wel aan!!!
Hoe heet deze?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #55 Gepost op: augustus 20, 2015, 05:19:51 pm »

Dit ding heet officieel de 'varioluifel' maar staat ook bekend als 'boogluifel'. Behalve aan de voortent kun je 'm ook direct aan de wagentent ritsen als je dat zou willen.

Als je in de opstelling van de foto de voorwand van de voortent oprolt of er uit ritst ontstaat er een enorme beschutte oppervlakte, zowel met regen als felle zon heerlijk.

Gelogd

alis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster Family S
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #56 Gepost op: augustus 20, 2015, 05:32:08 pm »

Persoonlijk vind ik de rechte luifel van Bensi veel aangenamer, vanwege ruimtegevoel.Hoe breed en diep is die eigenlijk ??
Bij onze Roadmaster heb ik de zijkanten zelf niet meegenomen op vakantie, want geeft zo'n opgesloten gevoel.
Die middenstok vooraan bij de vario , moet die mee opgezet worden, want staat toch serieus in de weg ?
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #57 Gepost op: augustus 20, 2015, 05:50:42 pm »

Wij hebben bij de Malawi geen luifel maar alleen de voortent gekocht. Deze gebruiken wij vooral als luifel, ideaal want alle zijden zijn oprolbaar, hij is lekker diep dus regen en zon komen er nauwelijks onder.

Wij hebben bij het opzetten drie opties: alleen de wagentent (bij kort verblijf en mooi weer als we natuurlijke schaduw hebben), met voortent (bij langer verblijf, bv tien dagen of bij erg slecht weer) en wagentent met tarp er half over heen als snelle luifel (bij kort verblijf in de zon of een enkel buitje). Soms staan we wel zes dagen zonder voortent of tarp.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #58 Gepost op: augustus 20, 2015, 06:35:33 pm »

Bensi maar mis je geen zijkanten bij de luifel? Dat had de Teun wel mooi.
Luifel staat strak inderdaad.Maar snap je wat ik bedoel met van die tarp achtige luifels, ik zie dat bij holtkamper ook veel,behalve de Flyer die nieuwe met puntdak.

Bensi maar met regen en wind wordt nog alles nat van stoelen etc en tafel

Nee,ik mis geen zijkanten. We kunnen hier onder deze luifel heerlijk in de schaduw zitten bij mooi weer en bij regenachtig weer zitten we (met 2 personen) heerlijk droog buiten.

Maar ik snap helemaal wat je bedoelt, deze " zonneluifel" van CC wordt ook geleverd met alleen maar 3 poten, dan heb je dus een poot in het midden voor aan de luifel er bij die altijd in de weg zit. En ook staat de luifel dan nooit mooi strak, dan krijg je inderdaad dat tarp idee en moet je de luifel bij hevige wind afbreken. Wij hebben een compleet frame onder de luifel gezet en dan staat de luifel mooi strak, ongeacht wat voor weer het is.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Teun, lijkt ideaal?
« Reactie #59 Gepost op: augustus 20, 2015, 06:37:57 pm »

Persoonlijk vind ik de rechte luifel van Bensi veel aangenamer, vanwege ruimtegevoel.Hoe breed en diep is die eigenlijk ??
Bij onze Roadmaster heb ik de zijkanten zelf niet meegenomen op vakantie, want geeft zo'n opgesloten gevoel.
Die middenstok vooraan bij de vario , moet die mee opgezet worden, want staat toch serieus in de weg ?

De exacte afmetingen zou ik zo niet durven zeggen, maar de breedte is gelijk aan de voortent, dus plm. 4 meter en de diepte zal om en nabij de 2.5 meter zijn, ruim voldoende in ieder geval.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal