Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Vochtige vloer  (gelezen 2872 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stuono

  • Gast
Vochtige vloer
« Gepost op: juni 04, 2014, 10:57:26 am »

Beste lezers,

Ik heb (aankoop)-advies nodig. Ben voornemens een Roadmaster Family S te kopen 2004. Echter is de vloer aan de achterzijde (waar de bermkeuken hangt) vochtig. Ik kan dus niet beoordelen hoe de toestand van het metaal onder de spaanplaat is. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het kwaad en is de vloer makkelijk te vervangen. Het lijkt mij een redelijk simpele klus.

Groet,
Stuart
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Vochtige vloer
« Reactie #1 Gepost op: juni 04, 2014, 11:28:56 am »

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar enig idee waar die vocht vandaan komt? Lijkt me best belangrijk voor je de boel gaat repareren.
Gelogd

stuono

  • Gast
Re: Vochtige vloer
« Reactie #2 Gepost op: juni 04, 2014, 11:36:09 am »

Hallo,

Vocht zit aan de achterkant in de hoeken, zeg maar vanaf de wielkasten richting de bermkeuken. Het vocht lijkt onder het deksel van de vouwwagen naar binnen te kunnen bij de bermkeuken.

Gr,
Stuart
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Vochtige vloer
« Reactie #3 Gepost op: juni 04, 2014, 04:43:53 pm »

Dan is de vraag hoe dat water onder de deksel door komt. Is de deksel krom, zitten er gaatjes in de deksel, zijn de rubbers goed? Hoe is het met de wielkasten en onderkant van de bak gesteld?
Verder kan ik je niet helpen, het zo maar een paar dingen waar ik aan denk.

Succes!
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.363
Re: Vochtige vloer
« Reactie #4 Gepost op: juni 04, 2014, 06:53:40 pm »

Hoi!

Ik ben geen Roadmasterkenner, maar persoonlijk zou ik een dergelijke aankoop niet doen.
Je moet wel heel zeker weten dat je de oorzaak weg kunt nemen voordaat je aan het gevolg begint. Ik stel me zomaar het volgende voor: je hebt een heerlijke zonnige vakantie gehad.  Thuisgekomen... nog steeds heerlijk zonnig. vouwwagen leeg, alles lekker schoon en de volgende ochtend breng je 'm naar de stalling.  Die nacht komt het met bakken uit de lucht en ook op weg naar de stalling... regen!

Tja... komt er dan wel of geen water naar binnen?  en als je 'm dan wegzet, vochtig, hoe tref je 'm dan weer aan als je weer op vakantie gaat? zou zomaar een flinke schimmelbak kunnen zijn. 


Als de prijs heel scherp is kan je het nog overwegen. maar zoals gezegd... ik zou het niet doen. Aanbiedingen zat!
Gelogd
Adventure Awaits

fotograaf

  • Gast
Re: Vochtige vloer
« Reactie #5 Gepost op: juni 05, 2014, 01:01:38 pm »

Ik zou er niet aan beginnen, maar ik ben niet zo'n klusser.
Er wordt redelijk wat aangeboden op de 2e hands sites, dus ik zou rustig verder kijken. Of de prijs moet echt aantrekkelijk zijn. Mag ik vragen wat de richtprijs is?
Waarschijnlijk een slecht rubber en die zijn makkelijk te vervangen, maar is het wat anders dan wordt het al lastiger.

Kijk ook goed naar het serienummer, ik heb gemerkt dat aanbieders zeggen 2004, maar het serienummer liegt niet (staat op het voorste uitvalpootje) dat moet dan beginnen met 24. Van alle 2e hands wagens die ik heb bekeken was er maar 1 echt uit het jaar opgegeven in de advertentie, de rest 1 of 2 jaar ouder. Uiteraard is de staat van de wagen belangrijker dan het jaartal.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.363
Re: Vochtige vloer
« Reactie #6 Gepost op: juni 06, 2014, 08:27:03 am »

ben wel benieuwd... wat heb je gedaan? gekocht of toch niet?
Gelogd
Adventure Awaits

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Vochtige vloer
« Reactie #7 Gepost op: juni 06, 2014, 03:19:55 pm »

Het vervangen van de vloer is geen eenvoudige klus, maar het is te doen. Iemand hier op het forum heeft het ook al gedaan.
Het vocht kan eigenlijk alleen maar binnenkomen doordat de keuken niet goed aansluit op de wagenbak.
Bij de rest van de wagenbak heb je namelijk een opstaand randje

Dit kun je verhelpen door de rubber stroken op de bak te vervangen of de sluitingen ietsje strakker te draaien.
Roadmaster rekent 7,50 per meter voor die rubbers. Ze zullen wellicht ook elders te krijgen zijn.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Vochtige vloer
« Reactie #8 Gepost op: juni 07, 2014, 02:43:21 pm »

Het klopt wat taan verteld.
Misschien kun je Roadmaster eens vragen om een oordeel te geven.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Vochtige vloer
« Reactie #9 Gepost op: juni 07, 2014, 07:39:52 pm »

Dat antwoord kan ik je ook wel geven. Ad raad af om het zelf te doen. Maar of dat terecht is...
Als je het laat doen kun je wel rekenen op rond 800 euro.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal