Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Trigano Alpha tips  (gelezen 3383 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcelsg85

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk: kampeermiddel : jamet jametic
Trigano Alpha tips
« Gepost op: juni 25, 2021, 01:35:45 pm »

Goedemiddag deskundigen,

Een tijdje geleden voor het eerst onze nieuw gekochte trigano Alpha opgezet in vol ornaat. Dit ging eenvoudig en snel, maar nog wel een aantal vragen waarbij ik hoop dat ervaringsdeskundigen ons kunnen helpen. Zie ook de foto's.

1. Het uitrekken van de stokken van de voortent. Tot hoever doe je dit? Wij hebben het nu op gevoel gedaan, maar zit er ook een logica in met een plek waarop bijv het eerste gedeelte geborgd wordt? Zag wel een pennetje zitten maar niet waar deze in een gaatje moest vallen. Ze zakte nu een klein beetje door, dus denk dat deel 1 verder eruit had gemoeten.

2. De 4 ondersteuningsstokken. Bij aankoop werd aangegeven als je spanbanden plaats plaats je er 2 in de wagen. De andere 2 kunnen eventueel in de voortent gebruikt worden voor strakker afspannen. Nu las ik op dit forum dat ze achter de slaapcabine geplaatst worden wat me op zich logischer lijkt, alleen wat moeilijker plaatsen.

3. De keuken helt iets naar voren. Naar mijn idee is het hierdoor niet waterpas te krijgen als de wagen wel waterpas staat. Is dit normaal?

Een erg fijne wagen, maar aangezien we met 2 kleine kinderen zijn vinden we de weinige opbergruimte onder het bed het grootste nadeel.

Nog andere tips mbt deze wagen?

Als opties hebben we de gastencabine, dekzeil en luifel erbij genomen. Gastencabine wordt nog nagezonden helaas.
Het modulaire van de voortent worstelen we ook nog een beetje mee.

Alvast bedankt.

Marcel

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.682
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Trigano Alpha tips
« Reactie #1 Gepost op: juni 25, 2021, 02:14:20 pm »

Misschien een tip(je) voor de keuken: ook wij hebben een vaste keuken en zetten onze kar eigenlijk nooit strak waterpas. Dus de keuken staat dat ook zelden of nooit. Voor een eitje of piepers koken geen enkel punt. Het kan wel een probleem zijn als je iets in een koekenpan wilt doen. Op zo'n moment gebruiken we muntjes om het rekje recht te leggen: een muntje onder het pootje wat omhoog moet. We hebben daarvoor in LDF 1 en 2 cent-muntjes verzameld.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.589
Re: Trigano Alpha tips
« Reactie #2 Gepost op: juni 25, 2021, 11:42:37 pm »

Uittrekken stokken voortent. Oo het moment dat je die strak hebt met een permanente vilstift merken, makkelijk voor de volgende keren.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk: kampeermiddel : Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Trigano Alpha tips
« Reactie #3 Gepost op: juni 26, 2021, 05:25:26 pm »

Wat betreft het uittrekken van de stokken, ik ben niet bekend met dit model wagen, maar het palletje waar je het over had, dat klinkt alsof de stok moet worden uitgetrokken tot dit palletje naar buiten schiet zodat deze stok niet weer naar binnen glijdt.
Zoals je al aangaf kan de tent strakker, zou me niks verbazen als dat de oplossing is.
Gelogd

Bert1980

  • Gast
Re: Trigano Alpha tips
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2021, 02:55:01 pm »

Wat betreft het uittrekken van de stokken, ik ben niet bekend met dit model wagen, maar het palletje waar je het over had, dat klinkt alsof de stok moet worden uitgetrokken tot dit palletje naar buiten schiet zodat deze stok niet weer naar binnen glijdt.
Zoals je al aangaf kan de tent strakker, zou me niks verbazen als dat de oplossing is.

Dit klopt.

De dikke stokken uittrekken tot het palletje is uitgekomen.
De dunnere (die daarin zitten) uittrekken tot je doek mooi strak staat.
Het dak doek leggen wij pas volledig over de witte stokken, als die ook vooraan ondersteund worden door de "losse" stokken uit de stokken-tas.

De 4 ondersteuningsstokken hebben wij 1x moeten gebruiken, bij hele harde wind. Verder niet hoeven gebruiken.

tips:


 - Neem voldoende kleine plankjes mee, voor als je eens op een schuine of oneffen ondergrond staat.

 - Maak achter je keukenlades een houten "aanslag" daarvoor is genoeg ruimte en zo gaan de ladefronten niet loskomen van de ladebodem zelf

 - verruil je bestaande stoelen voor zeer plat inklapbare, zodoende nemen wij 4 grote standenstoelen én een grote tafel mee in onze Alpha, past prima!

 - Dag voor vertrek alles inpakken en opruimen, dat laatste nachtje kan de Alpha prima als 4 persoons slaapplek dienen met alleen de bak-tent uitgeklapt.

 - Verleg de uitloop van de gootsteen naar de kant van de disselbak, zodoende heb je geen gedoe onder of vlak bij je voortent/luifel

 - Maak de stroomaansluiting van de Alpha IN het metalen bakje in plaats van eronder, zodoende zit die ook mooi uit het spatwater van het wiel. Past gewoon!

 - Rijd de Alpha zonder de afdekhoes, dat deden wij in het begin wel, maar dan is het net een parachute... onnodig verbruik ook... :I  denk dat hij daar ook niet voor bedoeld was... hahaha

Wij stellen de bak waterpas (slaap niet graag scheef) en de keuken functioneert daarna gewoon prima. Wij merken niet of het water scheef in de pan staat (als dat al zo zou zijn)
Gelogd

marcelsg85

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk: kampeermiddel : jamet jametic
Re: Trigano Alpha tips
« Reactie #5 Gepost op: augustus 18, 2021, 03:04:41 pm »


Bedankt. In Frankrijk is het opzetten goed gegaan met alle tips.
Enige wat ik me nog afvraag. Ik laat nu het voortent dak zitten. Klap hem helemaal terug. Maar met dichtklappen van de deksel merk ik dat met name de keukenzijde erg moeilijk dicht gaat. Kost flink wat kracht en twijfel wel eens of dat wel oke is. Heb verder niets op bed liggen.

De gastencabine ritsen we wel los. Maar het liefst laat ik die eraan geritst.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 248
  • Merk: kampeermiddel : trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Trigano Alpha tips
« Reactie #6 Gepost op: augustus 18, 2021, 03:31:54 pm »

Het is belangrijk om voordat je gaat dichtklappen het matras zover mogelijk naar de klepkant te trekken. Als je dat vergeet dan sluit de wagen niet goed.
Op het bed ligt een zomerdekbed en wat fleecedekentjes, het wasrekje en een tafeltje. Ik heb zelf 2 luifeltjes gemaakt, voor het raam bij de zijtent en voor het grote zijraam, tegen de inkijk en voor schaduw. Deze 2 luifeltjes blijven ook zitten.
De zonneluifel blijft aan de wagentent zitten ( dus niet het dak van de voortent). Ook hier is het belangrijk om alles goed terug te vouwen. En als de klep niet lekker sluit, dan proberen we het gewoon nog een keer en dan lukt het altijd wel.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.589
Re: Trigano Alpha tips
« Reactie #7 Gepost op: augustus 18, 2021, 05:05:08 pm »

Opletten dat er niets tussen zit en de zaak voor zover mogelijk goed gladstrijken. Wij halen het luifel er ook niet af, geen probleem.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Bert1980

  • Gast
Re: Trigano Alpha tips
« Reactie #8 Gepost op: augustus 19, 2021, 09:06:29 am »

Wij hebben het dak van de voortent altijd in gebruik als luifel en halen hem er elke keer af.

Heb wel vaker gelezen dat hij erop kan blijven, maar inklappen leek me dan wel erg lastig (proppen)

Wat ik hier lees over het naar de scharnierkant schuiven van het matras is voor ons een nieuwe tip, dat gaat vast veel meer ruimte geven, dus bij deze een dikke merci!!! WW

Leuk om zo elke keer weer iets te leren over deze grandioze snelklapper  :>
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal