Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Kleinere camping aan de Costa Brava?  (gelezen 19105 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinMerks

  • Gast
Kleinere camping aan de Costa Brava?
« Gepost op: augustus 18, 2013, 04:30:08 pm »

Net terug uit Italie en we zijn al weer aan het snuffelen voor volgend jaar  :J

Na enkele jaren Frankrijk en vooral Italie zijn we nu op zoek naar een camping in Spanje. Liefst in de buurt van zee (mag best een paar km landinwaarts zijn) en vooral niet te groot (max bijv 300 plaatsen), zwembad en een beetje ruime plaatsen. We willen niet te ver Spanje in dus laten we zeggen Costa Brava. We hebben al een camping op het oog (camping Riu) maar wellicht dat jullie wat tips hebben?

Dus....komt u maar!  :K
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 863
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Kleinere camping aan de Costa Brava?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2013, 06:11:43 pm »

Snuffel eens rond op deze site:

http://www.spanje-camping.nl/

Veel succes.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Schroevers

  • Gast
Kleinere camping aan de Costa Brava?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 18, 2013, 06:47:17 pm »

L'Estartit iets zuidelijker. Camping L'Emporda www.campingemporda.com
Gelogd

Karen

  • Gast
Re: Kleinere camping aan de Costa Brava?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 22, 2013, 09:39:54 pm »

Ik kan camping Ila Mateua in L'Escala aanbevelen....

Ietsepietsie meer dan 300 plaatsen maar daar merk je echt niets van. Wij zijn echt mensen die rust en ruimte zoeken.
12.00 uur s nachts absolute stilte. Kun je hier niet mee omgaan, is het geen camping voor jullie.......Er loopt bewaking rond.
Plaatsen zijn niet echt groot, maar groter dan Italiƫ....

2 x met kinders, die zich prima vermaakt hebben zonder disco op het strand, 1x zonder kinders.....

Heeft 2 zwembaden waarvan eentje schitterend gelegen die over zee uitkijkt.
Sanitair wordt de hele dag gepoetst. Zonder gekheid.....
Loopafstand van zandstrand ( rechtdoor) en rotsstrand ( linksaf) waarop volop gesnorkeld en gedoken wordt.
Alles binnen handbereik dus in principe heb je geen auto nodig.

Camping ligt tussen L' Escala en Cala Montgo in.
Er gaat een treintje van de camping naar L' Escala maar is ook te lopen.
Heen te voet, terug met het treintje is goed te doen.
Maar met zn allen in het treintje is heel leuk.......

Staat in onze top10.....
Je kunt schitterend fietsen in het achterland van de Costa Bravo....
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Kleinere camping aan de Costa Brava?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 22, 2013, 09:41:01 pm »

Ik kan camping Ila Mateua in L'Escala aanbevelen....

Ietsepietsie meer dan 300 plaatsen maar daar merk je echt niets van. Wij zijn echt mensen die rust en ruimte zoeken.
12.00 uur s nachts absolute stilte. Kun je hier niet mee omgaan, is het geen camping voor jullie.......Er loopt bewaking rond.
Plaatsen zijn niet echt groot, maar groter dan Italiƫ....

2 x met kinders, die zich prima vermaakt hebben zonder disco op het strand, 1x zonder kinders.....

Heeft 2 zwembaden waarvan eentje schitterend gelegen die over zee uitkijkt.
Sanitair wordt de hele dag gepoetst. Zonder gekheid.....
Loopafstand van zandstrand ( rechtdoor) en rotsstrand ( linksaf) waarop volop gesnorkeld en gedoken wordt.
Alles binnen handbereik dus in principe heb je geen auto nodig.

Camping ligt tussen L' Escala en Cala Montgo in.
Er gaat een treintje van de camping naar L' Escala maar is ook te lopen.
Heen te voet, terug met het treintje is goed te doen.
Maar met zn allen in het treintje is heel leuk.......

Staat in onze top10.....
Je kunt schitterend fietsen in het achterland van de Costa Bravo....

Klinkt goed! Ik ga eens snuffelen! Thnx!
Gelogd

Karen

  • Gast
Re: Kleinere camping aan de Costa Brava?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 22, 2013, 10:07:13 pm »

Als je foto's en/of meer info wilt......
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Kleinere camping aan de Costa Brava?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 22, 2013, 10:25:08 pm »

Als je foto's en/of meer info wilt......

Heb net ook even op Zoover gekeken. Redelijk hoge score alleen de laatste reacties zijn wat negatiever. Met name over strengheid en een of ander "Godfather" die zelfs doorspeelt als de kids aan het voerballen zijn voor de tent? Klinkt dit bekend?
Is het trouwens een redelijk vlakke camping of een terrassencamping?
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Kleinere camping aan de Costa Brava?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 22, 2013, 10:50:11 pm »

Altijd een beetje anti-Spanje geweest en in onze meer dan 30-jarige kampeervakantieloopbaan zijn we nog nooit 2 keer op dezelfde plaats geweest, totdat we 4 jaar geleden deze camping aandeden. Nu 4 jaar op rij geweest en waarschijnlijk volgend jaar weer...... het is geen kleine camping, maar door de ligging/indeling ervaar je het niet als grote camping. Minpuntje is dat in het hoogseizoen het strand wel erg druk kan zijn.
 
o ja ............. het aantal terugkomers is daar erg hoog ............ zou zomaar 75% of meer kunnen zijn

http://nl.campingtreumal.com/
« Laatst bewerkt op: augustus 22, 2013, 11:00:12 pm door nunogconway »
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Kleinere camping aan de Costa Brava?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 22, 2013, 10:55:30 pm »

Altijd een beetje anti-Spanje geweest en in onze meer dan 30-jarige kampeervakantieloopbaan zijn we nog nooit 2 keer op dezelfde plaats geweest, totdat we 4 jaar geleden deze camping aandeden. Nu 4 jaar op rij geweest en waarschijnlijk volgend jaar weer...... het is geen kleine camping, maar door de ligging/indeling ervaar je het niet als grote camping. Minpuntje is dat in het hoogseizoen het strand wel erg druk kan zijn.
 
http://nl.campingtreumal.com/

Dank je. Ik ga de site eens bezoeken. Gaaf kentekennummer heb je trouwens... :K
Gelogd

Karen

  • Gast
Re: Kleinere camping aan de Costa Brava?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 23, 2013, 11:40:49 am »

Ila Matuea is een terassencamping, maar is verdeeld in 2 stukken.

Het onderste gelegen gedeelte van de camping is vlak met eigen faciliteiten zoals sanitair en zwembad.
De horeca ligt op het onderste gedeelte.

Het bovenste gedeelte zijn de percelen in terrasvorm.
Op bovenste gedeelte heb je het zwembad dat over de baai van Rosas uitkijkt. Bij het zwembad is een bar met terras.
Via het bovenste gedeelte kom je bij het rotsstrand waar je kunt snorkelen en duiken. Hier bevindt zich ook een duikschool.

De camping wordt gescheiden door de doorgaande weg naar Cala Montgo. Ik heb dit niet als hinderlijk ervaren.
Wij hebben op het bovenste gedeelte gestaan.

Vanuit het onderste gedeelte kun je via Passeig Platja naar het zandstrand lopen.

Van een schrikregime hebben wij niks van meegekregen. Er is heel veel jeugd op de camping en om overlast te voorkomen als de jeugd s nacht van het strand naar de camping terug komt, wordt er streng gecontroleerd. De jeugd mag niet rondhangen bij de toiletgebouwen en daar wordt streng mee omgegaan. Als de jeugd brutaal is, krijgen de ouders dit te horen. Dit hebben wij ook ondervonden. Maar ik wil niet dat andere mensen last van mijn kinderen hebben/hadden.

Wij hebben in principe iedere avond met vrienden geborreld en niet 1x keer hebben wij een waarschuwing gehad om stil te zijn.
Als je met meerdere mensen zit, heb je al vlug dat het geluid harder klinkt. Ook overdag is er "controle" . Maar dat geeft mij een veilig gevoel.

Ook op deze camping komen mensen jaren achtereen terug. Wij hebben kennissen deze camping getipt en zij zijn dit jaar voor de 5e keer, 4 weken geweest. Dat zegt genoeg.....

In mijn optiek heeft deze camping maar 1 nadeel, de prijs per dag........

Suc6 met de zoektocht.

Overigens ziet camping Treumal er ook heel leuk uit....

Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Kleinere camping aan de Costa Brava?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 23, 2013, 02:01:22 pm »

Ila Matuea is een terassencamping, maar is verdeeld in 2 stukken.

Het onderste gelegen gedeelte van de camping is vlak met eigen faciliteiten zoals sanitair en zwembad.
De horeca ligt op het onderste gedeelte.

Het bovenste gedeelte zijn de percelen in terrasvorm.
Op bovenste gedeelte heb je het zwembad dat over de baai van Rosas uitkijkt. Bij het zwembad is een bar met terras.
Via het bovenste gedeelte kom je bij het rotsstrand waar je kunt snorkelen en duiken. Hier bevindt zich ook een duikschool.

De camping wordt gescheiden door de doorgaande weg naar Cala Montgo. Ik heb dit niet als hinderlijk ervaren.
Wij hebben op het bovenste gedeelte gestaan.

Vanuit het onderste gedeelte kun je via Passeig Platja naar het zandstrand lopen.

Van een schrikregime hebben wij niks van meegekregen. Er is heel veel jeugd op de camping en om overlast te voorkomen als de jeugd s nacht van het strand naar de camping terug komt, wordt er streng gecontroleerd. De jeugd mag niet rondhangen bij de toiletgebouwen en daar wordt streng mee omgegaan. Als de jeugd brutaal is, krijgen de ouders dit te horen. Dit hebben wij ook ondervonden. Maar ik wil niet dat andere mensen last van mijn kinderen hebben/hadden.

Wij hebben in principe iedere avond met vrienden geborreld en niet 1x keer hebben wij een waarschuwing gehad om stil te zijn.
Als je met meerdere mensen zit, heb je al vlug dat het geluid harder klinkt. Ook overdag is er "controle" . Maar dat geeft mij een veilig gevoel.

Ook op deze camping komen mensen jaren achtereen terug. Wij hebben kennissen deze camping getipt en zij zijn dit jaar voor de 5e keer, 4 weken geweest. Dat zegt genoeg.....

In mijn optiek heeft deze camping maar 1 nadeel, de prijs per dag........

Suc6 met de zoektocht.

Overigens ziet camping Treumal er ook heel leuk uit....

Dank je voor de info! Controle is zeker nodig, dat ben ik met je eens. Deze zomer ook op een camping gezeten die door sommigen als streng werd aangemerkt. Ik vond dat niet. Regels zijn regels, anders wordt het een puinhoop. Te streng daarentegen is ook niet goed..dat verlamd.
Gelogd

LdeBruin

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Kleinere camping aan de Costa Brava?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 23, 2013, 07:56:52 pm »

Wij hebben dit jaar met veel plezier gekampeerd op caming Botanic Bona Vista. Minder dan 1 km van Calella, zonder dat je daar overigens op de camping iets van meekrijgt. Camping heeft heerlijk eigen strandje en ook een prima zwembad. Is wel echt stijl, vouwwagen wordt met de landrover naar de plek gebracht en dat is echt nodig.
Gelogd
Leendert de Bruin - Holtkamper Kyte XL

EdwinMerks

  • Gast
Re: Kleinere camping aan de Costa Brava?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 23, 2013, 09:14:47 pm »

Wij hebben dit jaar met veel plezier gekampeerd op caming Botanic Bona Vista. Minder dan 1 km van Calella, zonder dat je daar overigens op de camping iets van meekrijgt. Camping heeft heerlijk eigen strandje en ook een prima zwembad. Is wel echt stijl, vouwwagen wordt met de landrover naar de plek gebracht en dat is echt nodig.

Terassencampings zijn mooi om te zien maar het heeft niet onze voorkeur. Zeker niet zulke stijle..
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Kleinere camping aan de Costa Brava?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 23, 2013, 09:18:51 pm »

Dan is Treumal helemaal niets voor je, is op sommige plaatsen vrij stijl; Wij vinden het super omdat je dan overal een mooi uitzicht en een vrij gevoel hebt.
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Kleinere camping aan de Costa Brava?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 23, 2013, 09:55:59 pm »

Dan is Treumal helemaal niets voor je, is op sommige plaatsen vrij stijl; Wij vinden het super omdat je dan overal een mooi uitzicht en een vrij gevoel hebt.

Dat is ongetwijfeld zo. Wij vinden het alleen met de kids niet handig: veel minder overzicht en voor hun lastiger om de weg te herkennen.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal