Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: keukenwielen Roadmaster family s  (gelezen 4947 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nanine

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
keukenwielen Roadmaster family s
« Gepost op: maart 22, 2015, 07:14:23 pm »

Hallo forumleden,

Wij hebben sinds september vorig jaar voor het eerst een vouwwagen gekocht. Het is een Roadmaster family s uit 2000. De kleur is groen/wit en heeft een dubbele keukenuitbouw. Hopelijk wordt het in de meivakantie goed weer zodat we een weekje kunnen 'proefkamperen' zodat we in de zomer lekker kunnen genieten in Frankrijk.
Ik al regelmatig het begrip keukenwielen tegen gekomen. Dit lijkt ons eigenlijk ook wel erg handig, aangezien de keuken een loodzwaar geval is. Om ze bij roadmaster te bestellen is geen optie, gezien de prijzen.
Nu hoop ik dat er een forumlid is die een adresje weet waar ze tegen een scherpe prijs te verkrijgen zijn, tips heeft hoe ze zelf te maken, of nog beter, ze wil verkopen aan mij!!
Ik hoor graag jullie reactie.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: keukenwielen Roadmaster family s
« Reactie #1 Gepost op: maart 22, 2015, 07:35:06 pm »

Keuken willen zijn onmisbaar, maar zelfs dan is het zwaar en helemaal als de ondergrond zacht is.

Hou ook MP eens in de gaten.

Je kunt ook even het vragen bij www.swiba.nl, roadmaster te Goirle, of struckman recreatie misschien hebben ze een set gebruikte liggen.

Suc6
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: keukenwielen Roadmaster family s
« Reactie #2 Gepost op: maart 22, 2015, 09:43:53 pm »

Tip om zelf te doen, als je kunt lassen. Mijn vader heeft vorig jaar wieltjes onder mijn keuken gemaakt. Onder de pootjes een vierkant plaatje gelast en daaraan de wielen met moeren vast gezet. Zo zijn ze makkelijk te vervangen als ze stuk gaan. Het gaat ook net over kuilen en drempels.

Maar wat Olaf ook al zegt, als het gras hoog of sompig is dan blijft het nog niet eenvoudig om de keuken te verrijden. Afgelopen jaar ging het in Luxemburg prima, we konen de keuken heel goed verplaatsen. Ondergrond was droog en kort gemaait gras. Maar in Frankrijk had het zoveel geregend dat ze het gras niet konden maaien en zelfs de valpootjes en neuswiel verdwenen in de modder. Toen ging het niet zo heel makkelijk. Toch gaat het net even iets lichter dan het optillen.

Op MP heb ik er een paar gezien, staat bij dat ze voor Jamet zijn, maar volgens mij is de doorsnede van het pootje bij elke keuken hetzelfde. Moet passen denk ik.

Succes!
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.682
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: keukenwielen Roadmaster family s
« Reactie #3 Gepost op: maart 23, 2015, 09:01:09 am »

Wielen zijn wel te vinden:
Losse wielen (geremd en ongeremd)
http://www.neita.nl/winkel/wielen26dbo.html
http://www.neita.nl/winkel/wielenbevappexpvknt.html
Voordeel: inzetten in de buis zijn geschikt voor de dunne buizen (20x20) die onder vele VW-keukens zitten.
of
http://www.wielenoutlet.nl/p/50-mm-dubbel-zwenkwiel-t5-d50.html

Ikzelf heb een koppelmoer M10 gebruikt, die is 30mm lang en past met lichte aanpassing in een vierkante koker van 20x20. Dit vastgelast, en met een inbusbout M10x35 (Bijvoorbeeld bij de 1e webshop of bij Hornbach) & borgveer dan de wielen vastgezet.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: keukenwielen Roadmaster family s
« Reactie #4 Gepost op: maart 23, 2015, 10:00:08 am »

Bij de bouwmarkt tafelpoten kopen, en wielen. De bevestiging plaat van de poten passen op de bevestiging plaat van de wielen, deze met boutjes en moertjes vast zetten. In de buis van de pootjes en een gaatje boren, een moer lassen en klaar. Wel even goed de maat van de pootjes meten. Het werkte bij mij goed.

Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: keukenwielen Roadmaster family s
« Reactie #5 Gepost op: maart 25, 2015, 10:49:02 pm »

Kom ik net dit tegen op MP en volgens mij zijn er forumleden met ervaring met deze meneer.

http://link.marktplaats.nl/m912625927

Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: keukenwielen Roadmaster family s
« Reactie #6 Gepost op: maart 25, 2015, 11:29:01 pm »

Ik heb het zo opgelost:


Gekocht voor een paar euro bij de Karwei. Gewoon balkje doorboren en bout met moer erdoorheen. Wielen staan wel enigszins scheef, maar dat vond ik niet zo'n probleem. Met deze wielen kom ik prima door zanderige ondergronden.
Gelogd

nanine

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
Re: keukenwielen Roadmaster family s
« Reactie #7 Gepost op: maart 26, 2015, 03:08:44 pm »

Dank voor jullie reacties en goede tips!!
Wij gaan aan de slag. Waarschijnlijk gaan we zelf losse wieltjes kopen en dan lassen.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: keukenwielen Roadmaster family s
« Reactie #8 Gepost op: maart 26, 2015, 03:27:14 pm »

Succes!! Laat je nog even weten hoe jullie het gemaakt hebben?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal