Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: holtkamper kyte 2010 omvormer voor kraantje  (gelezen 488 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spevelie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Nog geen, ik ben opzoek naar een vouwwagen
holtkamper kyte 2010 omvormer voor kraantje
« Gepost op: februari 27, 2024, 09:19:46 am »

Beste allemaal,
Sinds vorig jaar zijn wij eigenaar van een holtkamper kyte. Nu wil ik eigenlijk een omvormer op mijn kraantje zetten ipv steeds die batterijen opnieuw te moeten kopen. Heeft iemand dit eerder gedaan? Welke omvormer en andere materialen moet ik aanschaffen? En heeft iemand een beschrijving hoe dit moet?
Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

groetjes Evelien
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: holtkamper kyte 2010 omvormer voor kraantje
« Reactie #1 Gepost op: februari 27, 2024, 10:01:34 am »

Ik heb gewoon een losse.
Koop je bij kampeerwinkels.
Zoiets: https://www.obelink.nl/coleman-euro-omvormer.html

Trilt tijdens het rijden los, dus na aansluiten elektra even 12 volt aansluiting aandrukken en het werkt weer.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: holtkamper kyte 2010 omvormer voor kraantje
« Reactie #2 Gepost op: februari 27, 2024, 10:43:12 am »

Ik gebruik gewoon een 12v led voeding die voldoende kan leveren voor de pomp. Kan je evt ook 12v led verlichting op aansluiten.
De ouderwetse 12v trafoblokken/omvormers van o.a. Crusader die bij veel campingzaken verkocht worden zijn bij mij al twee keer de oorzaak geweest van vreemde storingen en het eruit klappen van de aardlek. Deze heb ik dus verbannen. De 12v led trafo werkt al enkele jaren perfect nu.

https://www.abc-led.nl/webshop/led-drivers--voedingen/led-driver--led-voeding/led-driver---12-volt-voeding/detail/77/adapter-12-volt-5-ampere---55x25mm.html?attributes=325&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI_7KBppzLhAMVLpSDBx332wpMEAQYAyABEgJvDfD_BwE
Gelogd

spevelie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Nog geen, ik ben opzoek naar een vouwwagen
Re: holtkamper kyte 2010 omvormer voor kraantje
« Reactie #3 Gepost op: februari 27, 2024, 10:50:48 am »

@Gjt, die 12v led voeding kun je dan aansluiten op je pomp? of moet ik dan nog een andere pomp kopen?
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: holtkamper kyte 2010 omvormer voor kraantje
« Reactie #4 Gepost op: februari 27, 2024, 11:32:55 am »

Kan je pomp er zo op aansluiten.

Direct verbinden (solderen of kroonsteentje /Wago lasklemmen) of je zet aan de pomp een female 5,5 x 2,5 connector en je kan de voeding er zo op aansluiten. Let wel, de bedrading loopt uiteraard via de kraan ook. Ikzelf heb de pomp via een kroonsteen bevestigd. Ik heb namelijk altijd een reservepomp bij me. Met een kroonsteen of een soortgelijke connector kun je dan snel en overal een pomp uitwisselen.

Ik heb een female connector waarop de voeding komt. Hiervandaan de min direct naar de kroonsteen en de plus naar de kraan. De andere draad van de kraan weer op de kroonsteen. Hieraan de pomp.
« Laatst bewerkt op: februari 27, 2024, 11:43:40 am door GJT »
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: holtkamper kyte 2010 omvormer voor kraantje
« Reactie #5 Gepost op: februari 27, 2024, 11:45:22 am »

Ik gebruik gewoon een 12v led voeding die voldoende kan leveren voor de pomp. Kan je evt ook 12v led verlichting op aansluiten.
De ouderwetse 12v trafoblokken/omvormers van o.a. Crusader die bij veel campingzaken verkocht worden zijn bij mij al twee keer de oorzaak geweest van vreemde storingen en het eruit klappen van de aardlek. Deze heb ik dus verbannen. De 12v led trafo werkt al enkele jaren perfect nu.

https://www.abc-led.nl/webshop/led-drivers--voedingen/led-driver--led-voeding/led-driver---12-volt-voeding/detail/77/adapter-12-volt-5-ampere---55x25mm.html?attributes=325&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI_7KBppzLhAMVLpSDBx332wpMEAQYAyABEgJvDfD_BwE

Echt nog nooit last van gehad
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal